Παρασκευή 1 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΑΘΗΝΑΣ
Πενήντα ένα προβληματικά σημεία

Πενήντα ένα προβληματικά σημεία στο κύριο οδικό δίκτυο της Αττικής εντόπισε σχετική έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με θέμα την "Επείγουσα διερεύνηση προβληματικών τμημάτων του κύριου οδικού δικτύου του λεκανοπεδίου Αθηνών".

Η αναρχία στη ρύθμιση ή στην ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, η ανεξέλεγκτη είσοδος και έξοδος των οχημάτων στο κεντρικό δίκτυο και οι παρόδιες λειτουργίες (καταστήματα, ιδρύματα, κατοικίες κλπ) που φιλοξενούν πολλά οχήματα με συχνές μετακινήσεις είναι οι κύριες αιτίες για τα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα και την υποβάθμιση των οδικών αρτηριών της πόλης.

Η συγκεκριμένη έρευνα για τα "προβληματικά" σημεία έγινε ύστερα από αίτημα του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να γίνουν μια σειρά άμεσες παρεμβάσεις και να διορθωθούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά μήκος των κεντρικών αρτηριών, όπως επισημαίνουν τα στελέχη της ερευνητικής ομάδας που συνέταξε τη μελέτη. Ωστόσο, το ΥΠΕΧΩΔΕ, μέχρι τώρα δεν έχει προχωρήσει σε καμία ρύθμιση, προκειμένου να ανακουφίσει τους κεντρικούς οδικούς άξονες και αρκείται σε συσκέψεις όπως η χτεσινή...

Η ερευνητική ομάδα του Πολυτεχνείου επέλεξε 5 από τα περισσότερο προβληματικά σημεία του Λεκανοπεδίου, στα οποία έγινε επιτόπια αναλυτική εξέταση. Τα σημεία αυτά είναι:

- Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (πλατεία Ανθέων), εκεί που η λεωφόρος χάνει τα βασικά χαρακτηριστικά της και διασπάται σε δύο επιμέρους αρτηρίες, με μέση ημερήσια κυκλοφορία από 80 έως 100.000 οχήματα.

- Στην οδό Βούλας - Βάρης (πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως) που βρίσκεται εκτός του κύριου πυρήνα του Λεκανοπεδίου, ενώνει τη νότια Αττική με την Αθήνα, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 40.000 οχήματα.

- Στην οδό Αγίας Παρασκευής (Κάτω Χαλάνδρι) που ενώνει κάθετα τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες Κηφισίας και Μεσογείων, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 40.000 οχήματα.

- Στη λεωφόρο Μεσογείων,που βρίσκεται σε τμήμα μεγάλου οδικού άξονα όπου σήμερα διεξάγονται έργα για το μετρό, με μέση ημερήσια κυκλοφορία πάνω από 100.000 οχήματα.

- Στην οδό Θηβών (πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως), η οποία είναι η κεντρική οδός που διέρχεται μέσα από τους δήμους της Δυτικής Αττικής και αναπτύσσεται παράλληλα με την Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, με μέση ημερήσια κυκλοφορία 40.000 οχήματα.

Η τελική επιλογή των 5 σημείων είχε ως βασικό κριτήριο να εξεταστεί ένα φάσμα διαφορετικών τύπων οδικών τμημάτων από πλευράς χρήσεων και οδικών χαρακτηριστικών. Οι συγκεκριμένοι δρόμοι που μελετήθηκαν μπορούν να συναντηθούν με τα ίδια χαρακτηριστικά σε πολλά άλλα σημεία του Λεκανοπεδίου.

Οι βασικές αιτίες που προκαλούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα και την υποβάθμιση των οδικών αρτηριών που εξετάστηκαν είναι οι εξής:

- Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών, που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν υψηλούς φόρτους.

- Η αναρχία στη ρύθμιση ή την ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, με αποτέλεσμα την κατάληψη βασικών λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων ή πεζοδρομίων.

- Η ανεξέλεγκτη είσοδος - έξοδος οχημάτων από τις παρόδιες λειτουργίες στο κεντρικό οδικό δίκτυο σε οποιοδήποτε σημείο της οδού.

- Οι παρόδιες λειτουργίες που φιλοξενούν πολλά οχήματα και κόσμο με συχνές μετακινήσεις.

- Οι γειτονικές λειτουργίες με μεγάλο φόρτο οχημάτων.

- Κυκλοφοριακά στοιχεία που διακόπτουν την ομαλή ροή, όπως η μεγάλη πυκνότητα διασταυρώσεων του κυρίου ρεύματος κυκλοφορίας των οδικών αρτηριών με δευτερεύοντα ρεύματα, η έλλειψη χωρικής σηματοδότησης με κατάλληλους χρόνους, οι αυτόματοι σηματοδότες και οι κυκλικοί κόμβοι.

- Η έλλειψη πεζοδρομίων - διαβάσεων για τη διευκόλυνση κίνησης και την προστασία των πεζών.

- Η ελλιπής ή ανύπαρκτη αστυνόμευση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ