ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Κατηγορηματικό «όχι» στο νόμο για τις αδειοδοτήσεις

Την αντίθεσή τους εξέφρασαν χτες με παράσταση διαμαρτυρίας η ΟΒΣΑ και τα σωματεία που πλήττονται

Αποψη από την παράσταση διαμαρτυρίας
Αποψη από την παράσταση διαμαρτυρίας
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις για τις αδειοδοτήσεις των τεχνικών επαγγελμάτων, οι οποίες υπηρετούν τους σχεδιασμούς της ΕΕ και στοχεύουν στην επικράτηση των μεγάλων εταιρειών στο τμήμα της αγοράς που σήμερα κυριαρχείται από τους μικρούς επαγγελματίες στο χώρο των κατασκευών, δηλώνουν η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ) και τα σωματεία μέλη της που πλήττονται από τις νέες διατάξεις. Αυτό κατέστησαν σαφές και στον γγ του υπουργείου Ανάπτυξης Α. Φούρλα, στον οποίο κατέθεσαν χτες το υπόμνημά τους, στο πλαίσιο παράστασης διαμαρτυρίας από συνδικαλιστές και επαγγελματίες, χτες στις 10 το πρωί και για 2 ώρες, έξω από το υπουργείο. Η απάντηση που έλαβαν στα αιτήματά τους, ήταν ότι πρόκειται για κατευθύνσεις της ΕΕ...

Στο υπόμνημα που υπογράφουν η ΟΒΣΑ και τα σωματεία εγκαταστατών - συντηρητών καυστήρων, εργολάβων ηλεκτρικών έργων, υδραυλικών, ραδιοηλεκτρονικών και ψυκτικών, σημειώνεται η «κατηγορηματική αντίθεση» στο σχετικό νόμο, επειδή: «Δίνεται η δυνατότητα χορήγησης αδείας επαγγέλματος σε νομικά πρόσωπα (βασικά ανώνυμες εταιρείες), ενώ μέχρι τώρα αυτή τη δυνατότητα την είχαν μόνο φυσικά πρόσωπα. Η επαγγελματική άδεια και η επέκτασή της, αντικαθίστανται από αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια, τα οποία παρέχουν αποσπασματική γνώση και μισοειδίκευση.

Προωθείται ο έλεγχος της εκπαίδευσης και επανακατάρτισης σε ιδιώτες και όχι σε κρατικούς φορείς όπως θα όφειλε να είναι σήμερα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα, ληστρικά μέτρα που παίρνονται σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματοβιοτεχνών, χιλιάδες συνάδελφοι θα δουν το μεροκάματό τους να μειώνεται ακόμη περισσότερο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειές τους.

Ο νόμος για την αδειοδότηση, όχι μόνο δε συμβάλλει στη λύση των προβλημάτων των επαγγελματιών, αντίθετα είναι κομμάτι μιας πολιτικής που στο έδαφος της κρίσης, ουσιαστικά οδηγεί στον αφανισμό τους».

Διεκδικούν: «Η άδεια άσκησης επαγγέλματος να προκύπτει από το πτυχίο Ενιαίας Δημόσιας και Δωρεάν Επαγγελματικής εκπαίδευσης, συνέχεια της 12χρονης υποχρεωτικής βασικής εκπαίδευσης. Η επιμόρφωση και ο εμπλουτισμός των νέων γνώσεων με βάση τις εξελίξεις της τεχνικής και της επιστήμης να είναι υπόθεση του αρχικού φορέα. Να καταργηθούν οι πιστοποιήσεις και ο τεμαχισμός της άδειας. Να παραμείνει η άδεια άσκησης επαγγέλματος σε φυσικά πρόσωπα. Ο έλεγχος της αρχικής άδειας και ο περιοδικός έλεγχος να είναι υπόθεση κρατικών ελεγκτικών αρχών. Να μην αντικατασταθεί η επαγγελματική εμπειρία από σεμινάρια».


ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΓΜΕ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τους υδρογονάνθρακες

Επισημαίνει τους άκρως προνομιακούς όρους εκμετάλλευσης από τις πολυεθνικές του πετρελαίου

Να αποσύρει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο για τη σύσταση του φορέα υδρογονανθράκων - όπως και την απόφαση κατάργησης του ΙΓΜΕ - ζητά το Συνδικάτο Εργαζομένων στο ΙΓΜΕ, επισημαίνοντας 10 σημεία του σχεδίου νόμου, που δείχνουν την ξεκάθαρη κατεύθυνση της κυβέρνησης να χειριστεί το θέμα με χαριστικούς όρους προς τις πολυεθνικές των πετρελαίων. Το Συνδικάτο σημειώνει ότι «το Πετρέλαιο και το Φυσικό Αέριο είναι του λαού και η εκμετάλλευσή τους πρέπει να γίνει για το δικό του συμφέρον με όλους τους όρους ασφάλειας για το περιβάλλον και τους εργαζόμενους».

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται:

  • «Η αντικατάσταση της ΔΕΠ - ΕΚΥ ΑΕ με την ΕΔΕΥ (Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υ/Α) που είναι ΑΕ και όχι δημόσιος φορέας με μάλιστα μειωμένες αρμοδιότητες.
  • Ο φορέας δε θα συμμετέχει στις κοινοπραξίες.
  • Δε θα διεξάγει αυτοδύναμη Ερευνα.
  • Ο αριθμός των εργαζομένων στο φορέα παραμένει εξαιρετικά μικρός (20 άτομα).
  • Η φορολογία των εταιρειών μειώνεται από 40% σε 25%, άρα και τα έσοδα του κράτους, σε μια περίοδο που οι τιμές του πετρελαίου σταθεροποιούνται πάνω από τα 100-110 δολ./βαρέλι. Για σύγκριση αναφέρω τη φορολογία 50% στην αρχική σύμβαση του Πρίνου (Ν98/75) με ανηγμένη στο σήμερα τιμή πετρελαίου της εποχής εκείνης 51 δολ./βαρέλι και 40% στο Ν2289/95 με ανηγμένη τιμή 25 δολ./βαρέλι.
  • Το μέγεθος των προς παραχώρηση περιοχών στη στεριά πενταπλασιάζεται (4.000 από 750 km2) και στη θάλασσα δεκατριπλασιάζεται (20.000 από 1.500 km2).
  • Η διάρκεια των ερευνών αυξάνει από 6 σε 7 έτη στην ξηρά και από 7 σε 8 στη θάλασσα.
  • Ο χρόνος παράτασης της εκμετάλλευσης σχεδόν διπλασιάζεται.
  • Οι κανονισμοί παραμένουν ασαφείς και οι ποινές σε περίπτωση ατυχήματος και περιβαλλοντικής ρύπανσης ανύπαρκτες.

Το συμπέρασμα είναι ότι διαμορφώνεται ένα πολύ πιο ευνοϊκό καθεστώς για τις πετρελαϊκές εταιρείες και περιορίζεται η δυνατότητα της πολιτείας στη στρατηγική ανάπτυξη των πετρελαιοπιθανών περιοχών».


ΙΟΒΕ
Στόχος η ακριβή και κερδοφόρα ενέργεια

Το βέλτιστο σενάριο για το μεγάλο κεφάλαιο είναι μια ακριβή ηλεκτρική ενέργεια, σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων και πανάκριβων τιμολογίων

Περισσότερο χρήμα για την ενίσχυση των επιχειρηματιών της ενέργειας, περισσότερο χρήμα για τις ενεργειακές υποδομές, ακριβότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και πολύ ακριβότερο ηλεκτρικό ρεύμα για τα νοικοκυριά. Η χτεσινή παρέμβαση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), με τη μορφή μελέτης που εκπονήθηκε σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο και χρηματοδοτήθηκε από τον όμιλο «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ», με τίτλο «Μακροχρόνιες Ενεργειακές Προοπτικές: Οι Προκλήσεις για τον Ενεργειακό Τομέα στην Ελλάδα με ορίζοντα το 2050», μπορεί να συνοψιστεί σε αυτά τα τέσσερα βασικά συμπεράσματα - επιδιώξεις.

Στην παρουσίαση, όπου χαιρέτισε ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου, ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Γ. Στουρνάρας σημείωσε ότι «η μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα απαιτήσει το δραστικό μετασχηματισμό του ενεργειακού συστήματος και την προετοιμασία και συγκρότηση ενός ακόμα πιο φιλόδοξου σχεδίου για την μετά το 2020 περίοδο, με άξονες που σταθερά περιλαμβάνουν την εξοικονόμηση ενέργειας, τις ΑΠΕ, το φυσικό αέριο, τα "έξυπνα" δίκτυα και τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών».

Στα συμπεράσματα της μελέτης, και με βάση το σενάριο αναφοράς, για το τι πρέπει να γίνει, όλα είναι ξεκάθαρα. Σημειώνεται ότι «οι τιμές και το κόστος της ενέργειας αυξάνονται σημαντικά, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα, κυρίως λόγω των πληρωμών αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών από το ETS, αλλά και λόγω του επιπλέον κόστους των αλλαγών». Αναφέρεται ακόμη πως «η ανάλυση κατέδειξε ότι η μετεξέλιξη του ενεργειακού συστήματος προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα χρειασθεί μεγάλης έκτασης επενδύσεις σε όλους τους τομείς της ζήτησης ενέργειας, στην ηλεκτροπαραγωγή και στις δικτυακές υποδομές.

Παρά τη μείωση του λειτουργικού κόστους, οι δαπάνες εκ μέρους των καταναλωτών για τις ενεργειακές υπηρεσίες θα αυξηθούν εφόσον η εξυπηρέτηση κεφαλαίου συνυπολογισθεί στο κόστος. Επιπλέον οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθούν σημαντικά από τα σημερινά επίπεδα, κυρίως μέχρι το 2020 στο πλαίσιο της εφαρμογής του μηχανισμού ETS, αλλά και μακροχρόνια με βραδύτερους ρυθμούς».

Μάλιστα, για να το κάνει πιο σαφές, εξηγεί: «Δεν θα έχουν όλες οι κοινωνικές ομάδες (και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις) τη δυνατότητα πληρωμών για κεφαλαιουχικές δαπάνες και για ακριβότερη ενέργεια. Ο κίνδυνος "ενεργειακής φτώχειας" θα είναι πιο αυξημένος στο πλαίσιο της πορείας προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών». Γι' αυτό και κρίνεται αναγκαίο να αναπτυχθούν οι μηχανισμοί παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, οι οποίες ωστόσο επιβαρύνουν τους ίδιους τους καταναλωτές, που καλούνται να στηρίξουν εκείνη την ενεργειακή ανάπτυξη που θα μειώσει τα ενεργειακά κόστη για τις μεγάλες επιχειρήσεις και θα εκτινάξει τα κέρδη των ενεργειακών επιχειρήσεων!

Βασικό στοιχείο της μελέτης για το πώς πρέπει να εξελιχθεί ο ενεργειακός προγραμματισμός έως το 2050 είναι η υπέρμετρη ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), σε συνδυασμό με τη μείωση χρήσης του λιγνίτη - στο 10% - το 2040. Από την άλλη, το φυσικό αέριο προτάσσεται ως «στρατηγικό καύσιμο».


ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ
Επεκτείνεται έως το 2015

Σπεύδει η κυβέρνηση να σβήσει τη φωτιά που ανάψαν οι δηλώσεις Βενιζέλου περί «επιλεκτικής χρεοκοπίας», υπό το φόβο νέας εκροής καταθέσεων στο εξωτερικό. Με χτεσινή του απόφαση το υπουργείο Οικονομικών, επεκτείνει έως τις 31/12/2015 την εγγύηση των τραπεζικών καταθέσεων έως 100.000 ευρώ ανά καταθέτη. Βάσει προηγούμενης απόφασης, οι εγγυήσεις για τις τραπεζικές καταθέσεις έληγαν στα τέλη του έτους.

Με βάση την απόφαση, οι καταθέσεις θα συνεχίσουν να προστατεύονται από το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ). Το όριο των 100.000 ευρώ ισχύει ανά καταθέτη και ανά πιστωτικό ίδρυμα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των λογαριασμών, το νόμισμα ή τη χώρα λειτουργίας του υποκαταστήματος του πιστωτικού ιδρύματος, στο οποίο τηρείται η κατάθεση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ