ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Φλεβάρη 1995
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΤΙΡΙΟ ΦΙΞ
Επιμένει στην κατεδάφιση ο Κ. Λαλιώτης

Συμβολική κατάληψη του γραφείου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ έκαναν χτες καθηγητές και φοιτητές του ΕΜΠ, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα...

Το κτίριο του ΦΙΞ στη Συγγρού γκρεμίζεται, με τις ευλογίες του ΥΠΕΧΩΔΕ και της δημόσιας εταιρίας "Αττικό Μετρό ΑΕ", παρά τις αντιδράσεις του ΤΕΕ, του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων και των καθηγητών και φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Χτες πάνω από 100 καθηγητές και φοιτητές του ΕΜΠ και άνθρωποι των Γραμμάτων και των Τεχνών, πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη του γραφείου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα. Βασικά αιτήματά τους ήταν τα εξής:

  • Να διακοπούν οι εργασίες κατεδάφισης του κτιρίου μέχρι την προσεχή Πέμπτη, μέρα κατά την οποία, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση του υφυπουργού Πολιτισμού Ν. Σηφουνάκη, θα συνέλθει το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων προκειμένου να αποφασίσει για το χαρακτηρισμό ή μη του κτιρίου του "ΦΙΞ" ως διατηρητέου.
  • Να επιτραπεί στους φοιτητές μέχρι τότε η καθημερινή παρουσία τους στο εργοτάξιο, προκειμένου σε σειρά Αρχιτεκτονικών Μαθημάτων, να γνωρίσουν, να μελετήσουν, να αποτυπώσουν με σκίτσα και να φωτογραφίσουν το σημαντικότατο αυτό έργο του Τάκη Ζενέτου, πριν ολοκληρωθεί ενδεχομένως η καταστροφή του.

Τα ίδια αιτήματα, 400 περίπου καθηγητές και φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ έχουν υποβάλει και προς την εταιρία "Αττικό Μετρό ΑΕ".

Ωστόσο, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης κατά τη δίωρη συζήτηση που είχε με τους καθηγητές και τους φοιτητές χτες το μεσημέρι δεν έκανε δεκτό κανένα αίτημά τους, λέγοντας μάλιστα ότι "επί 20 χρόνια κανένας τους δεν κινητοποιήθηκε για τη σωτηρία του κτιρίου".

"Οι περισσότεροι από μας ήμασταν πριν 20 χρόνια αγέννητοι", ήταν η "πληρωμένη" απάντηση των φοιτητών, οι οποίοι δήλωσαν ότι από τη Δευτέρα θα συνεχίσουν με πιο έντονες μορφές τις κινητοποιήσεις τους.

Οπως τόνισαν, το κτίριο του "ΦΙΞ" είναι σε πολλά σημεία του γερό σαν φρούριο με τοίχους πάχους 3 μέτρων, πράγμα που καθιστά ιδιαίτερα δαπανηρή και σπάταλη την κατεδάφιση, αφού αυτή θα απορροφήσει όλα τα χρήματα της Κοινότητας για την ανακατασκευή του, που καθίσταται έτσι εντελώς ανέφικτη. Οι ίδιοι επισήμαναν ότι δε χρειάζεται να κατασκευαστεί καινούριο υπόγειο γκαράζ, αφού για τέτοια χρήση μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα πέντε υπόγεια του κτιρίου, ενώ υπέδειξαν διπλανό χώρο που μπορεί να καταλάβει το εργοτάξιο για την κατασκευή του μετρό.

Ομως, "φωνή βοώντος εν τη ερήμω". Η κατεδάφιση συνεχίζεται...

Αιχμές για καθυστερήσεις και πλημμελείς έρευνες...

...από την Επιτροπή του ΤΕΕ, που μελετά το φαινόμενο της κατολίσθησης στη Μαλακάσα

Αιχμές για πλημμελείς γεωτεχνικές έρευνες, που γίνονται για να ερμηνευτεί το φαινόμενο της κατολίσθησης στη Μαλακάσα και να προταθούν οι απαραίτητες λύσεις, αλλά και για καθυστερήσεις και έλλειψη συντονισμού των υπηρεσιών, αφήνει με τις πρώτες παρατηρήσεις της η Επιτροπή από ειδικούς σε θέματα εδαφομηχανικής, βραχοδυναμικής και έρευνας κατολισθήσεων, που συγκρότησε το ΤΕΕ.

Συγκεκριμένα η Επιτροπή του ΤΕΕ, μετά την προχτεσινή επίσκεψή της στην περιοχή και την ενημέρωση που είχε από τους γεωτεχνικούς μηχανικούς και τους τεχνικούς γεωλόγους της αντίστοιχης επιτροπής του ΥΠΕΧΩΔΕ, διατύπωσε τις πρώτες παρατηρήσεις της, μεταξύ των οποίων είναι και οι εξής:

  • "Οι γεωτεχνικές έρευνες, που είναι απαραίτητες για τον εντοπισμό της επιφάνειας ολίσθησης των τυχόν μελλοντικών μετακινήσεων και τον προσδιορισμό των μηχανικών ιδιοτήτων των εδαφικών στρώσεων, υπολείπονται σε δυναμικό από το επιθυμητό, το οποίο επιτάσσει και το επείγον του θέματος".
  • "Το ΥΠΕΧΩΔΕ, προχώρησε στις έρευνες με τη βοήθεια διαφόρων κρατικών φορέων και η συσταθείσα από αυτό σχετική επιτροπή προσπαθεί να συντονίσει το έργο τους, τόσο από επιστημονική, όσο και οργανωτική άποψη. Είναι αυτονόητο ότι επιβάλλεται ο συντονισμός όλων των φορέων που συνεργάζονται, ώστε γρήγορα να συγκεντρωθούν τα απαιτούμενα, για την περίσταση, στοιχεία". Επίσης η Επιτροπή του ΤΕΕ επισημαίνει και τα εξής:
  • Η κατολίσθηση στη Μαλακάσα αποτελεί εκτεταμένο φαινόμενο και η αντιμετώπισή της είναι ένα δυσχερές και πολύπλοκο τεχνικό αντικείμενο.
  • Η κυκλοφορία στην Εθνική οδό διεξάγεται ικανοποιητικά με παράκαμψη και καταβάλλονται προσπάθειες να αποκατασταθεί η χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής στον ταχύτερο δυνατό χρόνο, τουλάχιστον για υπηρεσιακές μεταφορές.
  • Η συνεχής παρακολούθηση των τυχόν μελλοντικών μετακινήσεων του εδάφους είναι απαραίτητη για την πρόβλεψη των εξελίξεων του φαινομένου και ιδιαίτερα σε περίπτωση επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών.
Οι εργολήπτες

Εξάλλου με χτεσινή κοινή τους ανακοίνωση οι τέσσερις εργοληπτικές ενώσεις δημοσίων έργων της χώρας επιχειρούν να "βγάλουν λάδι", για την κατολίσθηση που σημειώθηκε, την κατασκευάστρια εταιρία. Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι το περιστατικό "συνιστά μια εξαιρετικώς ασυνήθη και απρόβλεπτη κατάσταση, που ξεφεύγει από τα όρια ελέγχου ακόμη και μιας έντεχνης κατασκευής άρτια μελετημένης, χωρίς κατ' ανάγκη να οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα".

"Με βάση τα προηγούμενα - προσθέτουν - είναι τουλάχιστον πρόωρο να επιρρίπτονται ευθύνες στην κατασκευάστρια εταιρία και γενικότερα στις ελληνικές εργοληπτικές επιχειρήσεις".

Αθώος δηλώνει ο Μονσελάς

Απολογήθηκε χτες ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας ο Ματθαίος Μονσελάς, που σκότωσε πριν ένα χρόνο την 40χρονη οδοντίατρο Γεωργία Βαγενά, ύστερα από επίμονη προτροπή της ίδιας, επειδή ο σύζυγός της γιατρός Παν. Κοντέσης διατηρούσε εξωσυζυγικό δεσμό.

Η απολογία του κατηγορουμένου άρχισε και ολοκληρώθηκε σε χαμηλούς τόνους. Κυρίαρχο σημείο της ήταν η γνωριμία του Μονσελά με το θύμα και η εξιστόρηση των περιστατικών, που έστησαν γύρω τους αργά αλλά σταθερά το σκηνικό του θανάτου. Το πάρκινγκ που δούλευε αυτός ήταν απέναντι από το οδοντιατρείο της Βαγενά και τη γνώρισε κατ' αρχάς σαν πελάτισσα. Επειτα εκείνη του πρότεινε να του φτιάξει τα δόντια και την επισκέφτηκε στο ιατρείο. Τα δόντια του δεν τα έφτιαξε, τελικά, γιατί φοβόταν - όπως είπε - τους οδοντογιατρούς. Δέχτηκε όμως να γίνει ο μοιραίος άνθρωπος για τη νέα γυναίκα, που, αφού έζησε από κοντά το ψυχολογικό δράμα της, έφτασε να της αφαιρέσει τη ζωή, πιστεύοντας ότι έτσι της προσφέρει τη λύτρωση...

"Πηγαίναμε βόλτες με το αυτοκίνητο, υποστήριξε μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος. Μου έλεγε ότι υπεραγαπά τον άντρα της και ότι είχε αποφασίσει να σκοτωθεί. Μου πρότεινε να τη σκοτώσω. Εγώ το θεώρησα αστείο και προσπάθησα να της δώσω κουράγιο. Μια μέρα μου έδειξε και ένα περίστροφο με σφαίρες. Της το πήρα για να μην κάνει κανένα κακό... Είχα κουραστεί να την ακούω να μου μιλά για τον άντρα της. Μου είχε δώσει την εντύπωση ότι ο άντρας της με την ερωμένη του είχαν συνεννοηθεί για να της σπάσουν τα νεύρα. Εκείνη τη μέρα (11-1-94) κάναμε άλλη μια "βόλτα θανάτου". Κάποια στιγμή άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου και βγήκε. Το μόνο που θυμάμαι είναι η υγρασία και ένας πυροβολισμός. Ηταν η κακιά στιγμή. Πιστεύω πως δεν άξιζε να πεθάνει. Είμαι ευάλωτος και βλάκας που μπήκα στο παιχνίδι αυτό. Διδάχτηκα ότι δεν πρέπει να δίνει κανείς ούτε έναν κύβο ζάχαρης στον άνθρωπο που πεθαίνει. Νιώθω ένοχος γιατί έμαθα ότι την έχω σκοτώσει, αλλά νιώθω αθώος γιατί η καρδιά μου δεν έχει καταλάβει ότι σκότωσε τη γυναίκα αυτή".

Ο Ματθ. Μονσελάς κατηγόρησε τον σύζυγο του θύματος για αδιαφορία, ενώ, όπως έγινε γνωστό, είναι κιόλας μηνυτής του και η υπόθεση βρίσκεται στον 11ο τακτικό ανακριτή.

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Τελούμε αύριο Κυριακή 26 - 2 - 1995 και ώρα 9.45 π.μ. στον ιερό ναό Αγίου Κωνσταντίνου Πειραιώς 40ήμερο μνημόσυνο σε στενό οικογενειακό κύκλο, υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του πολυαγαπημένου μας γιου, αδελφού, ανιψιού και εξαδέλφου

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΧΡΥΣΑΦΟΠΟΥΛΟΥ

Δημοσιογράφου

Η μητέρα: Σταυρούλα

Ο αδελφός: Σωτήρης.

Οι θείοι. Οι θείες. Τα εξαδέλφια. Οι λοιποί συγγενείς.

Και η "Φολκσβάγκεν" αποσύρει

ΚΟΛΟΝΙΑ.-

Μόλις ένα 24ωρο από την ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας "Οπελ" για την απόσυρση 2.300.000 προβληματικών αυτοκινήτων, τύπου "Astra" ή "Vauxhall", η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία "Φολκσβάγκεν" ανήγγειλε την απόσυρση ή τη διενέργεια προληπτικού ελέγχου σε περίπου 1.900.000 αυτοκίνητα τύπου "Γκολφ" και "Τζέτα", στα οποία βρέθηκαν ελαττωματικά συστήματα θέρμανσης.

Η "Φολκσβάγκεν" έκανε γνωστό ότι η παραπάνω ανακοίνωση αφορά αυτοκίνητα που παρήχθησαν κατά την περίοδο 1983-1989 (!), εκ των οποίων τα 1.200.000 προβληματικά οχήματα βρίσκονται στη Γερμανία και τα άλλα 700.000 στο εξωτερικό. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έκανε καμία εκτίμηση για το κόστος που αναμένεται να προκληθεί από την απόσυρση των προβληματικών οχημάτων, αλλά πολλοί ειδικοί αναλυτές σημείωναν χτες ότι η τύχη πολλών από τα προβληματικά αυτοκίνητα δεν ήταν άλλη από τα... παλιοσίδερα.

Υπενθυμίζεται ότι προχτές η γερμανική αλυσίδα της "Οπελ" (που ανήκει στην αμερικανική "Τζένεραλ Μότορς") είχε ανακοινώσει ότι θα αποσύρει τουλάχιστον 1.000.000 αυτοκίνητα (από αυτά περίπου 12.000 οχήματα τύπου "Αστρα" κυκλοφορούν στην Ελλάδα) για να επιδιορθωθούν προβλήματα σχετικά με τους αερόσακους και τις τάπες των δεξαμενών καυσίμων.

Συγκέντρωση δικηγόρων

Η Συνδικαλιστική Αγωνιστική Κίνηση Δικηγόρων Αθήνας (ΣΑΚΔΑ) καλεί τους δικηγόρους της Αθήνας, σε συγκέντρωση - συζήτηση με θέμα: Δικηγορικός Σύλλογος, Ασφαλιστικό. Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα (27/2), ώρα οκτώ το βράδυ, στην αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27, πέμπτος όροφος).

Προβλήματα στη Λ. Γαλατσίου - Πρωτοπαπαδάκη

Να αποφεύγουν οι οδηγοί τη Λεωφόρο Γαλατσίου - Πρωτοπαπαδάκη μέχρι και την Κυριακή συνιστά το ΥΠΕΧΩΔΕ, επειδή σε μεγάλο τμήμα της άρχισαν να εκτελούνται ασφαλτικές εργασίες.

Πιο συγκεκριμένα, οι ασφαλτικές εργασίες εκτελούνται στα εξής σημεία:

  • Στην κάθοδο της Λεωφόρου Πρωτοπαπαδάκη και στο τμήμα από τον Περιφερειακό Αττικού Αλσους μέχρι τη Λεωφόρο Βεφικου.
  • Στην άνοδο της Λεωφόρου Γαλατσίου στο τμήμα από Καραολή Δημητρίου μέχρι Λεωφόρο Βεφικου.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ παρακαλεί τους οδηγούς να αποφεύγουν τη διαδρομή, ενώ σε αντίθετη περίπτωση συνιστά να έχουν μειωμένη ταχύτητα, να δείχνουν την απαραίτητη προσοχή και να ακολουθούν πιστά τα σήματα και τις υποδείξεις της Τροχαίας.

Συνεχίζεται η αποχή στη Ράλλειο

Με μια ακόμα δυναμική πορεία στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά, συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα, χτες, η αποχή των μαθητριών του Ραλλείου Λυκείου Θηλέων Πειραιά, που διαμαρτύρονται για το άθλιο σχολικό κτίριο που στεγάζονται. Και είναι αποφασισμένες, όπως είπαν, να μην επιτρέψουν στον Πειραιά να ξεχάσει, αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους. Με το σύνθημα "Τόσα χρόνια στα θρανία, φτάνει πια η κοροϊδία" πραγματοποίησαν και χτες, κλείνοντας την πορεία, καθιστική διαμαρτυρία, μπροστά στο Δημαρχείο του Πειραιά.

Οι μαθήτριες του μοναδικού Θηλέων της χώρας, απέχουν τις δυο τελευταίες μέρες από τα μαθήματά τους - η λειτουργία του σχολείου άλλωστε σήμερα είναι από δύσκολη έως επικίνδυνη για την υγεία τους - καθώς προχτές έσπασε ο αποχετευτικός αγωγός του σχολείου με αποτέλεσμα να έχουν πλημμυρίσει τα υπόγεια του κτιρίου.

Με τη συμπαράσταση των καθηγητών τους και του Συλλόγου Γονέων, οι μαθήτριες απαιτούν μόλις διορθωθεί η βλάβη, να καθαριστεί και να απολυμανθεί το σχολείο γιατί διαφορετικά υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι για την υγεία τους. Αφού γίνει απολύμανση, το σχολείο θα μπορέσει να λειτουργήσει μετά το πέρας μιας βδομάδας. Χτες συνεχίζονταν οι εργασίες των συνεργείων, στο δρόμο μπροστά απ' το σχολείο και μέσα στο κτίριο για την αποκατάσταση των βλαβών.

Συζήτηση για την κρατική καταστολή

Το Δίκτυο Κινήσεων για τα Πολιτικά και τα Κοινωνικά Δικαιώματα διοργανώνει, την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη, διήμερο συζητήσεων με θέμα: "Κρατική καταστολή, κινήματα, χώροι ελευθερίας".

Συγκεκριμένα τη Δευτέρα, στις 7 μμ, στο αμφιθέατρο της Αρχιτεκτονικής οι Α. Βερναρδάκης, Γ. Κουβίδης, Τζ. Μαχραμπιάν και Α. Κοβάνη θα μιλήσουν για "το κράτος και τα ΜΜΕ απέναντι στους κοινωνικούς αγώνες, τα ριζοσπαστικά κινήματα και τους μετανάστες". Την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο την Τρίτη οι Π. Κοσμάς, Ν. Βούτσης και Τ. Χριστοδουλοπούλου θα μιλήσουν για την "απαξίωση της πολιτικής, τη διεθνοποίηση της καταστολής, συρρίκνωση των δικαιωμάτων και τηλεοπτικός ολοκληρωτισμός".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ