Τετάρτη 14 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σταμάτησαν οι "μετροπόντικες"

Η παύση εργασιών στους "μετροπόντικες" οδήγησε σε διαθεσιμότητες εργαζομένων, ενώ εκφράζονται φόβοι για πιέσεις προς νέα αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος

Τη διαθεσιμότητα 86 εργαζομένων στο μετρό είχε ως συνέπεια η παύση εργασιών στους δυο "μετροπόντικες" (TBS),οι οποίοι ανοίγουν τις υπόγειες σήραγγες. Η παύση εργασιών επαναλαμβάνεται κάθε Αύγουστο, αλλά αυτή τη φορά δεν αποκλείεται να σχετίζεται με την προσπάθεια νέας αναπροσαρμογής του χρονοδιαγράμματος παράδοσης τους έργου, έστω και αν η απόφαση βασίζεται σε υπαρκτά, πλην χρόνια, προβλήματα. Πιθανή αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος σημαίνει αυτόματα και νέα αύξηση του κόστους, προς όφελος των ιδιωτικών εταιριών και σε βάρος του ελληνικού λαού, που θα κληθεί και πάλι να πληρώσει τα "σπασμένα".

Την απόφαση παύσης εργασίας των μηχανημάτων, καθώς και του εργοταξίου της Δάφνης,πήρε η "Αττικό Μετρό" - δημόσια εταιρία, που έχει αναλάβει την όλη επίβλεψη του έργου - με την αιτιολογία ότι οι γεωλογικές και τεχνικές μελέτες που έχουν γίνει δεν παρέχουν εγγυήσεις για την ασφάλεια των εργασιών. Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε να μπουν στις 16 Αυγούστου σε διαθεσιμότητα 86 από τους εργαζόμενους που απασχολούνται στους σχετικούς τομείς, ενώ οι υπόλοιποι υποχρεώθηκαν να πάρουν τις κανονικές τους άδειες. Εχει ειπωθεί ότι η παύση εργασιών των μηχανημάτων θα ισχύσει μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη,ωστόσο ανεπίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο για τετράμηνη τουλάχιστον παράταση! Μέχρι τώρα οι καθυστερήσεις στις εργασίες κατασκευής του έργου επιβάρυναν το δημόσιο με περισσότερα από 75 δισ. δραχμές επιπλέον απ' ό,τι είχε αρχικά προϋπολογιστεί και παρέτειναν την παράδοση του έργου μέχρι τον Αύγουστο του 2000!

Οπως θα πει ο Γ. Συνοδινός,πρόεδρος του Παραρτήματος Οικοδόμων, "για μια ακόμα φορά στα διάφορα κόλπα που παίζονται μεταξύ "Ολυμπιακού Μετρό" (η κοινοπραξία των ιδιωτικών εταιριών του έργου), "Αττικού Μετρό" και ΥΠΕΧΩΔΕ, οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούνται από την ιδιωτική κοινοπραξία σαν μοχλός πίεσης για να πετύχει τους στόχους της. Για μας δε δικαιολογείται η παύση των εργασιών, γιατί από την έναρξη των εργασιών κατασκευής και ιδιαίτερα στα ΤΒΜ, "λιμνάζουν" κάποια τεχνικά προβλήματα, που κατά καιρούς οξύνονται. Τι έκανε το ΥΠΕΧΩΔΕ για να λυθούν έγκαιρα αυτά; Η "Αττικό Μετρό" ακριβοπληρώνει την αμερικάνικη εταιρία ΜΠΕΧΤΕΛ,για την τεχνική επίβλεψη του έργου, σαν πιο ειδική. Αυτή η πιο "ειδική" τι κάνει τόσο καιρό; Η συμπεριφορά της "Αττικό Μετρό" δημιουργεί ερωτηματικά και πρέπει να δοθούν κάποτε λύσεις για να μην έρθουμε σε μια αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του έργου, που θα σημάνει και νέο πρόσθετο κόστος, το οποίο θα πληρώσει ο ελληνικός λαός".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ