Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η πραγματική αντιπαράθεση στην ΟΛΜΕ

Ανοιχτή επιστολή της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών"

Την περασμένη βδομάδα κυκλοφόρησε ένα κείμενο, με τίτλο "Ομαδική δήλωση μετανοίας εκπαιδευτικών" και φέρει την υπογραφή 255 - όπως αναφέρεται - "μετανοούντων εκπαιδευτικών".

Το κείμενο αυτό εν πρώτοις δίνει την εντύπωση ότι επιχειρεί με στοιχεία σάτιρας και ειρωνείας να αντιπαρατεθεί στην πολιτική της κυβέρνησης. Ωστόσο αυτό το περιεχόμενο του κειμένου προκάλεσε τις ανταπαντήσεις της ΠΑΣΚ, που προβλήθηκαν μέσω του Τύπου και της επέτρεψε να ασκήσει "κριτική". Ολη πάντως η φιλολογία που αναπτύχθηκε γύρω απ' αυτό το κείμενο είχε το εξής βασικό χαρακτηριστικό: Αφηνε στο απυρόβλητο την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας.

Ο Σάββας Σάββας,εκπρόσωπος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), σε ανοιχτή επιστολή του αναφέρεται στην πραγματική αντιπαράθεση που γίνεται στους δρόμους του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Ολόκληρη η ανοιχτή επιστολή έχει ως εξής:

"Η "Δημοκρατική Ενότητα Εκπαιδευτικών" πιστεύει ότι η ομολογούμενη από κυβερνητικές δυνάμεις προσπάθεια να σπρωχτεί το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε ρόλο διαπραγματευτή με το υπουργείο, στο όνομα του αγώνα των μαθητών, τα ειρωνικά κείμενα που και αυτά απευθύνονται στο υπουργείο, τα πλαστά ρήγματα, οι ανούσιες αντιπαραθέσεις παρατάξεων της ΟΛΜΕ που τσακώνονται σε ξένο αχυρώνα, συγκαλύπτουν και αποπροσανατολίζουν από την πραγματική αντιπαράθεση που διεξάγεται σήμερα στους δρόμους του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.Οι μαθητικές κινητοποιήσεις έχουν φέρει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, η οποία αδιάλλακτα επιμένει να εφαρμόσει την αντιεκπαιδευτική της μεταρρύθμιση. Η κάθε παράταξη, το κάθε κόμμα, ο καθένας κρίνεται σήμερα από τη στάση που κρατάει απέναντι στους αγώνες και κυρίως στα αιτήματα των μαθητών. Είναι δε γνωστό ότι και η ΝΔ και ο Συνασπισμός αποστασιοποιούνται από τους αγώνες των μαθητών και τις μορφές τους και κυρίως από τον προσανατολισμό της πάλης. Περιορίζουν, σκόπιμα, την "κριτική" τους στον τρόπο εφαρμογής της μεταρρύθμισης, σε επιμέρους ρυθμίσεις για τις εξετάσεις στη Β Λυκείου, προσπαθώντας να υπονομεύσουν τη δυναμική του μαθητικού κινήματος, το στόχο για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και τη συνέχιση των αγώνων.

Τα παραπάνω εκφράζονται και στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, καθώς οι παρατάξεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, "Συνεργασία", "Παρέμβαση", πότε ανοιχτά, πότε συγκαλυμμένα, και με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά, προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τους εκπαιδευτικούς και να υπονομεύσουν τους αγώνες των μαθητών.

- Η ΠΑΣΚ εκφράζει τη συμφωνία της με τους νόμους 2525/97 και 2640/98 και γενικότερα με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Δε θέλει κινητοποιήσεις και σε κάθε επίπεδο (ΟΛΜΕ - ΕΛΜΕ) το δείχνει έμπρακτα. Μόλις ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας τις ρυθμίσεις - κοροϊδία για τη Β Λυκείου, του παρείχε πλήρη στήριξη. Εκπρόσωποί της όλο αυτό το διάστημα τάσσονται υπέρ των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ Λυκείου και επικεντρώνουν το όλο ζήτημα στη "β ευκαιρία" της Β Λυκείου.

- Οι ΔΑΚΕ, "Συνεργασία", "Παρέμβαση" κάνουν εκπτώσεις στους στόχους (π.χ., έχουν εγκαταλείψει μαζί με την ΠΑΣΚ την επετηρίδα) και δεν αναπτύσσουν αγώνες μαζί με τους μαθητές - περιορίστηκαν σε μια 24ωρη απεργία στις 9 του Δεκέμβρη. Με την τελευταία εισήγησή τους προβάλλουν ως άμεσο αίτημα τις εξετάσεις στη Β Λυκείου, απεμπολώντας έστι το αίτημα της κατάργησης των αντιεκπαιδευτικών νόμων (τη θέση αυτή η ΔΑΚΕ και η "Συνεργασία" μάλιστα την έχουν ήδη προωθήσει σε ΕΛΜΕ).

Ενώ αυτή είναι η πραγματικότητα, δημιουργήθηκε τελευταία από μια τεχνητή όξυνση, με αφορμή κάποιο κείμενο συνδικαλιστών μακριά από το μαθητικό κίνημα και τα αιτήματά του, το οποίο τελικά συγκαλύπτει την πραγματική αντιπαράθεση που αναπτύσσεται στην κοινωνία, μεταξύ του αναπτυσσόμενου παλλαϊκού κινήματος παιδείας από τη μια και της κυβερνητικής πολιτικής από την άλλη. Η πραγματική αντιπαράθεση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ αλλά και στη βάση των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο ποιος θέλει εκπαιδευτικούς συμπαραταγμένους σ' αυτό τον αγώνα, στο ποιος έμπρακτα στηρίζει τα αιτήματα του μαθητικού κινήματος για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων.Για όσους "ξεχνούν' και παραφράζουν τα βασικά αιτήματα του μαθητικού κινήματος υπενθυμίζουμε: Οι μαθητές ζητούν κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων όχι μόνο στη Β αλλά και στη Γ Λυκείου, για να αποσυνδεθεί το Λύκειο από τον τρόπο εισαγωγής και επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ, ζητούν αναβάθμιση των ΤΕΛ κι όχι των υποδεέστερων ΤΕΕ κι όλα αυτά ως μεταβατικά μέτρα για ένα καινούριο σχολείο, 12χρονο ενιαίο για όλους, δημόσιο και δωρεάν".

Και η επιστολή καταλήγει: "Η ΔΕΕ δηλώνει πως το ρήγμα, το ανοιχτό ρήγμα ανάμεσα στις διαθέσεις της βάσης των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη των αγώνων, και των επιλογών της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ, βαθαίνει συνεχώς. Απαιτείται να συντονίσουμε το βήμα μας στους κοινούς αγώνες, αμετανόητα αλληλέγγυοι στο μαθητικό κίνημα και τα ξεκάθαρα αιτήματά του".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ