ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Φλεβάρη 2003
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Ερμαιο της κακοκαιρίας λόγω έλλειψης έργων

Συζητήθηκε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκα

Ερμαιο των καιρικών συνθηκών λόγω της έλλειψης αντιπλημμυρικής θωράκισης, έχει μετατραπεί η Θεσσαλία και έτσι το καλοκαίρι λόγω ανομβρίας σημειώνεται έλλειψη νερού και το χειμώνα με συνήθεις βροχοπτώσεις έρχονται οι πλημμύρες και οι καταστροφές.

Με αφορμή τις πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία, ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας έφερε το θέμα στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση, αλλά ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδης στην απάντησή του ισχυρίστηκε ότι τα έργα στη Θεσσαλία προχωρούν κανονικά. Είπε ότι διατέθηκαν για αντιπλημμυρικά έργα στην ευρύτερη περιοχή 31,5 εκατ. ευρώ και ειδικότερα στην Καρδίτσα διατέθηκαν πάνω από 20 εκατ. ευρώ, ενώ στα Τρίκαλα και τη Μαγνησία δόθηκαν περισσότερα από 6 εκατ. ευρώ. Κατά τον υφυπουργό, η λειτουργία του φράγματος Σμοκόβου που άρχισε το 2000 έχει μειώσει σημαντικά κάποια προβλήματα που υπήρχαν.

Τεράστια είναι η ευθύνη της κυβέρνησης, είπε ο Δ. Τσιόγκας και είναι χαρακτηριστικό ότι από τα έργα ύψους 19 δισ. δρχ. που είχε εξαγγείλει ο Κ. Λαλιώτης το 1994 απορροφήθηκαν μόλις τα 4,3 δισ. δρχ.

Εάν, τόνισε, δεν ήταν κλειστό το θυρόφραγμα του Σμοκόβου, θα είχε γίνει μεγάλη καταστροφή στη Θεσσαλία και γι' αυτό υπάρχει ανάγκη να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα εκτροπής του Αχελώου, τα φράγματα Κεφαλής, Πύλης Μουζακίου, Ενιπέα και Δαφνοσπηλιάς. Οσο δε, για τις αποζημιώσεις από τις πρόσφατες πλημμύρες, είπε ότι πρέπει να υπάρξει αποζημίωση κατά το 100% και να χρηματοδοτηθούν οι δήμοι και οι νομαρχίες για τα απαραίτητα έργα.

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Τμηματική παράδοση με διόδια - «φωτιά»

Eurokinissi

Δόθηκε χτες το πρωί στην κυκλοφορία το τμήμα της Αττικής Οδού από την Εθνική Οδό στο ύψος της Μεταμόρφωσης έως το Γέρακα, ενώ, όπως δήλωσε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, που το εγκαινίασε, τη ...«λυπητερή», δηλαδή τα νέα αυξημένα κατά 50% διόδια, θα αρχίσουν να πληρώνουν όσοι τη χρησιμοποιούν από την επόμενη Παρασκευή.

Ωστόσο, προβλήματα αναμένεται να δημιουργηθούν εξαιτίας της τμηματικής παράδοσης του έργου, αλλά και της έλλειψης επαρκών προσβάσεων, ιδιαίτερα σε κάποιους από τους κόμβους που δόθηκαν χτες στην κυκλοφορία. Ως αδύνατα σημεία εντοπίζονται ο κόμβος της Μεταμόρφωσης στο ύψος της Εθνικής Οδού, όπου η βόρεια έξοδος έχει κατασκευαστεί σε μία λωρίδα και δεν επαρκεί, αλλά και ο κόμβος με τη λεωφόρο Πεντέλης, η οποία δεν έχει διαπλατυνθεί. Επίσης, σε μήκος 2,5 περίπου χιλιομέτρων στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου εκτελούνται τα έργα για το μετρό, η κίνηση θα γίνεται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το τμήμα, μάλιστα, αυτό θα παραδοθεί τελευταίο το Μάρτη του 2004, ενώ μέχρι το τέλος του 2003 αναμένεται να παραδοθούν τα τμήματα Ελευσίνα - Εθνική Οδός και Δυτική Περιφερειακή Υμηττού.

Το γεγονός ότι δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένος ο οδικός άξονας και ότι το κόστος του «φούσκωσε» από τις τεράστιες υπερβάσεις και ήδη έχει ξεπεράσει το 1 τρισ. δρχ. δεν εμπόδισε την κυβέρνηση να παραχωρήσει ως «μπόνους» στους εργολάβους το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων, τα οποία μάλιστα από την επόμενη Παρασκευή θα είναι αυξημένα κατά 50%, ενώ θα λειτουργούν και πέντε νέοι σταθμοί πληρωμής στους ανισόπεδους κόμβους Μεταμόρφωσης, Ηρακλείου, Κύμης, Κηφισίας και Πεντέλης.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, τα διόδια για τα ΙΧ από 1,20 ευρώ που τιμώνται σήμερα θα αυξηθούν σε 1,80 ευρώ, ενώ για τους κατόχους «έξυπνης κάρτας» θα είναι 1,50 ευρώ. Για όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό σύστημα πομποδέκτη, τα διόδια θα είναι 1,50 ευρώ για 30 διαδρομές το μήνα, 1,20 ευρώ για 30 έως 50 διαδρομές το μήνα και 0,90 ευρώ για τους ελάχιστους που θα χρησιμοποιούν το δρόμο πάνω από 50 φορές το μήνα.

Η υπουργός δήλωσε ότι γίνονται προσπάθειες να διαφοροποιηθεί το σύστημα και να λαμβάνεται υπόψη στην τιμή του διοδίου η απόσταση που καλύπτει ένας οδηγός και η συχνότητα χρήσης του δρόμου, ωστόσο πρόσθεσε πως αυτό δε θα πρέπει να ανατρέπει το χαρακτήρα του ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας...

Πλημμύρισε ο Σπερχειός

Με λεωφορεία εξυπηρετούνται οι επιβάτες του ΟΣΕ στη διαδρομή Τιθορέα - Λιανοκλάδι κι αντίστροφα εξαιτίας των προβλημάτων που προκάλεσε στη σιδηροδρομική γραμμή η υπερχείλιση του Σπερχειού ποταμού.

Από τον ΟΣΕ ανακοινώθηκε ότι αυτό γίνεται προληπτικά και για λόγους ασφαλείας, ενώ συνιστά στο επιβατικό κοινό, πριν την έκδοση εισιτηρίων να επικοινωνεί με τους σιδηροδρομικούς σταθμούς του ΟΣΕ ή να καλεί στο τηλεφωνικό κέντρο 210 - 5297.777.

ΝΟΜΟΣ ΑΧΑΪΑΣ
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κηρύχτηκε από χτες το πρωί ο νομός Αχαΐας καθώς - μετά τη δυνατή βροχόπτωση κατά τη διάρκεια της νύχτας - η στάθμη του νερού σε πολλά ποτάμια και χειμάρρους βρισκόταν σε οριακό σημείο, ενώ ορισμένα από αυτά ξεχείλισαν (Κερυνίτης, Πείρος, Σελινούντας) με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα σε επαρχιακούς δρόμους στην ορεινή Αχαΐα, να υποστούν ζημιές καλλιεργήσιμες εκτάσεις στο Λευκάσιο, στη Δύμη και την Αιγιάλεια και να πλημμυρίσουν 15 περίπου υπόγεια σπιτιών στην περιοχή της Δύμης.

Η έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων και η ανεπαρκής συντήρηση των χειμάρρων είναι οι βασικές αιτίες για την υπερχείλιση των χειμάρρων στην περιοχή, καθώς μετά το καλοκαίρι δεν έγιναν ουσιαστικές εργασίες για τη μερική έστω διευθέτηση των χειμάρρων. Από το πρωί ειδικά μηχανήματα βρέθηκαν στα σημεία των χειμάρρων που έσπασαν, πραγματοποιώντας τις κατάλληλες εργασίες και θα παραμείνουν σε επιφυλακή και σήμερα, μετά την πρόβλεψη της ΕΜΥ για νέα επιδείνωση του καιρού.

ΕΕ - ΗΠΑ
Συνεργασία στο δορυφορικό σύστημα εντοπισμού

Η συνύπαρξη του ευρωπαϊκού δορυφορικού συστήματος εντοπισμού θέσης στο χώρο και στο χρόνο, με το αντίστοιχο αμερικανικό, ήταν το αντικείμενο συνάντησης που έγινε στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, με τη συμμετοχή του Αμερικανού πρέσβη στην Αθήνα Τ. Μίλερ.

Οπως ανακοινώθηκε επίσημα από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, στη συνάντηση που έγινε με πρωτοβουλία του Χρ. Βερελή, παρουσία εκπροσώπων των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας, καθώς και εκπροσώπων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, η αμερικανική πλευρά παρουσίασε αναλυτικά τις θέσεις της επί τεχνικών θεμάτων, σχετικά με τη συνύπαρξη του Δορυφορικού Συστήματος Πλοήγησης «Galileo», με το αντίστοιχο πρόγραμμα των ΗΠΑ GPS.

Σημειώνεται ότι η ραδιοπλοήγηση με δορυφόρο βασίζεται στην εκπομπή σημάτων από συστήματα δορυφόρων επίγειων σταθμών, τα οποία δείχνουν την ώρα και εντοπίζουν το στίγμα με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Αυτό επιτρέπει στον καθένα, χάρη σε ένα μικρό ατομικό δέκτη, να γνωρίζει τη θέση του ή τη θέση κάποιου κινητού ή ακίνητου αντικειμένου (όχημα, πλοίο κλπ.) με μεγάλη ακρίβεια.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις

Με καθολική συμμετοχή συνεχίζεται η επ' αόριστον αποχή των υπαλλήλων του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων σε όλη την Ελλάδα, από το έργο των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Την κινητοποίηση κήρυξαν από κοινού οι Ομοσπονδίες των δύο κλάδων, διεκδικώντας την καταβολή επιδόματος 176 ευρώ, που χορηγείται στους υπόλοιπους δημόσιους υπάλληλους.

Σημειώνεται ότι από μεθαύριο Δευτέρα μέχρι και τις 6 Φλεβάρη 2003, οι εργαζόμενοι στο υπουργείο, στις υπηρεσίες Μεταφορών και τα ΚΤΕΟ, έχουν προγραμματίσει στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους, καθημερινές 4ωρες στάσεις εργασίας από τις 11 π.μ. μέχρι τη λήξη του ωραρίου εργασίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ