ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Φλεβάρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Φουντώνει» ο επιχειρηματικός πόλεμος

Στον μεγιστάνα της Αιγύπτου Ναγκίμπ Σαουίρις η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ΤΙΜ. Ελέγχει και το 51% της Tellas

Νέα δεδομένα στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά διαμορφώνει η εξαγορά της «ΤΙΜ Ελλάς» από την αιγυπτιακών συμφερόντων «Weather Investments», έναντι 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η εξαγορά ανακοινώθηκε επίσημα χτες από τα επενδυτικά σχήματα «Apax Partnes» και «Texas Pacific» που ήλεγχαν μέχρι τώρα την ΤΙΜ και την «Q-Telecom», με τη διευκρίνιση ότι το τίμημα της πώλησης ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ κεφαλαίου, συν 2,9 δισ. ευρώ καθαρού χρέους της ΤΙΜ στο τέλος του 2006. Η «Weather Investments», που ανήκει στον Αιγύπτιο μεγαλοεπιχειρηματία Ναγκίμπ Σαουίρις, απέκτησε την ΤΙΜ μέσω της εταιρείας ORASCOM.

Ο εν λόγω επιχειρηματίας και η οικογένειά του, που θεωρείται η πλουσιότερη της Αιγύπτιου, φέρεται να ελέγχει περίπου το 40% των επιχειρήσεων που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο του Καΐρου. Ο όμιλος ORASCOM δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο των κατασκευών, στις τηλεπικοινωνίες και στον τουρισμό και έχει ισχυρή παρουσία στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Από τα μέσα του 2005 ο συγκεκριμένος όμιλος φέρεται να έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για την απόκτηση της ΤΙΜ, κάτι που διαψευδόταν από τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες της εταιρείας μέχρι και πρόσφατα. Το φθινόπωρο του 2005 ο όμιλος ORASCOM εξαγόρασε την ιταλική «Wind», που είναι η εταιρεία που κατέχει το 51% της γνωστής μας «Tellas», της οποίας το υπόλοιπο 49% ανήκει στη ΔΕΗ. Από τότε ο Ναγκίμπ Σαουίρις, δημοσιοποίησε τις προθέσεις του να επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ελλάδα, η Τουρκία η Ισπανία και η Γαλλία.

Στελέχη της τηλεπικοινωνιακής αγοράς εκτιμούν ότι με την απόκτηση της ΤΙΜ από την ORASCOM, στρώνεται ο δρόμος για τη συγχώνευση με την «Tellas» και συνακόλουθα δημιουργούνται προϋποθέσεις για τη συγκρότηση μιας ιδιαίτερα ισχυρής εταιρείας στη σταθερή και κινητή τηλεφωνία, δεδομένου ότι η «Tellas» είναι σήμερα ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος μετά τον ΟΤΕ. Αλλωστε το τελευταίο διάστημα όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βρίσκονται σε κινητικότητα για επέκταση της δραστηριότητάς τους, παρέχοντας προγράμματα με δυνατότητα χρήσης ευρυζωνικών υπηρεσιών από το σταθερό δίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό η «Κοσμοτέ» συνεργάζεται ήδη με την «ΟΤΕnet» και η «Vodafone» βρίσκεται στο στάδιο επιλογής συνεργάτη για την προώθηση αντίστοιχων υπηρεσιών. Η δε «Tellas» προωθεί το πακέτο «Zisto», προσφέροντας στους συνδρομητές της πλήρη αποδέσμευση από τον ΟΤΕ.

Επισημαίνεται ότι και η εξαγορά της ΤΙΜ εντάσσεται στην τάση που επικρατεί για τη διαρκή μεγέθυνση των διεθνικών μονοπωλίων, με την εξαγορά ή απορρόφηση μικρότερων συγκριτικά με τα ίδια, μονοπωλιακών ή άλλων επιχειρήσεων. Πρόκειται δηλαδή για τη συγκέντρωση και συγκεντροποίηση κεφαλαίου που στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών είναι σε πλήρη εξέλιξη. Η απόκτηση επιχειρηματικών μονάδων σε διάφορες αγορές, είναι για τους διεθνείς χρηματοοικονομικούς και επιχειρηματικούς ομίλους μονόδρομος στην επιδίωξή τους να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη κερδοφορία, ενώ ταυτόχρονα τους δίνεται η δυνατότητα να ελέγχουν τις τύχες όχι μόνο μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, αλλά και ολόκληρων κλάδων της οικονομίας, σε περισσότερες από μία χώρες.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Παρεμβάσεις στα αεροδρόμια

Με τη φράση «δεν περιοριζόμαστε στα μεγάλα λόγια, αλλά θέλουμε έργα», ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης ανακοίνωσε χτες, μετά από σύσκεψη με την υπουργό Τουρισμού Φ. Πάλλη - Πετραλιά και επιχειρηματικούς φορείς, τη σύσταση... Επιτροπής με στελέχη των δύο υπουργείων για την εξέταση τουριστικών θεμάτων για τα οποία υπάρχει συναρμοδιότητα. Ολα αυτά στην κατεύθυνση ανάληψης από το δημόσιο οικονομικών βαρών που μπορούν να διευκολύνουν την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Η Επιτροπή θα εξετάσει όμως και τις πρώτες κατευθύνσεις για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των τουριστών από τα αεροδρόμια, καθώς επίσης και: Τον εξωραϊσμό των περιφερειακών αεροδρομίων (τέντες, χώροι υποδοχής). Τη μείωση του κόστους των πτήσεων (μέσα από τη μείωση των τελών προσγείωσης και του κόστους των υπηρεσιών εδάφους). Την 24ωρη λειτουργία ορισμένων από αυτά, που παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση. Γι' αυτό το θέμα θα ζητηθεί και η συνδρομή του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να εξευρεθεί το απαραίτητο προσωπικό.

Στη σύσκεψη, που έγινε στο υπουργείο Τουρισμού, συμμετείχαν εκπρόσωποι των: Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί και της Ομοσπονδίας Τουριστικών Λεωφορείων.

Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
Στην αγορά της Ινδίας...

Με στόχο τη διάνοιξη δρόμων για την είσοδο των Ελλήνων επιχειρηματιών στην αναδυόμενη αγορά των Ινδιών, αναχώρησε χτες για την ασιατική χώρα κυβερνητικό κλιμάκιο, με επικεφαλής τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Να υπενθυμίσουμε ότι ανάλογο ταξίδι είχε πραγματοποιηθεί στην Κίνα, ενώ την άνοιξη έχει προγραμματιστεί και επίσκεψη στην Αυστραλία. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου, ο κ. Αλογοσκούφης πρόκειται να συναντηθεί σήμερα με τον υπουργό Οικονομικών P. Chidambaram και τον υπουργό Εξωτερικών της χώρας P. Mukherjee, ενώ στη συνέχεια θα μιλήσει σε επιχειρηματικό συνέδριο. Αύριο Παρασκευή εξάλλου, θα δώσει συνέντευξη σε ινδικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, θα συναντηθεί με τον υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας K. Nath, ενώ πρόκειται να παραστεί στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και του Συνδέσμου Ινδικών Βιομηχανιών (CII).

Το ... κοινωνικό Μάαστριχτ

Η Συνθήκη του Μάαστριχτ, θα μπορούσε να είχε διαμορφώσει συνθήκες, ώστε και τις απαιτήσεις του κεφαλαίου να ικανοποιούσε, αλλά και τα λαϊκά αιτήματα. Δυστυχώς όμως, επικράτησαν οι νεοφιλελεύθεροι και η βάρκα έγειρε μονόπλευρα...

Αυτά υποστηρίζει σε γενικές γραμμές, σε άρθρο του στη χτεσινή «Ελευθεροτυπία» το στέλεχος του ΣΥΝ Γ. Δραγασάκης, με αφορμή τη συμπλήρωση 15 χρόνων από την υπογραφή της Συνθήκης του Μάαστριχτ.

Λέει συγκεκριμένα ο Γ. Δραγασάκης: «Η Συνθήκη του Μάαστριχτ έθεσε τις βάσεις για μία αρχιτεκτονική της ΕΕ, που ευνοούσε τις δυνάμεις του κεφαλαίου σε βάρος των δυνάμεων της εργασίας. Ετσι, ό,τι εξυπηρετούσε τις τράπεζες, τους ευρωπαϊκούς επιχειρηματικούς ομίλους και την κεφαλαιαγορά, σε γενικές γραμμές προωθήθηκε. Αντίθετα, στο κοινωνικό πεδίο, όχι μόνο δεν είχαμε βήματα στην κατεύθυνση μιας κοινωνικής Ευρώπης, αλλά αντίθετα, η ΕΕ έχει μετατραπεί σε ένα πεδίο άγριου κοινωνικού και φορολογικού ανταγωνισμού...».

Είναι εμφανής η προσπάθεια του στελέχους του ΣΥΝ, με τα όσα αναφέρει, να δικαιολογήσει την - πέρα για πέρα ταξική - στάση του ΣΥΝ, της υπερψήφισης της, εγκληματικής για τα λαϊκά συμφέροντα, Συνθήκης του Μάαστριχτ. Θέση, την οποία προφανώς, θεωρεί δικαιολογημένη και σήμερα. Το πολύ - πολύ να γυρίσουν και να σου πουν: «Τι φταίμε εμείς που επικράτησαν οι δυνάμεις του κεφαλαίου και δεν αναπτύχθηκε η ...κοινωνική Ευρώπη». Ελα ντε. Φταίνε οι του ΣΥΝ που δεν αναπτύχθηκε η ...κοινωνική Ευρώπη;

Πέρα από αυτό, η τοποθέτηση Δραγασάκη, εμφανίζει και τα στενά ταξικά όρια του πολιτικού λόγου του συγκεκριμένου κόμματος, το οποίο προβάλλει τη θέση μιας καπιταλιστικής ανάπτυξης, που μπορεί να ευνοήσει και τους κεφαλαιοκράτες και τους εργαζόμενους. Δηλαδή, καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις παράλληλα με την ανάπτυξη της ...κοινωνικής Ευρώπης. Πρόκειται για τη γνωστή ρεφορμιστική άποψη, την οποία μάλιστα ντύνουν με ...σοσιαλιστικά χρώματα. Σοσιαλισμός με δημοκρατία είναι το ...όραμα του ΣΥΝ. Μόνο που δεν πρόκειται για σοσιαλισμό, αλλά για καραμπινάτο καπιταλισμό, διανθισμένο με ...ολίγη κοινωνική Ευρώπη.


Θ.Κ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ