ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Απρίλη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Θέλουν απόλυτη αυθαιρεσία

Την πρόθεσή τους να τινάξουν στον αέρα κατακτήσεις που κερδήθηκαν με αγώνες και αίμα και να ξεμπερδεύουν με οποιοδήποτε ψήγμα εργασιακής ασφάλειας έχει απομείνει, αποτυπώνουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων σε μια προκλητική επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας.

Με επιστολή του, ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (ΣΙΕΙΕ) υποστηρίζει «την εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης», δηλαδή χορηγούς στα σχολεία, ελάττωση κρατικών δαπανών, αναπροσανατολισμός της γνώσης και της έρευνας, ιδεολογική διύλιση εκπαιδευτικών και μαθητών. Αξιώνει την κατάργηση του ν.2986/02 - ο οποίος δεν εξασφάλιζε πλήρως τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς - και των σχετικών εγκυκλίων που «αντίκεινται στις επιταγές των καιρών που δεν είναι άλλες από την άρση της εργασιακής μονιμότητας». Ή, αλλιώς να απολύουν όποτε θέλουν, όσους θέλουν, για όποιο λόγο θέλουν, προκειμένου να εξασφαλίσουν αναλώσιμους εργαζόμενους - ρομπότ. Ζητά τη «διευκόλυνση» του υπουργείου για το διορισμό καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια για να «λυθεί το πρόβλημα με τις ελλείψεις δασκάλων». Αποσιωπώντας το ζήτημα των τυπικών προσόντων, οι σχολάρχες ζητούν να «λυθεί» η αδιοριστία των καθηγητών με κολπάκια, η ανεργία με «ευκαιρίες απασχόλησης», στο όνομα της «ομαλοποίησης της αγοράς». Κατηγορούν εκπαιδευτικούς ότι απεργάζονται «τρόπους για να κλείνουν τα σχολεία τους» και με αυτό τον τρόπο ερμηνεύουν το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, όταν όλοι γνωρίζουν τη συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού λόγω οικονομικής λιτότητας.

Και ενώ οι «διευκολύνσεις» των σχολαρχών μόνο οργή μπορούν να προκαλέσουν, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ)... έμεινε μόνο με μία «αλγεινή εντύπωση» καθώς επιχειρούσε «γόνιμες σχέσεις» κάθε φορά που χαριεντίζονταν και συναλλάσσονταν πισώπλατα με πολιτικές ηγεσίες και επαναλαμβάνει την...«πάγια και αταλάντευτη θέση για διάλογο και δημιουργική συνεργασία ανάμεσα στους εταίρους της εκπαίδευσης».

Την άμεση αντίδραση τόσο για το περιεχόμενο της επιστολής του «ΣΙΕΙΕ», όσο και για τη στάση υποταγής των πλειοψηφιών της ΟΙΕΛΕ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) εκφράζει με ανακοίνωση η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Παράταξη Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών» (ΑΣΠΙΔΕ), η οποία ξετινάζει ένα προς ένα τα ψευδοεπιχειρήματα των σχολαρχών. Σχετικά με τους σχολάρχες αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «αναγνωρίζουν το "θεάρεστο" έργο της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, της υποταγής σχολείων και πανεπιστημίων στις ορέξεις του κεφαλαίου και τον τρόπο αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού κινήματος από την κυβέρνηση. Οι ιδιοκτήτες απαιτούν να γίνουν "ο πολιορκητικός κριός που θα γκρεμίσει το κάστρο του βολέματος και της ακινησίας, στο οποίο δεκαετίες τώρα είναι φυλακισμένη η ελληνική εκπαίδευση". Η μετάφραση είναι ότι θέλουν απόλυτη αυθαιρεσία».

Για τη στάση της Ομοσπονδίας, η οποία ούτε καν προχώρησε σε ενημέρωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, η ΑΣΠΙΔΕ υπενθυμίζει τα «ναι» της πλειοψηφίας σε ό,τι αντιδραστικό έχει συμβεί στην εκπαίδευση (αντιμεταρρύθμιση Αρσένη, αξιολόγηση, σιγήν ιχθύος για την ευέλικτη ζώνη, τα νέα βιβλία, το νόμο - πλαίσιο). «Εχει αποδειχτεί ότι οι κοινωνικοί διάλογοι είναι στημένοι με στόχο τον εγκλωβισμό των εργαζομένων. Να θυμίσουμε συμπεράσματά τους ότι η απεργία είναι πλέον αναποτελεσματικό όπλο πάλης και ότι για την ανεργία των εκπαιδευτικών φταίει η υπογεννητικότητα»(!), τονίζει η ΑΣΠΙΔΕ και καλεί «να μη πιστέψουμε στις υποκριτικές κορόνες τους. Στη δήθεν φραστική σύγκρουση με τους ιδιοκτήτες. Στους λεονταρισμούς. Το παιχνίδι παίζεται με σημαδεμένη τράπουλα. Καμία εμπιστοσύνη σε αυτούς που δε συμμετείχαν σε καμία εκπαιδευτική κινητοποίηση. Καμία ανοχή απέναντι στους συνδικαλιστές - απεργοσπάστες, τους βαστάζους των υπουργείων και των ιδιοκτητών».

Πρόγραμμα εισαγωγικών εξετάσεων

Ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο Παιδείας το πρόγραμμα των απολυτήριων εξετάσεων της τελευταίας τάξης των ημερήσιων και εσπερινών Ενιαίων Λυκείων και των ειδικών εισιτηρίων εξετάσεων των αποφοίτων Β΄ κύκλου ΤΕΕ.

Το πρόγραμμα της Γ΄ τάξης των ημερήσιων Γενικών Λυκείων είναι:

19/5:Νεοελληνική γλώσσα (Γενικής Παιδείας), 22/5:Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία (Γενικής Παιδείας), 24/5:Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θεωρητικής), Μαθηματικά (Θετικής και Τεχνολογικής και των δύο κύκλων), 26/5:Ιστορία (Θεωρητικής), Βιολογία (Θετικής), Χημεία - Βιοχημεία (Τεχνολογικής: Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής), Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Τεχνολογικής: Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών), 29/5:Αρχαία Ελληνικά (Θεωρητικής), Φυσική (Θετικής και Τεχνολογικής και των δύο κύκλων), 31/5:Λατινικά (Θεωρητικής), Χημεία (Θετικής), Ηλεκτρολογία, Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογικής: Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής, Πληροφορικής και Υπηρεσιών αντίστοιχα), 2/6:Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (επιλογής όλων των κατευθύνσεων).

Για τη Δ΄ τάξη των Εσπερινών Γενικών Λυκείων:

18/5:Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας), 21/5:Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία (Γενικής Παιδείας), 23/5:Λατινικά (Θεωρητικής), Χημεία (Θετικής), Ηλεκτρολογία (Τεχνολογικής: Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής), Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Τεχνολογικής: Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών), 25/5:Αρχαία Ελληνικά (Θεωρητικής), Φυσική (Θετικής και Τεχνολογικής και των δύο κύκλων), 30/5:Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θεωρητικής), Μαθηματικά (Θετικής και Τεχνολογικής των δύο κύκλων), 1/6:Ιστορία (Θεωρητικής), Βιολογία (Θετικής), Χημεία - Βιοχημεία (Τεχνολογικής: Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογικής: Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών), 4/6:Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (επιλογής όλων των κατευθύνσεων).

Για τα ημερήσια ΤΕΕ και πρώην ΤΕΛ:

12/6:Μαθηματικά,13/6:Νέα Ελληνικά,14/6:Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών 2, Ναυσιπλοΐα, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Στοιχεία Μηχανών, Στοιχεία Ειδικής Διατροφής,15/6:Οικοδομική, Ιστορία των Τεχνών - Εργα και Δημιουργοί 2, Ειδικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις, Ποιοτικός Ελεγχος Υφάσματος,16/6:Ποιοτικός Ελεγχος, Στοιχεία Νοσολογίας 2 - Πρόληψη, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Δομή και Λειτουργία Μικροϋπολογιστών,18/6:Μηχανές Πλοίου 1, Εκπομπή και Λήψη Ραδιοφωνικού Σήματος, Ηλεκτρομηχανικά και Ηλεκτρονικά Συστήματα Αυτοκινήτου, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο.

Για τα νυχτερινά ΤΕΕ:12/6:Μαθηματικά,13/6:Νέα Ελληνικά.

Για τα ειδικά μαθήματα:

19/6:Αγγλικά, 20/6:Γερμανικά, Ισπανικά,21/6:Γαλλικά, 22/6:Ελεύθερο Σχέδιο, 23/6:Γραμμικό Σχέδιο,25/6:Αρμονία και Ιταλικά, 26/6:Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων.

Ο χρόνος υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας για τους υποψήφιους των ΤΕΦΑΑ, ορίζεται από 18 μέχρι 27 Ιούνη.

Στην τηλεόραση του «902»

Παρακολουθήστε στην τηλεόραση του «902» σήμερα Τετάρτη, στις 9 μ.μ. στα «Θέματα Παιδείας», την ομιλία του Γιώργου Ηρακλέους, φιλολόγου με μάστερ Κοινωνιολογίας, μέλους της Γραμματείας του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών, στην ημερίδα της ΑΣΓΜΕ για τα σχολικά βιβλία.


ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
Δίωξη συνδικαλιστή εκπαιδευτικού

Την πειθαρχική δίωξη που επιβλήθηκε στον γραμματέα της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης και αιρετό στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, Ν. Γαλιατσάτο, επειδή - εφαρμόζοντας την απόφαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ - δεν ψήφισε να ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε συνάδελφό του, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΕΛΜΕ.

Στην καταγγελία του ΔΣ της ΕΛΜΕ αναφέρεται ότι ο συνδικαλιστής «δεν ψήφισε να ασκηθεί σε συνάδελφο πειθαρχική δίωξη που προέκυπτε - όπως ισχυρίζεται η Υπηρεσία - από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, επειδή απουσίαζε για προσωπικούς λόγους από την Υπηρεσία επί μακρόν, αλλά πρότεινε απλά να σταματήσει κάθε πειθαρχική διαδικασία και να γίνει αποδεκτή η παραίτηση που η συνάδελφος ζήτησε εγγράφως».

Ακόμα, υπογραμμίζεται ότι «η παραπάνω δίωξη εντάσσεται σε μια γενικότερη προσπάθεια φίμωσης και χειραγώγησης στο πνεύμα του νέου δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα όχι μόνο των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, αλλά και των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου, στην κατεύθυνση να γίνουν πειθήνια όργανα στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών επιλογών. Εντάσσεται ακόμη στην προσπάθεια στρατολόγησης των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των φορέων τους στην πολιτική της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματοποίησης της εκπαίδευσης, στην πολιτική γενικότερα που επιβάλλει η ΕΕ και τα πολιτικά στηρίγματά της στον τομέα της εκπαίδευσης». Την πειθαρχική δίωξη καταγγέλλει και η ΟΛΜΕ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ενα βαθύτατα ταξικό θέμα

Πώς επηρεάζεται η ζωή του εργαζόμενου από την Παιδεία που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα; Είναι ζήτημα, που πρέπει να απασχολεί τον εργαζόμενο, η Παιδεία; Τι Παιδεία έχει; Παιδεία, που εξυπηρετεί τις ανάγκες του κεφαλαίου, ή Παιδεία, που εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και τα συμφέροντα των εργαζομένων και της νεολαίας;

Ερωτήματα σαν τα παραπάνω απαντήθηκαν στην ενδιαφέρουσα και ζωντανή συζήτηση των εργατικών και συνοικιακών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ προχτές το βράδυ, στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, με ομιλητή τον Δ. Παπατολίδη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Ο Δ. Παπατολίδης σημείωσε μεταξύ άλλων πως το ζήτημα της Παιδείας για τους κομμουνιστές είναι από τα βασικά ζητήματα πάλης. Το ΚΚΕ μπήκε και μπαίνει μπροστά στην πάλη του λαού για μόρφωση, κατάργηση των ταξικών φραγμών, σημείωσε. Υπογράμμισε πως το θέμα της Παιδείας είναι βαθύτατα ταξικό κι από αυτή τη σκοπιά οι εργαζόμενοι και τα παιδιά της εργατικής τάξης, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων έχουν κάθε συμφέρον να διεκδικήσουν αυτό που τους ανήκει. Ανέπτυξε, τέλος, την πρόταση διεκδίκησης του ΚΚΕ για ενιαία, αποκλειστική, δημόσια και δωρεάν Παιδεία, πρόταση επίκαιρη κι αναγκαία για τον εργαζόμενο λαό και τη νεολαία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ