ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Φλεβάρη 2022
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Λογική κατηγοριοποίησης, με επιπτώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς

Ερώτηση του ΚΚΕ για την εισήγηση μετατροπής του 26ου Γυμνασίου Αθηνών σε Πειραματικό

Να ανακληθεί η εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας για μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθήνας σε Πειραματικό, ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, επισημαίνοντας τις συνέπειες για τους μαθητές.

Τη βδομάδα που τα σχολεία ήταν κλειστά λόγω της κακοκαιρίας, ο προϊστάμενος της Α' Διεύθυνσης ΔΕ Αθηνών αποφάσισε να προτείνει στο υπουργείο Παιδείας τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου σε Πειραματικό και κοινοποίησε με έγγραφό του την απόφαση αυτή στον γυμνασιάρχη. «Στην περίπτωση που μια τέτοια εισήγηση γίνει αποδεκτή και υλοποιηθεί, το αποτέλεσμα θα είναι να μείνει μια ολόκληρη περιοχή χωρίς συμβατικό δημόσιο Γυμνάσιο. Συνεπώς η πλειοψηφία των παιδιών, που είναι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής Νεάπολης - Λυκαβηττού - Κολωνακίου και φοιτούν κατά κύριο λόγο στο 15ο, στο 16ο και στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, θα αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να φοιτήσουν σε σχολεία γειτονικών συνοικιών», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση. Επισημαίνεται παράλληλα ότι στην εν λόγω περιοχή λειτουργούν ήδη το Πειραματικό Σχολείο στη Σκουφά (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), το Πρότυπο Γυμνάσιο - Λύκειο στην Πλάκα και το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο στην περιοχή των Αμπελοκήπων, πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού.

«Η απόφαση της Α' Διεύθυνσης ΔΕ Αθηνών κινείται στη λογική της κατηγοριοποίησης των σχολείων και του διαχωρισμού των μαθητών, η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα της ακολουθούμενης πολιτικής τόσο της τωρινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων. Η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, ο διαχωρισμός των μαθητών σε "άριστους" και "κακούς", έχουν αρνητικές επιπτώσεις τόσο στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών όσο και στους μαθητές των σχολείων αυτών. Χαρακτηριστικά, με βάση το νομοθετικό πλαίσιο, οι οργανικές θέσεις στα σχολεία αυτά επί της ουσίας καταργούνται και αρκετοί εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν να παραμείνουν σε αυτά, ή που θα αξιολογηθούν αρνητικά, θα βρεθούν σε καθεστώς κινητικότητας, αναζητώντας οργανικές θέσεις, κάποιοι μάλιστα λίγο πριν τη συνταξιοδότησή τους.

Την ίδια ώρα οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτά τα σχολεία και δεν θα επιλεγούν για τα Πειραματικά ή θα αποτύχουν στις εξετάσεις για τα Πρότυπα, θα αναγκαστούν να φοιτήσουν σε άλλες σχολικές μονάδες, αρκετά χιλιόμετρα από το σπίτι τους, αφού θα έχουν χάσει το σχολείο της γειτονιάς τους. Αυτό ακριβώς θα συμβεί αν υλοποιηθεί η εν λόγω εισήγηση για το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών», αναφέρουν οι βουλευτές Θ. Παφίλης, Γ. Γκιόκας, Λ. Κανέλλη, Χρ. Κατσώτης και Δ. Μανωλάκου, που υπογράφουν την Ερώτηση, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη εισήγηση έχει προκαλέσει ήδη μεγάλο κύμα διαμαρτυριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων του 26ου Γυμνασίου, από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων του 26ου Γυμνασίου και του 15ου Δημοτικού, καθώς και από το 15μελές μαθητικό συμβούλιο του 26ου Γυμνασίου, ενώ αντίθεση έχουν ήδη εκφράσει και τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών της περιοχής.

ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ
Πολιτικές με κοινό πρόσημο στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Αλλη μία δικομματική... σύγκριση μακριά από τις ανάγκες του κόσμου της Εκπαίδευσης, που αγωνιά και αγωνίζεται απέναντι σε μια διαχρονική υποβάθμιση και μέτρα που την εντείνουν, ξεδιπλώθηκε μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ. Αφορμή αυτήν τη φορά στάθηκε η παρουσίαση, από τον Αλ. Τσίπρα, 13 θέσεων για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου σπεύδει να απαντήσει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας. Αναδεικνύοντας, με τη συνήθη τακτική να μιλούν εκ μέρους του λαού και της κοινωνίας, ότι επιλέγουν επιμελώς να μην αγγίζουν τα μεγάλα ζητήματα που βρίσκονται στον πυρήνα της πολιτικής και αφορούν την ίδια την αποστολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο συνάντησης που είχε με τον πρόεδρο της Συνόδου των Πρυτάνεων, εξήγγειλε νομοθετικές πρωτοβουλίες «που θα αναλάβει μια προοδευτική κυβέρνηση που θα προκύψει την επομένη των εκλογών» και έκανε λόγο για αύξηση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, του αριθμού μελών και ΔΕΠ και διοικητικού προσωπικού, ελεύθερη πρόσβαση σε πανεπιστημιακά τμήματα όπου η ζήτηση και οι προσφερόμενες θέσεις το επιτρέπουν, δωρεάν μεταπτυχιακά, διετή προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ΑΕΙ, εθνικό σχέδιο φοιτητικής στέγης, κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της πανεπιστημιακής αστυνομίας κ.ά. Ο Αλ. Τσίπρας μίλησε για «σκληρό ταξικό πρόσημο» στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.

Για «δημαγωγία» εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας σημειώνοντας ως προς το θέμα της χρηματοδότησης πως «δεν εξηγεί πού θα βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι», υπερασπίζεται το δοκιμασμένο μέτρο της ΕΒΕ που άφησε εκτός ΑΕΙ χιλιάδες, ισχυριζόμενο ότι έχει την αποδοχή των πολιτών, αναφέρεται σε «αναβίωση των Σχολών δύο ταχυτήτων», σε ό,τι αφορά την εξαγγελία για ελεύθερη είσοδο σε τμήματα, έχοντας νομοθετήσει αντίστοιχη λογική, ενώ συνδέει την εξαγγελία για κατάργηση των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων με την «ανομία στα πανεπιστήμια».

Και ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση και η ΝΔ έχουν τελικά να επιδείξουν μια ατζέντα με πολλά κοινά σημεία αφού οδηγός τους είναι η υπαγωγή της Εκπαίδευσης στις ανάγκες της «ανταγωνιστικότητας» και οι όποιες διαφορές αφορούν το πώς θα επιτευχθούν. Κοινός τόπος και στην πολιτική τους και στις εξαγγελίες τους είναι ότι αφήνουν εκτός την ανάγκη για σύγχρονες ολοκληρωμένες σπουδές χωρίς εμπόδια, με προσωπικό και επαρκές και μόνιμο, έρευνα και σπουδές απεγκλωβισμένες από τον όρο της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, πτυχία με αξία, μόνη προϋπόθεση για δουλειά με δικαιώματα.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Μια ξεχωριστή εκδήλωση για την πολιτική γελοιογραφία

Μια ξεχωριστή εκδήλωση για την πολιτική γελοιογραφία, με τίτλο «Σκίτσο: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις;» πραγματοποιήθηκε στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα, κερδίζοντας το ενδιαφέρον όσων την παρακολούθησαν. Στην εκδήλωση μίλησε ο πολιτικός γελοιογράφος και κομίστας Πάνος Ζάχαρης, απαντώντας σε ερωτήσεις και παρουσιάζοντας μία τέχνη που ισορροπεί ανάμεσα στην εικονογράφηση και τη δημοσιογραφία, αλλά και ένα είδος σάτιρας από τα πιο ανθεκτικά στον χρόνο...

Στην εκδήλωση αναπτύχθηκε δημιουργική συζήτηση γύρω από διάφορα θέματα, όπως τι παρακινεί έναν δημιουργό να ασχοληθεί με το πολιτικό σκίτσο σήμερα, από πού αντλεί ερεθίσματα και έμπνευση, αλλά και για το αν παίρνει ένας σκιτσογράφος θέση για όσα διαδραματίζονται στην κοινωνία. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι φίλοι του Στεκιού είχαν την ευκαιρία να βλέπουν, μέσω οθόνης, σχετικά δείγματα της δουλειάς του Πάνου Ζάχαρη, αλλά και άλλων σκιτσογράφων, ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που πήραν τον λόγο θέτοντας δικούς τους προβληματισμούς και απορίες!

Ο Πάνος Ζάχαρης έδειξε πώς η πολιτική γελοιογραφία καταφέρνει να συνδυάσει εικόνα και δημοσιογραφικό λόγο λειτουργώντας ως ένα «συμπυκνωμένο άρθρο γνώμης», όπως σημείωσε, ενώ απαντώντας στο ερώτημα του τίτλου της εκδήλωσης σχολίασε: «Απεχθάνομαι το κλισέ "μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις". Μια εικόνα είναι συμπύκνωση, είναι γρήγορο μήνυμα, είναι προπαγάνδα - όχι με την κακή έννοια -, είναι πειθώ, αλλά δεν είναι εμβάθυνση. Το σκίτσο δεν ενδείκνυται για ανάλυση...».

PODCAST ΤΗΣ ΚΝΕ
Τι πραγματικά συνέβη στο Καζακστάν;

Το Podcast της ΚΝΕ επανέρχεται με μία ...εξέγερση! Το 30ό επεισόδιο αφιερώνεται στις μεγάλες απεργίες και μαζικές εργατικές - λαϊκές διαδηλώσεις, με χαρακτηριστικά εξέγερσης, που πραγματοποιήθηκαν στο Καζακστάν, λίγες μέρες πριν.

Καλεσμένος ο Ελισαίος Βαγενάς, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ. Μέσω skype παρεμβαίνει ο Αϊνούρ Κουρμάνοφ, συμπρόεδρος του Σοσιαλιστικού Κινήματος Καζακστάν, ο οποίος μεταφέρει λεπτό προς λεπτό τα γεγονότα της εξέγερσης, πώς τα βίωσαν ο λαός και η νέα γενιά του Καζακστάν κ.λπ.

Το επεισόδιο θα είναι διαθέσιμο από σήμερα Παρασκευή στις 20.00, στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube καθώς και σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες (Spotify, Google podcasts κ.λπ.).

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί να ανοίξουμε μέτωπο στον ανορθολογισμό

«Το πρόσφατο ζήτημα που ανέκυψε με τα βίντεο της "Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής", το οποίο ενέκρινε το ΙΕΠ και εν συνεχεία απέσυρε την έγκρισή του, δεν αποτελεί μεμονωμένο πρόβλημα αλλά εντάσσεται στο γενικότερο ζήτημα της εισαγωγής τεράστιου αριθμού προγραμμάτων τα οποία εμπλέκονται στο σχολικό πρόγραμμα και συγκροτούν, στην ουσία, ένα παραπρόγραμμα».

Τα παραπάνω σχολιάζει μεταξύ άλλων η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) με αφορμή τη συζήτηση που άνοιξε πρόσφατα για τα διάφορα προγράμματα που εγκρίνονται για τα σχολεία, σημειώνοντας ότι πολλά από αυτά, παρόλο που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν θεματολογία συναφή με τα διδασκόμενα μαθήματα, εισάγονται στα σχολεία ως ανεξάρτητα και λειτουργούν κατ' αυτόν τον τρόπο, πολύ συχνά, αποσπασματικά. Και προσθέτει: «Αν εξαιρέσουμε ορισμένα προγράμματα τα οποία εκπονούν κρατικοί φορείς, όπως Μουσεία, Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα, Βουλή κ.ά., οι οποίοι τα παρέχουν στα σχολεία δωρεάν, τα υπόλοιπα προγράμματα είναι κατά κάποιον τρόπο συνδεδεμένα με οικονομικά οφέλη κάποιων ΜΚΟ, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το κράτος χωρίς να ελέγχονται οι δραστηριότητές τους, βιομηχανιών οι οποίες μέσα από τα προγράμματα διαφημίζουν τα προϊόντα τους, ιδρυμάτων ή οργανώσεων που εισπράττουν εισιτήριο από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές. Μαζί με αυτά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και φορείς οι οποίοι έχουν άλλες στοχεύσεις, όπως η Εκκλησία, πρεσβείες ξένων χωρών, η Ελληνική Αστυνομία».

Ειδικότερα με αφορμή το απαράδεκτο πρόγραμμα της «προγεννητικής αγωγής» η ΠΕΦ τονίζει: «Η αντιεπιστημονικότητα, ο σκοταδισμός, ο ανορθολογισμός δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με αδιαφορία και αποστασιοποίηση. Οι εκπαιδευτικοί ως επιστήμονες, αλλά και οι γονείς, οφείλουμε να ανοίξουμε μέτωπο ενάντια σε όλα αυτά, όπως επίσης ενάντια σε φορείς και θεσμούς που τα υποστηρίζουν, είτε απροκάλυπτα είτε συγκαλυμμένα. Να απαιτήσουμε να προσφέρεται στους μαθητές μας αληθινή γνώση, εργαλείο ερμηνείας της φύσης και της κοινωνίας, ώστε να κλείσουν οριστικά οι πόρτες του σχολείου στις προκαταλήψεις και τις δεισιδαιμονίες.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων έχουμε υποχρέωση να προωθήσουμε τη συγκεκριμένη φωτισμένη στάση ζωής στο σχολείο, και με την επιστημονική μας γνώση να την επιβάλουμε τόσο στην καθημερινή επαφή με τους μαθητές μας όσο και στη διδασκαλία. Να αρνηθούμε να προωθήσουμε σκοταδιστικές απόψεις και να εργαστούμε ανοίγοντας τα μάτια των νέων, φωτίζοντας τον νου τους και βάζοντας εμπόδια σε οτιδήποτε είναι αντίθετο στην επιστήμη και στον ορθό λόγο. Να παραμένουμε σε επαγρύπνηση κάθε φορά που σκοταδιστικές απόψεις παρεισφρέουν στο σχολείο, ιδιαίτερα όταν είναι κρυμμένες στην κοιλιά του Δούρειου Ιππου που μπορεί να λέγεται ΙΕΠ, ΥΠΑΙΘ ή Επιμορφωτικό Σεμινάριο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ