Κάλεσμα στους βιοτέχνες Πειραιά να ενισχύσουν με την ψήφο τους τη «Συνεργασία», στις εκλογές που θα γίνουν στι; 7 του Νοέμβρη
Κάλεσμα στους βιοτέχνες, για να στηρίξουν και με την ψήφο τους το ψηφοδέλτιό της, ώστε να αλλάξουν οι συσχετισμοί στο συνδικαλιστικό κίνημα υπέρ των ταξικών δυνάμεων, απευθύνει η Αγωνιστική Συνεργασία Βιοτεχνών Πειραιά, ενόψει των εκλογών στην Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Πειραιά που θα πραγματοποιηθούν στις 7 του Νοέμβρη.
Στη διακήρυξή της η Αγωνιστική Συνεργασία Βιοτεχνών Πειραιά αναφέρει ότι «επιδιώκει να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για συμπαράταξη ευρύτερων δυνάμεων, να αναπτυχθεί πρόταση σε αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση και αμφισβήτηση της νεοφιλελεύθερης πολιτικής, με στόχο έναν άλλο δρόμο εξέλιξης της κοινωνίας, με σχεδιασμένη ανάπτυξη που θα αξιοποιεί τις πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες της χώρας και μέσα από τα κλαδικά και συνεταιριστικά προγράμματα θα δίνει προοπτική στις μικρές επιχειρήσεις».
Ακολούθως, η Αγωνιστική Συνεργασία Βιοτεχνών Πειραιά επισημαίνει πως «ενδιαφέρεται να δώσει απάντηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικροί βιοτέχνες και να συγκρουστεί με τη στάση που κράτησε η διοίκηση της ΟΒΣΠ απέναντι στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της σημερινής και προηγούμενης κυβέρνησης, που καταδικάζει σε αφανισμό τις μικρές επιχειρήσεις». Στην προσπάθειά της αυτή καλεί «τις πιο αγωνιστικές και συνεπείς δυνάμεις να συμπαραταχτούν μαζί της, για να αντιπαλέψουν και αποκρούσουν την ολομέτωπη επίθεση που δέχονται από το μέτωπο των μεγαλοεπιχειρηματιών, τραπεζιτών, εφοπλιστών, της κυβέρνησης και της ΕΕ».
Κεντρικά αιτήματα της Αγωνιστικής Συνεργασίας σε ό,τι αφορά το Φορολογικό, το Ασφαλιστικό και το Ωράριο, είναι:
Την «ψηφιακή στρατηγική» για την περίοδο 2006-2013 παρουσίασε, στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφης. Πρόκειται για οργανικό στόχο της στρατηγικής της Λισαβόνας, η οποία, εκτός των άλλων, προσβλέπει και στην ευρεία χρήση των νέων τεχνολογιών στις οικονομίες των χωρών-μελών, στα πλαίσια του ανταγωνισμού που αναπτύσσεται με τα άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα για τη διατήρηση, διεύρυνση και κατάκτηση θέσεων στην παγκόσμια αγορά.
Κάνοντας έναν απολογισμό για τα μέχρι σήμερα τεκταινόμενα, ο υπουργός καταλόγισε στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ ευθύνη για τη «χαμηλή απόδοση» που παρουσίασε ο τομέας των νέων τεχνολογιών κατά την περίοδο 1994-2004. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ στο σχετικό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», το οποίο, σημειωτέον, πέντε χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας του Γ΄ ΚΠΣ, συνεχίζει να είναι προβληματικό. Κι αυτό, γιατί ακόμα δεν έχει ενταχθεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων, ενώ η απορροφητικότητα (η πραγματοποιούμενη δηλαδή δημόσια δαπάνη) βρίσκεται μόλις στο 35% του συνόλου.
Σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό της «ψηφιακής στρατηγικής» της περιόδου 2006-2013, δεν είναι παρά μία κρατικομονοπωλιακής φύσης παρέμβαση, όπου το κράτος δημιουργεί τους υλικούς όρους και τις προϋποθέσεις για τη διάχυση των νέων τεχνολογιών (πρόσβαση στο γρήγορο Ιντερνετ) πρώτα και κύρια στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, αλλά και στους φορείς του δημοσίου. Οπως ξεκάθαρα ανέφερε ο Γ. Αλογοσκούφης, η «ψηφιακή στρατηγική» συνιστά μια νέα διαρθρωτική παρέμβαση στην οικονομία, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων και την ...εξυπηρέτηση του πολίτη με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τις υπηρεσίες του δημοσίου (εφορίες, πολεοδομίες, κλπ.). Αμεσος στόχος δηλαδή τίθεται η αύξηση της παραγωγής σχετικής υπεραξίας από τις επιχειρήσεις, καθώς η άνοδος της παραγωγικότητας προϋποθέτει ότι μια μικρότερη ποσότητα εργατικής δύναμης αποκτά την ικανότητα να χειρίζεται μια μεγαλύτερη μάζα μέσων παραγωγής, κάτι που είναι ιδιαίτερα ευδιάκριτο στην περίοδο της χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Βασικός χρηματοδότης της «ψηφιακής επανάστασης» θα είναι το κράτος, καθώς, σύμφωνα με τον υπουργό, οι πηγές χρηματοδότησης είναι:
Με άλλα λόγια, το καπιταλιστικό κράτος χρηματοδοτεί τις υποδομές, πάνω στις οποίες θα ανθίσει στη συνέχεια η ιδιωτική πρωτοβουλία. Ο στόχος που έχει τεθεί, είναι μέχρι το 2008 η διείσδυση της ευρυζωνικότητας (η χρήση δηλαδή του γρήγορου Ιντερνετ) να ανέλθει στο 7% του πληθυσμού, από κάτω του 1% που είναι σήμερα.
Πώληση ληγμένων προϊόντων από το 1995, αποχωρητήρια που λειτουργούν ως αποθήκες τροφίμων, βρώμικα ψυγεία και δάπεδα, είναι μερικές μόνο από τις πολλές και πολύ σοβαρές υγειονομικές παραβάσεις που εντόπισε μεικτό κλιμάκιο των Διευθύνσεων Εμπορίου, Κτηνιατρικής και Υγείας της Νομαρχίας Πειραιά σε τρία σούπερ μάρκετ του Κερατσινίου. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για τα υπερκαταστήματα τροφίμων «ΑΤΛΑΝΤΙΚ», «ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ» και «ΜΥ ΜΑΡΚΕΤ» της «ΜΕΤRΟ AEBE».
Ειδικότερα:
Στο σούπερ μάρκετ «ΑΤΛΑΝΤΙΚ», μεταξύ άλλων, διαπιστώθηκε η πώληση ληγμένων προϊόντων εδώ και χρόνια (ζυμαρικά με ημερομηνία λήξης το 1995 και το 1996, αρτοσκευάσματα με ημερομηνία λήξης το 2004 κ.ά.). Μέσα στο κατάστημα λειτουργούσε αποθηκευτικός χώρος τροφίμων με έντομα και ακαθαρσίες ποντικών, ενώ αποχωρητήρια έχουν μετατραπεί σε αποθήκη τροφίμων και λοιπών ειδών. Το κατάστημα πωλούσε επίσης τυροκομικά και μπούτια κοτόπουλου ακατάλληλα για βρώση και κατασχέθηκαν 13 κιλά τυροκομικά και μπούτια κοτόπουλου, αλλοιωμένα.
Στο «ΒΕΡΟΠΟΥΛΟ» βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 4,8 kg γραβιέρας (Μετσόβου) ακατάλληλα για βρώση, διαπιστώθηκε συναποθήκευση ανομοιογενών προϊόντων (κρέατα, κρεατοσκευάσματα, είδη γάλακτος, ζαχαροπλαστικής, καφέδες), η κρεατομηχανή να μην έχει την απαιτούμενη καθαριότητα, τα ψυγεία να έχουν οξειδωμένες σχάρες, στο τμήμα τυροκομικών τα ψυγεία και το δάπεδο να είναι πλημμελώς καθαρισμένα, ενώ τα αβγά πωλούνταν εκτός ψυγείου.
Στο «MY MARKET» αποχωρητήριο λειτουργούσε ως αποθήκη τροφίμων, σε ψυγεία και τμήματα πώλησης τροφίμων η καθαριότητα ήταν πλημμελής, οι μηχανές κοπής κιμά με πλημμελή καθαριότητα, το πρατήριο άρτου λειτουργούσε χωρίς σχετική άδεια και τα αβγά ήταν εκτός ψυγείου.
Αποκλειστικά ελληνικό προϊόν χαρακτηρίστηκε η φέτα, μετά και την τελευταία απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Η απόφαση του Δικαστηρίου, επικυρώνει την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εν έτει 2002, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η παραγωγή φέτας, εκτός των ελληνικών συνόρων, απορρίπτοντας την προσφυγή της Γερμανίας και της Δανίας.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην απόφαση: «Το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η Γερμανία και η Δανία, οι οποίες -υποστηριζόμενες από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο - ζήτησαν την ακύρωση της καταχώρισης της "φέτας" ως ΠΟΠ υπέρ της Ελλάδας (προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης), δεν απέδειξαν ότι αυτή η εκτίμηση της Επιτροπής είναι εσφαλμένη». Ο εκπρόσωπος Τύπου της Επιτροπής, υπενθύμισε ότι η διορία προκειμένου να προσαρμοστούν οι παραγωγοί, των χωρών - μελών, στη ρύθμιση αυτή λήγει στις 15 Οκτώβρη 2007, σύμφωνα και με το περιθώριο προσαρμογής, που είχε παραχωρηθεί το 2002.
Ομως, σε μια Ευρωπαϊκή Ενωση άκρως ανταγωνιστική και ανελέητη, το θέμα της κατοχύρωσης της ελληνικής φέτας, δεν είναι για ελληνικά πανηγύρια... Θυμίζουμε ότι ενώ και τον Ιούνη του 2002 ο τότε υπουργός Γεωργίας πανηγύριζε για την καταχώριση της φέτας στο μητρώο προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων, στη συνέχεια προέκυψαν νέες ευρωδικαστικές διαμάχες για τη φέτα, κατόπιν προσφυγών της Γερμανίας και της Δανίας. Ανεξάρτητα πάντως από την απόφαση του Ευρωδικαστηρίου, το όλο θέμα φαίνεται πως θα έχει και συνέχεια σε ΕΕ και Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ). Επιπλέον τίθεται και ένα εύλογο ερώτημα: Τι κερδίζουν οι Ελληνες κτηνοτρόφοι και τι οι γαλακτοβιομήχανοι, από τις «νικηφόρες μάχες της φέτας» που ανακοινώνουν και θα ανακοινώνουν οι εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις;..