ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Οχτώβρη 2020 - Κυριακή 4 Οχτώβρη 2020
Σελ. /40
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΚΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
«Επιβεβαιώνουν ότι φοβούνται να αντιπαρατεθούν με τα αιτήματα»

Με απαράδεκτους χαρακτηρισμούς απέναντι στους μαθητές εμφανίστηκε την Παρασκευή στην πρωινή εκπομπή του «Mega» ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης. Ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτήρισε «κακομαθημένους» τους μαθητές που αγωνίζονται, ενώ σε μια επίδειξη του πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τις δίκαιες διεκδικήσεις των μαθητών, αρνήθηκε και να ακούσει μαθήτρια που ζήτησε να παρέμβει στη συζήτηση.

Σε σχόλιό του για τη στάση του Α. Γεωργιάδη και βουλευτών της κυβέρνησης εναντίον των μαθητών, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ τονίζει:

«Με άθλιους, απαράδεκτους και χυδαίους χαρακτηρισμούς εναντίον χιλιάδων μαθητών που αγωνίζονται για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, με την απαίτηση να μη μιλήσει ούτε σε τηλεοπτικό πάνελ με εκπρόσωπο μαθητών, ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, σήμερα επιβεβαίωσε ότι είναι επιλογή της κυβέρνησης να μην ακούει τους μαθητές, υποκριτικά τα καλέσματά της σε διάλογο και ότι φοβούνται να αντιπαρατεθούν με τα δίκαια αιτήματα των μαθητών.

Αν αναζητά η κυβέρνηση "κακομαθημένους", ας κοιτάξει τον εαυτό της στον καθρέφτη, που επιμένει να διαστρεβλώνει, να συκοφαντεί και να τρομοκρατεί τους μαθητές, να μη διασφαλίζει ούτε τα στοιχειώδη για την προστασία της υγείας του λαού και της νεολαίας.

Οι μαθητές, απέναντι σε όλα αυτά, αντιτάσσουν το δίκιο τους! Γι' αυτό είναι ήδη νικητές!».

Το Σάββατο κυκλοφορεί ο «Οδηγητής» του Οκτώβρη

Το Σάββατο 3 Οκτώβρη κυκλοφορεί το νέο τεύχος του «Οδηγητή», με δώρο μια όμορφη αναμνηστική αφίσα από το 46ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή».

O «Οδηγητής» φιλοξενεί αφιέρωμα στις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις που ξεδιπλώνονται αυτές τις μέρες σε όλη τη χώρα. Μαθητές μιλούν για τον αγώνα τους.

Επίσης, μιλούν στον «Οδηγητή» φοιτητές και καθηγητές για την ανάγκη να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και να πραγματοποιηθεί διά ζώσης εκπαίδευση.

Πλούσια είναι η αρθρογραφία του τεύχους για την εξέλιξη της πανδημίας και τις επικίνδυνες εξελίξεις στην περιοχή.

Ο «Οδηγητής» βρέθηκε στην Καρδίτσα, κατέγραψε την αποκαρδιωτική κατάσταση μετά τις πλημμύρες και μίλησε με νέους ανθρώπους της περιοχής, που αφέθηκαν για μια ακόμα φορά στη μοίρα τους.

Ακόμα:

  • 7 Οκτώβρη οι ναζί εγκληματίες στη φυλακή!
  • Για την «αλληλεγγύη» της ΕΕ στο Προσφυγικό.
  • Για την καλύτερη αξιοποίηση και την άνοδο της διακίνησης του «Οδηγητή».
  • Ούτε σκέψη για υποχρεωτική στράτευση των νέων στα 18 και αύξηση της θητείας.
  • Ρεπορτάζ για το ζήτημα της φοιτητικής στέγασης.
  • Συνέντευξη με την Χρύσα Λεμπέση - Πάκου, μέλος της ΕΓ του ΜΑΣ.
  • Τι σημαίνει η «επιδότηση της εργασίας αντί της ανεργίας»;
  • Υπάρχουν στην πραγματικότητα συνωμοσίες;
  • 80 χρόνια από την 28η Οκτώβρη. Ανεξίτηλη η σφραγίδα των λαών στην πάλη κατά του φασισμού!
  • Αρθρο για τα ριάλιτι - τηλεσκουπίδια.
  • CIA και μικρές ηλικίες: «Spykids: το friendly profile μιας αδίστακτης οργάνωσης!».

Και πολλά άλλα...

Προμηθευτείτε τον «Οδηγητή» από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ και ηλεκτρονικά.

Εμείς οι γονείς στεκόμαστε δίπλα στα παιδιά μας και στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους

Συνέντευξη με τον Παναγιώτη Κατηφέ, πρόεδρο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, για τις μαθητικές κινητοποιήσεις και τη στήριξη των γονιών στους μαθητές

Από την πρώτη στιγμή, οι γονείς μέσα από συλλογικές αποφάσεις των θεσμοθετημένων οργανώσεών τους έχουν σταθεί στο πλευρό των παιδιών τους, στον αγώνα που δίνουν για σχολεία καθαρά, ασφαλή, με όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία και όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό. Για αυτήν τη συμπόρευση, τις μαθητικές διεκδικήσεις και την κατάσταση που επικρατεί στην Εκπαίδευση σε καιρό πανδημίας, μιλά στον «Ριζοσπάστη» ο Παναγιώτης Κατηφές, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

-- Η ΑΣΓΜΕ, Ομοσπονδίες, Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων δηλώνουν από την πρώτη στιγμή στήριξη στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Πού βασίζεται αυτή η συμπόρευση;

-- Σήμερα, για εμάς τους γονείς, είναι επιτακτικό η αραίωση των μαθητών ανά τμήμα για λόγους ασφάλειας της υγείας, αλλά και για μορφωτικούς λόγους, να μην υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό κενό, άρα μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, να υπάρχει καθαριότητα στα σχολεία των παιδιών μας, με ευθύνη του κράτους να παρέχονται σε όλους τους μαθητές μέσα ατομικής προστασίας, όπως μάσκες και αντισηπτικά.

Επίσης, διεκδικούμε όταν κλείνει ένα τμήμα ή ένα σχολείο, λόγω κρούσματος κορονοϊού, με ευθύνη του κράτους να γίνονται δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ο γονιός που πρέπει να μείνει σπίτι για να συνδράμει το παιδί του για 14 μέρες να μη χρεώνεται από την κανονική του άδεια ή να μην αναγκάζεται να χάνει μεροκάματο. Με ευθύνη του κράτους, να μοιραστούν στους μαθητές του τμήματος που κλείνει ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να μην αποκλείεται κανένας μαθητής από την τηλεκπαίδευση, καθώς επίσης και με ευθύνη των δήμων να γίνονται τακτές απολυμάνσεις στα σχολικά κτίρια.

Οι μαθητές νιώθουν απροστάτευτοι

MotionTeam

Οπως εξηγεί ο Π. Κατηφές:

«Αυτά είναι και τα ζητήματα που κινητοποιούν και τους χιλιάδες μαθητές σήμερα. Τα αιτήματα των μαθητών είναι δίκαια, γιατί έχουν στον πυρήνα τους την ανάγκη των παιδιών να μορφωθούν σε ένα ανθρώπινο και ασφαλές σχολείο. Οι μαθητές σήμερα κινητοποιούνται γιατί δεν έχουν καθηγητές και χάνουν χιλιάδες ώρες μαθήματος, γιατί δεν έχουν επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία, γιατί στοιβάζονται σαν σαρδέλες σε τμήματα με 22-25 έως και 30 μαθητές σε πολλές περιπτώσεις, γιατί κάνουν μάθημα σε ακατάλληλες αίθουσες, όπως υπόγεια, ημιυπόγεια, κοντέινερς.

Οι μαθητές σήμερα κινητοποιούνται γιατί αισθάνονται απροστάτευτοι από την πανδημία μέσα στα σχολεία, λόγω της ανεπάρκειας των μέτρων της κυβέρνησης. Αγωνιούν και κινητοποιούνται για τη μόρφωσή τους αλλά και για την προστασία της υγεία τους, αλλά και της οικογένειάς τους, δηλαδή εμάς των γονιών τους. Εχουν δίκιο και πρέπει να τους ακούσει επιτέλους η κυβέρνηση. Στεκόμαστε στο πλάι τους και στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους.

Οι μορφές πάλης και αγώνα που κάθε φορά οι μαθητές επιλέγουν να εκφράσουν τα αιτήματά τους και να ακουστεί δυνατά η φωνή τους, ακόμα και σήμερα κάτω από τις μάσκες, έγκεινται στην αυτοτέλεια που έχει το μαθητικό κίνημα και στις συλλογικές αποφάσεις που οι ίδιοι οι μαθητές λαμβάνουν.

Εμείς, ως γονείς, οφείλουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή των διεκδικήσεων για τη μόρφωση που έχουν ανάγκη σήμερα τα παιδιά μας, να διαμορφώνουμε κοινό μέτωπο πάλης με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, γιατί τα προβλήματα είναι κοινά και εκφράζονται οξυμένα μέσα στα σχολεία».

Παρακαταθήκη η κοινή δράση μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών

-- Πώς εκφράζεται σήμερα αυτή η κοινή πάλη;

-- Σε όλη τη χώρα έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες κινητοποιήσεις Συλλόγων και Ενώσεων Γονέων σε δήμους και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για να απαιτηθούν άμεσα μέτρα σε κάθε περιοχή με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν. Είναι σημαντικό ότι σ' αυτές τις κινητοποιήσεις συμμετέχουν οργανωμένα και με συλλογικές αποφάσεις μαθητές και εκπαιδευτικοί. Σε κάθε πόλη σχεδόν, από την Κομοτηνή μέχρι το Ηράκλειο της Κρήτης, έχουν γίνει εκατοντάδες μαθητικές κινητοποιήσεις, για να ακουστούν τα αιτήματα των μαθητών, σε όλες αυτές τις κινητοποιήσεις οι μαθητές έχουν τη συμπαράσταση Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων. Επίσης οι Σύλλογοι και οι Ενώσεις Γονέων πρωτοστατούν ενάντια στην προσπάθεια να ποινικοποιηθούν οι μαθητικοί αγώνες.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα στην Πετρούπολη, όπου κλήθηκε η Ενωση Γονέων στο Αστυνομικό Τμήμα για να καταγγείλει δήθεν τις καταλήψεις στα σχολεία της περιοχής με πρόσχημα αν οι μαθητές κινητοποιούνται ενάντια στη μάσκα. Οι ίδιοι οι γονείς μέσα από την Ενωση Γονέων και στην Πετρούπολη στάθηκαν δίπλα στους μαθητές, καταθέτοντας υπόμνημα με τα αιτήματα των γονιών που είναι κοινά με αυτά των μαθητών. Επίσης, αναφέρουμε χαρακτηριστικά τα κοινά ψηφίσματα που έχουν πάρει Ενώσεις Γονέων μαζί με τοπικές ΕΛΜΕ για τις διεκδικήσεις τους για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, που δεν διαφέρουν ουσιαστικά σε τίποτα από τα δίκαια αιτήματα που κινητοποιούν τους μαθητές, σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπως στη Σύρο ή στο Αίγιο.

Μια σημαντική παρακαταθήκη, που, αν το θέλετε, δείχνει και το δρόμο για τον τρόπο που τα οξυμένα προβλήματα πρέπει να μας κινητοποιούν, είναι ότι αυτή την περίοδο γονείς - μαθητές - εκπαιδευτικοί κινητοποιούνται από κοινού.

-- Ποια συμπεράσματα βγαίνουν από τη στάση του υπουργείου και της κυβέρνησης και τις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις και ποια η συνέχεια;

-- Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εξακολουθούν να κωφεύουν. Η πολιτική της κυβέρνησης είναι αυτή που υποκινεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα που αντί να ενισχύουν τη μορφωτική διαδικασία και την ασφάλεια στα σχολεία, οξύνουν τα ήδη οξυμένα προβλήματα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια, τα προβλήματα με τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου τρεις βδομάδες μετά την έναρξη των σχολείων.

Σήμερα, υπάρχουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περίπου 8.000 κενά σε καθηγητές, που σημαίνει ότι εβδομαδιαίως χάνονται σχεδόν 170.000 διδακτικές ώρες. Σήμερα, δεν αντιστοιχεί ούτε μια καθαρίστρια ανά σχολείο, αφού για 13.000 σχολικές μονάδες προσλήφθηκαν 9.500 καθαρίστριες, με το 45% να είναι 3ωρης απασχόλησης και οι δήμοι να μετατρέπουν το προσωπικό αυτό σε πλήρους απασχόλησης μεταφέροντας το κόστος στους γονείς μέσα από τα δημοτικά τέλη ως ανταποδοτική υπηρεσία. Οι γονείς πληρώνουν για τις μάσκες που πρέπει να φοράνε τα παιδιά στο σχολείο, ακόμα και οι δύο δωρεάν μάσκες έγιναν τελικά μία και αυτή ήταν ακατάλληλη.

Σήμερα, όπου κλείνει τμήμα λόγω κορονοϊού, γονείς και εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να ακριβοπληρώνουν τα τεστ, γιατί είναι «ατομική ευθύνη», όπως ορίζει το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Σήμερα με «ρυθμούς χελώνας» και χωρίς ισότιμους όρους γίνεται η τηλεκπαίδευση για τα παιδιά που μένουν σε καραντίνα λόγω κρούσματος στο τμήμα τους, που τελικά με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας μπαίνουν και σε «μορφωτική καραντίνα».

Σήμερα, που όλοι σημειώνουν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να αποσυμφορηθούν για την προστασία της δημόσιας υγείας, πάνω από 250.000 μαθητές σε όλη τη χώρα πηγαίνουν στο σχολείο τους με τα πούλμαν των σχολικών μεταφορών να έχουν 100% πληρότητα, δηλαδή μέχρι 52 μαθητές.

Σήμερα, η κυβέρνηση, που φέρει όλη την ευθύνη για τα προβλήματα των σχολείων, έχοντας κάνει τα υγειονομικά πρωτόκολλα «λάστιχο», αντί να δίνει λύσεις, πλέον απειλεί μαθητές και τους αποκλείει από τη μόρφωση. Με τιμωρητικό τρόπο, κόπτεται «δήθεν» για τις χαμένες εκπαιδευτικές ώρες, όταν δεν έχει εξασφαλίσει το αυτονόητο, δηλαδή καθηγητές για τα παιδιά μας και τα 4ωρα και 5ωρα είναι καθεστώς στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, και αποκλείει μαθητές από την τηλεκπαίδευση που βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Αλήθεια, ποιος θα ορίζει ποιος μαθητής δικαιούνται να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση σε ένα σχολείο που είναι υπό κατάληψη;

Τελικά, η κυβέρνηση αυτόν το ρόλο ετοιμάζει για τους καθηγητές, να είναι καταδότες των μαθητών τους και να βάζουν οι ίδιοι οι καθηγητές «κόφτη» στη μόρφωση των μαθητών. Αλήθεια, ο μαθητής που δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν έχει Η/Υ, θα λαμβάνει απουσία γιατί δεν συμμετέχει στο μάθημα; Η πείρα έδειξε ότι πέρυσι την περίοδο που έκλεισαν τα σχολεία, πάνω από 300.000 μαθητές αποκλείστηκαν από την τηλεκπαίδευση γιατί δεν είχαν τα ηλεκτρονικά μέσα να παρακολουθήσουν μαθήματα.

Εμείς, οι γονείς, δεν μπορούμε να δεχτούμε αυτόν τον κατήφορο της κυβέρνησης. Να αποσύρει η υπουργός τώρα αυτή την απόφαση, είναι ανεπίτρεπτο με ευθύνη του κράτους να αποκλείεται μαθητής από τη μόρφωση.

Οι γονείς, με όπλο τα συλλογικά τους όργανα, χρειάζεται αυτή την περίοδο να συσπειρωθούν και να μαζικοποιήσουν ακόμα περισσότερο τους Συλλόγους Γονέων. Στη βάση των οξυμένων προβλημάτων και όπως αυτά εκφράζονται σε κάθε σχολείο, σε κάθε περιοχή, μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς, να πρωτοστατήσουν και να διεκδικήσουν μόρφωση, υγιεινή και ασφάλεια για κάθε σχολείο, για κάθε μαθητή.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Δεν θα γίνουμε το μακρύ χέρι της κυβέρνησης ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές»

Στάσεις εργασίας από ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ για να μην εφαρμοστεί η απαράδεκτη εκβιαστική Υπουργική Απόφαση

«

Δεν θα γίνουμε το μακρύ χέρι της κυβέρνησης ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές», δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στην πρωτοφανή απόφαση της κυβέρνησης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία που βρίσκονται υπό κατάληψη, με αποκλεισμό όσων μαθητών προβαίνουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Η ΟΛΜΕ προχώρησε σε προκήρυξη τρίωρων στάσεων εργασίας για την Παρασκευή και τη Δευτέρα, με ΕΛΜΕ να προσθέτουν με αποφάσεις τους τρεις ακόμα ώρες προκειμένου να καλύψουν όλο το ωράριο και οι εκπαιδευτικοί να μην υλοποιήσουν την απαράδεκτη απόφαση.

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων το ΔΣ της Ομοσπονδίας, «στην ΥΑ 131451/ΓΔ4 αναφέρεται ότι θα παίρνουν απουσίες όσοι μαθητές δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Αδιαφορεί για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ για τα παιδιά που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (30% βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ) και όχι μόνο δεν τους τον παρείχε, παρά τις ψευδείς εξαγγελίες, αλλά τους τιμωρεί για τη φτώχεια τους με απουσίες.

Ταυτόχρονα, προβλέπεται, όλως παρανόμως, ο αποκλεισμός από την τηλεκπαίδευση και άρα υποχρεωτική απουσία όσων μαθητών συνεχίσουν να αγωνίζονται. Προσπαθεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες των μαθητών τους. Είναι αυτονόητο ότι κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να παίξει έναν τέτοιο ρόλο.

Οι εκπαιδευτικοί το προηγούμενο διάστημα στάθηκαν δίπλα στους μαθητές τους κάνοντας εξ αποστάσεως εκπαίδευση με αποκλειστικά δικά τους μέσα, αφού το ΥΠΑΙΘ δεν παρείχε κανέναν εξοπλισμό. Κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος ούτε να διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό ούτε να χρησιμοποιεί δικά του μέσα.

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας αντί να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, αντί να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, επιλέγουν τον απαράδεκτο δρόμο των απειλών, των εκφοβισμών και της τρομοκρατίας».

«Ξεκαθαρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πρόκειται να παίξουμε το ρόλο του παιδονόμου, ούτε πρόκειται να γίνουμε χαφιέδες των αγωνιζόμενων μαθητών. Δεν πρόκειται να καταστούμε μηχανισμός απεργοσπασίας σε βάρος των μαθητικών κινητοποιήσεων», σημειώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών».

Καλεί, παράλληλα, «η υπουργός και η κυβέρνηση να απολογηθούν εδώ και τώρα:

Γιατί ήδη από το Μάρτη απέκλεισαν το ενδεχόμενο μείωσης μαθητών ανά τάξη.

Γιατί έχουν ακόμα και τώρα αφήσει άδεια τα σχολεία από εκπαιδευτικούς. Στα παστωμένα 27άρια τμήματα λείπουν αυτή τη στιγμή πάνω από 8.000 εκπαιδευτικοί, χάνονται πάνω από 170.000 διδακτικές ώρες κάθε βδομάδα.

Γιατί έχουν λιγότερες από 1 καθαρίστριες ανά σχολικό κτίριο! Στα 13.000 σχολικά κτίρια αντιστοιχούν 10.000 καθαρίστριες!

Γιατί αρνούνται την επαναλειτουργία σχολικών κτιρίων.

Η ενοχή τους είναι κάτι παραπάνω από οφθαλμοφανής, είναι ξεκάθαρο ότι θέλουν τα σχολεία υγειονομικές βόμβες και κλειστά. Γι' αυτό άλλωστε και αναζητούν τους "υποκινητές", χαρακτηρίζουν τους μαθητές "ανώριμους" και προσπαθούν να κάνουν τους εκπαιδευτικούς συνενόχους τους».

Η ΑΣΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να δώσουν τη μάχη ενάντια στη λογική που υπουργείου Παιδείας που τους θέλει καταδότες των μαθητών τους, εφαρμόζοντας την απόφαση της Ομοσπονδίας και των ΕΛΜΕ, με σύγκληση συλλόγων διδασκόντων, ώστε να παρθούν αποφάσεις μη εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ