ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Αυγούστου 1999
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η κυβέρνηση υπονομεύει το δημόσιο σχολείο

ΔΕΕ: Καθήκον όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση και όλου του λαού να προχωρήσει σε αγώνες ώστε να ανατραπεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Ολα μαρτυρούν ότι και τη φετινή σχολική χρονιά θα επαναληφθεί το ίδιο απαράδεκτο σκηνικό με τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τα μειωμένα ωράρια διδασκαλίας και γενικότερα την αδυναμία των σχολείων να μπορέσουν να λειτουργήσουν έστω και στοιχειωδώς. Οι "κουτσουρεμένοι" διορισμοί εκπαιδευτικών που ανακοινώθηκαν προχτές από το υπουργείο Παιδείας, οι οποίοι είναι σχεδόν οι μισοί σε σχέση με πέρσι, δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία.

Παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας Γερ. Αρσένη μόλις ένα μήνα πριν ότι οι διορισμοί θα είναι συνολικά 6.127,στο δρόμο περιορίστηκαν στους 4.793,όταν πέρσι διορίστηκαν 8.113.Οι φετινοί διορισμοί μόλις και υπερκαλύπτουν ελαφρώς τον αριθμό των εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, από πέρσι τον Ιούλη μέχρι φέτος τον ίδιο μήνα, οι αιτήσεις συνταξιοδότησης είναι περίπου 3.000 και προβλέπεται μέχρι τέλος του έτους να φτάσουν - με βάση τους πάγιους ρυθμούς - στις 3.500. Είναι φανερό δηλαδή ότι όχι μόνο δεν επαρκούν οι διορισμοί, αλλά η κατάσταση χειροτερεύει.

Πέρσι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χρησιμοποιήθηκαν περίπου 7.000 αναπληρωτές. Βέβαια το υπουργείο Παιδείας μετρά τα "οργανικά κενά" που είναι 2.694.Ομως ούτε καν αυτά δεν καλύπτονται, αφού οι διορισμοί καθηγητών φέτος φτάνουν τους 2.249!Το πρόβλημα των κενών θα "λυθεί" και φέτος με το "θεσμό" των αναπληρωτών, αλλά και με τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής (συμπτύξεις τμημάτων, καταργήσεις σχολείων κλπ.) που διώχνει τα παιδιά από τα σχολεία.

Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στα περίφημα Τεχνολογικά Εκπαιδευτήρια που καθιερώθηκαν με την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και υποτίθεται ότι αποτελούν εναλλακτική λύση για τα παιδιά που διώχνονται από το λύκειο. Για τρίτη συνεχή χρονιά το υπουργείο Παιδείας δε διορίζει εκπαιδευτικό προσωπικό στην τεχνική εκπαίδευση, παρά τα τεράστια κενά που υπάρχουν (μόνο οι αναπληρωτές τεχνικών ειδικοτήτων είναι 1.126).

Η ΔΕΕ

Η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών,σχολιάζοντας τους φετινούς διορισμούς, τονίζει: "Οι φετινοί διορισμοί είναι πίσω από τις ανάγκες και τις μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών που χρόνια υπάρχουν στο δημόσιο σχολείο. Μάλιστα με το φετινό αριθμό των διορισμών που είναι οι μισοί της περσινής χρονιάς θα λέγαμε ότι υπονομεύεται ευθέως το δημόσιο σχολείο, μια και για μεγάλο χρονικό διάστημα, μήνες, τα σχολεία θα υπολειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό που ενδιαφέρει το υπουργείο Παιδείας δεν είναι να πάρει μέτρα να στηρίξει το δημόσιο σχολείο και τη μόρφωση της ελληνικής νεολαίας, αλλά να εφαρμόσει με κάθε τρόπο την πολιτική του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η άρνησή του να καλύψει υπαρκτά κενά (1.000 θέσεις δασκάλων και 500 καθηγητών) από την επετηρίδα, τη στιγμή που ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ απέτυχε να καλύψει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αποδεικνύεται έτσι ότι ο πραγματικός στόχος της κατάργησης της επετηρίδας δεν είναι η πρόσληψη των δήθεν καλύτερων καθηγητών (εδώ δεν προσλαμβάνονται καθόλου), αλλά το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων".

"Ο αριθμός των διορισμών αντανακλά τη γενικότερη πολιτική του υπουργείου Παιδείας να συρρικνώσει το δημόσιο σχολείο με αιχμή την εφαρμογή των ν. 2525 και 2640 που έχουν αποψιλώσει δραματικά το δημόσιο σχολείο. Είναι καθήκον όλων των εμπλεκομένων φορέων στην εκπαίδευση και όλου του λαού να προχωρήσει σε αγώνες, ώστε να ανατραπεί αυτή η πολιτική", καταλήγει η ΔΕΕ.

Η περσινή πραγματικότητα

Αρκετούς μήνες από την έναρξη της περσινής σχολικής χρονιάς, τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είχαν ως αποτέλεσμα πολλά σχολεία να υπολειτουργούν. Χαρακτηριστικά είναι, για παράδειγμα, τα στοιχεία που είχε δώσει η Διδασκαλική Ομοσπονδία τον Οκτώβρη: Στην Ανατολική Αττική υπήρχαν 343 κενά σε δασκάλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, στο Μενίδι 150 κενά, στην Ξάνθη 130, στο Κιλκίς 65, στην Καστοριά 74. Συνολικά τα κενά ήταν 2.107 σε δασκάλους, 600 σε νηπιαγωγούς και 174 σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Προφανώς, φέτος η κατάσταση θα είναι χειρότερη...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εμμένει στην ίδια απαράδεκτη πολιτική

Στην ίδια αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική, η οποία έχει δημιουργήσει τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα με τον εξοβελισμό χιλιάδων μαθητών από το σχολείο, επιμένει το υπουργείο Παιδείας, όπως διατυπώνεται σε απαντητική επιστολή του υφυπουργού Παιδείας σε υπόμνημα της ΟΛΜΕ. Μάλιστα, ο υφυπουργός, απαντώντας στο αίτημα των εκπαιδευτικών για κατάργηση των Ν. 2525 και 2640, τονίζει ότι "η κατηγορηματική επαναφορά του παραπάνω αιτήματος δεν αποτελεί ιδανικό πρόλογο για συζήτηση των επί μέρους θεμάτων" και "πολύ περισσότερο δεν μπορεί να θεωρηθεί βάση διαλόγου".

Ο υφυπουργός Παιδείας αναφέρεται στην αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου, τονίζοντας ότι το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών "δεν υποκρύπτει κανενός είδους αποκλεισμούς". Στο αίτημα των εκπαιδευτικών για μαζικούς διορισμούς απαντά ότι "οι διορισμοί και φέτος ικανοποιούν τις ανάγκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (οργανικά κενά 800 περίπου) και ιδιαίτερα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που αποτελεί τη μοναδική αιτία αύξησής τους (2.000 εκπαιδευτικοί επιπλέον των οργανικών θέσεων)". Απάντηση η οποία διαψεύστηκε μόλις χτες με την ανακοίνωση των "κουτσουρεμένων" διορισμών. Επίσης, και στα υπόλοιπα αιτήματα που διατυπώνονταν στο υπόμνημα για τις αποζημιώσεις καθηγητών, που εμπλέκονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, στα οικονομικά αιτήματα, για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, επιμόρφωση, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ενισχυτική διδασκαλία, ο υφυπουργός εμμένει στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του.

Και στο αίτημα για την κατάργηση του διεθνές απολυτηρίου φαίνεται μέσα από την απάντηση η πριμοδότηση του ιδιωτικού τίτλου του διεθνούς απολυτηρίου και όλα αυτά στο όνομα των διεθνών δεσμεύσεων της κυβέρνησης.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", σχολιάζοντας την απάντηση του υφυπουργού Παιδείας, τονίζει ότι είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ούτε τα υπομνήματα ούτε οι διάλογοι μπορούν να αποτρέψουν την αντιμεταρρύθμιση και τα τραγικά της αποτελέσματα. Απαιτείται έγκαιρα από το Σεπτέμβρη να οργανωθούν κοινοί αγώνες για τη διεύρυνση του δικαιώματος της νεολαίας στη μόρφωση και την ανατροπή των Ν. 2525 και 2640.

ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ
Μέσο εφαρμογής άνωθεν οικονομικών επιδιώξεων

Ενα ακόμα βήμα μπροστά στο... "στόχο" της χειραγώγησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΤΑ), προχωρά η κυβέρνηση, με την εφαρμογή του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στους δήμους. Η καλύτερα με τη μεταφορά της ιδεολογικής και πολιτικής επιλογής να λειτουργήσουν οι δήμοι ως επιχειρήσεις, με επιπλέον "όχημα" το εν λόγω σύστημα. Αυτό υποχρεώνει τους δήμους να εκδίδουν διπλό παραστατικό για κάθε οικονομική συναλλαγή, κάτι που αν κριθεί απλά ως σύστημα διαχείρισης των οικονομικών μπορεί να συντείνει στην καλύτερη λειτουργία ενός οργανισμού.

Ομως, μια ολοκληρωμένη θεώρηση του οικονομικού περιβάλλοντος και πολιτικής, στα πλαίσια της οποίας θα επιβληθεί το διπλογραφικό σύστημα, οδηγεί σε άλλα συμπεράσματα. Στην εισηγητική έκθεση του κρατικού προϋπολογισμού του '98, που προέβλεπε την επέκταση του Συστήματος Ολικής Λογιστικής Παρακολούθησης (ΣΟΛΠ), ανάμεσα σε άλλους φορείς και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), γίνεται σαφές πως το εν λόγω σύστημα λειτουργεί ως ένα οικονομικό εργαλείο για την επίτευξη του πολιτικού στόχου: της μείωσης των κοινωνικών δαπανών. Κάτι που βαφτίζεται είτε ως"ορθολογική διαχείριση των πόρων", είτε ως "αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα στη διοίκηση".

Σε λογιστικά γραφεία τα οικονομικά

Στην κατεύθυνση, λοιπόν, αυτή, το υπουργείο Εσωτερικών συγκρότησε ομάδα μελέτης από επιστήμονες, στελέχη του υπουργείου, της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης και της ΤΑ, οι οποίοι ήδη κατάρτισαν σχετικό λογιστικό οδηγό. Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του υπουργείου, της 1ης Μάρτη 1999, αναμένεται Προεδρικό Διάταγμα των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Εσωτερικών, με το οποίο "θα οριστεί και ο χρόνος υποχρεωτικής εφαρμογής του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος, που θα είναι η 1η Ιανουαρίου 2000 για όλους τους ΟΤΑ με πληθυσμό άνω των 5.000 κατοίκων ή με έσοδα άνω των 500 εκατομμυρίων δραχμών, ετησίως ανεξαρτήτως πληθυσμού". Μέχρι την έκδοση του εν λόγω ΠΔ το διπλογραφικό θα εφαρμοστεί προαιρετικά για φέτος από όλους τους ΟΤΑ με πληθυσμό πάνω από 10.000 κατοίκους.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον εξήντα δήμοι από τις παρακάτω Νομαρχίες: Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ιωάννινα, Ροδόπη, Κόρινθος, Ξάνθη, Λέσβος, Φλώρινα, Σάμος, Χαλκιδική, Κοζάνη, Ηράκλειο και Δυτική Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει η σκέψη να εφαρμοστεί υποχρεωτικά από τον ερχόμενο Νοέμβρη, με χαλαρότητα στα λάθη που μπορεί να γίνουν. Ο δε τεχνικός εξοπλισμός των δήμων για την εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος θα χρηματοδοτηθεί από το Ειδικό Πρόγραμμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή από λεφτά των δήμων. Η κυβέρνηση δε θα βάλει πενηνταράκι.

Το σημαντικό, ωστόσο είναι ότι την εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος θα αναλάβουν ιδιωτικά λογιστικά ή υπάλληλοι που θα προσλάβουν οι δήμοι με σύμβαση μίσθωσης έργου. Με πρόσχημα, λοιπόν, ότι οι δημοτικοί υπάλληλοι δεν έχουν την ανάλογη εμπειρία, περνά η τακτοποίηση και ο έλεγχος των οικονομικών υποθέσεων ενός δήμου σε ιδιωτικά χέρια. Μάλιστα - όπως ορίζεται σε έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών για τις προδιαγραφές του συστήματος - "η Δημοτική ή Κοινοτική Αρχή οφείλει να εξασφαλίσει κατάλληλο και επαρκή χώρο, στον οποίο θα απασχολείται το προσωπικό του Λογιστικού Γραφείου και να διαθέσει στο προσωπικό τον κατάλληλο μηχανογραφικό εξοπλισμό".

Ενταση της χειραγώγησης των δήμων

Σχολιάζοντας τις παραπάνω προθέσεις, ο Παναγιώτης Βακαλόπουλος,πρώην δήμαρχος Ταύρου και νυν δημοτικός σύμβουλος, σημειώνει τα εξής: "Η προσπάθεια εφαρμογής του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στους ΟΤΑ, σαν μέσο λειτουργίας, εάν έτσι μόνο κριθεί, μπορούμε να πούμε ότι ίσως συντείνει πράγματι στην καλύτερη λειτουργία τους. Ομως πιστεύουμε ότι δεν είναι αυτός ο στόχος. Αντίθετα, μέσα από την εφαρμογή του διπλογραφικού θα ενταθεί η χειραγώγηση των ΟΤΑ στην κατεύθυνση της μετατροπής τους σε δήμους - επιχειρήσεις. Κι αυτό γιατί προϋποθέτει ότι για να συνταχθεί το πρόγραμμα και ο προϋπολογισμός του δήμου, απαιτείται η πρόβλεψη και εξασφάλιση της υλοποίησης των έργων, δηλαδή το σύνολο των δαπανών που απαιτούνται. Αυτό θα ήταν πραγματικά σωστό, εάν η κυβέρνηση χρηματοδοτούσε τους ΟΤΑ με όλα τα απαραίτητα ποσά ή κονδύλια που χρειάζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την υλοποίηση της αναπτυξιακής τους προοπτικής".

Δασκάλα τιμωρήθηκε γιατί ήθελε δημοκρατία!

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η δασκάλα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Ψυχικού Χαρίκλεια Παπαλεξοπούλου,ζητώντας να ακυρωθεί η πειθαρχική ποινή του προστίμου (ίσου με τις αποδοχές 15 ημερών), που της επιβλήθηκε για "ανάρμοστη συμπεριφορά προς τα όργανα διεύθυνσης του σχολείου".

Ως ανάρμοστη συμπεριφορά της δασκάλας θεωρήθηκε ένα γραπτό κείμενο που έδωσε στη διευθύντρια του σχολείου Ναυσικά Τζαφάλια, στο οποίο χαρακτήριζε παρωδία τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τις γιορτές που θα γίνονταν με αφορμή τη λήξη του σχολικού έτους. Οπως η ίδια υποστηρίζει, ενώ είχαν κληθεί οι δάσκαλοι για να αποφασίσουν δημοκρατικά για το θέμα, η διευθύντρια του σχολείου μπήκε στην αίθουσα, τους διάβασε τις αποφάσεις της (πού και πότε θα γίνουν οι εκδηλώσεις), "χωρίς τη δυνατότητα διαλόγου και ανταλλαγή απόψεων". Οταν τέλειωσε την ανακοίνωσή της "δε δέχτηκε καμιά συζήτηση", ενώ "το ορθό και αναγκαίο ήταν να κάνουν προτάσεις οι δάσκαλοι".

Η Χαρίκλεια Παπαλεξοπούλου διδάσκει τους μικρούς μαθητές πάνω από 30 χρόνια. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν της επιβλήθηκε πειθαρχική τιμωρία και, μάλιστα, για ανάρμοστη συμπεριφορά.

"Η συγκέντρωση των δασκάλων ενός σχολείου - επισημαίνει στην προσφυγή της - δεν αποτελεί τυπική διαδικασία αλλά ύψιστο καθήκον, δεδομένου ότι με τις αποφάσεις που λαμβάνονται (και πρέπει να λαμβάνονται δημοκρατικά) διοικείται η σχολική κοινότητα. Δε γίνεται, δηλαδή, η συγκέντρωση για να επικροτήσουν οι δάσκαλοι ήδη ειλημμένες αποφάσεις, αλλά για να αποφασίσουν κυριαρχικά για το ζήτημα που απασχολεί τη σχολική κοινότητα, με βάση τις αρχές της νομιμότητας και της δημοκρατίας. Κάθε σχολείο πρέπει να διοικείται δημοκρατικά και οι αποφάσεις να λαμβάνονται από τα αρμόδια όργανα. Διαφορετικά, απλώς η συγκέντρωση εγκρίνει αποφάσεις, που άλλοι έχουν λάβει πριν από τη σύγκλησή της, γεγονός που καταστρατηγεί τη δημοκρατία και τη νομιμότητα και αφαιρεί τη σημαντική αυτή αρμοδιότητα από το συλλογικό όργανο των δασκάλων του κάθε σχολείου".

Προφανώς, βιάστηκαν ο νομάρχης Αθηνών και ο υπουργός Παιδείας να επικυρώσουν την πειθαρχική ποινή σε βάρος της. Εκτός και αν τους τρομάζουν οι απόψεις της περί δημοκρατικού σχολείου.

ΚΑΒΑΛΑ
Νηπιαγωγείο σε υπόγειο!

Σαν τα "ποντίκια" και κάτω από απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας αναγκάζονται να κάνουν μάθημα οι μαθητές 10ου Νηπιαγωγείου (Δημαρχίας) Καβάλας,που εδώ και δύο χρόνια έχουν βρει στέγη σε υπόγεια του 10ου Δημοτικού, κάτω από άθλιες συνθήκες. Τις απαράδεκτες συνθήκες υποδομής και λειτουργίας των σχολικών μονάδων στην περιοχή, επισημαίνουν σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου,ζητώντας την άμεση παρέμβαση του υπουργού Παιδείας.

"Οι πολύ μικρές αίθουσες είναι συνεχόμενες και διαθέτουν μόνο μια είσοδο, ο ήλιος είναι ελάχιστος, όπως και ο φρέσκος αέρας που μπαίνει σ' αυτές, ενώ τελείως ακατάλληλος είναι και ο αύλειος χώρος. Ετσι οι συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, που εδώ και δύο χρόνια είναι 3θέσιο και με 15-17 παιδιά σε κάθε τμήμα, είναι απαράδεκτες. Βέβαια η βελτίωσή τους θα συνέβαλε όχι μόνο στη συγκράτηση, αλλά και στην αύξηση της σημερινής του δύναμης", τονίζεται στην Ερώτηση.

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζουν οι κομμουνιστές βουλευτές, υπάρχει χώρος για την ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο δημόσιο χώρο επί της συμβολής των οδών Κ. Παλαιολόγου και Ρωμανού, που είναι χαρακτηρισμένος για την ανέγερση παιδικού σταθμού.

Οι βουλευτές Στ. Παναγιώτου και Μ. Μπόσκου ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία κατασκευής κτιρίου στο χώρο που είναι χαρακτηρισμένος για την ανέγερση παιδικού σταθμού όπου θα στεγαστεί και το 10ο Νηπιαγωγείο Καβάλας.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
"Σεκιουριτάδες" καταργούν το πανεπιστημιακό άσυλο

Την απαράδεκτη και προκλητική στάση της ιδιωτικής αστυνομίας - "σεκιούριτι" στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, να απαγορεύσει σε φοιτήτρια της σχολής να μπει στο πανεπιστήμιο για να δει τη βαθμολογία της, καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας (ΠΚΣ) στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, τονίζοντας ότι στην πράξη καταργείται το πανεπιστημιακό άσυλο.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζει η ανακοίνωση, στις 18 Αυγούστου, οι "σεκιουριτάδες", αφού πρώτα εξακρίβωσαν το "ποιόν" της φοιτήτριας - μέσω της αστυνομικής ταυτότητας την οποία και κράτησαν όσην ώρα η φοιτήτρια παρέμεινε στη σχολή - της επέτρεψαν την είσοδο στο χώρο του πανεπιστημίου με την προϋπόθεση ότι θα φύγει αμέσως μόλις δει τη βαθμολογία της. Κανονικά η σχολή θα έπρεπε να είναι ανοιχτή, ώστε να μπορούν οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση στους πίνακες με τις βαθμολογίες τους. Η διοίκηση όμως της σχολής ανέθεσε καθήκοντα "φύλαξης" σε "σεκιουριτάδες" μέχρι τις 23 Αυγούστου, οπότε τυπικά ανοίγει η σχολή.

Πρόκειται για κατάργηση του ασύλου, το οποίο "έχει κατοχυρωθεί και κατακτηθεί με αγώνες και αίμα", υπογραμμίζουν οι ΠΚΣ. "Τέτοιου είδους ενέργειες αποβλέπουν στην καθυπόταξη του φοιτητικού κινήματος και την καταστολή των δημοκρατικών αγώνων. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα οι όποιοι "σεκιουριτάδες" να κυκλοφορούν ανενόχλητοι στη σχολή, να ζητάνε τα "στοιχεία" των φοιτητών και να αποφασίζουν αυτοί για το ποιος θα μπει ή θα βγει και πόση ώρα θα παραμείνει στο κτίριο του πανεπιστημίου", επισημαίνουν οι ΠΚΣ, απαιτώντας την άμεση απομάκρυνση της ιδιωτικής αστυνομίας από το πανεπιστήμιο.

Καθήκον του λαού να προχωρήσει σε αγώνες ώστε να ανατραπεί αυτή η ανιεκπαιδευτική πολιτική

Με τους "κουτσουρεμένους" διορισμούς το υπουργείο Παιδείας υπονομεύει το δημόσιο σχολείο

Ολα δείχνουν ότι και φέτος τα σχολεία δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ικανοποιητικά



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ