ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Απρίλη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Κοινός αγώνας, η μόνη διέξοδος

«Τα παιδιά των μεταναστών δυσκολεύονται να μάθουν τη γλώσσα, να διαβάσουν, να γράψουν. Το κράτος δεν ενδιαφέρεται να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα. Και οι γονείς στεκόμαστε ανήμποροι να τα βοηθήσουμε».

«Ομως ακόμη και τα παιδιά που γεννήθηκαν στην Ελλάδα γνωρίζουν τα ελληνικά, δε μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα», με αποτέλεσμα «τα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν ελληνικά, οι γονείς όχι. Μιλάμε στο ίδιο σπίτι διαφορετική γλώσσα. Δημιουργείται πρόβλημα στη συνοχή και την επικοινωνία της οικογένειας».

«Δεν προλαβαίνουμε να ασχοληθούμε μαζί τους, σχεδόν δεν τα βλέπουμε. Ολη μέρα κάνουμε δύο και τρεις δουλιές για να τα βγάλουμε πέρα, να πληρώσουμε φροντιστήρια, βιβλία και άλλα. "Ματώνουμε" κάθε μέρα».

Καταθέσεις ψυχής, ανησυχίες και προβληματισμοί, προχτές το απόγευμα, στην κατάμεστη αίθουσα - ενός χώρου που ακόμη διαμορφώνεται, προκειμένου να στεγάσει το στέκι εργαζομένων και νεολαίας. Παρόντες δεκάδες μετανάστες σκιαγραφούν την πραγματικότητα που ζουν, αγωνιούν να μάθουν «πώς θα πάμε μπροστά, γιατί μέχρι τώρα μας πηγαίνουν πίσω ολοταχώς». Μετανάστες που ήρθαν για να ακούσουν τις θέσεις του ΚΚΕ για τη μόρφωση των παιδιών τους και συνολικά για την Παιδεία, σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η Αχτιδική Επιτροπή του 5ου - 6ου Διαμερίσματος Αθήνας.

«Το εκπαιδευτικό σύστημα έχει στόχο από κοινού Ελληνες και ξένους εργάτες. Με τις αναδιαρθρώσεις χτυπιέται εξίσου ο Ελληνας και ο αλλοδαπός μαθητής. Θέλουν τα παιδιά της εργατικής τάξης αμόρφωτα. Προχωρούν σε μια διαφοροποιημένη Παιδεία που θα ευνοεί τους ήδη ευνοημένους, όσους έχουν την εξουσία. Οι πιο αδύναμοι, η εργατική τάξη είναι τα θύματα αυτών των αλλαγών», ξεκαθάρισε ο Αντώνης Καλόβουλος, μέλος της Αχτίδας Εκπαιδευτικών της ΚΟΑ του ΚΚΕ.

Και συνέχισε επισημαίνοντας: «Το Κόμμα μας δε θα μπορούσε να μην ενδιαφέρεται για τους μετανάστες που πιεσμένοι από την κρίση του καπιταλισμού αναγκάζονται να αναζητήσουν μια καλύτερη ζωή σε άλλη πατρίδα. Στην εργατική τάξη ανήκουν και οι μετανάστες που δέχονται τις περισσότερες συνέπειες. Ως ΚΚΕ προτείνουμε ενιαίο σχολείο για όλους τους μαθητές, να μαθαίνουν όλοι τα ίδια πράγματα που χρειάζονται για να κατανοούν, να ερμηνεύουν την κοινωνία, τη φύση, την επιστήμη. Ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο, δημόσιο και δωρεάν. Αυτό το σχολείο θα το κερδίσουμε με κοινούς αγώνες Ελληνες και ξένοι εργάτες».

Από την πλευρά του, ο Βασίλης Τόγιας, εκ μέρους της «Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας», κάλεσε όλους τους γονείς να συμμετάσχουν στους Συλλόγους Γονέων.

«Η αστική τάξη θέλει αμόρφωτα τα παιδιά της εργατικής τάξης και η κυβέρνηση μαζί με το ΠΑΣΟΚ κάνουν καλά τη δουλιά τους. Κάποιοι νομίζουν ότι τα προβλήματα θα λυθούν με μεσοβέζικες λύσεις. Οι εργάτες έχουν να διαλέξουν το δικό τους δρόμο: Ενωμένος, ταξικός αγώνας για ριζικές αλλαγές. Είναι η μόνη ρεαλιστική διέξοδος», κατέληξε ο Γιάννης Μερεντίτης, μέλος της Επιτροπής Πόλης της ΚΟΑ.

Απλήρωτοι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Την ανεπίτρεπτη καθυστέρηση, που φτάνει μέχρι και τα δυο χρόνια, στην καταβολή των δεδουλευμένων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στο Νομό Μαγνησίας και σε άλλους νομούς της χώρας, καταγγέλλουν με Ερώτησή τους προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας.

Οπως σημειώνεται στο κείμενο της Ερώτησης, «οι ωρομίσθιοι δάσκαλοι και καθηγητές στη Μαγνησία, αλλά και σε άλλους νομούς της χώρας δεν έχουν πληρωθεί ακόμη τα δεδουλευμένα από τον προηγούμενο χρόνο (καθηγητές). Κάποιοι δε που δίδαξαν στο τρίτο τρίμηνο της διδακτικής χρονιάς 2004-2005 παραμένουν επίσης απλήρωτοι, αφού η διαδικασία με τα χρήματά τους βρίσκεται στο στάδιο της εκκαθάρισης.

Παίρνοντας υπόψη ότι οι αμοιβές των ωρομισθίων είναι ελάχιστες, ακόμη και για την κάλυψη των στοιχειωδών και αναγκαίων δαπανών τους (π.χ. κίνηση σε άλλες πόλεις, στέγαση κ.ά.), το γεγονός της ανεπίτρεπτης καθυστέρησης στην καταβολή των δεδουλευμένων τους, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά και τα δυο χρόνια, εξουθενώνει κάθε δυνατότητα καλής διάθεσης και θέτει ζήτημα επιβίωσης για τους ωρομίσθιους δασκάλους και καθηγητές».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας, «γιατί υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων στους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και τι μέτρα θα πάρει για να πληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα τους, αλλά και για να μην υπάρχει στο μέλλον καθυστέρηση στην καταβολή των δεδουλευμένων τους».

Προπαγάνδα να 'ναι...

Είναι τόσο μεγάλος ο καημός των λογής λογής υπερασπιστών του βιβλίου της ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, που τσουβαλιάζουν όλους όσοι αντιδρούν στο συγκεκριμένο βιβλίο, περιβάλλοντας την καταδίκη του αντιεπιστημονικού αυτού πονήματος με το μανδύα του σκοταδισμού...

Ετσι, ούτε λίγο ούτε πολύ η κριτική της Εκκλησίας και οι ακροδεξιές κορόνες παρουσιάζονται ως ένα και το αυτό με την κριτική του ΚΚΕ, σε μια παρέλαση συκοφάντησης του ΚΚΕ στον κυριακάτικο αστικό Τύπο.

Εξέχοντα παραδείγματα το «ΒΗΜΑ» με άρθρο του Γ. Πρετεντέρη και η «ΑΥΓΗ», με άρθρο της Π. Στεφανάκου. Ο Γ. Πρετεντέρης χαρακτηρίζει την κριτική στο βιβλίο απ' όπου και αν προέρχεται «επιτομή της συντηρητικής στροφής»!

Αναλόγως, ακολουθώντας κατά γράμμα το πνεύμα του βιβλίου της Ιστορίας, που με παραλείψεις και στρεβλώσεις οδηγεί στην παραποίηση των γεγονότων, η ΑΥΓΗ απομονώνει φράσεις, τις κρίνει με τα δικά της μέτρα και σταθμά, γράφει... τη δική της ιστορία, προκειμένου να καταφέρει να πείσει ότι το ΚΚΕ καταδικάζει το βιβλίο για τους ίδιους λόγους με την Ιερά Σύνοδο! Για την ταμπακέρα, την αντιεπιστημονικότητα του πονήματος, δεν μπαίνει στη διαδικασία να την αντιπαλέψει. Αλλωστε, αν ταυτίσει την καταδίκη του βιβλίου με το σκοταδισμό, τη δουλίτσα της την έχει κάνει...

Ετσι, για την ΑΥΓΗ και τον ΣΥΝ η άποψη της Ιεράς Συνόδου που λέει: «Οι βασικές ενστάσεις μας για το βιβλίο αφορούν πρώτον εις τη διαγραφή της εθνικής προσφοράς της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των κληρικών όλων των βαθμίδων» είναι ίδια με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, που λέει: «Οι εθνικιστικές κραυγές πρέπει να απομονωθούν, μαζί με εκείνες της δήθεν σύγχρονης προσέγγισης που επιχειρεί το βιβλίο. Εθνικισμός και "εκσυγχρονισμός" συμπλέουν στο κύριο και βασικό: Στον εξοβελισμό της ταξικής πάλης ως κινητήριας δύναμης της κοινωνικής εξέλιξης, στον εξοβελισμό των ιστορικών νομοτελειών, που το βιβλίο έχει προμετωπίδα του». Μα, βέβαια, είναι εξόφθαλμη η ομοιότητα...

Με την ίδια μεθοδολογία, η «ομοιότητα» αποκαλύπτεται ακόμα πιο ...εύγλωττα στη σύγκριση των παρακάτω προτάσεων: Εκείνη της Ιεράς Συνόδου, που κάνει κριτική στο βιβλίο για την πλήρη «διαγραφή της μορφής και της θυσίας του Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε'», με τη δήλωση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, που σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Διαχωρίζουμε τον λαϊκό κλήρο από το Γρηγόριο τον Ε', ο οποίος αφόρισε την Επανάσταση της Φιλικής Εταιρείας που εκδηλώθηκε στην περιοχή της Μολδοβλαχίας. Και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν κήρυξε την Επανάσταση, είχε αντίθετη στάση. Βέβαια, όταν ξεσηκώθηκε το ποτάμι είπε κι αυτός μια κουβεντούλα. Αλλος σήκωσε τη σημαία. Κρυφά σχολειά δεν υπήρχαν, τι να κάνουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι η τουρκοκρατία ήταν καλό πράγμα. Καθόλου καλό και καλώς έγινε ο αγώνας. Δεν μπορούμε να γράφουμε την Ιστορία έτσι όπως την καταλαβαίνει ο καθένας σήμερα».

Για την ΑΥΓΗ και τον ΣΥΝ, αυτά είναι ψιλά γράμματα. Τους φτάνει να απομονώνουν σε δηλώσεις της Αλ. Παπαρήγα στοιχεία που αφορούν τον κλήρο, «ξεχνώντας» να αναφέρουν ότι στην ίδια δήλωση ξεκαθαρίζεται: «Σε καμία περίπτωση δε συμφωνούμε με τη συντηρητική και αντιδραστική κριτική που γίνεται. Πού είναι η διαφωνία μας: Υπάρχει μία μεθοδολογία σε όλα τα βιβλία που έχουν δοθεί, όπου τα θέματα της Ιστορίας δε διδάσκονται στην εξέλιξή τους, αλλά εντελώς αποσπασματικά και έτσι που το παιδί χάνει τη δυνατότητα να ξεκαθαρίσει γιατί π.χ. έγινε η επανάσταση του 1821, τι προηγήθηκε».

Ξέρει η ΑΥΓΗ ότι το ΚΚΕ ασκεί κριτική στις νέες «παιδαγωγικές» μεθόδους και τα νέα βιβλία εδώ και πάρα πολύ καιρό και με συγκεκριμένα επιστημονικά επιχειρήματα. Αλλά η επίθεσή της κατά του ΚΚΕ τη φτάνει ως τον παραλογισμό. Είναι και αυτή μια μέθοδος της δράσης του οπορτουνισμού για να υποτάσσει τις λαϊκές δυνάμεις στο σύστημα. Μπορεί, βέβαια, να μην μπήκε καν στον κόπο να «διαβάσει» ούτε ένα από τα φύλλα του «Ρ» που αναφέρονται στο συγκεκριμένο βιβλίο (ενδεικτικά: 10 Σεπτέμβρη 2006, 3, 20 και 30 Γενάρη, 1 Φλεβάρη, 16, 20, 24, 27, 29, 31 Μάρτη, 1 Απρίλη...). Δικαίωμά της. `Η μπορεί και να τα διάβασε αλλά δεν κατάλαβε ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει γιατί έτσι τη βολεύει. Ομως, προκειμένου να υπερασπίσει ένα βιβλίο γραμμένο στα μέτρα του κοσμοπολιτισμού του κεφαλαίου ξεπερνά και τα όρια της συκοφαντίας με τις αιτιάσεις περί συμπόρευσης και «ενιαίου μετώπου» με την εκκλησία...


Ε.Χ.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Να μην εφαρμοστεί ο νόμος - πλαίσιο

Μιλώντας στην ΕΤ-3, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα τόνισε για την κατάσταση στην Παιδεία: «Αυτό που είναι ολοφάνερο είναι ότι το φοιτητικό - σπουδαστικό κίνημα περνάει σε μια καινούρια φάση μετά την ψήφιση του νόμου, όπου πρέπει με αγώνες μέσα κι έξω από τα πανεπιστήμια, με όλες τις μορφές, να δημιουργήσει προϋποθέσεις να ανατραπεί ο νόμος, να μην εφαρμοστεί. Βεβαίως, αυτό μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με τη γενικότερη συστράτευση του λαού και την αποδυνάμωση του δικομματισμού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ