ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Μάρτη 2014
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Επανέφεραν προτάσεις ανακούφισης των λαϊκών οικογενειών

Βασικά ζητήματα που έχουν άμεση σχέση με τις λαϊκές ανάγκες και τα οποία είχε θέσει και το προηγούμενο διάστημα η «Λαϊκή Συσπείρωση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο, χωρίς όμως να βρουν άμεση ανταπόκριση από την Περιφερειακή Αρχή, επανέφεραν προχτές οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του ΚΚΕ κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Το πρώτο αφορά τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ Αττικής κατά 50% σε ανέργους, μαθητές, σπουδαστές και ΑμΕΑ που σύμφωνα με το νόμο είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Περιφέρειας. Επίσης, η μη υλοποίηση της απόφασης του Συμβουλίου για την ανακούφιση των κατοίκων του Περάματος τον περασμένο Οκτώβρη, όπου, μεταξύ άλλων, τονιζόταν η ύπαρξη θέρμανσης και σίτισης στα σχολεία, ενώ έχει δεσμευτεί και το ποσό των 350.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας. Παράλληλα, οι σύμβουλοι ζήτησαν να μάθουν τι ενέργειες έχει κάνει η Περιφέρεια από την Παρασκευή 7 Μάρτη σχετικά με την πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για το θέμα που παρουσιάστηκε μετά από το κλείσιμο του παλιού δρόμου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, από την κατολίσθηση των βράχων. Ανεξάρτητα από την πάγια θέση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για κατάργηση όλων των διοδίων, οι σύμβουλοι τονίζουν πως αυτή η εναλλακτική διαδρομή έχει κλείσει και υποχρεωτικά πλέον οι χρήστες αναγκάζονται να πηγαίνουν μέσω της Εθνικής οδού και να πληρώνουν τα πανάκριβα διόδια. Για όλα τα παραπάνω, ο Περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός, με διάφορα προσχήματα, έστειλε τη συζήτηση των θεμάτων στο μέλλον.

Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου - η περιβαλλοντική μελέτη του οποίου συζητήθηκε προχτές - οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του ΚΚΕ ξεκαθάρισαν πως το έργο είναι στα μέτρα και στις ορέξεις των επιχειρηματικών ομίλων και δεν έχει να κάνει με τις ανάγκες του λαού ή των κατοίκων της περιοχής. Η Αλεξάνδρα Μπαλλού, εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», είπε πως τα έργα προωθούν την ιδιωτικοποίηση του Φαληρικού Ορμου και πως «ο χαρακτήρας των έργων αυτών έχει να κάνει με τις ανάγκες αυτής της περιβόητης ανάπτυξης που κι εσείς και η κυβέρνηση ευαγγελίζεστε, δηλαδή με τις ορέξεις αυτών που θα επενδύσουν και θα αξιοποιήσουν σε αυτούς τους χώρους». Παράλληλα, επισήμανε πως το έργο εντάσσεται και στις επιλογές του Ιδρύματος Νιάρχου και ότι, «αν το συνδέσουμε μάλιστα και με άλλα έργα που υλοποιούνται αυτό το διάστημα και δίνονται βορά, όπως το Ελληνικό και άλλα, και μοιράζονται σε διάφορους επιχειρηματίες, βλέπουμε ότι η πίτα μοιράζεται. Οτι αυτή η προσπάθεια γίνεται προκειμένου να εξυπηρετηθούν επιχειρηματικά συμφέροντα».

Υπογράμμισε πως «η χρήση των υποδομών που προβλέπονται να κατασκευαστούν σε αυτά τα έργα είναι ανταποδοτική, δηλαδή τα λαϊκά στρώματα θα πληρώνουν για να χρησιμοποιούν αυτές τις υποδομές. Φαίνεται και σε αυτά τα έργα ότι οι προτεραιότητες και η ιεράρχηση που δίνονται από την Περιφέρεια δεν είναι για πολύ σημαντικά έργα όπως είναι τα αντιπλημμυρικά, τα αντισεισμικά, έργα σε σχολεία και δημόσια κτίρια, αλλά προηγούνται έργα που ονομάζονται μεν ότι αξιοποιούν το περιβάλλον, αλλά κυρίως δημιουργούνται και υλοποιούνται ανάλογα με τις ορέξεις και αφού αποφασίσουν οι επιχειρηματίες να τα αξιοποιήσουν».

Αντίθετα με αυτήν την τοποθέτηση, η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως «είναι απολύτως δυνατή η αξιοποίηση του Φαληρικού Ορμου, με κόστος όμως στο 1 / 3 του κόστους που προβλέπει η μελέτη. Προτείνουμε μια λελογισμένη ανάπτυξη προς όφελος των πολιτών με δεντροφύτευση, με αξιοποίηση των εγκαταστάσεων που υπάρχουν και μόνο, που όχι μόνο δε θα επιβαρύνουν το Δημόσιο, αλλά θα φέρουν και έσοδα στα ταμεία των όμορων δήμων ταυτόχρονα με τη δυνατότητα αναψυχής των πολιτών».

Τέλος, ο σύμβουλος του ΚΚΕ Δημήτρης Κυπραίος, μιλώντας για την αναβάθμιση του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της ΔΕΣΦΑ ΑΕ που λειτουργεί στη Ρεβυθούσα, στάθηκε στο ότι «ο σχεδιασμός αυτός εντάσσεται στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΣΦΑ» και πως η χωροθέτηση του έργου είναι υψηλής περιβαλλοντικής και όχι μόνο επικινδυνότητας, καθώς τώρα θα συγκεντρωθούν όλοι οι τερματικοί σταθμοί (των ΕΛΠΕ, της ΕΛΔΑ και της ΚΥΒΕΠ) σε έναν, πολλαπλασιάζοντας τον κίνδυνο για τους κατοίκους των οικισμών, αλλά και των ίδιων των εργαζομένων σε περίπτωση ατυχήματος σε έναν από αυτούς.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρέμβαση για επικίνδυνο εθνικό οδικό δίκτυο

Πολλά και συχνά είναι τα θανατηφόρα τροχαία στο εθνικό οδικό δίκτυο Αντιρρίου Ιωαννίνων (φωτ. αρχείου)

Eurokinissi

Πολλά και συχνά είναι τα θανατηφόρα τροχαία στο εθνικό οδικό δίκτυο Αντιρρίου Ιωαννίνων (φωτ. αρχείου)
To μείζον ζήτημα της επικινδυνότητας του εθνικού οδικού δικτύου που συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα και Αμφιλοχία με Λευκάδα και Πρέβεζα θέτει, με αφορμή και το πρόσφατο τροχαίο στο ύψος του Ακτίου που στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους, ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Μωραϊτης σε επίκαιρη Ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Οπως υπογραμμίζεται στην ερώτηση: «Δύο ακόμη άνθρωποι ήρθαν να προστεθούν στο μακρύ κατάλογο των νεκρών που έχουμε σε όλο το μήκος αυτού του οδικού δικτύου - καρμανιόλα.Τα τροχαία ατυχήματα με τραυματισμούς και νεκρούς είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. Πρόκειται για οδικό δίκτυο χαραγμένο εδώ και δεκαετίες, χωρίς ουσιαστικές συντηρήσεις, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες. Είναι τεράστιος ο όγκος των αυτοκινήτων που διέρχονται καθημερινά, γιατί συνδέει εφτά νομούς με την Πελοπόννησο και την υπόλοιπη Ελλάδα (Αιτωλοακαρνανία - Λευκάδα - Κέρκυρα - Θεσπρωτία - Πρέβεζα - Αρτα - Γιάννενα) και με τα Βαλκάνια. Επίσης σήμερα συνδέει και μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου με τη Βόρεια Ελλάδα μέσω Εγνατίας Οδού.

Το παραπάνω οδικό δίκτυο έχει πολλές στροφές με μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, ενώ έχουν φθαρεί και σε πολλά σημεία δε φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές, ιδιαίτερα σε επικίνδυνες στροφές. Η ποιότητα του οδοστρώματος σε πολλά σημεία είναι τόσο κακή, που πολλές φορές τα προπορευόμενα αυτοκίνητα εκσφενδονίζουν πέτρες σε αυτά που ακολουθούν. Οι πτώσεις βράχων και πετρών, καθώς και οι διάσπαρτες λακκούβες, δίνουν την εικόνα βομβαρδισμένου τοπίου.

Το ΚΚΕ διεκδικεί κεντρικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό, με ασφαλείς δρόμους που θα είναι λαϊκή περιουσία, χωρίς χαράτσια και διόδια, οδικά δίκτυα που θα υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Ερωτάται ο υπουργός:

  • Σε ποιες άμεσες παρεμβάσεις θα προχωρήσει η κυβέρνηση για τη βελτίωση του παραπάνω εθνικού δικτύου για να μη θρηνούμε νεκρούς;
  • Θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην άμεση ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού και του οδικού άξονα Αμβρακίας - Ακτίου;».
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΣ ΕΣΗΕΑ
Διημερίδα για ΜΜΕ και φασισμό

Διημερίδα με θέμα: «Ο ρόλος των μέσων ενημέρωσης και των δημοσιογράφων για την έξαρση του νεοναζισμού, του φασισμού και του ρατσισμού στην Ελλάδα και σε διεθνές επίπεδο» διοργανώνει το Μορφωτικό Ιδρυμα της ΕΣΗΕΑ την Παρασκευή, 14 και το Σάββατο, 15 Μάρτη στις 10.30 π.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20). Στη συζήτηση θα πάρουν μέρος οι δημοσιογραφικές ενώσεις της χώρας, τα πανεπιστημιακά τμήματα των μέσων ενημέρωσης, δημοσιογράφοι, κοινωνικές οργανώσεις, ενώ και τις δύο μέρες θα παρουσιάζεται σχετική έκθεση γελοιογραφιών από Ελληνες και ξένους σκιτσογράφους.

Σώοι οι 15 μετανάστες

Σώοι περισυνελέγησαν 15 μετανάστες οι οποίοι επέβαιναν σε σκάφος που ανατράπηκε προχτές στα βόρεια της Σύμης εντός των τουρκικών υδάτων. Το περιστατικό συνέβη αργά το βράδυ και οι μετανάστες διασώθηκαν από σκάφη της τουρκικής Ακτοφυλακής.

Παράσταση διαμαρτυρίας για τα σχολεία στην Κεφαλονιά

Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κεφαλονιάς, πραγματοποίησαν χτες η τοπική ΕΛΜΕ, εκπρόσωποι γονέων και μαθητών. Από τους συγκεντρωμένους εκφράστηκε έντονη διαμαρτυρία για τη συνεχιζόμενη «αναγκαστική αργία» σχολείων στο νομό, για τα προβλήματα στην ασφάλεια, για τις διπλοβάρδιες και τις παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αλλά και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, διεκδικήθηκαν μόνιμη σταθερή εργασία, ουσιαστικοί έλεγχοι, αντισεισμική θωράκιση και ασφάλεια των σχολείων και των μεταφορών, επίσπευση των αναγκαίων νέων σχολικών συγκροτημάτων και η αντικατάσταση των ανθυγιεινών κοντέινερς.

Επίσης, απαιτήθηκαν μέτρα (στέγαση, σίτιση), ρύθμιση για όλους τους μαθητές, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις για τη Γ΄ και Α΄ Λυκείου και εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ με ποσόστωση. Ακόμα, ζητήθηκε να δοθεί στη δημοσιότητα η πρόταση της ΔΔΕ προς το υπουργείο Παιδείας για την εισαγωγή των μαθητών της Γ΄ Λυκείου και να μην "βάζει πλάτη" στις αντιλαϊκές - αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, που προωθούνται με πρόσχημα το σεισμό (π.χ. κατάργηση κανονικών αδειών, ωράρια 8 το πρωί με 8 το βράδυ κ.λπ.).

Δουλεμπορικό κύκλωμα

Πολυμελής οργάνωση παράνομης διακίνησης μεταναστών σε χώρες της Ευρώπης εξαρθρώθηκε στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά συνελήφθησαν 12 άτομα, μεταξύ των οποίων και 33χρονος που φέρεται να είναι ο «εγκέφαλος» του κυκλώματος, 12 αλλοδαποί και μια 31χρονη γυναίκα, η οποία ως υπάλληλος ανταλλακτηρίου συναλλάγματος διευκόλυνε τις χρηματικές συναλλαγές των μελών του κυκλώματος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, η οργάνωση προωθούσε τους μετανάστες σε χώρες της Ευρώπης μέσω των Σκοπίων και της Σερβίας. Ο πυρήνας της οργάνωσης αποτελούνταν ως επί το πλείστον από υπηκόους Πακιστάν, ενώ τα μέλη της εμπλέκονται σε υποθέσεις αρπαγών αλλοδαπών, ώστε να τους καταβληθεί το οικονομικό αντίτιμο της διακίνησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ