ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΦΑΝΚΟ
"Πιλοτική" απόπειρα κατά του οχτάωρου!

Την κατάργηση του οχτάωρου δρομολογεί μια από τις 100 πιο κερδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, της οποίας το κέρδος ανά εργαζόμενο έφτασε το 1997 στα 2.250.000 (!), θέτοντας σε εφαρμογή τις διατάξεις του αντεργατικού νόμου 2639 περί "διευθέτησης του χρόνου εργασίας"!

"Πιλοτική εφαρμογή της νέας εργατικής νομοθεσίας".Ετσι τιτλοφορείται η ανακοίνωση - φωτιά της βιομηχανίας ιματισμού ΦΑΝΚΟ ΑΕ στην Κομοτηνή, με την οποία γνωστοποιεί στους 500 εργαζόμενους ότι "σχεδιάζει" να προχωρήσει στη "διευθέτηση του χρόνου εργασίας",δηλαδή στην κατάργηση του οχτάωρου,κάνοντας χρήση του "δικαιώματος" που της παρέχει ο εκτρωματικόςν. 2639,που ψηφίστηκε το καλοκαίρι!

Αυτή την απόφασή της ονομάζει "προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου των εργαζομένων" σε τμήματα και υπηρεσίες και καλεί να της υποβληθούν προτάσεις για τις περιόδους αιχμής, ώστε σ' αυτό το διάστημα να υποχρεωθούν οι εργαζόμενοι να δουλεύουν "δυο ώρες επιπλέον ημερησίως" - δηλαδή δεκάωρα (!) - και τις αντίστοιχες "με μειωμένη απασχόληση"... Φροντίζει βεβαίως να σημειώσει και ότι ο επιπλέον χρόνος απασχόλησης δε θα πληρώνεται ως υπερωριακός - όπως εξάλλου προβλέπει ο αντεργατικός νόμος - αλλά "θα μπορεί να δοθεί είτε ως ρεπό, είτε ως ανάλογη προσαύξηση της ετήσιας άδειας"!

Τρεις μέρες πριν τη γνωστοποίηση της παραπάνω απόφασης και παραμονή της 24ωρης πανεργατικής απεργίας, η συνδικαλίστρια Λίτσα Καλφοπούλου, μέλος της διοίκησης του εργοστασιακού σωματείου και στέλεχος της ΕΣΑΚ, μιλώντας στους συναδέλφους της, είχε καταγγείλει τον αντεργατικό νόμο της κυβέρνησης και ιδιαίτερα τη θεσμοθέτηση της κατάργησης του οχτάωρου διά της λεγόμενης διευθέτησης του χρόνου εργασίας. Τότε, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Κομοτηνής και στέλεχος της ΠΑΣΚΕ Λ. Αθανασιάδης,σε ρόλο υπερασπιστή της κυβερνητικής πολιτικής, της απάντησε επί λέξει: "Αυτά που λες είναι ανακρίβειες, η κατάργηση του 8ωρου είναι μόνο στα μυαλά του ΚΚΕ"!Δεν άργησε βέβαια να αποδειχτεί ποιος έλεγε ανακρίβειες.

Τη στάση αυτή του προέδρου του τοπικού Εργατικού Κέντρου αποδοκιμάζει η Τοπική Επιτροπή Κομοτηνής της ΕΣΑΚ,τονίζοντας ότι "αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι το θράσος ορισμένων στελεχών της ΠΑΣΚΕ δεν έχει όρια και δε διστάζουν να παρουσιάσουν το άσπρο - μαύρο προκειμένου να περπατήσει στη ζωή η αντιλαϊκή - αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης, χωρίς αντίσταση από τους εργαζόμενους". Η ΤΕ Κομοτηνής της ΕΣΑΚ καλεί τους εργαζόμενους της επιχείρησης να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να ενισχύσουν τους ταξικούς συνδικαλιστές, έτσι ώστε να μην περάσουν τα αντεργατικά μέτρα κυβέρνησης και εργοδοσίας.

Να σημειωθεί ότι η βιομηχανία ΦΑΝΚΟ ΑΕ φιγουράρει στις 100 πρώτες σε κερδοφορία βιομηχανίες για το 1997.Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 7,718.962 δισ. δραχμές, τα επίσημα κέρδη της σε 1,045.706 δισ. δραχμές,ενώ το κέρδος της ανά εργαζόμενο σε 2.249.000 δραχμές περίπου!Κι αυτά, μόνο από τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα, αφού διαθέτει εργοστάσια στη Βουλγαρία, στην Τσεχία και ίσως και σ' άλλες χώρες.

Την προσπάθεια της επιχείρησης να καταργήσει το 8ωρο καταδικάζουν με ανακοινώσεις τους τα σωματεία ιδιωτικών υπαλλήλων, καπνεργατών, ΕΛΙΝΑ και αρτεργατών Κομοτηνής,ενώ εκφράζουν τη συμπαράστασή τους στους εργαζόμενους.

Λιμάνι "μαύρης εργασίας" ο Πειραιάς!

Η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών έπιασε δουλιά και αποκάλυψε ήδη ένα πλήθος παρανομιών σε όλη την έκταση του Λιμανιού

Εφοπλιστές και υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχουν μετατρέψει τον Πειραιά, από την Ακτή Ξαβέρη που δένουν τα κρουαζιερόπλοια μέχρι το Πέραμα, σε λιμάνι ασυδοσίας και της "μαύρης εργασίας". Η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών,μετά από ελέγχους, έχει συντάξει έναν κατάλογο από 28 πλοία, στα οποία διαπίστωσε: Ελλειψη κατάστασης ναυτολόγησης, που σημαίνει ότι οι ναυτεργάτες είναι ανασφάλιστοι. Κατάφωρη παραβίαση συλλογικών συμβάσεων. Ελλείψεις σε οργανικές συνθέσεις. Εργασία συνταξιούχων και εκτέλεση σοβαρών επισκευαστικών εργασιών από ναυτεργάτες!

Σήμερα στις 10 το πρωί η Επιτροπή καλεί τους ναυτεργάτες να συγκεντρωθούν στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας,όπου και θα καταθέσει τον κατάλογο των πλοίων, απαιτώντας να παρθούν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της νομοθεσίας.

Στα 9 τουριστικά πλοία που βρίσκονται δεμένα στην Ακτή Ξαβέρη, στα οποία εκτελούνται επισκευαστικές εργασίες ή εργασίες συντήρησης, διαπιστώθηκε ότι επικρατεί χάος. Απασχολούνται συνταξιούχοι, δεν υπάρχουν συμβάσεις ναυτολόγησης, δεν υπάρχουν μηχανικοί στα πλοία παρά μόνο κατώτερο πλήρωμα μηχανής!

Οι έλεγχοι συνεχίστηκαν από τις 11 του μήνα μέχρι και προχτές Τετάρτη στο λιμάνι του Πειραιά όπου βρίσκονται τα πλοία της ακτοπλοϊας, των πορθμειακών γραμμών και τα τουριστικά εσωτερικών γραμμών που εκτελούν εργασίες συντήρησης στα πλαίσια της ετήσιας επιθεώρησης. Ο αριθμός των ανασφάλιστων ναυτεργατών που εργάζονται στα πλοία αυτά είναι ανεξακρίβωτος! Το μεροκάματο που δίνεται κυμαίνεται στις 8 χιλιάδες, ενώ στα περισσότερα οι φύλακες (βατσιμάνηδες) είναι συνταξιούχοι!

Χτες η Επιτροπή και εκπρόσωποι του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά διενήργησαν ελέγχους σε 5 από τα πλοία που επισκευάζονται στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας,για να διαπιστώσουν ότι εκτός των άλλων 17 ναυτεργάτες που αποτελούσαν τμήμα του πληρώματος στο πλοίο ΡΟΔΑΝΘΗ του Αγούδημου,τώρα αποτελούν ...εργαζόμενους μιας επισκευαστικής εταιρίας ΙΚΑΡΙΑ ΑΕ,που είναι "μαϊμού", καθώς δεν είναι καταγραμμένη στον κατάλογο των αναγνωρισμένων συνεργείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης!

Πρόβλημα μισθοδοσίας στη Ρεβυθούσα

Τεράστια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μεταλλεργάτες που δουλεύουν σε ένα από τα μεγαλύτερα εργοτάξια φυσικού αερίου, στη Ρεβυθούσα Μεγάρων,καθώς η "Τεχνική Ενωση" αρνείται συστηματικά να τους καταβάλει τα δεδουλευμένα τους. Οι μεταλλεργάτες είχαν διακόψει τις εργασίες για πέντε μέρες, με απόφαση του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά.Χτες αργά το μεσημέρι και κάτω από την αγωνιστική πίεση των εργαζομένων, καταβλήθηκαν οι οφειλές του Νοέμβρη και σήμερα αναμένεται να καταβληθούν και τα υπόλοιπα. Πάντως οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε "επιφυλακή" και σε περίπτωση που δεν τους δοθούν τα χρήματά τους θα διακόψουν ξανά τις εργασίες.

Πριν ένα μήνα αντιπροσωπεία των μεταλλεργατών μαζί με συνδικαλιστές από το συνδικάτο, επισκέφθηκαν τον υφυπουργό Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππα και του έθεσαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο υφυπουργός είχε δεσμευτεί ότι άμεσα θα συγκαλούσε σύσκεψη, ώστε να λυθεί οριστικά το πρόβλημα. Η δέσμευση αυτή όμως δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα! Σε ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά καταγγέλλει τις ευθύνες του υφυπουργού Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππα και τονίζει: "Δηλώνουμε ότι θα κλιμακώσουμε την αγωνιστική παρέμβασή μας απαιτώντας να σταματήσει ο εμπαιγμός".

ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΧΙΟΥ
Αγώνας για ανθρώπινη περίθαλψη

Συγκέντρωση έξω από τον Οίκο Ναύτου στη Χίο πραγματοποίησαν προχτές οι συνταξιούχοι και εν ενεργεία ναυτεργάτες μαζί με τις οικογένειές τους, μετά από κάλεσμα των συνταξιουχικών σωματείων ΝΑΤ Χίου,προκειμένου να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην ανθρώπινη περίθαλψη, που καταπατείται βάναυσα. Τα σωματεία, συνεχίζοντας τον αγώνα τους, έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν την κατάληψη ζωτικών κόμβων της πόλης.

"Καταγγέλλουμε - τονίζεται στο ψήφισμα της συγκέντρωσης - τον υπουργό και τον πρόεδρο του ΟΝ διότι από τον Οκτώβρη του 1995, οι χρηματοδοτήσεις προς τον ΟΝ Χίου ήταν και εξακολουθούν να είναι ανεπαρκείς, τελευταία δε, κάτω από το μισό των αναγκών, με αποτέλεσμα τα τεράστια χρέη προς τρίτους και προς τους ασφαλισμένους για εξωνοσοκομειακές δαπάνες. Υπάρχουν τεράστιες οφειλές προς το Νομαρχιακό Νοσοκομείο. Δεκαοχτώ μηνών οφειλές για υπηρεσίες προς τις δυο κλινικές και δεκαοχτώ μηνών οφειλές στους συμβασιούχους ιατρούς!".

Οι ασφαλισμένοι του ΟΝ απαιτούν τη στελέχωση των ιατρείων και άμεση υπογραφή συμβάσεων με ιατρούς όλων των ειδικοτήτων. Λειτουργία του μικροβιολογικού εργαστηρίου και του ακτινολογικού μηχανήματος. Εγκαιρη και επαρκή χρηματοδότηση του ΟΝ Χίου για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του. Αύξηση των συντάξεων για ανθρώπινη και αξιοπρεπή διαβίωση. Βελτίωση των υπηρεσιών και ποιοτική αναβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Στο εδώλιο για το "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ"

Στο "σκαμνί" του Πρωτοδικείου Πειραιά θα καθίσουν στις 30 Ιούνη του 1999 οι ένοχοι για το τραγικό ναυάγιο του σάπιου φορτηγού πλοίου "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ",το οποίο, πριν από 4 χρόνια, βούλιαξε στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού "καταπίνοντας" 24 ναυτεργάτες. Πρόκειται για τους πλοιοκτήτες Μάριο, Ιωάννη και Αντώνη Ηλιόπουλο,τον τότε πρόεδρο και σημερινό μεγαλομέτοχο της διοίκησης της ιδιωτικής εταιρίας "Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ",Τριαντάφυλλο Λυσιμάχου,και τον γενικό τεχνικό διευθυντή του ΕΝ, Διονύση Μελισσηνό.

Πλοιοκτήτες και "Ελληνικός Νηογνώμονας" κατηγορούνται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια.Να σημειωθεί ότι η 6η τακτική ανακρίτρια, κ. Τσιριμόκου,που διενήργησε και τη διαδικασία της ανάκρισης, άφησε ελεύθερους τον Αντώνη Ηλιόπουλο και τον Δ. Μελισσηνό με περιοριστικούς όρους, καθώς ο καθένας κατέβαλε εγγύηση 500 χιλιάδων δραχμών.

Το "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ" βούλιαξε αύτανδρο στις 3 Σεπτέμβρη του 1994 στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού,επειδή άνοιξαν οι σάπιες λαμαρίνες του! Και όμως, στα συρτάρια του είχε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας που του είχε εκδώσει ο "Ελληνικός Νηογνώμονας"! Το πλοίο μέχρι το Μάη του 1994 ανήκε στο "Γαλλικό Νηογνώμονα".Ο εν λόγω Νηογνώμονας έσβησε το πλοίο από τους καταλόγους του, επειδή οι πλοιοκτήτες αρνήθηκαν να εκτελέσουν τις εκτεταμένες επισκευές Τους πλοιοκτήτες ανέλαβε να... διευκολύνει ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", σπεύδοντας να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοϊας στο πλοίο και να παρατείνει το χρόνο εκτέλεσης των επισκευών μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη 1994. Ομως, το πλοίο βούλιαξε 27 μέρες πριν, δηλαδή στις 3 Σεπτέμβρη!

Το έγγραφο της εταιρίας, που αποκαλύπτει για ποιους ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι ο αντεργατικός Ν. 2639



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ