Τρίτη 3 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προπαγάνδα να 'ναι...

Είναι τόσο μεγάλος ο καημός των λογής λογής υπερασπιστών του βιβλίου της ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, που τσουβαλιάζουν όλους όσοι αντιδρούν στο συγκεκριμένο βιβλίο, περιβάλλοντας την καταδίκη του αντιεπιστημονικού αυτού πονήματος με το μανδύα του σκοταδισμού...

Ετσι, ούτε λίγο ούτε πολύ η κριτική της Εκκλησίας και οι ακροδεξιές κορόνες παρουσιάζονται ως ένα και το αυτό με την κριτική του ΚΚΕ, σε μια παρέλαση συκοφάντησης του ΚΚΕ στον κυριακάτικο αστικό Τύπο.

Εξέχοντα παραδείγματα το «ΒΗΜΑ» με άρθρο του Γ. Πρετεντέρη και η «ΑΥΓΗ», με άρθρο της Π. Στεφανάκου. Ο Γ. Πρετεντέρης χαρακτηρίζει την κριτική στο βιβλίο απ' όπου και αν προέρχεται «επιτομή της συντηρητικής στροφής»!

Αναλόγως, ακολουθώντας κατά γράμμα το πνεύμα του βιβλίου της Ιστορίας, που με παραλείψεις και στρεβλώσεις οδηγεί στην παραποίηση των γεγονότων, η ΑΥΓΗ απομονώνει φράσεις, τις κρίνει με τα δικά της μέτρα και σταθμά, γράφει... τη δική της ιστορία, προκειμένου να καταφέρει να πείσει ότι το ΚΚΕ καταδικάζει το βιβλίο για τους ίδιους λόγους με την Ιερά Σύνοδο! Για την ταμπακέρα, την αντιεπιστημονικότητα του πονήματος, δεν μπαίνει στη διαδικασία να την αντιπαλέψει. Αλλωστε, αν ταυτίσει την καταδίκη του βιβλίου με το σκοταδισμό, τη δουλίτσα της την έχει κάνει...

Ετσι, για την ΑΥΓΗ και τον ΣΥΝ η άποψη της Ιεράς Συνόδου που λέει: «Οι βασικές ενστάσεις μας για το βιβλίο αφορούν πρώτον εις τη διαγραφή της εθνικής προσφοράς της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των κληρικών όλων των βαθμίδων» είναι ίδια με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, που λέει: «Οι εθνικιστικές κραυγές πρέπει να απομονωθούν, μαζί με εκείνες της δήθεν σύγχρονης προσέγγισης που επιχειρεί το βιβλίο. Εθνικισμός και "εκσυγχρονισμός" συμπλέουν στο κύριο και βασικό: Στον εξοβελισμό της ταξικής πάλης ως κινητήριας δύναμης της κοινωνικής εξέλιξης, στον εξοβελισμό των ιστορικών νομοτελειών, που το βιβλίο έχει προμετωπίδα του». Μα, βέβαια, είναι εξόφθαλμη η ομοιότητα...

Με την ίδια μεθοδολογία, η «ομοιότητα» αποκαλύπτεται ακόμα πιο ...εύγλωττα στη σύγκριση των παρακάτω προτάσεων: Εκείνη της Ιεράς Συνόδου, που κάνει κριτική στο βιβλίο για την πλήρη «διαγραφή της μορφής και της θυσίας του Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε'», με τη δήλωση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, που σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Διαχωρίζουμε τον λαϊκό κλήρο από το Γρηγόριο τον Ε', ο οποίος αφόρισε την Επανάσταση της Φιλικής Εταιρείας που εκδηλώθηκε στην περιοχή της Μολδοβλαχίας. Και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν κήρυξε την Επανάσταση, είχε αντίθετη στάση. Βέβαια, όταν ξεσηκώθηκε το ποτάμι είπε κι αυτός μια κουβεντούλα. Αλλος σήκωσε τη σημαία. Κρυφά σχολειά δεν υπήρχαν, τι να κάνουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι η τουρκοκρατία ήταν καλό πράγμα. Καθόλου καλό και καλώς έγινε ο αγώνας. Δεν μπορούμε να γράφουμε την Ιστορία έτσι όπως την καταλαβαίνει ο καθένας σήμερα».

Για την ΑΥΓΗ και τον ΣΥΝ, αυτά είναι ψιλά γράμματα. Τους φτάνει να απομονώνουν σε δηλώσεις της Αλ. Παπαρήγα στοιχεία που αφορούν τον κλήρο, «ξεχνώντας» να αναφέρουν ότι στην ίδια δήλωση ξεκαθαρίζεται: «Σε καμία περίπτωση δε συμφωνούμε με τη συντηρητική και αντιδραστική κριτική που γίνεται. Πού είναι η διαφωνία μας: Υπάρχει μία μεθοδολογία σε όλα τα βιβλία που έχουν δοθεί, όπου τα θέματα της Ιστορίας δε διδάσκονται στην εξέλιξή τους, αλλά εντελώς αποσπασματικά και έτσι που το παιδί χάνει τη δυνατότητα να ξεκαθαρίσει γιατί π.χ. έγινε η επανάσταση του 1821, τι προηγήθηκε».

Ξέρει η ΑΥΓΗ ότι το ΚΚΕ ασκεί κριτική στις νέες «παιδαγωγικές» μεθόδους και τα νέα βιβλία εδώ και πάρα πολύ καιρό και με συγκεκριμένα επιστημονικά επιχειρήματα. Αλλά η επίθεσή της κατά του ΚΚΕ τη φτάνει ως τον παραλογισμό. Είναι και αυτή μια μέθοδος της δράσης του οπορτουνισμού για να υποτάσσει τις λαϊκές δυνάμεις στο σύστημα. Μπορεί, βέβαια, να μην μπήκε καν στον κόπο να «διαβάσει» ούτε ένα από τα φύλλα του «Ρ» που αναφέρονται στο συγκεκριμένο βιβλίο (ενδεικτικά: 10 Σεπτέμβρη 2006, 3, 20 και 30 Γενάρη, 1 Φλεβάρη, 16, 20, 24, 27, 29, 31 Μάρτη, 1 Απρίλη...). Δικαίωμά της. `Η μπορεί και να τα διάβασε αλλά δεν κατάλαβε ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει γιατί έτσι τη βολεύει. Ομως, προκειμένου να υπερασπίσει ένα βιβλίο γραμμένο στα μέτρα του κοσμοπολιτισμού του κεφαλαίου ξεπερνά και τα όρια της συκοφαντίας με τις αιτιάσεις περί συμπόρευσης και «ενιαίου μετώπου» με την εκκλησία...


Ε.Χ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ