Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Προθάλαμος της ιδιωτικοποίησης η εκχώρηση της διοίκησης

Δεν υπάρχουν περιθώρια για υπαναχωρήσεις από τα ομόφωνα ψηφίσματα της ΟΣΠΑ για εθνικό, 100% δημόσιο, αερομεταφορέα με αναβαθμισμένο τον κοινωνικό του ρόλο, τόνισε ο Σ. Μαντζουράνης στην πρώτη συνεδρίαση του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας

Υπό κηδεμονία ή κοινώς παραχώρηση της διοίκησης σε ξένη αεροπορική εταιρία προτείνουν να μπει η "Ολυμπιακή Αεροπορία" (ΟΑ) οι εταιρίες Salomon και ΕΤΕΒΑ, με τη σύνταξη έκθεσης που έστειλαν στην κυβέρνηση. Οι εν λόγω εταιρίες - σύμβουλοι, είχαν προσληφθεί το καλοκαίρι από την κυβέρνηση, για να διερευνήσουν τις συνθήκες της αγοράς, για τη διάθεση του 20% τουλάχιστον των μετοχών της ΟΑ. Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση επιστρατεύει τους "εμπειρογνώμονες", για να στήσει το σκηνικό ξεπουλήματος της ΟΑ και δε διστάζει να συμβάλλει στο κλίμα απαξίωσης και αποσταθεροποίησης της εταιρίας, μόνο και μόνο, για να δικαιολογήσει τις ειλημμένες αποφάσεις της.

Συνδικαλιστές του χώρου, με αφορμή τα πορίσματα της έκθεσης τονίζουν ότι μεθοδικά η κυβέρνηση στήνει το σκηνικό της ιδιωτικοποίησης και την καλούν ν' απαντήσει σε ορισμένα ερωτήματα που προκύπτουν.

- Μόνο την τελευταία τετραετία η κυβέρνηση επέβαλε δύο προγράμματα εξυγίανσης, τα οποία οι εργαζόμενοι τα πλήρωσαν ακριβά, "καταβάλλοντας", ρεπό, αργίες, ασθένειες υπερωρίες. Με τον τελευταίο νόμο, θεσμοθετήθηκε η πλήρης ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, ενώ κάθε εργαζόμενος έχασε από 80 - 120 χιλιάδες δραχμές το μήνα. Συνολικά στα προγράμματα "εξυγίανσης" θυσιάστηκαν δεκάδες δισεκατομμύρια. Πού πήγαν αυτά τα λεφτά;

- Η ΟΑ έδωσε σε ξένους οίκους συμβούλων μερικά δισ. για προγράμματα στα χαρτιά. Τι έγιναν. Ποια είναι τ' αποτελέσματα αυτών των μελετών;

- Η κυβέρνηση και μέσα στη Βουλή, είπε στον ελληνικό λαό ότι από το 1995 η ΟΑ παρουσιάζει κέρδη. Δυο υπουργοί της, επώνυμα το υποστήριξαν. Τώρα βγαίνουν και μιλάνε για χασούρα από 10 - 30 δισ. Πότε έλεγαν την αλήθεια;

Οι ίδιοι συνδικαλιστές εκτιμούν ότι πίσω απ' αυτό το σκηνικό κρύβεται μια πολιτική, που οδηγεί στη σκόπιμη απαξίωση της ΟΑ. Που όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, με πιο ελκυστικούς όρους και για λίγους παράδες ο εθνικός αερομεταφορέας, θα παραδοθεί στον μελλοντικό "γαμπρό", ο οποίος θα βάλει στο χέρι και την προίκα του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, αλλά και έναν σύγχρονο στόλο από 22 - 30 νέα αεροσκάφη, τα οποία θα έχει πληρώσει ο Ελληνας φορολογούμενος.

Νέο ΔΣ στην ΟΣΠΑ

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στην Ολυμπιακή (ΟΣΠΑ), αφού, ύστερα από αναβολές δύο εβδομάδων ξεπεράστηκε ο "διχασμός" της ΠΑΣΚΕ, η οποία εμφανίζονταν με δύο υποψηφιότητες για τη θέση του προέδρου του ΔΣ.

Στη θέση του προέδρου του ΔΣ της ΟΣΠΑ, εκλέχτηκε ο Α. Σαββίδης (ΠΑΣΚΕ) του γενικού γραμματέα ο Π. Λυκομήτρος (ΔΑΚΕ), του Α αντιπροέδρου ο Σ. Μαντζουράνης από την ΕΣΚ (ΕΣΑΚ) και του ταμία ο Χ. Νίκου (ΠΑΣΚΕ).Μιλώντας στην πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΣΠΑ, ο Σωκράτης Μαντζουράνης τόνισε ότι και από τις καινούριες θέσεις, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για τις θέσεις και τις απόψεις που η παράταξη υποστήριζε όλο το προηγούμενο διάστημα. "Παίρνουμε την ευθύνη που μας αναλογεί και που μας έδωσε ο κόσμος με την ψήφο του" - είπε χαρακτηριστικά - και θα τη χρησιμοποιήσουμε, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα που προκύπτουν για τους εργαζόμενους από την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Διατηρούμε τις θέσεις και τις απόψεις μας σαν παράταξη. Πιστεύουμε ότι τα προβλήματα που έρχονται, στρατηγικός επενδυτής, ξεπούλημα της ΟΑ, δεν αφήνουν περιθώρια για υπαναχωρήσεις, από τα ομόφωνα ψηφίσματα των συνεδρίων της Ομοσπονδίας, για εθνικό 100% δημόσιο αερομεταφορέα με αναβαθμισμένο τον κοινωνικό του ρόλο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ