ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Μάη 2002
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΙΟΥΡΟΜΠΑΝΚ
Χωρίζει τους εργαζόμενους με αμοιβές πολλών «ταχυτήτων»

Την τακτική της χορήγησης αυξήσεων πριν την υπογραφή της κλαδικής σύμβασης, επανέλαβε και φέτος η διοίκηση της τράπεζας, ωστόσο για ορισμένους εργαζόμενους το ποσοστό φτάνει... μέχρι και 3%

Την τακτική του διαχωρισμού των εργαζομένων σε αμειβόμενους πολλών «ταχυτήτων» εφαρμόζει για μια ακόμη χρονιά η τράπεζα Γιούρομπανκ, η διοίκηση της οποίας χορήγησε αυξήσεις στους εργαζόμενους, πριν την υπογραφή της κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Οι αυξήσεις ξεκινούν κατά βάση από...3%! Από εκεί και πέρα, η όποια κλιμάκωση εξαρτάται από την ξεχωριστή πολιτική αμοιβών και αυξήσεων της τράπεζας για μια σειρά στελέχη της ή εργαζόμενους που θεωρεί ότι καλύπτουν σημαντικούς τομείς. Υπάρχουν όμως και εργαζόμενοι που στο πλαίσιο... συμψηφισμού δεν πήραν ούτε μια δραχμή! Ωστόσο ένα χαρακτηριστικό των συγκεκριμένων αυξήσεων είναι ότι τα χαμηλότερα ποσοστά αφορούν αρκετούς εργαζόμενους που προέρχονται από την πρώην Εργασίας.

Η αντιμετώπιση αυτή σχετίζεται άμεσα με την πίεση που ασκεί η διοίκηση σ' αυτούς τους εργαζόμενους για να δεχτούν αλλαγή της σύμβασης εργασίας, ώστε με μικρότερο και ελεγχόμενο κόστος να μπορέσει στη συνέχεια να προχωρήσει η τράπεζα στις απολύσεις που θέλει να κάνει στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του προσωπικού μετά την απορρόφηση της Εργασίας.

Οι εργαζόμενοι της πρώην Εργασίας έχουν υπογράψει σύμβαση ορισμένου χρόνου με λήξη τη συνταξιοδότησή τους! Σε περίπτωση απόλυσης, η τράπεζα πρέπει να τους αποζημιώσει για τα χρόνια που απομένουν μέχρι την... κανονική λήξη της σύμβασης εργασίας! Αυτό εμποδίζει την εφαρμογή ενός προγράμματος κινήτρων για «οικειοθελείς αποχωρήσεις» γιατί ανεβάζει πολύ το κόστος της επιπλέον αποζημίωσης. Ταυτόχρονα η συγκεκριμένη σύμβαση συνιστά ένα είδος προστασίας που δεν έχουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, που δεν ανήκαν στην Εργασίας και που δεν είναι διατεθειμένη να ανεχτεί η τράπεζα.

Η διοίκηση της Γιούρομπανκ επιχείρησε στο παρελθόν ν' αλλάξει μαζικά τις συμβάσεις, αλλά οι εργαζόμενοι δεν... ανταποκρίθηκαν. Ταυτόχρονα άλλαξε ο Οργανισμός Εργασίας με τη συναίνεση του νέου σωματείου που δημιουργήθηκε μετά τη συγχώνευση. Ο νέος Οργανισμός επιτρέπει την απόλυση εργαζομένων ακόμη και για λόγους «αναδιοργάνωσης», σε αντίθεση με τον προηγούμενο που ήταν εξαιρετικά προστατευτικός για την απασχόληση.

Η συγκεκριμένη τράπεζα έχει πρωτοπορήσει τα τελευταία χρόνια στις «ευέλικτες» εργασιακές σχέσεις και κυρίως στα «ελαστικά» ωράρια εργασίας. «Ελαστικότητα» επικρατεί και στους τρόπους αμοιβής. Για παράδειγμα ακολουθεί την πολιτική της σημαντικής αύξησης του μισθού με τον όρο ότι συμπεριλαμβάνεται σε αυτόν και η πληρωμή των υπερωριών. Αυτό έχει σαν συνέπεια ο εργαζόμενος να αμείβεται για την ίδια δουλιά λιγότερο από πριν, παρ' όλο που έχει μεγαλύτερο μισθό!!!

ΠΟΡΘΜΕΙΑ ΘΑΣΟΥ
Πογκρόμ τρομοκρατικών απολύσεων

Σε πογκρόμ τρομοκρατικών απολύσεων σε βάρος συνδικαλιστών ναυτικών της πορθμειακής γραμμής Καβάλας - Θάσου έχουν καταφύγει οι πλοιοκτήτριες εταιρίες ΑΝΕΘ και ΝΕΚ σε μια προσπάθεια παρεμπόδισης των εργαζόμενων από τη διεκδίκηση εφαρμογής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και την εφαρμογή της νομοθεσίας για τους όρους δουλιάς και ασφάλειας στα πλοία της γραμμής Θάσου - Καβάλας και Θάσου - Κεραμωτής.

Συνολικά έχουν απολυθεί 8 ναυτεργάτες. Σ' αυτούς συμπεριλαμβάνονται ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» Κώστας Ντούκας, τα μέλη του ΔΣ Αριστοτέλης Αγαπητός, πλοίαρχος, Δημήτρης Λιούρας, ναύκληρος και τα μέλη της Ενωσης Γιώργος Κουτράκης, Γιάννης Πλωμαρίτης, Κώστας Δρακόντης, Νίκος Παπαβασιλείου. Εκτός από αυτούς τους 8 που διώκονται για πολιτικούς και συνδικαλιστικούς λόγους, υπάρχουν και άλλοι 7 ναυτεργάτες που έχουν μείνει χωρίς δουλιά με τον παροπλισμό του πλοίου «Παπαγεωργίου 3», λόγω συμπλήρωσης 35ετίας και που δε ναυτολογούνται από τις άλλες εταιρίες της γραμμής, που ωστόσο κάνουν νέες προσλήψεις.

Η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» έχει επανειλημμένα καταγγείλει το καθεστώς γαλέρας που επικρατεί στα καράβια της γραμμής και συγκεκριμένα ότι με τη στήριξη του ΥΕΝ και την κάλυψη των λιμενικών αρχών Καβάλας, οι ναυτιλιακές εταιρίες παραβιάζουν κατάφωρα τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και την εργατική νομοθεσία, σε βάρος των ναυτεργατών, των εσόδων των ασφαλιστικών τους ταμείων και των φορολογικών εσόδων του κράτους.

Χαρακτηριστικό της ασυδοσίας των πλοιοκτητών είναι το γεγονός ότι ενώ η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΝΕΘ δηλώνει ότι ο Αριστοτέλης Αγαπητός είναι ο ικανότερος πλοίαρχος που διαθέτει δεν το ναυτολογεί γιατί είναι αντιπρόεδρος του σωματείου και επιμένει στην εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης, απαιτεί την καταβολή υπερωριών και έξτρα αμοιβών για το πλήρωμα και δεν υποκύπτει στις πιέσεις της εταιρίας να εκτελεί δρομολόγιο με απαγορευτικό απόπλου και να βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Οι μέθοδοι πίεσης και τρομοκράτησης των εργαζόμενων που χρησιμοποιούν οι πλοιοκτήτες της ΑΝΕΘ και ΝΕΚ είναι πραγματικά πρωτοφανείς. Οι εργαζόμενοι που ναυτολογούνται για πρώτη φορά, αλλά και αυτοί που επαναναυτολογούνται υποχρεώνονται να υπογράφουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου, κατά παράβαση του νόμου, να δηλώνουν στην εταιρία τη μη συμμετοχή στη δράση του σωματείου, την πίστη τους στην εργασιακή ειρήνη και ότι τα δικαιώματά τους είναι αυτά που αναγνωρίζει η εταιρία!

Η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» δηλώνει ότι οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τους αγώνες τους για να σταματήσουν οι διώξεις και να επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι ναυτεργάτες. Επίσης να υπογραφτεί ικανοποιητική ΣΣΕ, να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία, να δίνονται μηνιαίοι εξοφλητικοί λογαριασμοί, να αποδίδονται οι εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία και οι φόροι στις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους.

ΛΑΡΚΟ
Δε θα περάσει η τρομοκρατία

H ποινικοποίηση των αγώνων και η τρομοκράτηση συνδικαλιστών και εργαζομένων για την εξασφάλιση «εργασιακής ειρήνης» είναι ο στόχος της διορισμένης από την κυβέρνηση διοίκησης της ΛΑΡΚΟ, όπως αποκαλύφθηκε κατά τη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του σωματείου της Λάρυμνας.

Αυτό ομολόγησαν ορθά - κοφτά οι εκπρόσωποι της εταιρίας, ωστόσο κάτω από την πίεση των συνδικαλιστών δήλωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο απόσυρσης της αγωγής που έχουν καταθέσει στο Μονομελές Πρωτοδικείο Λαμίας και με την οποία αξιώνουν να κηρυχτεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία που έγινε στις 18 Απρίλη, που είχε κηρύξει η ΠΟΕΜ και συμμετείχε το σωματείο εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ Λάρυμνας. Επίσης με την αγωγή η εταιρία απαιτεί να καταδικαστούν ο γενικός γραμματέας και ο αντιπρόεδρος σε ενός χρόνου φυλάκιση και 30.000 ευρώ πρόστιμο ο καθένας. Ούτε λίγο - ούτε πολύ η κυβέρνηση (μέσω της διοίκησης) επιδιώκει την παραδειγματική τιμωρία και εξόντωση όποιου αντιστέκεται, στέλνοντας το ίδιο μήνυμα παντού.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ δε θα τους κάνουν το χατίρι. Το απέδειξαν αυτό με την καθολική τους συμμετοχή στην απεργία της 18ης Απρίλη και προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους στους αγώνες που έρχονται για την υπεράσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων τους, απόκρουση των σχεδίων κατεδάφισης της κοινωνικής ασφάλισης, της υγείας - πρόνοιας, των εργασιακών τους σχέσεων.

Ετσι, λοιπόν, το σωματείο στη ΛΑΡΚΟ Λάρυμνας διοργανώνει σύσκεψη την Τρίτη, 14 Μάη, στις 11 το πρωί στα γραφεία του σωματείου και με επιστολή του ενημερώνει και καλεί σε συμμετοχή τους αρχηγούς των κομμάτων, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας, τους βουλευτές του Νομού Φθιώτιδας, τους νομάρχες Φθιώτιδας, Βοιωτίας και Εύβοιας, τους δήμους της περιοχής, τη ΓΣΕΕ - ΠΟΕΜ - Εργατικά Κέντρα και τα άλλα σωματεία της ΛΑΡΚΟ.

ΠΗΛΙΟ - ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση

Για εννιά σχεδόν χρόνια τα χωριά του Ανατολικού Πηλίου συνδέονταν ακτοπλοϊκά με τα νησιά των Βορείων Σποράδων με υδροπτέρυγα (δρομολόγια Σκιάθος-Αϊ Γιάννης). Ξαφνικά οι δυο εταιρίες (SERES και κατόπιν η MINOA FLYING DOLPHINS) άρχισαν περικοπές δρομολογίων και αποκλεισμό λιμανιών, με αρνητικές συνέπειες στον τουρισμό και στην οικονομική ζωή της περιοχής.

Το ζήτημα αυτό έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Τ. Τσιόγκας με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτη.

«Η επαναλειτουργία της γραμμής των υδροπτέρυγων Σκιάθος-Αϊ Γιάννης Πηλίου θεωρείται επιβεβλημένη αφού αποτελεί το μοναδικό μέσο επικοινωνίας των τουριστών που φτάνουν αεροπορικά στη Σκιάθο και επιθυμούν να επισκεφτούν αυθημερόν το Πήλιο χωρίς πρόσθετες ταλαιπωρίες και δαπάνες (μέσω Βόλου για Πήλιο χρειάζονται 2 μέρες)», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.

Για τους παραπάνω λόγους ρωτούν τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας τι μέτρα σκοπεύει να πάρει ώστε να επαναλειτουργήσει η γραμμή των υδροπτέρυγων Σκιάθος-Αϊ Γιάννης καθώς και για να τηρούν οι εφοπλιστικές εταιρίες τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά στα συμφωνηθέντα δρομολόγια όπως τα παραπάνω.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ