Παρασκευή 11 Φλεβάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί να ανοίξουμε μέτωπο στον ανορθολογισμό

«Το πρόσφατο ζήτημα που ανέκυψε με τα βίντεο της "Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής", το οποίο ενέκρινε το ΙΕΠ και εν συνεχεία απέσυρε την έγκρισή του, δεν αποτελεί μεμονωμένο πρόβλημα αλλά εντάσσεται στο γενικότερο ζήτημα της εισαγωγής τεράστιου αριθμού προγραμμάτων τα οποία εμπλέκονται στο σχολικό πρόγραμμα και συγκροτούν, στην ουσία, ένα παραπρόγραμμα».

Τα παραπάνω σχολιάζει μεταξύ άλλων η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) με αφορμή τη συζήτηση που άνοιξε πρόσφατα για τα διάφορα προγράμματα που εγκρίνονται για τα σχολεία, σημειώνοντας ότι πολλά από αυτά, παρόλο που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν θεματολογία συναφή με τα διδασκόμενα μαθήματα, εισάγονται στα σχολεία ως ανεξάρτητα και λειτουργούν κατ' αυτόν τον τρόπο, πολύ συχνά, αποσπασματικά. Και προσθέτει: «Αν εξαιρέσουμε ορισμένα προγράμματα τα οποία εκπονούν κρατικοί φορείς, όπως Μουσεία, Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα, Βουλή κ.ά., οι οποίοι τα παρέχουν στα σχολεία δωρεάν, τα υπόλοιπα προγράμματα είναι κατά κάποιον τρόπο συνδεδεμένα με οικονομικά οφέλη κάποιων ΜΚΟ, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το κράτος χωρίς να ελέγχονται οι δραστηριότητές τους, βιομηχανιών οι οποίες μέσα από τα προγράμματα διαφημίζουν τα προϊόντα τους, ιδρυμάτων ή οργανώσεων που εισπράττουν εισιτήριο από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές. Μαζί με αυτά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και φορείς οι οποίοι έχουν άλλες στοχεύσεις, όπως η Εκκλησία, πρεσβείες ξένων χωρών, η Ελληνική Αστυνομία».

Ειδικότερα με αφορμή το απαράδεκτο πρόγραμμα της «προγεννητικής αγωγής» η ΠΕΦ τονίζει: «Η αντιεπιστημονικότητα, ο σκοταδισμός, ο ανορθολογισμός δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται με αδιαφορία και αποστασιοποίηση. Οι εκπαιδευτικοί ως επιστήμονες, αλλά και οι γονείς, οφείλουμε να ανοίξουμε μέτωπο ενάντια σε όλα αυτά, όπως επίσης ενάντια σε φορείς και θεσμούς που τα υποστηρίζουν, είτε απροκάλυπτα είτε συγκαλυμμένα. Να απαιτήσουμε να προσφέρεται στους μαθητές μας αληθινή γνώση, εργαλείο ερμηνείας της φύσης και της κοινωνίας, ώστε να κλείσουν οριστικά οι πόρτες του σχολείου στις προκαταλήψεις και τις δεισιδαιμονίες.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων έχουμε υποχρέωση να προωθήσουμε τη συγκεκριμένη φωτισμένη στάση ζωής στο σχολείο, και με την επιστημονική μας γνώση να την επιβάλουμε τόσο στην καθημερινή επαφή με τους μαθητές μας όσο και στη διδασκαλία. Να αρνηθούμε να προωθήσουμε σκοταδιστικές απόψεις και να εργαστούμε ανοίγοντας τα μάτια των νέων, φωτίζοντας τον νου τους και βάζοντας εμπόδια σε οτιδήποτε είναι αντίθετο στην επιστήμη και στον ορθό λόγο. Να παραμένουμε σε επαγρύπνηση κάθε φορά που σκοταδιστικές απόψεις παρεισφρέουν στο σχολείο, ιδιαίτερα όταν είναι κρυμμένες στην κοιλιά του Δούρειου Ιππου που μπορεί να λέγεται ΙΕΠ, ΥΠΑΙΘ ή Επιμορφωτικό Σεμινάριο».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παρεμβάσεις για ...«δημιουργική σκέψη» στο σχολείο των δεξιοτήτων (2024-06-21 00:00:00.0)
Κάθε καρυδιάς καρύδι μπαίνει στο «αυτόνομο» σχολείο που υπερασπίζονται (2022-02-08 00:00:00.0)
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στα νέα ωρολόγια προγράμματα (2020-06-25 00:00:00.0)
Η κυβέρνηση παίζει με την αγωνία των μαθητών (2019-02-27 00:00:00.0)
Αύριο συνεχίζονται οι εξετάσεις (2004-05-21 00:00:00.0)
Διαψεύδει τη συμμετοχή της σε πρόγραμμα του ΥΠΕΠΘ (2002-07-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ