ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Γενάρη 1997
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Ο πραγματικός ένοχος

Η απεργία των ναυτεργατών, όπως και η απεργία άλλων κλάδων εργαζομένων, αντικειμενικά, δημιουργεί προβλήματα σε μικρά ή ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, ιδιαίτερα όταν είναι καθολικήκαι γενικευμένη.

Η απεργία των ναυτεργατών δημιούργησε προβλήματα και έγινε έντονα αισθητή στην κοινωνία της Κρήτης, γιατί οι μεταφορές εμπορευμάτων και της μεγάλης πλειοψηφίας του πληθυσμού είναι θαλάσσιες.

Οσοι θίγονται άμεσα από την απεργία των ναυτεργατών και δεν κατανοούν τις αιτίες που την προκάλεσαν, δεν κατανοούν την αλληλοσύνδεση των συμφερόντων των εργαζομένων και τη ζωτική ανάγκη της μεταξύ τους αλληλεγγύης, δυσανασχετούν, οργίζονται, εναντιώνονται στους ναυτεργάτες θεωρώντας τους υπεύθυνους της ταλαιπωρίας τους. Τα κυβερνητικά όργανα και οι θεωρητικοί της κυβερνητικής πολιτικής, οι εκμεταλλευτές των αγροτών μεγαλέμποροι και εμπορευόμενοι, βρίσκουν την ευκαιρία και επιδίδονται στην πιο ανήθικη κατασυκοφάντηση των εργατικών αγώνων, στη μετάθεση ευθυνών από την κυβέρνηση στους ναυτεργάτες με στόχο να αποδείξουν ότι φταίνε οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους για τα δεινά του ελληνικού λαού και όχι η αντιλαϊκή πολιτική της.

Τα πράγματα όμως είναι απλά. Η απεργία, όπως κάθε κινητοποίηση, είναι μορφή αγώνα των εργαζομένων, ένα από τα έσχατα μέσα υπεράσπισης των συμφερόντων τους. Οταν εκδηλωθεί, σκοπό έχει να προβάλλει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων που την κάνουν, να πιέσουν τον εργοδότη ή την κυβέρνηση για την ικανοποίησή τους. Να ευαισθητοποιήσουν τα άλλα στρώματα και κλάδους εργαζομένων ζητώντας την αλληλεγγύη τους. Να υπογραμμίσουν και να τονίσουν το ρόλο, τη βαρύτητα και τη συμβολή τους στην παραγωγική δραστηριότητα. Η απεργία των ναυτεργατών π. χ. δείχνει ότι υπάρχουν μεν τα πλοία, αλλά δεν μπορούν να κινηθούν χωρίς τους ναυτεργάτες. Ωστόσο οι εφοπλιστές, ιδιαίτερα οι Ελληνες, το τελευταίο για το οποίο ενδιαφέρονται είναι οι άνθρωποι, οι ναυτεργάτες, που δουλεύουν κάτω από τις πιο σκληρές, αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες. Είναι ανατριχιαστικά μεγάλος ο αριθμός των πνιγμένων σε ναυάγια ναυτεργατών το 1996, με πιο πρόσφατο αυτό του ΔΥΣΤΟΣ που έπνιξε 20 ανθρώπους μέσα στις γιορτές.

Οποιος εργαζόμενος λοιπόν, αντιμετωπίζει τους ναυτεργάτες σαν αντίπαλο και αγανακτεί εναντίον τους, κάνει λάθος. Εχει χάσει το πραγματικό στόχο, τον πραγματικό αντίπαλο και χωρίς να το θέλει, ίσως, ή να το συνειδητοποιεί, αφήνει στο απυρόβλητο τον ένοχο.

Ο πραγματικός και μοναδικός υπεύθυνος και ένοχος για την ταλαιπωρία και τη ζημιά των παραγωγών και των φορτηγατζήδων, είναι η κυβέρνηση και η πολιτική της. Δεν της "καίγεται καρφί", όταν οι καλλιεργητές της Μεσσαράς θάβουν στη χωματερή τα αγγούρια και τις ντομάτες, που τα πορτοκάλια στα Χανιά είναι ακόμα στα δέντρα και σαπίζουν. Η κυβέρνηση για να κρύψει αυτές τις συνέπειες, να συγκαλύψει και να μεταθέσει τις ευθύνες της από τη συνολικά βάρβαρη αντιαγροτική πολιτική της, προσπαθεί να στρέψει τους αγρότες εναντίον των ναυτεργατών, με τη βοήθεια και των ντόπιων αγροτοπατέρων - οργάνων της και των άλλων μηχανισμών. Στο βαθμό που το καταφέρνει αυτό, ζημιώνονται καίρια τα συμφέροντα των ίδιων των αγροτών παραγωγών.

Το ερώτημα είναι απλό: Θα κατέφευγαν στην απεργία οι ναυτεργάτες, αν ικανοποιούσε στοιχειωδώς τα δίκαια αιτήματά τους η κυβέρνηση; Ας απαντήσει αντικειμενικά ο καθένας. Η κυβέρνηση, όπως με τους αγρότες, εμφανίζεται εντελώς ανυποχώρητη και με τους ναυτεργάτες. Αυτή λοιπόν είναι υπεύθυνη για τις δυσκολίες από τη ναυτεργατική απεργία. Στο πλευρό των ναυτεργατών και ενάντια στην κυβέρνηση, βρίσκεται η διέξοδος στο πρόβλημα.

Δημήτρης ΒΛΗΣΙΔΗΣ

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
"Φουντάρουν" οι απεργοσπαστικοί μηχανισμοί

Συγκέντρωση τη Δευτέρα στην πλατεία Μητροπόλεως και πορεία στη Βουλή. Δεν πτοεί τους απεργούς η απόφαση - προκάτ του Πρωτοδικείου Πειραιά, την οποία αξιοποιούν οι εφοπλιστές εντείνοντας τις απεργοσπαστικές - τρομοκρατικές παρεμβάσεις τους σε όλα τα λιμάνια, με τις "πλάτες" της κυβέρνησης και των κατασταλτικών μηχανισμών

Κρατάνε γερά οι ναυτεργάτες το μεγαλειώδη απεργιακό τους αγώνα, που ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα και θα συνεχιστεί μέχρι και τα ξημερώματα της ερχόμενης Τρίτης, με προοπτική παραπέρα κλιμάκωσης. Στο μεταξύ, στους απεργοσπαστικούς τρομοκρατικούς μηχανισμούς που έχουν στήσει κυβέρνηση και εφοπλιστές, προστέθηκε χτες η απόφαση - προκάτ του Πρωτοδικείου Πειραιά, το οποίο αποδέχτηκε την αίτηση των δύο εφοπλιστικών ενώσεων, της Ενωσης Ακτοπλόων και της Ενωσης Μεσογειακών Επιβατικών, και έκρινε την απεργία, ως... συνήθως, "παράνομη και καταχρηστική"!

Ωστόσο, η καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία σε όλα τα λιμάνια της χώρας και κατά τη χτεσινή μέρα, κατέστησε "κενό γράμμα" την απόφαση.

Τη Δευτέρα οι ναυτεργάτες, στα πλαίσια της κλιμάκωσης του αγώνα τους, θα κατέβουν στους δρόμους της Αθήνας για να διαδηλώσουν την απόφασή τους να σπάσουν την αδιαλλαξία της κυβέρνησης, παίρνοντας μέρος στο συλλαλητήριο που διοργανώνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στις 11 το πρωί στην πλατεία Μητροπόλεως και στην πορεία προς τη Βουλή.

Το Πρωτοδικείο Πειραιά εξέδωσε την απαγορευτική απόφαση χτες στις 2 το μεσημέρι. Οπως αποφάσισε ο πρόεδρος του Πρωτοδικείου, Π. Ζούρος,το δικαστήριο "αναστέλλει την απεργία των εργαζόμενων ναυτικών" (!) και "απειλεί για τον καθένα (σ.σ. από τους συνδικαλιστές) προσωπική κράτηση δύο μηνών και χρηματική ποινή εκατό χιλιάδων δραχμών για κάθε παράβαση της παρούσας αποφάσεως"!

Στο λιμάνι του Πειραιά

Με την έκδοση της απόφασης του Πρωτοδικείου, οργίασαν κυριολεκτικά οι πιέσεις των εφοπλιστών σε βάρος των πληρωμάτων, με την έκδοση τρομοκρατικών ανακοινώσεων, τη θρασύτατη εμφάνιση τραμπούκων στα πλοία και απειλητικές προειδοποιήσεις για απολύσεις.

Η αρχή έγινε στα Ιπτάμενα Δελφίνια της εταιρίας ΣΕΡΡΕΣ στο λιμάνι της Ζέας, στο Πασαλιμάνι! Ανθρωποι της εταιρίας κάθισαν στο σκαμνί (!) έναν ναυτεργάτη, από τους 25 συνολικά που υπηρετούν σε αυτά τα σκάφη, και τον ρωτούσαν αν απεργεί, ενώ ταυτόχρονα απειλούσαν με απόλυση! Επιτόπου στο σημείο που βρίσκονται δεμένα τα Δελφίνια, συγκεντρώθηκαν απεργοί και συνδικαλιστές, ενώ οι ναυτεργάτες των Δελφινιών δήλωσαν απεργία.

Τη σκυτάλη αμέσως μετά ανέλαβαν οι κρητικές πλοιοκτήτριες εταιρίες. Η αρχή έγινε στο επιβατικό πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗ της εταιρίας "Ρεθυμνιακή ΑΕ" στο λιμάνι του Πειραιά. Ο πρόεδρος της εταιρίας Χαλκιαδάκης "διέταξε" τους ναυτεργάτες του πληρώματος να σταματήσουν την απεργία, ενώ θέλησε να τους υποχρεώσει να κάνουν μυστική ψηφοφορία. Οι ναυτεργάτες αρνήθηκαν και σύσσωμοι δήλωσαν: Απεργία! Ανάλογα περιστατικά εκδηλώθηκαν στο επιβατικό πλοίο ΡΕΘΥΜΝΟ της εταιρίας ΑΝΕΚ και στο επιβατικό ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ της εταιρίας "Λασυθιακή ΛΑΝΕ".Οι δύο πλοιοκτήτριες εταιρίες έστειλαν αντιπροσώπους τους να τρομοκρατήσουν τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων με τη δικαστική απόφαση ότι η απεργία είναι "παράνομη", για να ξεκινήσουν τα πλοία. Τα πληρώματα και των δύο πλοίων δήλωσαν ότι συνεχίζουν την απεργία τους.

Συγκέντρωση στην Ηγουμενίτσα

Στο πλευρό των απεργών ναυτεργατών της Ηγουμενίτσας βρίσκονται το Εργατικό Κέντρο της πόλης και το Συνδικάτο Οικοδόμων,τα οποία διοργανώνουν την Κυριακή στις 11 το πρωί,συγκέντρωση αλληλεγγύης έξω από την πύλη του λιμανιού. Οι ναυτεργάτες της Ηγουμενίτσας πήραν μέρος και χτες καθολικά, στην απεργία, παρά την τρομοκρατία και τις απειλές εφοπλιστών. Συγκεκριμένα, χτες το μεσημέρι εκπρόσωποι της εταιρίας των εφοπλιστών Κοσμά - Καραφωτιά,απειλούσαν το πλήρωμα στο πλοίο "Βαλεντίνο" ότι αν δε σταματήσουν την απεργία θα πληρώσουν πρόστιμο 50 εκατομμύρια δραχμές για "ζημιές" του πλοίου! Οταν το πλήρωμα δήλωσε ότι θα συνεχίσει την απεργία του, οι εφοπλιστές απαίτησαν από τους ναυτεργάτες να υπογράψουν σε μια λίστα προκειμένου να τους υποβληθούν μηνύσεις! Βέβαια, το πλήρωμα απάντησε ξανά με ΝΑΙ στην απεργία.

Ακίνητα παρέμειναν τα πλοία και στα λιμάνια της Πάτρας και του Βόλου.Επίσης η αποφασιστικότητα των ναυτεργατών και στο λιμάνι της Ραφήνας έδεσε και το φέρι μποτ "Βασίλης",το οποίο προχτές επιχείρησε να σπάσει την απεργία, ενώ δεν εκτελούνται και οι γραμμές Κάρυστος - Ραφήνα και Μαρμάρι - Ραφήνα.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
Πανελλαδική απεργιακή "υποδοχή"

Την Πέμπτη 23 Γενάρη, πραγματοποιείται η απεργία της ΓΣΕΕ για το φορολογικό. Σε μαζική συμμετοχή καλεί η ΕΣΑΚ

Με 24ωρη πανελλαδική πανεργατική απεργία, την Πέμπτη 23 Γενάρη και συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος στις 10 το πρωί,θα "υποδεχτεί" η ΓΣΕΕ τη συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου, απαιτώντας δημοκρατική φορολογική μεταρρύθμιση, με βάρος στην τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας και τη διεύρυνση του αφορολόγητου ποσού στα 2 εκ. δραχμές περίπου.Σε μαζική συμμετοχή στην απεργία και στις απεργιακές συγκεντρώσεις καλεί η ΕΣΑΚ,με ανακοίνωσή της, στην οποία τονίζει ότι μαζί με τον κεντρικό στόχο για τη δημοκρατική φορολογική μεταρρύθμιση, "επιβάλλεται να αναδείξουμε σαν βασικό θέμα την απαίτηση για παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας και της χώρας σε όφελος της εργατικής τάξης".

"Δεκάδες εργοστάσια κλείνουν - τονίζεται στην ανακοίνωση - δημόσιες επιχειρήσεις είτε διαλύονται, είτε ξεπουλιούνται, παραγωγικοί κολοσσοί πλιατσικολογούνται από τα αφεντικά. Οι περιπτώσεις της ΣΟΦΤΕΞ, των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ και ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, της ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ, της ΜΙΣΚΟ και της ΛΑΡΚΟ, μιλούν από μόνες τους".

Ειδικότερα για το φορολογικό, η ΕΣΑΚ επισημαίνει σχετικά με τις επιπτώσεις του νομοσχεδίου για τους εργαζόμενους ότι:

"Επιβάλλει βαριά φορολογία στους ναυτεργάτες που θαλασσοπνίγονται στις σύγχρονες γαλέρες των εφοπλιστών. Καταργεί ελαφρύνσεις των πολύτεκνων μητέρων. Φορολογεί το τμήμα μισθού που χορηγείται "σε είδος". Αφήνει στα ίδια επίπεδα (1.300.000) το αφορολόγητο. Διατηρεί τη φορολόγηση της αποζημίωσης από απόλυση μισθωτού. Αρνείται την τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας. "Διευρύνει" τη φορολογική βάση σε μια μόνο κατεύθυνση".

Τονίζει ακόμα ότι αφήνονται άθικτες οι προκλητικές ρυθμίσεις σε όφελος του κεφαλαίου, με τη νομιμοποίηση της φοροδιαφυγής των κερδών και υπερκερδών, τη διατήρηση των φοροαπαλλαγών και φοροκλοπών σε όφελος των λίγων, την αναδιανομή των εισοδημάτων υπέρ των βιομηχάνων.

Η ΕΣΑΚ θέτει επίσης δέκα βασικά αιτήματα:

Αντιστροφή της σχέσης άμεσων - έμμεσων φόρων για την αποφασιστική μείωση των έμμεσων φόρων. Αφορολόγητο ποσό για κάθε εργαζόμενο ίσο με τις ετήσιες αποδοχές της ΕΓΣΣΕ. Αύξηση του συντελεστή φορολόγησης των κερδών και των υπερκερδών. Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας και πρόσθεση ενδιάμεσων κλιμακίων. Είσπραξη των βεβαιωμένων φόρων και πάταξη της φοροκλοπής από το ΦΠΑ και το φόρο εισοδήματος. Επέκταση και διεύρυνση του "πόθεν έσχες" και των τεκμαρτών δαπανών. Κατάργηση για τους μισθωτούς της φορολόγησης στις αποζημιώσεις. Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε ορισμένα είδη, όπως σχολικά, παιδικές τροφές. Αφαίρεση από το φορολογητέο εισόδημα των δαπανών για φροντιστήρια. Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών του μεγάλου κεφαλαίου.

Μαχητική συγκέντρωση συμπαράστασης

Εργάτες, νεολαίοι και συνταξιούχοι του Πειραιά εξέφρασαν χτες το απόγευμα την αλληλεγγύη και συμπαράστασή τους στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών, στη συγκέντρωση που διοργάνωσαν έξω από το Εργατικό Κέντρο Πειραιά14 πρωτοβάθμια Σωματεία της πόλης.

Πρώτος στη συγκέντρωση μίλησε ο πρόεδρος του Σωματείου Επισιτισμού - Τουρισμού Πειραιά,Γ. Κόγιας,ο οποίος τόνισε: "Ολοι οι εργαζόμενοι πρέπει να συμπαρασταθούν στον αγώνα των ναυτεργατών, να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους". Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,Σ. Τσιμπόγλου,ο οποίος υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση είναι αντιδημοκρατική και επικίνδυνη, γιατί και στην προηγούμενη κινητοποίηση και τώρα προσπαθεί να στρέψει κοινωνικές ομάδες ενάντια στο ανερχόμενο λαϊκό κίνημα. "Ο αγώνας των ναυτεργατών - συνέχισε - μεγαλώνει και θα μεγαλώνει".

Ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος,που χαιρέτισε τη συγκέντρωση, τόνισε ότι οι ναυτεργάτες μπορούν και πρέπει να νικήσουν και απαιτείται όλοι οι εργαζόμενοι να σταθούν στο πλευρό τους. "Πρέπει να καταλάβει η κυβέρνηση - υπογράμμισε - ότι σε αυτόν τον τόπο δεν υπάρχουν μόνο εφοπλιστές και μεγαλοβιομήχανοι. Υπάρχουν και εργαζόμενοι, άνεργοι, επαγγελματοβιοτέχνες, αγρότες και άλλοι. Θα νικήσουμε με την ενότητα και τον αγώνα". Οι συγκεντρωμένοι στη συνέχεια κατευθύνθηκαν με πορεία στους δρόμους του Πειραιά και κατέληξαν στο λιμάνι.

Ψηφίσματα συμπαράστασης κατέθεσαν η Ομοσπονδία Εργαζόμενων Καπνοβιομηχανιών Ελλάδας και ο Δήμος Περάματος. Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, της Ομοσπονδίας Συνταξιούχων Ελλάδας ΙΚΑ - ΟΚΑ,του Μετώπου Παιδείας Πειραιά,η πρώην δήμαρχος Νίκαιας, Βέρα Νικολαϊδου,και άλλοι φορείς.

Οι συγκεντρωμένοι κατέληξαν, με πορεία, στον Αγ. Διονύσιο έξω από το πλοίο "ΘΕΟΦΙΛΟΣ",που είχε ανάψει τις μηχανές για να φύγει! Τους διαδηλωτές υποδέχτηκε το πλήρωμα που βγήκε σύσσωμο από το πλοίο, δηλώνοντας συμμετοχή στην απεργία.

Μπαράζ κινητοποιήσεων για τη ΣΟΦΤΕΞ

Αρχή από την Τρίτη με στάση εργασίας και πορεία στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Αποφασισμένοι οι εργαζόμενοι να μην δεχθούν άλλον εμπαιγμό

Μπαράζ αγωνιστικών κινητοποιήσεων για τη σωτηρία της ΣΟΦΤΕΞ,αποφασίστηκε χτες ομόφωνα σε ανοιχτή συνεδρίαση της διοίκησης του σωματείου της Αθήνας, στην οποία κυρίαρχο χαρακτηριστικό ήταν η μαζική προσέλευση των εργαζομένων και η απαίτησή τους για "αγώνα τώρα".Σαν πρώτο βήμα αποφασίστηκε, η πραγματοποίηση τετράωρης στάσης εργασίας από τις 12μ ως τις 4μμ, την Τρίτη 21 Γενάρη και πορεία απ' το εργοστάσιο προς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Στη συνεδρίαση που διεξήχθηκε μέσα σε έντονο κλίμα και με τους εργαζόμενους αποφασισμένους να μην δεχθούν άλλον εμπαιγμό, συμμετείχε σύσσωμη η Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κέντρου Αθήνας,που εξέφρασε την ενεργό συμπαράστασή της, στον αγώνα των εργαζομένων της ΣΟΦΤΕΞ.

Τελικά η διοίκηση του σωματείου, κατέληξε ομόφωνα να προχωρήσει σε: Τετράωρη στάση εργασίας την Τρίτη και πορεία απ' το εργοστάσιο στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ την Πέμπτη 23 Γενάρη με το δικό τους πλαίσιο αιτημάτων και πορεία απ' το εργοστάσιο στην πλατεία Κάνιγγος, όπου θα γίνει η συγκέντρωση της ΓΣΕΕ. Το Σάββατο 25 Γενάρη, εξορμήσεις στα διόδια Ελευσίνας και Σχηματαρίου και μοίρασμα ανακοινώσεων στον κόσμο. Προσπάθεια για συντονισμό δράσης με τα σωματεία των πέντε επιχειρήσεων (ΜΕΛ, ΚΕΡΑΦΙΝΑ, "Βωξίτες Ελευσίνας", ΑΕΒΑΛ, ΛΑΡΚΟ) για τις οποίες έχει αποφασιστεί επίσης η ιδιωτικοποίησή τους. Επαφή και συνεργασία με φορείς που έχουν άμεση σχέση με το χαρτί, όπως ΕΦΕΕ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων.

Μετά τη συνεδρίαση, ο Λ. Κολιγιάννης,μέλος της διοίκησης του σωματείου, τόνισε: "Στη συνεδρίασή μας παραβρέθηκε και η Εκτελεστική Επιτροπή του ΕΚΑ και αυτό για πρώτη φορά και θέλουμε να είναι στο πλευρό μας. Πρωτοφανής ήταν η συμμετοχή των εργαζομένων, που δείχνει την ανησυχία, την αγανάκτησή τους, αλλά και τη διάθεσή τους να παλέψουν για να υπερασπίσουν τη δουλιά τους. Αυτό είναι πολύ θετικό σημάδι. Στα πλαίσια αυτά και για να συμμετέχουν περισσότεροι στην υλοποίηση των αποφάσεων, το ΔΣ αποφάσισε να κάνει το επόμενο διάστημα αρχαιρεσίες για την εκλογή επιτροπών τμημάτων. Να πούμε ότι μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος δράσης, θα υπάρξει νέα συνεδρίαση του ΔΣ για καθορισμό των παραπέρα βημάτων μας".

Τι επιδιώκουν;

Την αγανάκτηση των απεργών ναυτεργατών προκάλεσε χτες η συνεχώς επαναλαμβανόμενη "είδηση" του "Σκάι" ότι κόσμος κατεβαίνει στο λιμάνι και ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες κόβουν εισιτήρια, χωρίς να ισχύει ούτε το ένα, ούτε το άλλο! Εύλογο και το ερώτημα: Μα τι επιδιώκουν επιτέλους;

"Κλοιό" γύρω από το ΔΣ του σωματείου σχημάτισαν οι εργάτες της ΣΟΦΤΕ

"Κλοιό" γύρω από το ΔΣ του σωματείου σχημάτισαν οι εργάτες της ΣΟΦΤΕΞ κατά την ώρα της συνεδρίασης

ΚΡΗΤΗ
Στο φουλ οι απεργοσπαστικοί μηχανισμοί

ΗΡΑΚΛΕΙΟ.-

Στις ρόδες των φορτηγών έπεσαν χτες στο λιμάνι του Ρεθύμνου οι απεργοί ναυτεργάτες που προσπάθησαν, αλλά δεν μπόρεσαν, να εμποδίσουν τελικά τη φόρτωση του ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α,το οποίο απέπλευσε το μεσημέρι προς άγνωστη κατεύθυνση.

Τα επεισόδια άρχισαν όταν ο εισαγγελέας Ρεθύμνου έδωσε εντολή να φορτωθεί το πλοίο! Στον απεργοσπαστικό μηχανισμό εντάχθηκαν για μια ακόμα φορά οι λιμενικοί, οι οποίοι έδωσαν μάχη για να απομακρύνουν τους ναυτεργάτες από τις ρόδες των φορτηγών.

Η ενίσχυση των απεργοσπαστικών μηχανισμών και η υποκίνηση αντιδράσεων από τη μεριά αγροτών και φορτηγατζήδων απασχόλησε, σύμφωνα με πληροφορίες, χτεσινή σύσκεψη μεταξύ του περιφερειάρχη, των τεσσάρων νομαρχών της Κρήτης και των εκπροσώπων των ναυτιλιακών εταιριών! Με το πέρας της σύσκεψης, ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε σε 150 περίπου συγκεντρωμένους έξω από την Περιφέρεια αγρότες ότι μέχρι σήμερα το βράδυ θα γίνει η μεταφορά των αγροτικών προϊόντων! Συμπλήρωσε ότι ο τρόπος θα αναζητηθεί με διαβουλεύσεις μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών και των πληρωμάτων...

Εκβιασμοί Αγαπητού στη Σάμο

ΣΑΜΟΣ.-

Το σπάσιμο των νεύρων των 55 περίπου ναυτεργατών του πλοίου ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ,του εφοπλιστή Αγαπητού,που βρίσκεται δεμένο στο λιμάνι της Σάμου, επιχειρεί ο πλοιοκτήτης. Ετσι, το εσωτερικό του πλοίου, με εντολή του, παραμένει χωρίς ρεύμα, ενώ λειτουργεί μόνο η εφεδρική γεννήτρια για το βράδυ, κι αυτό γιατί ο νόμος επιβάλλει στα πλοία που βρίσκονται σε παραμεθόριες περιοχές να έχουν αναμμένα τα φώτα το βράδυ.

Επίσης, με εντολή του πλοιοκτήτη, δε χορηγείται ξηρά τροφή όπως ορίζει ο νόμος, με συνέπεια αρκετοί από τους ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν πρόβλημα σίτισης. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε από παρέμβαση του προέδρου του Εργατικού Κέντρο Σάμου,ο οποίος επισκέφτηκε το πλήρωμα και κατέβαλε οικονομική ενίσχυση. Στους ναυτεργάτες συμπαρίσταται, επίσης, η ομοσπονδία αγροτικών συλλόγων.

Χτες ο καπετάνιος του πλοίου, καθ' υπόδειξη του πλοιοκτήτη, έθεσε σε ψηφοφορία την πρόταση να "λύσει" το καράβι από Σάμο για Πειραιά και εκεί να συνεχίσει την απεργία. Ομως, τα μέλη του πληρώματος καταψήφισαν την πρόταση. Τους εκβιασμούς του εφοπλιστή κατήγγειλε στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία".

Αργά το βράδυ μέλη του πληρώματος και ιδιαίτερα μηχανικοί απειλούνταν με απόλυση και αντικατάσταση, προκειμένου να αποπλεύσει το πλοίο!

Πλαταίνει η αλληλεγγύη

Η ΓΣΕΕ,με ανακοίνωσή της, τονίζει ότι "στηρίζει τα αιτήματα των ναυτεργατών, που είναι ενταγμένα στο γενικότερο διεκδικητικό πλαίσιο της Συνομοσπονδίας για το φορολογικό". Καλεί την κυβέρνηση να αξιοποιήσει τις προτάσεις της ΟΚΕ για το θέμα της τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας και την αύξηση του αφορολόγητου στο ύψος των ετήσιων αποδοχών του ανειδίκευτου εργάτη, για τα οποία η ΓΣΕΕ προχωρά σε 24ωρη πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 23 Γενάρη.

Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά,με ανακοίνωσή του, δηλώνει πως θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό των ναυτεργατών και θα στηρίξει με κάθε τρόπο το δίκαιο αγώνα τους. Επίσης, απευθύνει κάλεσμα προς όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά, να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση της ΠΝΟ στην πλατεία Μητροπόλεως στην Αθήνα τη Δευτέρα στις 11πμ.

Την αλληλεγγύη της εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Οικοδόμων,τονίζοντας πως "η κυβέρνηση για άλλη μια φορά, επιβεβαιώνει τον βαθιά αντεργατικό της χαρακτήρα". Επισημαίνοντας την αναγκαιότητα κοινής δράσης εργαζομένων σε ξηρά και θάλασσα, καλεί τους οικοδόμους να σταθούν στο πλευρό των αγωνιζόμενων ναυτεργατών. Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας,με ανακοίνωσή του χαιρετίζει τον "ηρωικό αγώνα των ναυτεργατών που παλεύουν ενάντια στο ληστρικό δίδυμο κυβέρνησης - εφοπλιστών". Επίσης τη συμπαράστασή του εκφράζει και το Συνδικάτο Οικοδόμων Ηγουμενίτσας.

Να σταματήσει η κυβέρνηση την αδιάλλακτη στάση απέναντι στους ναυτεργάτες, ζητά με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και καταγγέλλει "τις αυθαιρεσίες και παρανομίες των εφοπλιστικών εταιριών, καθώς και τις κατασταλτικές δυνάμεις του υπουργείου Ναυτιλίας". Ανάλογο ψήφισμα εξέδωσε η Ομοσπονδία εργαζομένων στις επιχειρήσεις γάλακτος - τροφίμων - ποτών.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει την ποινικοποίηση

Την κήρυξη και αυτής της απεργιακής κινητοποίησης των ναυτεργατών, ως παράνομης, καταγγέλλει το ΚΚΕ,με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου. Η ανακοίνωση έχει ως εξής: "Κάτω από τις παροτρύνσεις της κυβέρνησης Σημίτη, η δήθεν ανεξάρτητη δικαιοσύνη χαρακτηρίζει για μια ακόμα φορά παράνομη την απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών. Η ενέργεια αυτή δεν είναι τυχαία. Εντάσσεται στο γενικότερο κλίμα αυταρχισμού που τελευταία κλιμακώνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να θωρακίσει την αντιλαϊκή πολιτική της.

Η κλιμακούμενη επιχείρηση αυταρχισμού και τρομοκρατίας των εργαζομένων δε θα περάσει. Το ενιαίο λαϊκό μέτωπο που σφυρηλατείται στους καθημερινούς αγώνες της εργατικής τάξης, της φτωχής και μεσαίας αγροτιάς, των επαγγελματοβιοτεχνών, θα δώσει την απάντηση στο μέτωπο κυβέρνησης - βιομηχάνων - εφοπλιστών".

Δεμένα παρέμειναν τα πλοία και χτες

Πλαταίνει η αλληλεγγύη στους απεργούς ναυτεργάτες



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ