ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Ιούνη 2009
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ»
«Στη φωτιά με ελλείψεις και οχήματα του 1970!»

Με έλλειμμα 3.500 πυροσβεστών και με επικίνδυνα οχήματα, ξεκίνησε και φέτος η αντιπυρική περίοδος
Με έλλειμμα 3.500 πυροσβεστών και με επικίνδυνα οχήματα, ξεκίνησε και φέτος η αντιπυρική περίοδος
Τις μεγάλες ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για την άθλια κατάσταση που επικρατεί στην υπόθεση της δασοπυρόσβεσης και που αποτυπώνονται στις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού που φτάνει τις 3.500, στα πυροσβεστικά οχήματα με άδειες κυκλοφορίας από τη δεκαετία του ...'70, στην ανυπαρξία της πρόληψης και ενιαίου σχεδιασμού μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, αναδεικνύει με ανακοίνωσή της η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ).

Μετά από τις πρώτες μεγάλες πυρκαγιές, στο πρώτο κιόλας 10ήμερο του Ιούνη, η ΕΑΚΠ επισημαίνει πως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη ελικοπτέρων, θέμα για το οποίο γίνονται συζητήσεις επί συζητήσεων, αλλά σειρά προβλημάτων που χρονίζουν. Και μάλιστα, αποτελούν καθημερινό κίνδυνο για τους εργαζόμενους στο Πυροσβεστικό Σώμα. Σύμφωνα με την ΕΑΚΠ, τα βασικότερα θέματα που επισκιάζονται κάτω από τις ... κόντρες για τη χρησιμοποίηση ή μη των μισθωμένων ελικοπτέρων είναι η παντελής απουσία ενιαίου σχεδιασμού των εμπλεκομένων φορέων, η ανυπαρξία πρόληψης, αλλά και τα μακροπρόθεσμα επιχειρηματικά σχέδια που ενθαρρύνονται από την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την προστασία των δασών. Παράλληλα, οι ευθύνες των κυβερνήσεων βρίσκονται στις αντιδασικές νομοθετικές παρεμβάσεις, αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με την ίδια τη λειτουργία της Πυροσβεστικής. Οπως την απαξίωση του ρόλου της Δασικής Υπηρεσίας, την προσπάθεια στρατιωτικοποίησής της και τη διατήρηση των τεράστιων οργανικών κενών θέσεων σε προσωπικό, που πλέον αγγίζουν τις 3.500.

Eurokinissi

Η ΕΑΚΠ, ωστόσο, αναφέρεται και στις δύο εταιρείες που μισθώνουν τα ελικόπτερα στην Πυροσβεστική, λέγοντας πως «η μονοπωλιακή θέση των εταιρειών Scorpion services Exrort - Import GmbH και ΙCSS έχει αυξήσει τις ορέξεις τους για ολοένα μεγαλύτερα μισθώματα», ενώ επισημαίνει πως στόχος, εκτός από τον «επαναπροσδιορισμό των δράσεών μας με ελικόπτερα και αεροσκάφη που θα ενταχθούν στον Εθνικό Εναέριο στόλο μας», πρέπει να «γίνει αντικατάσταση των αεροσκαφών CL - 215 (σ.σ. Καναντέρ), Pezetel και Gruman λόγω παλαιότητας και μη επιχειρησιακής αξιοποίησης».

Ομως, τη στιγμή που πρωταρχικό θέμα γίνεται η αποπληρωμή των χρεών προς τις εταιρείες ενοικίασης ελικοπτέρων και την υπογραφή νέων παχυλών συμβάσεων, η πολιτική και φυσική ηγεσία της Πυροσβεστικής δεν ασχολείται με τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πυροσβέστες και αυτά επικεντρώνονται κυρίως στα πεπαλαιωμένα οχήματα. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα τρία οχήματα τύπου UNIMOC, τα οποία έχουν πέσει σε γκρεμούς, με τελευταίο αυτό της Ριτσώνας την περασμένη Κυριακή, λόγω παλαιότητας και προβλημάτων στα φρένα.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση, αναφέρεται ότι δύο τέτοια οχήματα που κρίθηκαν αξιόπιστα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ιστιαίας βρέθηκαν σε γκρεμό τον Ιούλη και τον Αύγουστο του 2008. Οχήματα που είχαν ως πρώτο έτος κυκλοφορίας το 1973 και το 1982, αντίστοιχα. Μάλιστα, την ίδια κατάληξη είχε την περασμένη Κυριακή πυροσβεστικό της ΠΥ Χαλκίδας, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1974. Η ΕΑΚΠ, μάλιστα, επισημαίνει ότι από υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής δίνεται η εντολή στους οδηγούς «να τοποθετούν πέτρες ή τάκους στους τροχούς για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με το χειρόφρενο!!».

ΝΙΚΑΙΑ
H ετοιμότητα απέτρεψε την επέκταση της πυρκαγιάς

Τα μέτρα πρόληψης που έγκαιρα είχε λάβει η δημοτική αρχή Νίκαιας και η άμεση κινητοποίηση δήμου και Πυροσβεστικής αποδείχτηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά στην πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χτες το πρωί στους πρόποδες του όρους Αιγάλεω και κοντά στην κατοικημένη περιοχή της Νεάπολης, ανάμεσα στις οδούς Πραξιτέλους και Μουστακλή. Αποδείχθηκε έτσι στην πράξη ότι η μάστιγα των δασικών πυρκαγιών μπορεί να αντιμετωπιστεί όταν στο επίκεντρο της πολιτικής υπάρχει η προστασία του δασικού πλούτου και όχι η εμπορευματοποίησή του, όπως συμβαίνει με την πολιτική που ακολούθησαν και ακολουθούν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Η φωτιά ξεκίνησε λίγο μετά τις 11 το πρωί μέσα στη θαμνώδη πλαγιά και γρήγορα απείλησε τα πρώτα σπίτια και το 5ο Γυμνάσιο της πόλης. Στο σημείο έσπευσαν αμέσως 10 οχήματα της Πυροσβεστικής με 30 πυροσβέστες ενώ δύο ελικόπτερα έκαναν εναέριες ρίψης νερού καθώς ήταν αδύνατη η πρόσβαση των οχημάτων στο βουνό.

Από την πρώτη στιγμή η δημοτική αρχή έπεσε με όλες τις δυνάμεις στη μάχη της πυρόσβεσης ενώ στο σημείο υπήρχαν τρεις υδροφόρες του δήμου οι οποίες ανεφοδίαζαν με νερό τα πυροσβεστικά οχήματα. Από την πυρκαγιά, που γρήγορα κατασβέστηκε, κάηκαν 40 στρέμματα χαμηλής βλάστησης, ενώ για τα αίτια διενεργεί προανάκριση η Πυροσβεστική. Σημαντικό ρόλο στην έγκαιρη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς έπαιξαν τα μέτρα πυρασφάλειας που έγκαιρα είχε λάβει η δημοτική αρχή όπως η αποψίλωση που είχε πραγματοποιήσει στο χώρο αυτό, αλλά και στο «Κατράκειο» έκτασης 200 στρεμμάτων, στη Δεξαμενή 150 στρεμμάτων και στο Λόφο του Βώκου, έκτασης 45 στρεμμάτων αλλά και στα υπόλοιπα άλση της πόλης.

«ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
Απαιτείται μια άλλη πολιτική για τους κατοίκους των νησιών

Τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στα νησιά της χώρας και ειδικότερα στα μικρά, ως «τοπική έκφραση των προβλημάτων με εθνική εμβέλεια που απορρέουν από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές των κυβερνήσεων διαδοχικά» ανέδειξε η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» (ΝΑΣ), στο Συνέδριο της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ) που έγινε στη Μυτιλήνη στις 12 και 13 Ιούνη, με θέμα «Νησιωτικός χώρος - ειδικές πολιτικές».

Αιτία που απουσίαζε από τα συμπεράσματα των εργασιών του συνεδρίου, στη διάρκεια του οποίου οι ομιλητές και συμμετέχοντες αναλώθηκαν σε μια καταγραφή των προβλημάτων και σε ευχολόγια για μεταρρυθμίσεις που δήθεν θα επιφέρουν την αναπτυξιακή προοπτική στο νησιωτικό χώρο.

Ομως, όπως σημείωσε στην παρέμβασή του, εκ μέρους της ΝΑΣ, ο Ν. Στεφανίδης, «οι αναδιαρθρώσεις που έγιναν στο παρελθόν δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη της νησιωτικής χώρας, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες. Αυτό οφείλεται στο ότι σκόπιμα δε δόθηκε απάντηση στα ερωτήματα: Ποιος φταίει για την ερήμωση της υπαίθρου; Ποιος φταίει για την ανισόμετρη ανάπτυξη της περιφέρειας;».

Κατά τα άλλα, το συνέδριο κατέληξε στο ότι «είναι απαραίτητη η ενεργός συμμετοχή της ΕΝΑΕ στη διαμόρφωση της ελληνικής και ευρωπαϊκής νησιωτικής στρατηγικής», ενώ για φλέγοντα ζητήματα, όπως το ακτοπλοϊκό, ζήτησε απλά ένα ενιαίο σύστημα αξιολόγησης και διοίκησης, που θα εξασφαλίζει καλύτερες υπηρεσίες. Στο ψήφισμά της, η ΝΑΣ κάνει καθαρό ότι «διεκδικούμε την εφαρμογή μιας πολιτικής που θα αντιλαμβάνεται τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές ως κοινωνικό αγαθό».

Χαιρετίζοντας το συνέδριο εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Νίκος Καραθανασόπουλος υπογράμμισε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτικες περιοχές είναι αποτέλεσμα του καπιταλιστικού τρόπου ανάπτυξης, ο οποίος τις οδήγησε στην καθυστέρηση και στην ερημοποίηση, καθώς συγκεντρώνει την παραγωγική δραστηριότητα και τον παραγόμενο πλούτο σε λιγότερα χέρια και οδηγεί στην εξαθλίωση πλατιά λαϊκά στρώματα. Οπως συμπλήρωσε, επέδρασαν και οι εφαρμοζόμενες πολιτικές, όπως η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ή η Κοινή Αγροτική Πολιτική, που οδηγεί στο ξεκλήρισμα παραδοσιακών παραγωγικών δραστηριοτήτων. Επίσης, η εμπορευματοποίηση και υποβάθμιση των δημόσιων παροχών σε Υγεία και Παιδεία. Καταλήγοντας, ο Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι η διέξοδος βρίσκεται στη ρήξη με αυτήν την πολιτική, που εμπορευματοποιεί τις λαϊκές ανάγκες.

Συγκέντρωση για την πυροπροστασία

Ανοιχτή συγκέντρωση στη Δεξαμενή, διοργανώνει σήμερα Πέμπτη 18 Ιούνη, στις 8.30 μ.μ., η Διεύθυνση Πρασίνου και Περιβάλλοντος του Δήμου Νίκαιας, στo πλαίσιo πυροπροστασίας των αλσών της πόλης. Στη συγκέντρωση, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η δημοτική αρχή, κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή πολιτών και φορέων της πόλης, καθώς η πυροπροστασία του πράσινου είναι υπόθεση όλων μας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ