ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Απρίλη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΕΡΓΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Πορεία για το δικαίωμα στο μπάρκο

Νέο αγωνιστικό ραντεβού για τις 26 Απρίλη του 2004

Οι ναυτεργάτες στην παράστασή τους στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Οι ναυτεργάτες στην παράστασή τους στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Δυναμική ήταν αρχή των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν χτες οι άνεργοι ναυτεργάτες διεκδικώντας το δικαίωμά τους στο μπάρκο. Την πρωτοβουλία της οργάνωσης του αγώνα ανέλαβαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.

Την έναρξη του νέου γύρου κινητοποιήσεων σηματοδότησε η χτεσινή μαζική σύσκεψη που διοργάνωσαν από κοινού τα δύο σωματεία στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών, όπου συμμετείχαν άνεργοι ναυτεργάτες όλων των κλάδων. Η αποφασιστικότητα και η αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών ήταν τέτοια, ώστε αμέσως μετά τη σύσκεψη με πορεία έκαναν μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και στη συνέχεια αντιπροσωπεία τους, στην οποία συμμετείχαν οι πρόεδροι των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Γ. Τούσσας και Ι. Μανουσογιαννάκης αντίστοιχα, συναντήθηκαν με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη.

Η απόφαση των ναυτεργατών, όπως αυτή καθορίστηκε από τη σύσκεψη, είναι η μάχη για την υπεράσπιση του δικαιώματος της δουλιάς να δίνεται σε καθημερινή βάση με συνεχείς παρεμβάσεις τόσο στο ΥΕΝ και στο ΓΕΝΕ όσο και σε άλλους αρμόδιους φορείς. Στα πλαίσια αυτά το επόμενο αγωνιστικό τους ραντεβού καθορίστηκε για την ερχόμενη Δευτέρα 26 Απρίλη 2004, ώρα 10 π.μ., στην ΠΕΜΕΝ, οπότε και θα γίνουν νέες παραστάσεις διαμαρτυρίας.

Η εισήγηση στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε από τον Σ. Τσιμπόγλου, μέλος της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ, ενώ στη συνέχεια το λόγο πήραν ο Γ. Τούσσας, ο Ι. Μανουσογιαννάκης, αλλά και πολλοί από τους παρευρισκόμενους. Αυτό που τονίστηκε από όλους ήταν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθεί πιστά την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης που έχει ως αποτέλεσμα η ανεργία στον κλάδο να έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις και από την άλλη οι εφοπλιστές να μετρούν ανυπολόγιστα υπερκέρδη. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι την αλματώδη αύξηση της ανεργίας στους ναυτεργάτες επιβεβαιώνουν ακόμα και αυτά τα αναξιόπιστα στοιχεία του ΓΕΝΕ. Σύμφωνα με αυτά, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι το Μάρτη του 2004 ήταν 2.859, όταν τον περσινό αντίστοιχο μήνα ήταν 2.083!

Οι ναυτεργάτες τόσο στην παράστασή τους στο ΓΕΝΕ όσο και στον υπουργό, έθεσαν ως βασικά αιτήματα: «δουλειά για όλους», ουσιαστική προστασία όλων των ανέργων, απαρέγκλιτη τήρηση της νομοθεσίας τόσο για τις οργανικές συνθέσεις - την οποία εφοπλιστές με ευθύνη του ΥΕΝ έχουν μετατρέψει σε «κουρελόπανο» - όσο και για το ΓΕΝΕ ώστε να σταματήσει να παίζει το ρόλο του παραμάγαζου των ναυτιλιακών πρακτόρων. Χαρακτηριστικό της στάσης του υπουργού ήταν ότι δεν έδωσε σαφή απάντηση ούτε στο αίτημα για την τήρηση της νομοθεσίας...

ΚΕΡΚΥΡΑ
Καταδικάστηκε ναυτεργάτης για την... αλήθεια!

Η εισαγγελέας πρότεινε να αθωωθεί, γιατί η αθωότητά του αποδείχτηκε από τα στοιχεία

Σε 6 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή καταδίκασε χτες το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας το ναυτεργάτη Κώστα Κουβαρά αποδεχόμενο, στην ουσία, το κατηγορητήριο που είχε υποβάλλει εναντίον του ο Θεοδόσιος Παπακινός, εκπρόσωπος της εταιρίας «ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ι ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ», πως οι καταγγελίες που είχε κάνει ο Κ. Κουβαράς για προβλήματα και βλάβες στο εν λόγω πλοίο -όπου εργαζόταν ο Κ. Κουβαράς ως τρίτος μηχανικός- «δεν είχαν πραγματική βάση» και πως έγιναν με σκοπό την «οικονομική ζημία» της εταιρίας.

Η εισαγγελέας πρότεινε να αθωωθεί ο κατηγορούμενος, γιατί η αθωότητά του αποδεικνύεται από τα στοιχεία που καταθέτει, όμως δεν έγινε αποδεκτή από τους δικαστές. Τη διαδικασία και την απόφαση της δίκης καταδικάζει η ΠΕΜΕΝ ως προσπάθεια τρομοκράτησης των ναυτεργατών και ενίσχυσης της ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Την απόφαση καταδίκης καταγγέλλει και η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ διερωτώμενη για το πώς οι συγκεκριμένοι δικαστές εννοούν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όταν καταδικάζουν ένα ναυτεργάτη που έκανε καταγγελίες για προβλήματα του πλοίου, που έθεταν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Η καταγγελία του Κ. Κουβαρά έγινε ενώ κρατούνταν για ανάκριση από το Λιμεναρχείο (12 - 21/7/1998), όπου τον είχε οδηγήσει ο πλοίαρχος γιατί είχε διαπιστώσει πρόβλημα στις τουαλέτες του πλοίου, κι έτσι δεν μπορούσε να ταξιδέψει το πλοίο. Δεν είχαν προκύψει στοιχεία σε βάρος του από την ανάκριση. Οσο κρατούνταν ο Κ. Κουβαράς το πλοίο ταξίδευε με αντικαταστάτη του, χωρίς να του έχει παραδώσει ο Κ. Κουβαράς.

Τότε ο Κ. Κουβαράς κατήγγειλε ότι το πλοίο που ταξιδεύει έχει βλάβες και προβλήματα. Υστερα από παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ προς το ΥΕΝ, το υπουργείο στις 21/7/1998 επικοινώνησε με το Λιμεναρχείο και αυτό δήλωσε ότι ο Κ. Κουβαράς θα απολυθεί δίχως υπαιτιότητα. Την ίδια μέρα (21/7) η πλοιοκτήτρια εταιρία τον απέλυσε με τις κατηγορίες που αναφέρθηκαν παραπάνω. Με παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ πήρε την αποζημίωσή του.

Η ΠΕΜΕΝ, εκπρόσωπος της οποίας παραβρέθηκε στη δίκη υπερασπίζοντας το δικαίωμα και την υποχρέωση του ναυτεργάτη να καταγγείλει προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, καταδικάζει την απόφαση υπογραμμίζοντας πως είναι μεθοδευμένη προσπάθεια ποινικοποίησης των ναυτεργατών για να μην αντιδρούν στην ασυδοσία των εφοπλιστών. Οι εργαζόμενοι, τονίζει, θα πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα από τέτοιες ενέργειες και να ατσαλώσουν την πάλη τους για να ανατρέψουν αυτή την πολιτική.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
Αλχημείες και «μαγειρέματα»

Τα στοιχεία της ανεργίας για το Δ΄ τρίμηνο του 2003 δημοσιοποίησε χτες η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδας (ΕΣΥΕ) που δείχνουν ότι τα ποσοστά ανεργίας για εκείνη την περίοδο ανέρχονται σε 9,5%. Δηλαδή παρουσιάζουν μια απειροελάχιστη μείωση κατά 0,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2002 (9,8%). Στοιχεία όμως που - όπως και παλαιότερα έχει επισημανθεί - ελέγχονται για την εγκυρότητά τους ιδιαίτερα ύστερα από την πρόσφατη αποκάλυψη (Γενάρης 2004) ότι ο ΟΑΕΔ καταγράφει πολύ μεγαλύτερο αριθμό ανέργων. Ενώ αξίζει να υπογραμμιστεί η χτεσινή δήλωση του υπουργού Απασχόλησης ότι η ανεργία θα αυξηθεί ιδιαίτερα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες λόγω της μείωσης της κατασκευαστικής δραστηριότητας που τα τελευταία χρόνια ήταν έντονη.

Για το Δ΄ τρίμηνο, η ΕΣΥΕ εμφανίζει 427.007 ανέργους ενώ ο μέσος όρος από τα στοιχεία του ΟΑΕΔ είναι περίπου 519.102 άνεργοι. Διαφορά 92.000 ανέργων! Σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ οι άνεργοι ήταν: 489.378 τον Οκτώβρη 2003, 528.794 το Νοέμβρη 2003 και 539.135 το Δεκέμβρη 2003. Τα στοιχεία του ΟΑΕΔ είναι σαφώς πιο αξιόπιστα από τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, καθώς αποτυπώνουν την ανεργία σε απόλυτους αριθμούς, σύμφωνα με την προσέλευση των ανέργων στα γραφεία του ΟΑΕΔ και την εγγραφή τους στις καταστάσεις ανεργίας και όχι σε δειγματοληπτικές μετρήσεις. Ενώ η ΕΣΥΕ χρησιμοποιεί κανόνες σύμφωνα με τους οποίους δε θεωρείται άνεργος ακόμα και αυτός που δουλεύει έστω μια ώρα τη βδομάδα. Επίσης, δε θεωρούνται άνεργοι όσοι συμμετέχουν σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ή σε βραχυπρόθεσμα προγράμματα επιδότησης θέσεων εργασίας. Μαγειρέματα που οφείλονται στο ότι η κάθε κυβέρνηση χρησιμοποιεί την ΕΣΥΕ ως εργαλείο προπαγάνδας και συσκότισης της πραγματικότητας σχετικά με το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας.

Ακόμα αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια η ΕΣΥΕ στην έρευνά της για το Δ΄ τρίμηνο, σημειώνει ότι ο αριθμός του εργατικού δυναμικού αυξήθηκε αλλά ακόμα περισσότερο αυξήθηκε ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η όποια, έστω και μικρή μείωση της ανεργίας, δεν οφείλεται τόσο στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλλά στην απόσυρση πολλών ατόμων από το εργατικό δυναμικό (ένας από τους λόγους αυτής της συμπεριφοράς είναι η απογοήτευση από τη χρόνια αναποτελεσματική προσπάθεια εξεύρεσης εργασίας). Κατά τ' άλλα, μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας εμφανίζονται στη Δυτική Μακεδονία (15,7%), τις Ιονίους νήσους (13,5%) και την Ηπειρο (11,8%), σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που δίνει η ΕΣΥΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ