ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Αυγούστου 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΘΗΝΑΣ
Πενήντα ένα προβληματικά σημεία

Πενήντα ένα προβληματικά σημεία στο κύριο οδικό δίκτυο της Αττικής εντόπισε σχετική έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με θέμα την "Επείγουσα διερεύνηση προβληματικών τμημάτων του κύριου οδικού δικτύου του λεκανοπεδίου Αθηνών".

Η αναρχία στη ρύθμιση ή στην ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, η ανεξέλεγκτη είσοδος και έξοδος των οχημάτων στο κεντρικό δίκτυο και οι παρόδιες λειτουργίες (καταστήματα, ιδρύματα, κατοικίες κλπ) που φιλοξενούν πολλά οχήματα με συχνές μετακινήσεις είναι οι κύριες αιτίες για τα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα και την υποβάθμιση των οδικών αρτηριών της πόλης.

Η συγκεκριμένη έρευνα για τα "προβληματικά" σημεία έγινε ύστερα από αίτημα του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να γίνουν μια σειρά άμεσες παρεμβάσεις και να διορθωθούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά μήκος των κεντρικών αρτηριών, όπως επισημαίνουν τα στελέχη της ερευνητικής ομάδας που συνέταξε τη μελέτη. Ωστόσο, το ΥΠΕΧΩΔΕ, μέχρι τώρα δεν έχει προχωρήσει σε καμία ρύθμιση, προκειμένου να ανακουφίσει τους κεντρικούς οδικούς άξονες και αρκείται σε συσκέψεις όπως η χτεσινή...

Η ερευνητική ομάδα του Πολυτεχνείου επέλεξε 5 από τα περισσότερο προβληματικά σημεία του Λεκανοπεδίου, στα οποία έγινε επιτόπια αναλυτική εξέταση. Τα σημεία αυτά είναι:

- Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (πλατεία Ανθέων), εκεί που η λεωφόρος χάνει τα βασικά χαρακτηριστικά της και διασπάται σε δύο επιμέρους αρτηρίες, με μέση ημερήσια κυκλοφορία από 80 έως 100.000 οχήματα.

- Στην οδό Βούλας - Βάρης (πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως) που βρίσκεται εκτός του κύριου πυρήνα του Λεκανοπεδίου, ενώνει τη νότια Αττική με την Αθήνα, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 40.000 οχήματα.

- Στην οδό Αγίας Παρασκευής (Κάτω Χαλάνδρι) που ενώνει κάθετα τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες Κηφισίας και Μεσογείων, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 40.000 οχήματα.

- Στη λεωφόρο Μεσογείων,που βρίσκεται σε τμήμα μεγάλου οδικού άξονα όπου σήμερα διεξάγονται έργα για το μετρό, με μέση ημερήσια κυκλοφορία πάνω από 100.000 οχήματα.

- Στην οδό Θηβών (πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως), η οποία είναι η κεντρική οδός που διέρχεται μέσα από τους δήμους της Δυτικής Αττικής και αναπτύσσεται παράλληλα με την Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 40.000 οχήματα.

Η τελική επιλογή των 5 σημείων είχε ως βασικό κριτήριο να εξεταστεί ένα φάσμα διαφορετικών τύπων οδικών τμημάτων από πλευράς χρήσεων και οδικών χαρακτηριστικών. Οι συγκεκριμένοι δρόμοι που μελετήθηκαν μπορούν να συναντηθούν με τα ίδια χαρακτηριστικά σε πολλά άλλα σημεία του Λεκανοπεδίου.

Οι βασικές αιτίες που προκαλούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα και την υποβάθμιση των οδικών αρτηριών που εξετάστηκαν είναι οι εξής:

- Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών, που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν υψηλούς φόρτους.

- Η αναρχία στη ρύθμιση ή την ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, με αποτέλεσμα την κατάληψη βασικών λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων ή πεζοδρομίων.

- Η ανεξέλεγκτη είσοδος - έξοδος οχημάτων από τις παρόδιες λειτουργίες στο κεντρικό οδικό δίκτυο σε οποιοδήποτε σημείο της οδού.

- Οι παρόδιες λειτουργίες που φιλοξενούν πολλά οχήματα και κόσμο με συχνές μετακινήσεις.

- Οι γειτονικές λειτουργίες με μεγάλο φόρτο οχημάτων.

- Κυκλοφοριακά στοιχεία που διακόπτουν την ομαλή ροή, όπως η μεγάλη πυκνότητα διασταυρώσεων του κυρίου ρεύματος κυκλοφορίας των οδικών αρτηριών με δευτερεύοντα ρεύματα, η έλλειψη χωρικής σηματοδότησης με κατάλληλους χρόνους, οι αυτόματοι σηματοδότες και οι κυκλικοί κόμβοι.

- Η έλλειψη πεζοδρομίων - διαβάσεων για τη διευκόλυνση κίνησης και την προστασία των πεζών.

- Η ελλιπής ή ανύπαρκτη αστυνόμευση.

Εντονες αντιδράσεις

Την πλήρη αντίθεσή του στα σχέδια του δημάρχου έχει δηλώσει από την πρώτη στιγμή ο Εμπορικός Σύλλογος Αμαρουσίου (ΕΣΑΜ), ζητώντας να μην αλλάξει η σημερινή φυσιογνωμία του εμπορικού κέντρου της πόλης. Ο ΕΣΑΜ έχει καταγγείλει εδώ και πολύ καιρό ότι ο δήμος εφάρμοσε τις κυκλοφορικές ρυθμίσεις χωρίς να συζητηθεί το θέμα στο ΔΣ και χωρίς να κάνει διάλογο με τους μαγαζάτορες και τους κατοίκους και ιδιοκτήτες. Επίσης έχει καταγγείλει τη διοίκηση του δήμου ότι σε στενή συνεργασία με μεγάλα συμφέροντα, αποφάσισαν το "θάνατο" του εμπορικού κέντρου της πόλης και τη μεταφορά των καταναλωτών σε άλλες αγορές.

Ο Κώστας Χωραφόπουλος,πρόεδρος του ΕΣΑΜ, μιλώντας στο "Ρ", τόνισε ότι τα μέτρα που θέλει να πάρει η δημοτική αρχή για το εμπορικό κέντρο δεν εξυπηρετούν τους εμπόρους και ότι τους οδηγεί στην οικονομική καταστροφή. "Εάν πραγματοποιηθούν τα σχέδια για το κέντρο, οι έμποροι θα αναγκαστούν να φύγουν, καθώς δε θα μπορούν να επιβιώσουν οικονομικά και τη θέση τους θα πάρουν καφετερίες και μπαρ, που αντέχουν οικονομικά. Εμείς είμαστε υπέρ της λήψης μέτρων για το κυκλοφοριακό, αρκεί όμως να είναι για το καλό όλων και όχι για την εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων. Ακόμα και οι κάτοικοι είναι δυσαρεστημένοι, καθώς αν κλείσουν τα μαγαζιά θα ερημώσει το κέντρο και θα γκετοποιηθεί". Την αντίδρασή του στα σχέδια του δημάρχου για το κέντρο δηλώνει όλος ο εμπορικός κόσμος στο Μαρούσι. "Το εμπορικό κέντρο θα καταστραφεί, αν το αποκλείσουν. Ηδη οι κυκλοφορίες των εφημερίδων έχουν πέσει, αφού τα αυτοκίνητα δεν περνάνε πλέον από εδώ", είπε χαρακτηριστικά ο Σπύρος Μπρατζαλιάς."Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αλλά όταν αυτές εξυπηρετούν όλο τον κόσμο. Τα σχέδια όμως του δημάρχου θα μας διώξουν από εδώ για να εξυπηρετηθούν μεγάλα οικονομικά συμφέροντα", τόνισε ο Κώστας Ζαπαντιώτης.Ο Θεοδόσης Παπαθεοδοσίου είπε ότι "η πρόσβαση στον πελάτη πρέπει να είναι εύκολη, αλλιώς τον χάνεις. Ο αποκλεισμός του εμπορικού κέντρου θα είναι καταστροφή για μας".

Η "Δημοτική Ενότητα"

Η μόνη παράταξη που αντέδρασε από την πρώτη στιγμή στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κατήγγειλε στο λαό της περιοχής τα πραγματικά σχέδια της δημοτικής αρχής είναι η "Δημοτική Ενότητα".Ο Χρήστος Μέντζος,επικεφαλής της παράταξης, στην τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο όπου συζητήθηκε το θέμα, δήλωσε την υποστήριξη της παράταξης στους εμπόρους του κέντρου και κατήγγειλε τα σχέδια του δημάρχου και της δημοτικής αρχής, ζητώντας να ανακληθούν οι ρυθμίσεις, κάτι που δεν έγινε δεκτό από την πλειοψηφία του ΔΣ.

Στην τοποθέτησή του σε εκείνο το ΔΣ ο Χρ. Μέντζος είπε ότι η δημοτική αρχή αντιμετώπισε το κυκλοφοριακό πρόβλημα αποσπασματικά και επικίνδυνα και όχι συνολικά για την πόλη, αποσυνδέοντάς το από τις πραγματικές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις του. "Οι παρεμβάσεις που έγιναν από τη δημοτική αρχή, χωρίς τα απαραίτητα έργα υποδομής, λειτουργούν αρνητικά και στρέφουν τις δραστηριότητες της πόλης σε άλλους χώρους", είπε χαρακτηριστικά. "Διαλύοντας την αγορά και οδηγώντας μια σειρά μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην οικονομική καταστροφή, στην ουσία στηρίζει τα μεγάλα συμφέροντα που, όταν κρίνουν ότι το κέρδος το απαιτεί, δε θα διστάσουν να καταστρέψουν την πόλη", κατέληξε.

ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Από εμπορικό θα γίνει καφενείο

Τον αποκλεισμό του Εμπορικού Κέντρου Αμαρουσίου από εμπορικά μικρομάγαζα και κάθε άλλου είδους ανάλογες δραστηριότητες έχει βάλει στόχο η δημοτική αρχή Αμαρουσίου, με σκοπό την αλλαγή της φυσιογνωμίας του κέντρου, μετατρέποντάς το σε ένα μεγάλο καφενείο. Ηδη κάποιοι δρόμοι του κέντρου έχουν κλειστεί και κάποιοι άλλοι έχουν μονοδρομηθεί. Το πρόσχημα που χρησιμοποίησε ο δήμαρχος Π. Τζανίκος για την εφαρμογή της πρώτης φάσης του αποκλεισμού, ήταν ότι πρέπει να γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω των έργων του φυσικού αερίου. Ομως σε συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου, όπου συζητήθηκε το θέμα, κάτω από την πίεση, τόσο των εμπόρων, ιδιοκτητών και κατοίκων, όσο και δημοτικών συμβούλων, ο δήμαρχος αποκάλυψε τα πραγματικά σχέδιά του για την "αναβάθμιση" του κέντρου.

Σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, όλο το εμπορικό κέντρο της πόλης θα πεζοδρομηθεί. Στον κεντρικό δρόμο έξω από το σταθμό του ηλεκτρικού θα επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο σε λεωφορεία και ταξί. Μάλιστα για να χρυσώσει το χάπι, η δημοτική αρχή μιλάει για έργα υποδομής, όπως υπόγεια πάρκινγκ, δημοτική συγκοινωνία και αστυνομία, τα οποία όμως είναι άγνωστο το πότε θα γίνουν και με τι χρήματα.

Διώχνει τα μικρομάγαζα

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας στο κέντρο θα έχει άμεσες επιπτώσεις στα μικρομάγαζα, καθώς δε θα μπορούν να πλησιάζουν εκεί αυτοκίνητα σε απόσταση ενός χιλιομέτρου. Ετσι αυτό που λειτουργεί σήμερα ως αγορά θα μεταφερθεί σε άλλες περιοχές ή θα αντικατασταθεί από τα πολυεθνικά πολυκαταστήματα που λειτουργούν κοντά στην αγορά. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η αλλαγή χρήσης γης που θα προέλθει, από εμπορική σε ψυχαγωγίας και πολιτισμού, θα δημιουργήσει μεγάλη αύξηση στα ενοίκια. Αποτέλεσμα όλες οι υπάρχουσες μικρές επιχειρήσεις να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά και να οδηγηθούν σε κλείσιμο. Ετσι, το κέντρο από περιοχή έντονης εμπορικής δραστηριότητας θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο κέντρο διασκέδασης.

"Οποιανού του αρέσει"

Ο δήμαρχος Αμαρουσίου Παναγιώτης Τζανίκος σε συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα ήταν κάτι παραπάνω από εριστικός απέναντι στους εμπόρους της περιοχής, που ζήτησαν να μην αλλάξει η φυσιογνωμία του κέντρου, όταν τους αποκάλυψε ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δε γίνονται για τα έργα του φυσικού αερίου που είχε χρησιμοποιήσει ως πρόσχημα. Μιλώντας για τις αντιδράσεις των εμπόρων για το κέντρο, είπε χαρακτηριστικά "οποιανού του αρέσει, εμάς δε μας νοιάζει", ενώ σε παρόμοια συζήτηση, μιλώντας για τη φιλοσοφία της δημοτικής αρχής για το κέντρο, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά "δε μας ενδιαφέρουν τα σουβλατζίδικα και αυτοί που πουλούν κρεμμύδια"!

Σήμερα η "πρώτη" του κόμβου του "Ρ" στο Internet

Από σήμερα, άρχισε να λειτουργεί πλέον και επίσημα ο κόμβος του "Ριζοσπάστη" στο παγκόσμιο Δίκτυο, που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές και μεταφέρει πληροφόρηση σε όλο τον πλανήτη, το Internet. Η "ηλεκτρονική" έκδοση του "Ρ" φιλοδοξεί να αποτελέσει μια εναλλακτική, αριστερή φωνή μέσα στο Internet, δημοσιεύοντας αρθρογραφία και φωτογραφικό υλικό, και επιχειρώντας να προβάλλει την παρουσία "συγγενών" φωνών στο χάος του Δικτύου.

Τι θα περιέχει ο κόμβος

Η "Κεντρική Σελίδα" περιλαμβάνει πάντα το πρωτοσέλιδο, κύριο θέμα του "Ριζοσπάστη", και αναφορές σε άρθρα, ρεπορτάζ και σχόλια για την επικαιρότητα. Ακόμη, παραπέμπει στις ακόλουθες ενότητες:

Στη "Χτεσινή Εκδοση" θα βρίσκεται η πιο ενημερωμένη έκδοση της προηγούμενης μέρας, η οποία πρακτικά θα περιλαμβάνει σχεδόν ολόκληρο τον όγκο του περιεχομένου της εφημερίδας, το οποίο βρίσκεται σε ηλεκτρονική μορφή.

Στο τμήμα του κόμβου, το οποίο αφορά στις "Προηγούμενες Εκδόσεις" της εφημερίδας, ο χρήστης θα μπορεί να αναζητά συγκεκριμένα φύλλα της εφημερίδας (με βάση ημερολογιακά κριτήρια), αλλά και ειδικές εκδόσεις της για διάφορα θέματα.

Η δυνατότητα αναζήτησης - από το χρήστη - κειμένων παλαιότερων εκδόσεων, την οποία παρέχει η εφημερίδα στον τομέα του κόμβου που ονομάζεται "Αρχείο Αρθρων",βασίζεται σε μία ευρύτατη βάση δεδομένων και ειδικά εργαλεία που του επιτρέπουν να βρει εύκολα αναφορές για συγκεκριμένα θέματα. Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει ως κριτήρια αναζήτησης τον τίτλο κάποιου κειμένου, την ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύτηκε, το ποιος το συνέταξε, την κατηγορία ή το ρεπορτάζ, αλλά και "ελεύθερο κείμενο" (π.χ. "ταραχές στην Τουρκία").

Ο τομέας "Αναζήτηση Φωτογραφιών" επιτρέπει στον χρήστη να αναζητήσει φωτογραφίες, που έχουν δημοσιευτεί στο καθημερινό, αλλά και το κυριακάτικο φύλλο της εφημερίδας, με βάση διαφορετικά κριτήρια. Τα κριτήρια αυτά μπορεί να είναι, π.χ., μια χρονική περίοδος, το όνομα του φωτογράφου, η θεματική κατηγορία στην οποία αναφέρεται η φωτογραφία (πολιτικά, κοινωνικά, διεθνή...), η προέλευσή της και ο τίτλος ή η λεζάντα της.

Το τμήμα του κόμβου, το οποίο αναφέρεται στην "Ιστορική Πορεία" του "Ριζοσπάστη", περιλαμβάνει αναλυτικές πληροφορίες και φωτογραφίες από την έκδοση των πρώτων τευχών της εφημερίδας, κατά την αρχική περίοδο έκδοσής του, τα έτη 1808 - 1911. Συμπεριλαμβάνει, επίσης, μια αναδρομή στους κυριότερους "σταθμούς" της πορείας της εφημερίδας, θετικούς και αρνητικούς (όπως ήταν η αναστολή της έκδοσής του το 1936 από το δικτατορικό καθεστώς Μεταξά).

Για το Internet

Στον τομέα, ο οποίος τιτλοφορείται "RedNet" ("Κόκκινο Δίκτυο"), ο χρήστης θα μπορεί να βρει μια ειδική στήλη, η οποία δημοσιεύεται και στην ... επί χάρτου έκδοση του "Κυριακάτικου Ριζοσπάστη" και αναφέρεται σε θέματα Internet. Επιλέγοντας την ημερομηνία που τον ενδιαφέρει, θα μπορεί να δει στην οθόνη του υπολογιστή του το σχετικό δημοσίευμα εκείνης της μέρας.

Επίσης, σε όλες τις "σελίδες" του στο Internet, ο "Ρ" παρέχει απευθείας συνδέσμους για τους κόμβους, τόσο του ΚΚΕ (http: //www.KKE.gr/), όσο και της ΚΝΕ (http: //www.forthnet.gr/kne - odigitis/).

Το περιεχόμενο του κόμβου του "Ρ" στο Internet δεν εξαντλείται σε αυτά: Υπάρχει ειδικός κατάλογος συνδέσμων (links) προς άλλους πληροφοριακούς κόμβους εντός κι εκτός ελληνικού Internet, όσον αφορά κομμουνιστικά και προοδευτικά κινήματα και κόμματα, εφημερίδες, ειδικές πηγές πληροφόρησης για τον καιρό, τον πολιτισμό, κλπ.

Περισσότερα, επί της οθόνης, στην "ηλεκτρονική διεύθυνση" http: //www.rizospastis.gr/

Τα πρώτα μέτρα αποκλεισμού του εμπορικού κέντρου, με απαγόρευση της κυκλοφορίας σε ορισμένους δρόμους, έχουν ήδη παρθεί από τη δημοτική αρχή



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ