ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Απρίλη 2023
Σελ. /28
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΤΟ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η πολιτική κόστους - οφέλους η αιτία για το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης

Το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης στον δήμο Θεσσαλονίκης και οι θέσεις του ΚΚΕ παρουσιάστηκαν στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε η ΤΟ Δήμου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, στο πάρκο Κρήτης, στο Ε' Δημοτικό Διαμέρισμα.

Στην εκδήλωση μίλησαν ο Βασίλης Τομπουλίδης, υποψήφιος βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, και ακολούθησαν παρεμβάσεις από τον Νίκο Αβραμίδη, εκπαιδευτικό και αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, και την Μαρία Παπαγιάννη, εκπαιδευτικό και μέλος του ΔΣ της Α' ΕΛΜΕ.

Ο Β. Τομπουλίδης ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη προσεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων, σημειώνοντας ότι, όπως προκύπτει από στοιχεία, το 68% στον δήμο Θεσσαλονίκης είναι κτισμένα πριν από το 1995, δηλαδή με παλιούς αντισεισμικούς κανονισμούς. Οτι το 38% είναι υψηλής προτεραιότητας περαιτέρω ελέγχου, ενώ οι όροι υγιεινής και ασφάλειας δεν εξασφαλίζονται για πάνω από το 85%.

«Εμείς δεν αντιμετωπίζουμε τα σχολεία ως ξερά ντουβάρια. Θέλουμε τα σχολεία να είναι ανοιχτά στους γονείς και στους εργαζόμενους. Να λειτουργούν ως κυψέλες μάθησης, πολιτισμού, αθλητισμού και συλλογικής δραστηριότητας.

Γι' αυτό και παλεύουμε για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών τους. Ταυτόχρονα, τα σχολεία, ως χώρος μάθησης και διαπαιδαγώγησης, πρέπει να είναι κλειστά στις επιχειρήσεις και στους ιδιώτες. Δεν θα επιτρέψουμε να κάνουν τις μπίζνες τους με φόντο τα σχολεία μας. Ανάμεσα σε αυτές τις ανάγκες και στη συνεχή απόκλιση από την πραγματικότητα του δημόσιου σχολείου, το ΚΚΕ αποκαλύπτει και φέρνει στη συζήτηση εκπαιδευτικών - μαθητών - γονιών τις διαχρονικές ευθύνες όλων όσοι έχουν κυβερνήσει μέχρι σήμερα», τόνισε ο Βασίλης Τομπουλίδης.

Στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των Συλλόγων Γονέων της περιοχής, ειδικά για τα οξυμένα προβλήματα στην Προσχολική Εκπαίδευση, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο Νίκος Αβραμίδης. Ανέδειξε επίσης το πρόβλημα της έλλειψης ελεύθερων χώρων και άθλησης που είναι ιδιαίτερα έντονο στην περιοχή, σημειώνοντας ότι «μοναδική λύση φαντάζουν οι αυλές των σχολείων. Ζητάμε ο δήμος να αναλάβει την πρόσληψη φυλάκων και για τα απογεύματα, να γίνουν όλα τα απαραίτητα έργα που να εξασφαλίζουν την ασφάλεια των παιδιών, ώστε οι αυλές να λειτουργούν ως χώροι αναψυχής και άθλησης».

Στην κατασκευή σχολείων με ΣΔΙΤ, στην πορεία παραπέρα εμπορευματοποίησης της Παιδείας, στάθηκε η Μαρία Παπαγιάννη, επισημαίνοντας: «Αντί το κράτος να αξιοποιήσει και να ενισχύσει την ΚΤΥΠ με τα αναγκαία κρατικά κονδύλια και τεχνικό προσωπικό - όπως οφείλει και έχουμε χρυσοπληρώσει με την άγρια φορολογία - για την κατασκευή και εξοπλισμό των σχολείων, μετακυλίει την ευθύνη σε Περιφέρειες και δήμους για αναζήτηση "άλλων πηγών χρηματοδότησης". Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί πλέον στη σχολική στέγη δεν σηκώνει ούτε αναβολές ούτε μετάθεση ευθυνών».

Απειλές διακοπής ρεύματος σε σχολεία για χρέη

Αντιμέτωπα με την απειλή διακοπής της ηλεκτροδότησης βρέθηκαν τις τελευταίες μέρες δύο Λύκεια στον Κορυδαλλό!

Συγκεκριμένα, με επιστολή της προς το 4ο ΓΕΛ Κορυδαλλού η ΔΕΗ ενημέρωνε ότι εκκρεμεί η εξόφληση προηγούμενου λογαριασμού, απειλώντας ότι θα προχωρήσει στις «νόμιμες ενέργειες» για τη «διασφάλιση των συμφερόντων της». Σημειώνεται πως η επιστολή της ΔΕΗ προς το 4ο ΓΕΛ αφορούσε μία απλή καθυστέρηση στην πληρωμή του λογαριασμού, ο οποίος μάλιστα είχε εξοφληθεί όταν έφτασε η επιστολή στο γραφείο του διευθυντή του σχολείου...

Προηγουμένως με επιστολή προς το 1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού η ΔΕΗ ενημέρωνε για χρέη του σχολείου (ύψους 8.649 ευρώ), προειδοποιώντας για διακοπή της ηλεκτροδότησης, αν το χρέος δεν αποπληρωθεί. Μετά από την πίεση που άσκησε η δημοσιοποίηση του θέματος από την ΕΛΜΕ Πειραιά, ο δήμαρχος της πόλης επισκέφθηκε το πρωί της Τρίτης το σχολείο και δεσμεύθηκε ότι ο δήμος θα καλύψει το σύνολο της οφειλής προς τη ΔΕΗ ΑΕ και πως θα φέρει το θέμα στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

«Για μια ακόμη φορά το αστικό κράτος με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο αποδεικνύει πως για το μόνο που είναι ικανό, είναι να εξασφαλίζει κέρδη για το κεφάλαιο και τις επιχειρήσεις του. Στα πλαίσια αυτά ξεσπιτώνει κόσμο με τους πλειστηριασμούς που διευκόλυνε η πολιτική που ακολούθησαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ. Σε αυτά τα πλαίσια είναι και τα ραβασάκια για διακοπή ρεύματος, που στέλνει σε σπίτια εργαζομένων, ανέργων και σε σχολεία! Το ξεκαθαρίζουμε: Δεν θα επιτρέψουμε να μείνει κανένα σχολείο στο σκοτάδι. Οι γονείς μέσα από τους Συλλόγους και τις Ενώσεις, πλάι στα Σωματεία των εκπαιδευτικών και τα όργανα των μαθητών, θα αγωνιστούμε για φθηνό ρεύμα για όλο τον λαό», δήλωσε σχετικά με το θέμα η Ελευθερία Παπουτσιδάκη, υποψήφια βουλευτής του ΚΚΕ στη Β' Πειραιά.

Πλημμύρισε με βοθρολύματα το 3ο Δημοτικό Αγ. Δημητρίου

Λίγες μόλις βδομάδες μετά την πλημμύρα και την πτώση ψευδοροφών στο Ειδικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης επιστρέφοντας από τις διακοπές του Πάσχα είδαν το σχολείο να έχει πλημμυρίσει με βοθρολύματα. Μάλιστα, την επόμενη μέρα το σχολείο λειτούργησε κανονικά, χωρίς να έχει προηγηθεί απολύμανση. Το θέμα αναδεικνύει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αγίου Δημητρίου, που τονίζει μεταξύ άλλων ότι ευθύνες για την κατάσταση αυτή έχουν όλοι οι αρμόδιοι (κυβέρνηση, αρμόδια υπουργεία, δήμος, ΕΥΔΑΠ κ.ά.) και σημειώνει πως αντίστοιχο περιστατικό στο σχολείο έχει συμβεί στο παρελθόν, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των παιδιών, εκπαιδευτικών και εργαζομένων στο σχολείο.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά

Ανακοίνωση για τις εξετάσεις της «ελληνικής PISA» και τις στοχεύσεις τους

Στις στοχεύσεις των εξετάσεων της λεγόμενης «ελληνικής PISA», που οργανώνει το ΥΠΑΙΘ στις 10 Μάη σε Γυμνάσια και Δημοτικά, αναφέρεται η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» και καλεί τα σωματεία των εκπαιδευτικών να καταδικάσουν τους σχεδιασμούς.

Σχετικά με το επιχείρημα του υπουργείου ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων τύπου PISA θα βοηθήσουν στη βελτίωση των αναλυτικών προγραμμάτων, η ΑΣΕ σημειώνει ότι «το έχει ακυρώσει η ίδια η κυβέρνηση, αφού τα αναλυτικά προγράμματα γράφτηκαν πριν τις εξετάσεις, σήκωσαν θύελλα αντιδράσεων από τις επιστημονικές ενώσεις και τα σωματεία των εκπαιδευτικών και μετά τα αποτελέσματα των εξετάσεων δεν υπήρξε πρακτικά καμία αλλαγή».

Θυμίζει μεταξύ άλλων ότι «η ίδια υπουργός χαρακτηρίζει αυτές τις εξετάσεις έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης δηλαδή των σχολείων, που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών». Παράλληλα τονίζει πως η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με βάση τα αιτήματα που χρόνια τώρα αναδεικνύει ο κλάδος.

Η ΑΣΕ αναφέρεται στις στοχεύσεις του εγχειρήματος με βάση την πείρα και από τις εξετάσεις PISA που διενεργεί ο ΟΟΣΑ: «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων της PISA αλλά και άλλων πανομοιότυπων τύπων, όπως είναι τα SAT's στην Αγγλία, δεν μας δείχνουν απλά το προφανές, ότι μέσα στο σχολείο αντανακλώνται οι ταξικές ανισότητες της κοινωνίας, αλλά τις οξύνουν κιόλας, αφού τα σχολεία κατηγοριοποιούνται με βάση αυτές μέσω της σύγκρισης των επιδόσεων των μαθητών του σχολείου με τον μέσο όρο».

Και προσθέτει: «Δεν θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δεν θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης, τους σχεδιασμούς της ΕΕ τους οποίους υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας να αντισταθούμε σε αυτό».

Κλείνοντας η ΑΣΕ απαιτεί από το υπουργείο να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την «ελληνική PISA» και καλεί τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις και τα ΔΣ των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, η εφαρμογή της. Να καλύψουν όλους τους εκπαιδευτικούς που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί γι' αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετάσχουν με κανένα τρόπο και να προκηρύξουν πανελλαδική στάση εργασίας τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΕ - ΕΛΜΕ
Κινητοποίηση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση

Σωματεία εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν σήμερα στις 2 το μεσημέρι σε κινητοποίηση στην Α' Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αθήνας (Χίου 16-18, Μεταξουργείο), δηλώνοντας ότι «κανένας αξιολογητής δεν θα πατήσει στα σχολεία μας».

Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνουν οι Σύλλογοι Α' Αθηνών, «Αθηνά», «Αριστοτέλης», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Μακρυγιάννης», «Μ. Παπαμαύρος» και «Παρθενώνας» και οι Β' , Γ' και Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας.

Αύριο, Πέμπτη, στις 8 μ.μ. το ΔΣ του ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη» καλεί όλους τους νεοδιόριστους συναδέλφους των σχολικών μονάδων που ανήκουν στον Σύλλογο σε σύσκεψη για την ατομική αξιολόγηση και τη συλλογική στάση και δράση, τη συζήτηση και λύση αποριών, την ενημέρωση για τις μέχρι τώρα εξελίξεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ