ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Απρίλη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σχέδια διάλυσης της ΥΠΑ και ιδιωτικοποίησης αεροδρομίων

Την ανησυχία τους, αλλά και την απόφασή τους να αποκρούσουν αυτά τα σχέδια, εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι σε μια από τις πιο μαζικές συγκεντρώσεις τους

Την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλά και για το δικό τους "αύριο" εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία, σε μια από τις πιο μαζικές τους συγκεντρώσεις.

Τη συγκέντρωση, που έγινε χτες το πρωί στο αμφιθέατρο της κεντρικής υπηρεσίας, διοργάνωσε το προεδρείο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), με σκοπό να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για τις εξελίξεις στο χώρο της πολιτικής αεροπορίας και τα κυβερνητικά σχέδια για το μέλλον της ΥΠΑ, τη νομική της μορφή, το ξεπούλημα του αεροδρομίου Σπάτων και τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις κερδοφόρων τομέων και αεροδρομίων.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασ. Αλεβιζόπουλος,με την "υψηλών τόνων" ομιλία του, κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση μεθοδεύει την τριχοτόμηση της ΥΠΑ, σε ισάριθμες ανώνυμες εταιρίες και ότι σε δεύτερη φάση στόχος της είναι να εκχωρηθούν σε ιδιώτες τα πέντε κερδοφόρα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Κω. Για το σχέδιο αυτό, είπε ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από την αγγλική εταιρία "Ντιλόιτ Τουρς", επί υπουργίας Στεφ. Μάνου. Στη μελέτη αυτή, υπάρχουν καταγραμμένα τα περιουσιακά στοιχεία των πέντε αεροδρομίων και η εισήγηση για κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου, με την παράλληλη εισαγωγή μετοχών των αεροδρομίων στο Χρηματιστήριο ή την πώληση πακέτου μετοχών σε ιδιώτες. Για το υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων, κατήγγειλε ότι η σύμβαση είναι "αποικιοκρατική με δυσμενείς προοπτικές για τη χώρα μας" και κατηγόρησε τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που "κάτω από τις πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης" ενέκριναν την κατασκευή του έργου. Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ επανέλαβε τις καταγγελίες που είχε διατυπώσει πρόσφατα για "σκόπιμη κατασπατάληση" των πόρων του ανταποδοτικού τέλους ("Σπατόσημο") από την κυβέρνηση και πρόσθεσε ότι σήμερα θα καταθέσει στον 26ο τακτικό ανακριτή υπόμνημα με συγκεκριμένα στοιχεία για τη "λεηλασία" των πόρων αυτών, που κατά τους υπολογισμούς του ξεπερνούν τα 200 δισ. δρχ., συν 50 δισ. δρχ. οι τόκοι, αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Τράπεζα της Ελλάδας μόνο 61 δισ. δρχ..

Καταλήγοντας ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ ζήτησε από τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε ετοιμότητα, για την "οριστική ρήξη" με τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις.

Η Σ. Ακζώτη,μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΠΑ και εκπρόσωπος της"Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης" (ΕΣΚ), επανέλαβε την πάγια θέση της παράταξης για ΥΠΑ ενιαία και 100% δημόσια, αποκλειστικά αρμόδια για την κατασκευή, λειτουργία κι εκμετάλλευση όλων των πολιτικών αεροδρομίων της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου Σπάτων. Υπενθύμισε ότι η θέση αυτή ήταν ομόφωνη και τηρήθηκε μέχρι το 1995 από την ΟΣΥΠΑ, αλλά έκτοτε εγκαταλείφθηκε, με συνέπειες σήμερα ορατές σε όλους: Σχέδια για τη διάλυση της ΥΠΑ και για την ιδιωτικοποίηση πολιτικών αεροδρομίων. Ζήτησε από την πλειοψηφία του προεδρείου της Ομοσπονδίας να δεσμευτεί ότι θα παλέψει στην πράξη και όχι στα λόγια, με βάση την ομόφωνη απόφαση της ΟΣΥΠΑ για ενιαία και 100% δημόσια ΥΠΑ και πρόσθεσε ότι η ΕΣΚ προς αυτή την κατεύθυνση θα δώσει όλες της τις δυνάμεις, σταθερά και αταλάντευτα.

Η Σ. Ακζώτη κάλεσε τους εργαζόμενους να αντισταθούν στα σχέδια της κυβέρνησης για τη διάλυση της ΥΠΑ και όλοι μαζί να υπερασπίσουν δυναμικά τον ενιαίο και δημόσιο χαρακτήρα της Υπηρεσίας και όλων των αεροδρομίων, αλλά και το εθνικό και προσωπικό τους συμφέρον. Καταλήγοντας, επισήμανε ότι ακόμα και η υπόθεση "Σπάτα" είναι ανατρέψιμη, αρκεί να διεκδικηθεί δυναμικά και ενωτικά από τους εργαζόμενους της ΥΠΑ, μέσα από τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου κατά των ιδιωτικοποιήσεων.

ΟΛΥΜΠΙΕΙΟ
Ολιγωρούν τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ - Πολιτισμού

Την προστασία του Ολυμπιείου μέσω της ανάκλησης του διατάγματος που επιτρέπει την οικοδόμηση τμήματος του αρχαιολογικού χώρου, ζητάει το ελληνικό τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS).Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στα γραφεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, οι εκπρόσωποί του καταλόγισαν ευθύνες στα υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, επειδή ολιγωρούν τη στιγμή που το Ολυμπιείο κινδυνεύει από τις μπουλντόζες.

"Το περασμένο καλοκαίρι το ΥΠΕΧΩΔΕ και το ΥΠΠΟ μας διαβεβαίωναν ότι η υπόθεση αυτή θα σταματούσε. Δεν έγιναν όμως και πολλά πράγματα από τότε", τόνισε ο πρόεδρος της ICOMOS Νίκος Αγριαντώνης.

Στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, ο Εθνικός Γυμναστικός Σύλλογος που θέλει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις του σε βάρος του αρχαιολογικού χώρου, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητά την άρση των περιορισμών δόμησης στην περιοχή.

"Είναι μια πράξη θράσους" υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Αγγελος Γαβαλάς."Υπήρχε πέρσι ρητή διαβεβαίωση του Κώστα Λαλιώτη ότι η υπόθεση αυτή έχει τελειώσει. Το ΥΠΕΧΩΔΕ πρέπει να ζητήσει από το ΣτΕ αναβολή της διαδικασίας και να προωθηθούν οι διαδικασίες για τη ρύθμιση αυτού του προβλήματος". Επίσης πρόσθεσε ότι χρειάζεται η αναστολή εφαρμογής του ΠΔ μέχρι αυτό να ανακληθεί.

Στη συνέντευξη αναφέρθηκε ότι το ΠΔ είναι παράνομο σε σχέση με τον αρχαιολογικό νόμο και ότι το ΣτΕ θα έπρεπε να ασχοληθεί με αυτή την παρανομία.

Αλλωστε και η οικοδομική άδεια είναι παράνομη, αφού παραποιήθηκε το τοπογραφικό, όσον αφορά την έκταση για τον υπολογισμό της δόμησης, τόνισε η Ρένα Λευκαδίτου. Ενώ στο διάταγμα αναφέρεται επιφάνεια 3.020 τετραγωνικών μέτρων, στην άδεια υπολογίζεται όλος ο χώρος, δηλαδή 12.320 τετραγωνικά μέτρα.

"Η περιοχή όπου βρίσκονται το Ολυμπιείο και οι αθλητικές εγκαταστάσεις είναι κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι από το 1960" είπε η προϊσταμένη της Γ' Εφορείας Αρχαιοτήτων, Γιάννα Παρλαμά. Η περιοχή αυτή περικλείνεται από τους δρόμους Βασ. Ολγας, λεωφόρο Αμαλίας, Αρδηττού και Αθ. Διάκου. "Το Ολυμπιείο δεν είναι μόνο αρχαιολογικός χώρος που έχει κηρυχτεί από την ΟΥΝΕΣΚΟ ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Αποτελεί σημαντικό ιστορικό χώρο".

Με ανακοίνωσή της η συντονιστική επιτροπή συλλόγων και κινήσεων της Αθήνας για την προστασία των ελεύθερων χώρων και την ποιότητα ζωής διαμαρτύρεται για την ανεπίτρεπτη ολιγωρία του ΥΠΕΧΩΔΕ να ακυρώσει το Προεδρικό Διάταγμα του 1988, που επέτρεπε την ανέγερση αθλητικών εγκαταστάσεων δίπλα από το Ολυμπιείο.

Την ερχόμενη Τρίτη το Δ' τμήμα του ΣτΕ θα εκδικάσει την προσφυγή του ΕΓΣ. Στόχος του συλλόγου είναι να ανεγερθούν στην περιοχή δυο κλειστά γήπεδα πάλης με εξέδρες, γήπεδο βόλεϊ - μπάσκετ, δυο κλειστές πισίνες, γραφεία, αποδυτήρια και χώρους υγιεινής. Το συνολικό εμβαδόν των εγκαταστάσεων - σύμφωνα με μελέτη του 1985 - ξεπερνά τα 5.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ το ύψος του φτάνει τα 15 μέτρα.

Θερινό ωράριο όλο το χρόνο!
  • Με πρόσχημα το νέφος, το ΥΠΕΧΩΔΕ επιχειρεί να καθιερώσει ετήσιο κλιμακωτό ωράριο
  • Αντιδρούν οι εργαζόμενοι

Το θερινό κλιμακωτό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων και των δημοσίων υπηρεσιών όλο το χρόνο επιδιώκει να εφαρμόσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, με πρόσχημα την... καταπολέμηση του νέφους!

Οπως δήλωσε μάλιστα χτες ο υπουργός Κ. Λαλιώτης, το υπουργείο θα έχει έτοιμη την πρότασή του σε 15 μέρες και στη συνέχεια θα καλέσει τους ενδιαφερόμενους φορείς των εργαζομένων σε διάλογο για την εφαρμογή του.

Να σημειώσουμε ότι τη σχετική πρόσκληση αναμένεται να λάβουν η ΓΣΕΕ, το Εργατικό Κέντρο Αθηνών, η ΑΔΕΔΥ, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων, η ΟΤΟΕ και οι έμποροι, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει στοιχεία που να δείχνει ότι υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών του νέφους από την εφαρμογή του κλιμακωτού ωραρίου από τον Ιούλη μέχρι το Σεπτέμβρη τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Οι εργαζόμενοι έχοντας την εμπειρία των δύο προηγουμένων ετών εκφράζουν βάσιμους φόβους ότι τα μέτρα έχουν προαποφασιστεί και ότι ο διάλογος θα είναι προσχηματικός και για επίδειξη "κοινωνικής ευαισθησίας" από την κυβέρνηση, ενώ το μέτρο αποσκοπεί να τινάξει ξανά στον αέρα το ωράριό τους. Οπως μας δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, Πέτρος Βαμβακάς, "δεν μπορεί ο κάθε υπουργός για να εξυπηρετήσει τη δική του πολιτική να έχει έρμαιο τους εμποροϋπαλλήλους. Μόλις πριν από λίγες μέρες τριμελής υπουργική επιτροπή αποφάσισε για το ωράριο των καταστημάτων. Τώρα θα έρθει το ΥΠΕΧΩΔΕ να αλλάξει πάλι την κατάσταση; Αυτό δείχνει ότι στην κυβέρνηση υπάρχει πλήρης σύγχυση όσον αφορά το ωράριο σε βάρος βέβαια πάντα των εργαζομένων".

Στην εφαρμογή του κλιμακωτού ωραρίου, αλλά μόνο για τους θερινούς μήνες όπως έγινε τα δύο τελευταία χρόνια, φαίνεται να επιμένουν και η ΑΔΕΔΥ και ΟΤΟΕ, σύμφωνα με δηλώσεις των εκπροσώπων τους.

ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΗΛΠΑΠ
Μπλόκο στους διεκδικητικούς αγώνες από ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ

Για 6 ώρες χτες τα τρόλεϊ ακινητοποιήθηκαν, προκειμένου να γίνει γενική συνέλευση των εργαζομένων. Ομως η πλειοψηφία ήθελε μόνο ενημερωτική ομιλία από τον πρόεδρο...

Για εφτά ολόκληρους μήνες δεν είχε συγκληθεί γενική συνέλευση των εργαζομένων στους ΗΛΠΑΠ με κύρια ευθύνη των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ. Αλλά και χτες, αφού προκηρύχτηκε εξάωρη διακοπή εργασίας - κατά τη διάρκεια της οποίας ακινητοποιήθηκαν τα τρόλεϊ - η πλειοψηφία του ΔΣ με το πρόσχημα πως δεν υπάρχει απαρτία, επιχείρησε να κλείσει άρον άρον και χωρίς συζήτηση τη γενική συνέλευση, περιοριζόμενη σε ένα μονόλογο "ενημέρωσης" του προέδρου του σωματείου.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι στην αίθουσα ήταν παρόντες τουλάχιστον 470 οδηγοί, ενώ στην ανακοίνωση του προεδρείου της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ γινόταν λόγος για την ανάγκη διαλόγου, αλλά και αποφάσεων για να αντιμετωπιστούν οι εξελίξεις στις εργασιακές σχέσεις, στο ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, ωράρια εργασίας κλπ. Κάτω από την πίεση συνεπών συνδικαλιστών και των παρευρισκόμενων, η συζήτηση τελικά έγινε - και ήταν πράγματι αποκαλυπτική για τη στάση του κυβερνητικού συνδικαλισμού - έστω και αν δεν πάρθηκαν αποφάσεις λόγω έλλειψης απαρτίας.

Δυστυχώς και στη συνέλευση επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση της Ανεξάρτητης Ταξικής Ενωτικής Κίνησης "ΑΤΕΚ) πως η πλειοψηφία της διοίκησης δεν είναι διατεθειμένη να προχωρήσει με συνέπεια σε αγωνιστική διεκδίκηση μέχρι να λυθούν τα προβλήματα των ΗΛΠΑΠ, που δυσχεραίνουν το έργο των οδηγών, αλλά και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Αλλωστε δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ, συνεπικουρούμενα από τη ΔΑΚΕ, εμμένουν στη λογική "της προσαρμογής στα νέα δεδομένα", μια λογική που όταν την εξειδικεύουν οδηγεί στην αποδοχή των κυβερνητικών σχεδιασμών και στην εγκατάλειψη κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων.

Ο εκπρόσωπος της ΑΤΕΚ, Φώτης Τριχάς,τόνισε ότι για τη μη απαρτία, αλλά και τη γενικότερη απουσία δράσης του σωματείου υπεύθυνη είναι η πλειοψηφία της διοίκησης που δεν ενημερώνει τους εργαζόμενους και χειρίζεται εν κρυπτώ όλα τα προβλήματα που προκύπτουν από την κυβερνητική πολιτική, ενώ αφήνει ανενόχλητους τους ΗΛΠΑΠ να κάνουν ό,τι θέλουν. Στόχος αυτής της κυβερνητικής πολιτικής στις συγκοινωνίες είναι, στο όνομα των ελλειμμάτων που δημιούργησε η ίδια, να δώσει σε εργολάβους τμήματα των οργανισμών και οι αστικές συγκοινωνίες να γίνουν συμπλήρωμα του ΜΕΤΡΟ, που και αυτό θα παραδοθεί στους ιδιώτες για ένα κομμάτι ψωμί.

Αναπτύσσοντας τις θέσεις της παράταξης ανέφερε πως η διοίκηση των ΗΛΠΑΠ:

- Αρνείται να εφαρμόσει τη ΣΣΕ για πέντε μέρες εργάσιμες και δύο συνεχόμενα ρεπό. Δεν κατεβάζει τους πενηνταοχτάρηδες από τα οχήματα παρά το γεγονός ότι το κάνει για τους "ημέτερους" και μάλιστα νεότερους.

- Τιμωρεί με χρηματικές ποινές οδηγούς και για το παραμικρό παράπτωμα, εφαρμόζοντας σχετικό χουντικό κανονισμό.

- Δεν αποδίδει τα οφειλόμενα στο ΤΑΠ - ΗΛΠΑΠ και υποβαθμίζει τις παροχές.

- Δεν εφαρμόζει κυλιόμενο σύστημα βαρδιών ανά αμαξοστάσιο με αριθμημένες βάρδιες, προωθώντας την εντατικοποίηση και το κυνηγητό.

- Καλλιεργεί το ρουσφέτι και το βόλεμα "ημετέρων" και επιτρέπει σε συνδικαλιστικούς και άλλους παράγοντες εκδικητικές μετακινήσεις συναδέλφων. Ο Φ. Τριχάς κάλεσε τους εργαζόμενους, αλλά και τα άλλα σωματεία του χώρου σε αγώνα για έναν ενιαίο 100% δημόσιο φορέα στις συγκοινωνίες, με εκσυγχρονισμένο στόλο, κάλυψη των ελλειμμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό, με τη διασφάλιση των εργαζομένων και προσφορά καλύτερης συγκοινωνίας στους πολίτες.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τη Σταυρού - Ελευσίνας

Συγκέντρωση ενημέρωσης και διαμαρτυρίας για τον τρόπο κατασκευής της Λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας, διοργανώνει την Κυριακή, 6 Απρίλη, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων (25ης Μαρτίου και Μακεδονίας), η Επιτροπή Αγώνα των Δήμων Βριλησσίων και Χαλανδρίου κατά της κατασκευής της υπερλεωφόρου. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Αγώνα διαφωνεί με την πρόταση του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ που θέλει το συγκεκριμένο δρόμο σχεδόν επιφανειακό και ζητά αντ' αυτού να γίνει σκεπαστός, δημιουργώντας έτσι το περιθώριο για επιφάνεια πρασίνου και αθλοπαιδιών.

Με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα σημειώνει πως ο παραπάνω δρόμος θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο άξονα της Αττικής, με πλάτος 65 μέτρα και θα δέχεται τουλάχιστον 200.000 αυτοκίνητα τη μέρα. Δηλώνει την αντίθεσή της στην πρόταση του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, η οποία παραβλέπει δυσμενείς επιπτώσεις που θα προκληθούν. Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, οι μελέτες που προώθησαν οι Δήμοι Βριλησσίων και Χαλανδρίου και ολοκληρώθηκαν το Φλεβάρη του '97, τεκμηριώνουν τη δυνατότητα να σκεπαστούν τα 745 μέτρα του δρόμου με επιπλέον κόστος 5,5 δισεκατομμυρίων δραχμών. "Ετσι δημιουργείται επιφάνεια 45 στρεμμάτων για πράσινο και αθλοπαιδιές, ενώ μειώνονται δραστικά οι ηχητικοί και ατμοσφαιρικοί ρύποι και διατηρείται ο αμιγής χαρακτήρας της περιοχής", τονίζει, στην ανακοίνωσή της, η Συντονιστική Επιτροπή.

Μαζί με το χειρόφρενο στα τρόλεϊ οι πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ επιδιώκει

Μαζί με το χειρόφρενο στα τρόλεϊ, οι πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ επιδιώκει να "δέσει" και την αγωνιστική προοπτική των εργαζομένων

Τριχοτόμηση της ΥΠΑ προβλέπουν τα κυβερνητικά σχέδια. Ομως, οι ελεγκτέ

Τριχοτόμηση της ΥΠΑ προβλέπουν τα κυβερνητικά σχέδια. Ομως, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δε συμμετείχαν στη χτεσινή συγκέντρωση

Για αιώνες στέκονται όρθιοι οι κίονες του αρχαίου ναού, όπου λατρεύτηκε ο Ολύμπιος Δίας. Μέσα σ' έναν από τους πιο ιστορικούς χώρους της Ευρώπης, οι εργολάβοι και κάποιοι μεγαλοπαράγοντες του αθλητισμού θέλουν να χτίσουν αθλητικές εγκαταστάσεις

Οχι στο ξεπούλημα των αεροδρομίων, που μεθοδεύει η κυβέρνηση, λένε οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ