ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ
Συντονισμένα βήματα προετοιμασίας

Στις 15.1.1999 θα γίνει παμμαθητικό - πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην ΑΘήνα και σε πολλές πόλεις και δήμους της χώρας

Εντείνουν καθημερινά τους ρυθμούς προετοιμασίας τους οι μαθητές σε όλη τη χώρα, συντονίζοντας τις προσπάθειές τους για την καλύτερη προετοιμασία του παμμαθητικού - πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου στις 15 Γενάρη 1999 στην ΑΘήνα και σε πολλές πόλεις και δήμους της χώρας.

Οι μαθητές, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας, αλλά και στην απόφαση της Πανελλαδικής Συνάντησης Συντονιστικών στις 20.12.98, για κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους σε κάθε πόλη και δήμο και μετά τις γιορτές και η οποία έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία των μαθητών της χώρας, δηλώνουν ότι σε καμία περίπτωση δε γίνεται λόγος στις γενικές τους συνελεύσεις, στα Μαθητικά Συμβούλια και στα Τοπικά Συντονιστικά για εκτόνωση των συντονισμένων πολύμορφων κινητοποιήσεών τους ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης μετά τις γιορτές. Αντίθετα, οι μαθητές εκφράζουν την πεποίθηση για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και το δυνάμωμα ακόμα περισσότερο του συντονισμού της δράσης τους, κάτω από ένα ισχυρό μέτωπο αγώνα για την παιδεία, με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης και εργαζόμενους, με κύριο αίτημα την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 και 2640/98 και διεκδικώντας την καθιέρωση της ενιαίας 12χρονης δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για όλους. Αλλωστε, οι μαθητές με την ενότητά τους και την ωριμότητα που διακρίνει τις ενέργειές τους, γνωρίζουν πολύ καλά και το έχουν δει και στην πράξη, στη διάρκεια των κινητοποιήσεών τους, ότι μόνο με τη συντονισμένη δράση τους θα επιτύχουν το στόχο τους, που είναι η κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97.

Στα συλλαλητήρια που θα γίνουν, μετέχουν σε κάθε δήμο και πόλη όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης, εργατικά σωματεία, δάσκαλοι και καθηγητές.

Οι μαθητές, καθημερινά συζητούν και προγραμματίζουν τα επόμενα βήματα του αγώνα, καθώς και τη μορφή των κινητοποιήσεών τους. Με συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες, με γενικές συνελεύσεις μέσα στα σχολεία τους - μερικά τελούν ακόμα υπό κατάληψη - και οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα μέχρι το συλλαλητήριο στις 15 Γενάρη 1999, οι μαθητές αποφασίζουν ομόφωνα την κλιμάκωση των πολύμορφων συντονισμένων κινητοποιήσεών τους.

Μιλώντας στο "Ρ" ο Γαβρήλος Τσαρκαντούγλου,εκπρόσωπος του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας και του Τοπικού Συντονιστικού Αιγάλεω, τόνισε ότι οι μαθητές, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Πανελλαδικής Συνάντησης Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων και αποδεχόμενοι την απόφαση για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και μετά τις γιορτές, δηλώνουν ότι δε θα σταματήσουν τον αγώνα τους, μέχρι τη νίκη, την κατάργηση του νόμου 2525/97."Για μετά τα Χριστούγεννα έχει προγραμματιστεί το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στις 15 Γενάρη, στην Αθήνα και σε πολλές πόλεις της χώρας, ενώ για το επόμενο διάστημα προγραμματίζουμε πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις με καταλήψεις σχολείων και δρόμων ή όποιες άλλες μορφές αγώνα αποφασίσουν τα Τοπικά Συντονιστικά Αγώνα. Ολοι οι μαθητές έχουμε έναν κοινό παρονομαστή, ότι δεν πρόκειται να σταματήσουμε αν δε νικήσουμε" επισήμανε ο Γ. Τσαρκαντούγλου.

Η πραγματική αντιπαράθεση στην ΟΛΜΕ

Ανοιχτή επιστολή της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών"

Την περασμένη βδομάδα κυκλοφόρησε ένα κείμενο, με τίτλο "Ομαδική δήλωση μετανοίας εκπαιδευτικών" και φέρει την υπογραφή 255 - όπως αναφέρεται - "μετανοούντων εκπαιδευτικών".

Το κείμενο αυτό εν πρώτοις δίνει την εντύπωση ότι επιχειρεί με στοιχεία σάτιρας και ειρωνείας να αντιπαρατεθεί στην πολιτική της κυβέρνησης. Ωστόσο αυτό το περιεχόμενο του κειμένου προκάλεσε τις ανταπαντήσεις της ΠΑΣΚ, που προβλήθηκαν μέσω του Τύπου και της επέτρεψε να ασκήσει "κριτική". Ολη πάντως η φιλολογία που αναπτύχθηκε γύρω απ' αυτό το κείμενο είχε το εξής βασικό χαρακτηριστικό: Αφηνε στο απυρόβλητο την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας.

Ο Σάββας Σάββας,εκπρόσωπος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), σε ανοιχτή επιστολή του αναφέρεται στην πραγματική αντιπαράθεση που γίνεται στους δρόμους του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Ολόκληρη η ανοιχτή επιστολή έχει ως εξής:

"Η "Δημοκρατική Ενότητα Εκπαιδευτικών" πιστεύει ότι η ομολογούμενη από κυβερνητικές δυνάμεις προσπάθεια να σπρωχτεί το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε ρόλο διαπραγματευτή με το υπουργείο, στο όνομα του αγώνα των μαθητών, τα ειρωνικά κείμενα που και αυτά απευθύνονται στο υπουργείο, τα πλαστά ρήγματα, οι ανούσιες αντιπαραθέσεις παρατάξεων της ΟΛΜΕ που τσακώνονται σε ξένο αχυρώνα, συγκαλύπτουν και αποπροσανατολίζουν από την πραγματική αντιπαράθεση που διεξάγεται σήμερα στους δρόμους του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.Οι μαθητικές κινητοποιήσεις έχουν φέρει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, η οποία αδιάλλακτα επιμένει να εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική της μεταρρύθμιση. Η κάθε παράταξη, το κάθε κόμμα, ο καθένας κρίνεται σήμερα από τη στάση που κρατάει απέναντι στους αγώνες και κυρίως στα αιτήματα των μαθητών. Είναι δε γνωστό ότι και η ΝΔ και ο Συνασπισμός αποστασιοποιούνται από τους αγώνες των μαθητών και τις μορφές τους και κυρίως από τον προσανατολισμό της πάλης. Περιορίζουν, σκόπιμα, την "κριτική" τους στον τρόπο εφαρμογής της μεταρρύθμισης, σε επιμέρους ρυθμίσεις για τις εξετάσεις στη Β Λυκείου, προσπαθώντας να υπονομεύσουν τη δυναμική του μαθητικού κινήματος, το στόχο για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και τη συνέχιση των αγώνων.

Τα παραπάνω εκφράζονται και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, καθώς οι παρατάξεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, "Συνεργασία", "Παρέμβαση", πότε ανοιχτά, πότε συγκαλυμμένα, και με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά, προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τους εκπαιδευτικούς και να υπονομεύσουν τους αγώνες των μαθητών.

- Η ΠΑΣΚ εκφράζει τη συμφωνία της με τους νόμους 2525/97 και 2640/98 και γενικότερα με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Δε θέλει κινητοποιήσεις και σε κάθε επίπεδο (ΟΛΜΕ - ΕΛΜΕ) το δείχνει έμπρακτα. Μόλις ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας τις ρυθμίσεις - κοροϊδία για τη Β Λυκείου, του παρείχε πλήρη στήριξη. Εκπρόσωποί της όλο αυτό το διάστημα τάσσονται υπέρ των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ Λυκείου και επικεντρώνουν το όλο ζήτημα στη "β ευκαιρία" της Β Λυκείου.

- Οι ΔΑΚΕ, "Συνεργασία", "Παρέμβαση" κάνουν εκπτώσεις στους στόχους (π.χ., έχουν εγκαταλείψει μαζί με την ΠΑΣΚ την επετηρίδα) και δεν αναπτύσσουν αγώνες μαζί με τους μαθητές - περιορίστηκαν σε μια 24ωρη απεργία στις 9 του Δεκέμβρη. Με την τελευταία εισήγησή τους προβάλλουν ως άμεσο αίτημα τις εξετάσεις στη Β Λυκείου, απεμπολώντας έστι το αίτημα της κατάργησης των αντιεκπαιδευτικών νόμων (τη θέση αυτή η ΔΑΚΕ και η "Συνεργασία" μάλιστα την έχουν ήδη προωθήσει σε ΕΛΜΕ).

Ενώ αυτή είναι η πραγματικότητα, δημιουργήθηκε τελευταία από μια τεχνητή όξυνση, με αφορμή κάποιο κείμενο συνδικαλιστών μακριά από το μαθητικό κίνημα και τα αιτήματά του, το οποίο τελικά συγκαλύπτει την πραγματική αντιπαράθεση που αναπτύσσεται στην κοινωνία, μεταξύ του αναπτυσσόμενου παλλαϊκού κινήματος παιδείας από τη μια και της κυβερνητικής πολιτικής από την άλλη. Η πραγματική αντιπαράθεση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ αλλά και στη βάση των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο ποιος θέλει εκπαιδευτικούς συμπαραταγμένους σ' αυτό τον αγώνα, στο ποιος έμπρακτα στηρίζει τα αιτήματα του μαθητικού κινήματος για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων.Για όσους "ξεχνούν' και παραφράζουν τα βασικά αιτήματα του μαθητικού κινήματος υπενθυμίζουμε: Οι μαθητές ζητούν κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων όχι μόνο στη Β αλλά και στη Γ Λυκείου, για να αποσυνδεθεί το Λύκειο από τον τρόπο εισαγωγής και επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ, ζητούν αναβάθμιση των ΤΕΛ κι όχι των υποδεέστερων ΤΕΕ κι όλα αυτά ως μεταβατικά μέτρα για ένα καινούριο σχολείο, 12χρονο ενιαίο για όλους, δημόσιο και δωρεάν".

Και η επιστολή καταλήγει: "Η ΔΕΕ δηλώνει πως το ρήγμα, το ανοιχτό ρήγμα ανάμεσα στις διαθέσεις της βάσης των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη των αγώνων, και των επιλογών της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ, βαθαίνει συνεχώς. Απαιτείται να συντονίσουμε το βήμα μας στους κοινούς αγώνες, αμετανόητα αλληλέγγυοι στο μαθητικό κίνημα και τα ξεκάθαρα αιτήματά του".

Πληρώθηκαν "χρυσά" τα πανεπιστημιακά συγγράμματα

Συμπληρωματική ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος άσκησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Γ. Κολιοκώστας, για την υπόθεση υπερκοστολόγησης των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων της περιόδου 1991 - '92, από την οποία το ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε περίπου 1 δισ. δρχ. Η ποινική δίωξη βασίστηκε στην προκαταρκτική έρευνα, που διενεργήθηκε μετά από σχετική παραγγελία του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Α. Καπόλα, σχετικά με τις ευθύνες των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων. Στρέφεται εναντίον του τότε προέδρου της επιτροπής κοστολόγησης Κωνστ. Τράκα, συνταξιούχου και πρώην συμβούλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των μελών της ίδιας επιτροπής και κατά παντός υπευθύνου υπαλλήλου του υπουργείου Παιδείας, που γνώριζε και ανέχθηκε την παράνομη αυτή δραστηριότητα.

Τα κακουργήματα που εντοπίστηκαν στην εισαγγελική έρευνα και περιλαμβάνονται στη συμπληρωματική ποινική δίωξη είναι: Αμεση συνέργεια σε απάτη κατ' εξακολούθηση, κατ' επάγγελμα και συνήθεια (για το κακούργημα της απάτης, έχει ήδη ασκηθεί δίωξη εις βάρος ενός πανεπιστημιακού και επτά εκδοτικών οίκων, που εδρεύουν κυρίως στη Θεσσαλονίκη), υπόθαλψη εγκληματία και παράβαση καθήκοντος.Οι δύο πρώτες πράξεις αποδίδονται στην επιτροπή κοστολόγησης και αφορούν την έγκριση των δαπανών αγοράς πανεπιστημιακών συγγραμμάτων και την πληρωμή τους, παρότι στηρίχτηκαν σε "ανακριβείς τιμοκαταλόγους των εκδοτών και ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις τους, για την ανακρίβεια και αναλήθεια των οποίων είχαν τεθεί στοιχεία". Για την τρίτη πράξη κατηγορούνται άγνωστοι ακόμα υπάλληλοι του υπουργείου Παιδείας επειδή αγνόησαν τις καταγγελίες που υπήρχαν για το θέμα αυτό από τον διευθυντή των πανεπιστημιακών εκδόσεων Κρήτης Στέφ. Τραχανά και δεν προέβησαν στη διενέργεια ΕΔΕ, ενώ "υπέδειξαν απροθυμία και άρνηση" να υποστηρίξουν τη μήνυση που υποβλήθηκε από τη Διεύθυνση Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας του υπουργείου Παιδείας κατά των υπαιτίων της απάτης εις βάρος του Δημοσίου.

Η δικογραφία με τη νέα ποινική δίωξη ανατέθηκε στην 4η ειδική ανακρίτρια Αθηνών Γαρυφαλλιά Σταματελοπούλου, η οποία θα προχωρήσει το επόμενο χρονικό διάστημα στην εξέταση μαρτύρων.

Οι μαθητές προϋπαντούν αγωνιστικά το νέο έτος



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ