ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Αυγούστου 1996
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Υπόθεση όλων η απεργία

Στην τελική ευθεία για την απεργία, που κήρυξαν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, στις 16 και 17 Αυγούστου, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά, βρίσκονται οι ναυτεργάτες, που καλούν σε μαζική συμμετοχή

Υπόθεση όλων των εργαζομένων του Πειραιά και της Αθήνας επιβάλλεται να γίνει η προετοιμασία για την επιτυχία της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 16 και 17 του μήνα, υπογραμμίστηκε χτες σε συνέντευξη Τύπου της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Ενωσης Κατωτέρων πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",που κήρυξαν την απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά,για ελληνικά πλοία με ελληνικές σημαίες και ελληνικά πληρώματα. Στα πλαίσια της κινητοποίησης οι εργαζόμενοι και οι ναυτεργάτες θα συγκεντρωθούν στο λιμάνι του Πειραιά την Παρασκευή στις 6 το πρωί.Στο μεταξύ το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κάλεσε την ΠΕΜΕΝ να επανεξετάσει την απόφασή της και να συνταυτισθεί με την απόφαση της ΠΝΟ για μη πραγματοποίηση ανάλογων κινητοποιήσεων!

Ολοι οι εργαζόμενοι, μέσα από την καθημερινή επαφή με τους συνδικαλιστές ναυτεργάτες, κατανοούν ότι η κατάργηση του καμποτάζ θα έχει ως αποτέλεσμα 10.000 - 15.000 "θέσεις" ανέργων ναυτικών. Τα δυο σωματεία απευθύνουν αγωνιστικό κάλεσμα σ' όλους τους εργαζόμενους για να παλέψουν κόντρα στην κυβερνητική τακτική, που ενισχύει την εφοπλιστική ασυδοσία - η οποία στα πλαίσια του "ανταγωνισμού" θα πετάξει από τα πλοία όλους τους Ελληνες ναυτεργάτες - και καταστρατηγεί νόμους.

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ,Θ. Σταματόπουλος,έκανε κατά τη συνέντευξη Τύπου αναφορά στην πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το τουριστικό πλοίο "Μάρκο Πόλο",τονίζοντας ότι αυτή η απόφαση τους βρίσκει ριζικά αντίθετους και ότι θα έχει αλόγιστες συνέπειες σε βάρος των ναυτεργατών και της χώρας γενικότερα. Τα τελευταία χρόνια, συνέχισε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ,με ευθύνη των κυβερνήσεων και πολιτικών κομμάτων, που προωθούν την ελευθερία κίνησης κεφαλαίων χωρίς εθνικούς περιορισμούς, το φαινόμενο της ασυδοσίας των πλοίων με σημαίες ευκαιρίας έχει πάρει μορφή επιδημίας. "Θα ακολουθήσει - συνέχισε ο Θ. Σταματόπουλος - ο αφανισμός του ελληνικού και του κοινοτικού ναυτεργατικού δυναμικού, η αποβολή του οποίου συντελείται σταδιακά τα τελευταία 20 χρόνια, με το επιχείρημα ότι είμαστε ακριβότεροι".

Σε αίτημα δημοσιογράφου να σχολιαστεί η δήλωση του ΥΕΝ, ότι οι κινητοποιήσεις αυτές είναι έκφραση μιας αδιέξοδης αδιαλλαξίας των κομματικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων του ΚΚΕ, ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου,απάντησε εκφράζοντας την απορία: "Το ΚΚΕ είναι εκτός νόμου και δε νομιμοποιούνται οι συνδικαλιστές κομμουνιστές μαζί με όλους τους άλλους εργαζόμενους;" "Είναι αδιέξοδο - συνέχισε ο Σ. Τσιμπόγλου - το δικαίωμα στον αγώνα για το δικαίωμα στην εργασία και είναι διέξοδος να χτυπούν οι δυνάμεις καταστολής τους εργάτες;"

Το κλίμα είναι θετικό, υπογράμμισε τέλος ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ. Υπάρχει έντονο αγωνιστικό φρόνημα, όχι μόνο από τους ναυτεργάτες, αλλά και από όλους τους εργαζόμενους.Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν η Ε. Παντελάκη,νομαρχιακή σύμβουλος Πειραιά, ο Α. Ζαζόπουλος,πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οικοδόμων,ο Μ. Φιορεντής,δημοτικός σύμβουλος Ρέντη, και ο Ι. Πουντίδης,πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

ΚΚΕ
Αποφασιστική στήριξη στον αγώνα των ναυτεργατών

"Το ΚΚΕ στηρίζει αποφασιστικά τους αγώνες των ναυτεργατών για την υπεράσπιση του καμποτάζ". Την κατηγορηματική αυτή δήλωση έκανε χτες ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στη διάρκεια συνάντησης με αντιπροσωπεία της Ενωσης Εφοπλιστών Τουριστικών Πλοίων που έγινε μετά από αίτημα της Ενωσης και με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της τουριστικής ναυτιλίας. Την Ενωση των εφοπλιστών εκπροσωπούσαν ο πρόεδρός της κ. Ποταμιάνος και ο αντιπρόεδρός της κ. Στρίτζης.

Ο Α. Ποταμιάνος ανέφερε τα προβλήματα που δημιουργούνται στα με ελληνική σημαία πλοία από τον άνισο, όπως υποστήριξε, ανταγωνισμό τους από τα με σημαία ευκαιρίας, όπως το "Μάρκο Πόλο" και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ενώ σε ένα με ελληνική σημαία πλοίο ο θαλαμηπόλος κοστίζει 2.200 δολάρια, στο αντίστοιχο με ξένη σημαία πλοίο προσλαμβάνεται με 50 δολάρια και ορισμένες φορές - ανάλογα με τη χώρα προέλευσης - ακόμα και με μόνη ανταμοιβή τα φιλοδωρήματα! Ο ίδιος εκτίμησε ότι είναι ανέφικτο το σχέδιο ΠΔ που ετοιμάζει ο υπουργός Ναυτιλίας καθώς δεν μπορούν να υποχρεωθούν ξένοι εφοπλιστές να ναυτολογούν ελληνικά πληρώματα. Σε ό,τι αφορά το σπάσιμο του "καμποτάζ", εκτιμά ότι παρά τα αντίθετα επιχειρήματα ορισμένων ξενοδόχων, στη χώρα δε μένει συνάλλαγμα καθώς όλες οι πληρωμές γίνονται στο εξωτερικό. Τα μόνα χρήματα που έρχονται, είπε, είναι των ελληνικών πληρωμάτων. Σαν λύση στο πρόβλημα, οι εφοπλιστές δηλώνουν πως ζητάνε από την κυβέρνηση διευκολύνσεις για ναυπήγηση νέων πλοίων σε ελληνικά ναυπηγείαμε όρους ανάλογους με αυτούς που παρέχουν άλλες χώρες που θέλουν να στηρίξουν τη ναυπηγική βιομηχανία τους (μακροπρόθεσμες εξοφλήσεις).

Μετά το τέλος της συνάντησης ο Σπ. Χαλβατζής δήλωσε: Το ΚΚΕ υποστηρίζει, όπως έκανε πάντα, αποφασιστικά τους αγώνες των ναυτεργατών, στηρίζει τα δίκαια αιτήματά τους. Θέλουμε για μία ακόμα φορά να κάνουμε καθαρό, συνέχισε, ότι οι αγώνες των ναυτεργατών σήμερα δεν έχουν μόνο στενά ναυτεργατικά αιτήματα. Υπερασπίζονται τα γενικότερα συμφέροντα των Ελλήνων εργαζομένων και της ελληνικής ναυτιλίας και με την έννοια αυτή ο αγώνας τους πρέπει να τύχει ευρύτερης υποστήριξης και αλληλεγγύης από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό.

Σε ό,τι αφορά το καμποτάζ, ο Σπύρος Χαλβατζής επανέλαβε για μία ακόμα φορά τις πάγιες θέσεις του Κόμματος για την υπεράσπισή του.

Σταμάτησαν οι "μετροπόντικες"

Η παύση εργασιών στους "μετροπόντικες" οδήγησε σε διαθεσιμότητες εργαζομένων, ενώ εκφράζονται φόβοι για πιέσεις προς νέα αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος

Τη διαθεσιμότητα 86 εργαζομένων στο μετρό είχε ως συνέπεια η παύση εργασιών στους δυο "μετροπόντικες" (TBS),οι οποίοι ανοίγουν τις υπόγειες σήραγγες. Η παύση εργασιών επαναλαμβάνεται κάθε Αύγουστο, αλλά αυτή τη φορά δεν αποκλείεται να σχετίζεται με την προσπάθεια νέας αναπροσαρμογής του χρονοδιαγράμματος παράδοσης τους έργου, έστω και αν η απόφαση βασίζεται σε υπαρκτά, πλην χρόνια, προβλήματα. Πιθανή αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος σημαίνει αυτόματα και νέα αύξηση του κόστους, προς όφελος των ιδιωτικών εταιριών και σε βάρος του ελληνικού λαού, που θα κληθεί και πάλι να πληρώσει τα "σπασμένα".

Την απόφαση παύσης εργασίας των μηχανημάτων, καθώς και του εργοταξίου της Δάφνης,πήρε η "Αττικό Μετρό" - δημόσια εταιρία, που έχει αναλάβει την όλη επίβλεψη του έργου - με την αιτιολογία ότι οι γεωλογικές και τεχνικές μελέτες που έχουν γίνει δεν παρέχουν εγγυήσεις για την ασφάλεια των εργασιών. Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε να μπουν στις 16 Αυγούστου σε διαθεσιμότητα 86 από τους εργαζόμενους που απασχολούνται στους σχετικούς τομείς, ενώ οι υπόλοιποι υποχρεώθηκαν να πάρουν τις κανονικές τους άδειες. Εχει ειπωθεί ότι η παύση εργασιών των μηχανημάτων θα ισχύσει μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη,ωστόσο ανεπίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο για τετράμηνη τουλάχιστον παράταση! Μέχρι τώρα οι καθυστερήσεις στις εργασίες κατασκευής του έργου επιβάρυναν το δημόσιο με περισσότερα από 75 δισ. δραχμές επιπλέον απ' ό,τι είχε αρχικά προϋπολογιστεί και παρέτειναν την παράδοση του έργου μέχρι τον Αύγουστο του 2000!

Οπως θα πει ο Γ. Συνοδινός,πρόεδρος του Παραρτήματος Οικοδόμων, "για μια ακόμα φορά στα διάφορα κόλπα που παίζονται μεταξύ "Ολυμπιακού Μετρό" (η κοινοπραξία των ιδιωτικών εταιριών του έργου), "Αττικού Μετρό" και ΥΠΕΧΩΔΕ, οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούνται από την ιδιωτική κοινοπραξία σαν μοχλός πίεσης για να πετύχει τους στόχους της. Για μας δε δικαιολογείται η παύση των εργασιών, γιατί από την έναρξη των εργασιών κατασκευής και ιδιαίτερα στα ΤΒΜ, "λιμνάζουν" κάποια τεχνικά προβλήματα, που κατά καιρούς οξύνονται. Τι έκανε το ΥΠΕΧΩΔΕ για να λυθούν έγκαιρα αυτά; Η "Αττικό Μετρό" ακριβοπληρώνει την αμερικάνικη εταιρία ΜΠΕΧΤΕΛ,για την τεχνική επίβλεψη του έργου, σαν πιο ειδική. Αυτή η πιο "ειδική" τι κάνει τόσο καιρό; Η συμπεριφορά της "Αττικό Μετρό" δημιουργεί ερωτηματικά και πρέπει να δοθούν κάποτε λύσεις για να μην έρθουμε σε μια αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του έργου, που θα σημάνει και νέο πρόσθετο κόστος, το οποίο θα πληρώσει ο ελληνικός λαός".

Από χθεσινή εξόρμηση των ναυτεργατών στον ηλεκτρικό σταθμό του Πειραιά

Από χτεσινή εξόρμηση των ναυτεργατών στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά

Μήνυση στον εργοδότη

Ολιγωρία από την πλευρά των οργάνων του Αστυνομικού Τμήματος του Ιππείους στη Μυτιλήνη, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο,κλιμάκιο του οποίου επισκέφτηκε τον εισαγγελέα Πρωτοδικών γι' αυτό το λόγο. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ολιγωρία των αστυνομικών αφορά στην παραγγελία του εισαγγελέα για την αυτόφωρο σύλληψη του Χ. Χατζησάββα,ιδιοκτήτη της εταιρίας σκυροδέματος "Τεχνομπετόν ΕΒΕ".Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο ιδιοκτήτης εξύβρισε και απείλησε το μεικτό κλιμάκιο της Επιθεώρησης Εργασίας και συνδικαλιστών, εμποδίζοντάς το να διενεργήσει έλεγχο. Εναντίον του εργοδότη η Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κέντρου αποφάσισε ομόφωνα να υποβληθεί μήνυση.

Συγκέντρωση της ΔΑΣ Σερβιτόρων

Πλατιά συγκέντρωση διοργανώνει την Πέμπτη 5 Σεπτέμβρη και ώρα 10.30 το πρωί,η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία Σερβιτόρων,στα γραφεία της ΕΣΑΚ, Μενάνδρου 44, στον 4ο όροφο. Η ΔΑΣ καλεί όλα τα μέλη και τους φίλους της να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση, τα θέματα της οποίας είναι: Η κατάσταση στον κλάδο και τα προβλήματα, οι αρχαιρεσίες στο Σωματείο Σερβιτόρων που θα διεξαχθούν το φθινόπωρο και το πρόγραμμα δράσης του συνδυασμού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ