ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2023
Σελ. /28
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ανοίγει πολύπλευρα το θέμα της Ειδικής Αγωγής με στόχο την ενεργοποίηση όλων των οργάνων των γονιών

Συσκέψεις και άλλες δράσεις το επόμενο διάστημα με κατεύθυνση τη διοργάνωση ημερίδας την άνοιξη

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής συζήτησε στη συνεδρίασή του το Σάββατο 25 Νοέμβρη, σε συνέχεια των αποφάσεων του Συνεδρίου της Ομοσπονδίας, το πολύ σοβαρό θέμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αφορά περίπου το 10% του μαθητικού πληθυσμού, δηλαδή περίπου 150.000 μαθητές, με βάση τα επιστημονικά δεδομένα για την αναλογία αυτών των μαθητών επί του γενικού πληθυσμού. Οι μαθητές αυτοί είτε φοιτούν στο Γενικό Σχολείο (Τμήματα Ενταξης ή Παράλληλη Στήριξη) είτε σε Ειδικό Σχολείο.

«Στόχος μας είναι και με το κείμενο αυτό της απόφασης να ανοίξει η συζήτηση και ο προβληματισμός στις Ενώσεις και στους Συλλόγους Γονέων, να καταλήξουμε σε σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών ώστε να αναδειχτούν τα προβλήματα πιο σταθερά και οργανωμένα από το σύνολο των οργανώσεων γονέων», σημειώνει το ΔΣ της Ομοσπονδίας, που έχει ετοιμάσει προπαγανδιστικό υλικό με τις διεκδικήσεις των γονιών, ενώ σχεδιάζει τη διαμόρφωση ξεχωριστής ηλεκτρονικής σελίδας για την Ειδική Αγωγή. Παράλληλα προγραμματίζει συσκέψεις και συναντήσεις των Περιφερειακών Επιτροπών της Ομοσπονδίας μαζί με τις Ενώσεις Γονέων των περιοχών για την καλύτερη καταγραφή των προβλημάτων και των ελλείψεων, με κατεύθυνση τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με τη συμμετοχή επιστημόνων που εργάζονται στον χώρο και την προβολή των στοιχείων που θα συγκεντρωθούν, την περίοδο πριν από το Πάσχα.

Αντιμετωπίζουμε ως δικαίωμα τη θετική διάκριση των μαθητών που το έχουν ανάγκη

Στην απόφαση της Ομοσπονδίας δίνεται αναλυτική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), τις ειδικές δομές και τη στήριξη στα Γενικά Σχολεία, με τα Τμήματα Ενταξης και την Παράλληλη Στήριξη, την κατάσταση που επικρατεί στα Ειδικά Σχολεία, αλλά και το ξεχωριστό ζήτημα με τη μεταφορά των μαθητών τους. Να σημειωθεί ότι διανύουμε τον τρίτο μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα κενά που παραμένουν είναι εκατοντάδες, κυρίως στην Παράλληλη Στήριξη, χωρίς φυσικά να έχουν καλυφτεί πλήρως τα Ειδικά Σχολεία ή τα Τμήματα Ενταξης.

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής ξεκαθαρίζει ότι παλεύει για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές ανάγκες που χρειάζονται «περισσότερη στήριξη, συνθετότερη παρέμβαση, εξατομικευμένο πρόγραμμα, συνεργασία διαφόρων επιστημονικών ειδικοτήτων».

«Είναι υποκριτικές», προσθέτει, «οι διακηρύξεις, από την πλευρά της εκάστοτε κυβέρνησης και των υπουργείων Παιδείας, περί μη διάκρισης, της μη "ταμπελοποίησης" των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο όνομα της λεγόμενης ισοτιμίας. Υπερασπιζόμαστε τη θετική διάκριση των μαθητών που το έχουν ανάγκη και την αντιμετωπίζουμε ως δικαίωμα, καθώς εάν δεν ξεχωρίσεις την ανάγκη που υπάρχει, εάν δεν την προσδιορίσεις επιστημονικά, σημαίνει ότι αποδεσμεύεσαι από την υποχρέωση που έχεις ως κράτος να την καλύψεις. Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται καθημερινά ότι αυτές οι διακηρύξεις χρησιμοποιούνται για να χρυσώσουν το χάπι της υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Από τη μία τα Ειδικά Σχολεία, με ευθύνη κυβερνήσεων και δήμων, λειτουργούν με υποβαθμισμένους όρους, και από την άλλη εντάσσουν στο γενικό πλαίσιο παιδιά, που τα αφήνουν στην κυριολεξία αβοήθητα, στο όνομα της υποτιθέμενης "ισοτιμίας". Αλήθεια, πόσο ισότιμο είναι ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού, μέσα σε μία τάξη με 25 μαθητές, που η διδακτέα ύλη τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, και ο εκπαιδευτικός, σε αυτό το μωσαϊκό μαθητών, παλεύει να διαφοροποιήσει, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών, το μάθημα;».

«Οι Οργανώσεις Γονέων παλεύουμε, όπως για όλους τους μαθητές, έτσι και για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με γνώμονα τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες τους, το δικαίωμά τους στην ολόπλευρη στήριξη και προετοιμασία τους για την πραγματική ένταξή τους στη ζωή», τονίζει η Ομοσπονδία, που μαζί με την απόφασή της δίνει και ένα παράρτημα με ορισμένα στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Πλαίσιο των αιτημάτων για ένα σχολείο που θα υπηρετεί και τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία

Για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς διεκδικούν:

  • Μείωση των μαθητών ανά τάξη και κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών ως βάση για την υποδοχή κάθε υποστηρικτής δομής για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Πρώιμη διάγνωση σε δημόσιες και δωρεάν δομές όσο γίνεται πιο έγκαιρα, από τη βρεφική, κιόλας, ηλικία από όλο το αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό, ειδικούς παιδαγωγούς, αναπτυξιολόγους γιατρούς, ψυχολόγους και έναρξη της παρέμβασης όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα, σε κατάλληλα παιδαγωγικά, θεραπευτικά πλαίσια ανάλογα με την αναπηρία.
  • Για την εκπαίδευση, ίδρυση ΚΕΔΑΣΥ, στελέχωσή τους από μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό προσωπικό των αναγκαίων ειδικοτήτων, και στέγασή τους σε κατάλληλα κτίρια, με όλα τα διαθέσιμα, σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία ώστε να γίνονται ολοκληρωμένα οι αξιολογήσεις.
  • Ιδρυση και επέκταση Ειδικών Σχολείων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό προσωπικό, σε σύγχρονα, ασφαλή, κατάλληλα κτίρια, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των παιδιών.
  • Ιδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ενταξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από μόνιμο ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό ώστε να δίνεται η αναγκαία εξατομικευμένη στήριξη. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη. Να αντιμετωπιστούν αποκλεισμοί μαθητών από εκδρομές, εκπαιδευτικές δράσεις, ακόμα και συμμετοχή στο παιχνίδι στο διάλειμμα εξαιτίας της έλλειψης επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης.
  • Ολη η επιστημονική παρέμβαση να ξεκινά και να ολοκληρώνεται εντός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές κ.λπ.), σε Γενικά και Ειδικά Σχολεία.
  • Προγράμματα σπουδών και διεπιστημονικά εξατομικευμένα επιστημονικά προγράμματα που να εστιάζουν στις ικανότητες του κάθε μαθητή.
  • Περιεχόμενο και συνολική λειτουργία του σχολείου, Γενικού ή Ειδικού, που να προετοιμάζει τον μαθητή για την ολόπλευρη ανάπτυξή του, τις αναγκαίες επαγγελματικές γνώσεις, για την ένταξή του στην κοινωνία, σε μια ανεξάρτητη ζωή.
  • Ενιαίο, δημόσιο σύστημα μεταφορών για τους μαθητές, με κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό, οδηγούς και συνοδούς, με ασφαλή και κατάλληλα λεωφορεία.
  • Αναβάθμιση και ίδρυση νέων δομών Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) ΑμεΑ που θα είναι δημόσιες και δωρεάν, με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και επιστημονικά καταρτισμένο μόνιμο προσωπικό. Φυσικά αυτό το γενικό πλαίσιο αιτημάτων θέτει τις βασικές προϋποθέσεις ώστε να προσφέρεται ολόπλευρη, επιστημονική στήριξη στους μαθητές αυτούς.

«Στόχος είναι το πλαίσιο αυτό να εξειδικευτεί, ανά περιοχή, ανάλογα με τα εντοπισμένα οξυμένα προβλήματα και τα αιτήματα που υπάρχουν», σημειώνει το ΔΣ της Ομοσπονδίας και τονίζει: «Επιδιώκουμε, λοιπόν, ανοίγοντας το θέμα να "χαρτογραφήσουμε" καλύτερα, πιο ολοκληρωμένα τον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Αττικής, τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μαζί με τις οικογένειές τους, να ιεραρχηθούν ως τέτοια, να αναδειχτούν, να γίνουν αντικείμενο διεκδίκησης για την επίλυση και κάλυψή τους».

Ενδεικτικά στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής

Ορισμένα στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δίνει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής σε παράρτημα μαζί με την απόφασή της. Τα διαθέσιμα στοιχεία αντλούνται από το 10ο Δελτίο Στατιστικής Πληροφόρησης «Στοιχεία για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και η Ομοσπονδία ξεχωρίζει τα εξής:

  • Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με ή χωρίς επίσημη γνωμάτευση) που φοιτούν στη Γενική και Ειδική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 101.683 μαθητές, αποτελώντας το 7% του μαθητικού πληθυσμού της χώρας.
  • Το 68% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι αγόρια.
  • Το 88% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης.
  • Το σχολικό έτος 2019 - 2020 φοίτησαν στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 89.597 μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) φοίτησαν 12.086 μαθητές.
  • Ο μαθητικός πληθυσμός των ΣΜΕΑΕ αποτελείται κυρίως από μαθητές με νοητική αναπηρία, σε ποσοστό 35%, μαθητές με αυτισμό (31,4%) και μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες (12,1%).
  • Η πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν στην Ειδική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιλέγουν την Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση και σχεδόν το 50% αυτών φοιτούν σε Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).
  • Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης υποστηρίζονται σε Τμήματα Ενταξης με κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα σε ποσοστό 42,1% (37.738 μαθητές), ενώ αντίστοιχο ποσοστό μαθητών λαμβάνουν υποστήριξη μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης (41,2%).
  • Το 36,4% των μαθητών που φοιτούν σε Τμήματα Ενταξης δεν έχουν επίσημη γνωμάτευση για αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη.
  • Το 10,7% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία έχουν λάβει έγκριση για Παράλληλη Στήριξη (9.612 μαθητές).
  • Ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη (εκτός του εκπαιδευτικού της τάξης) περιορίζεται σημαντικά κατά το πέρασμα από την Πρωτοβάθμια στην κατώτερη Δευτεροβάθμια και ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκεί το ποσοστό μαθητών που φοιτούν υποστηριζόμενοι μόνο από τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης υπερβαίνει το 90%.
  • Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι 71 συνολικά. Σύμφωνα πάλι με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το σχολικό έτος 2018 - 2019 διεκπεραιώθηκε το 27,11% των αιτήσεων, το επόμενο έτος το 26,56% και το 2020 - 2021 μόλις το 28,32%. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους εργαζόμενους στα ΚΕΔΑΣΥ για την κύρια αιτία της μη έγκαιρης γνωμάτευσης, κατά 83% αφορά την έλλειψη προσωπικού, κατά 62% την έλλειψη χώρων, κατά 59% την έλλειψη ψυχομετρικών εργαλείων και κατά 59% την απουσία έμπειρου προσωπικού.

Παράλληλα, η Ομοσπονδία παραθέτει στο παράρτημα μια σειρά στοιχεία για την προβληματική κατάσταση των κτιρίων των σχολείων Ειδικής Αγωγής στην Αττική και των ελλείψεων στις υποδομές τους, τα οποία είχε παρουσιάσει, μεταξύ άλλων θεμάτων για τη σχολική στέγη, σε συνέντευξη Τύπου τον περασμένο Μάρτη, και που μέχρι σήμερα παραμένουν στην ίδια κατάσταση.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση για την κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην περιοχή στις 10 Δεκέμβρη

Την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, στην Εκπαίδευση και Πρόνοια στην Κεντρική Μακεδονία και την πρόταση του ΚΚΕ για το δικαίωμα στην ουσιαστική ένταξη στη ζωή θα παρουσιάσει η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, σε εκδήλωση που θα πραγματοποιήσει την Κυριακή 10 Δεκέμβρη, στις 11 π.μ., στο αμφιθέατρο 3 του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

Η εκδήλωση απευθύνεται στους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή, στους γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων Ειδικής Αγωγής και Υγείας, αλλά και σε όλους όσοι αγωνιούν για την κατάσταση με την Ειδική Αγωγή.

Την κεντρική ομιλία θα κάνει η Αγγελική Γκούσκου, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Παρεμβάσεις θα γίνουν από την Λένα Τσαγρή, κοινωνική λειτουργό, γραμματέα του ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας, μέλος του ΔΣ του ΠΟΣΕΕΠΕΑ και μέλος της ΤΕ Εκπαιδευτικών Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, και την Γωγώ Κάκαρη, ψυχολόγο, γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή Κεντρικής Μακεδονίας και μέλος της ΤΕ Υγείας Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Με την ολοκλήρωση των ομιλιών θα ακολουθήσει συζήτηση.

Ο αγώνας για την ικανοποίηση των αναγκών σας είναι μέτρο προόδου, πολιτισμού και ανθρωπιάς

Γραμμα προς τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη

Με αφορμή την 3η του Δεκέμβρη, Παγκόσμια Μέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής απευθύνθηκε στους μαθητές με ένα γράμμα προς τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, σημειώνοντας:

«Αγαπητή μαθήτρια, Αγαπητέ μαθητή,

εσύ που μπορεί να έχεις κάποιου είδους αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη...

εσύ που από την πρώτη σου επαφή με τα γράμματα ένιωθες ότι η γραφή είναι μία επώδυνη κατάσταση, αφού καταβάλλεις υπεράνθρωπη προσπάθεια να κατακτήσεις τον γραπτό λόγο, καθώς τον αποκωδικοποιείς με διαφορετικό τρόπο από τους υπόλοιπους συμμαθητές σου...

εσύ που στις κοινωνικές σου συναναστροφές, στην καθημερινότητά σου έχεις ανάγκη από σταθερότητα, επανάληψη, συγκεκριμένες κοινωνικές επαφές για να αναπτύξεις όλες τις ικανότητες και δυνατότητές σου...

εσύ που για κάποιο λόγο έχεις αισθητηριακές ή κινητικές ή οποιεσδήποτε άλλου είδους δυσκολίες που επιβαρύνουν την καθημερινότητά σου με επιπλέον μόχθο για να καταφέρεις όσα οι υπόλοιποι συμμαθητές σου καταφέρνουν χωρίς να κοπιάζουν το ίδιο...

Λοιπόν, όλοι εσείς τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, όπως κάθε άλλο παιδί έχετε έναν πλούτο ικανοτήτων και δυνατοτήτων, καθώς και το δικαίωμα να λαμβάνετε ολοκληρωμένη στήριξη ώστε να τις αναπτύξετε ολόπλευρα.

Και εμείς, οι γονείς όλων των παιδιών παλεύουμε για το σχολείο που θα προσφέρει όλο το επιστημονικό δυναμικό, τις σύγχρονες κτιριακές υποδομές, τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα που απαιτούνται,

παλεύουμε για το σχολείο που δεν θα είναι ανταγωνιστικό, εξετασιοκεντρικό, γνωσιοκεντρικό για να αγκαλιάσει όλα τα παιδιά και όχι μόνο όσα αντέχουν να τερματίσουν σε αυτήν την κούρσα,

παλεύουμε για σύγχρονα ειδικά σχολεία, με το κατάλληλο προσωπικό κάθε ειδικότητας, γιατί με αυτήν τη στήριξη η μεγάλη σας πλειοψηφία προετοιμάζεται για να ενταχθεί ισότιμα στη ζωή και στην εργασία.

Δηλαδή, παλεύουμε για ένα ανθρωπινότερο σχολείο που θα αφουγκράζεται τις σύνθετες μορφωτικές ανάγκες σας και θα τις υπηρετεί, σχολείο που θα προσφέρει ΘΕΤΙΚΑ ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, για να αναμετρηθείτε με όλα όσα είναι διαφορετικά για εσάς και ίσως και δυσκολότερα.

Και επειδή αυτήν τη μέρα πολλές ανέξοδες υποσχέσεις δίνονται από κυβερνώντες και μη, δηλώνεται μία ξεχασμένη, για τις υπόλοιπες μέρες, ευαισθησία για τη ζωή σας και τις ανάγκες σας, εμείς δηλώνουμε ότι θα είμαστε συνεπείς, πάντα μπροστά, στους αγώνες για να ικανοποιηθούν όλα όσα έχετε πραγματικά ανάγκη.

Γιατί για μας ο αγώνας για την ικανοποίηση των αναγκών σας είναι μέτρο προόδου, πολιτισμού και ανθρωπιάς της κοινωνίας και δεν κάνουμε βήμα πίσω από αυτό, θα συνεχίσουμε να τον δίνουμε, για όλα τα παιδιά, για το μέλλον τους, για τη ζωή τους».

Εκδηλώσεις σε πανεπιστήμια της Αθήνας

Αύριο Πέμπτη, στις 2 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Για το Πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας» διοργανώνουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην Πανεπιστημιούπολη 1 του ΠαΔΑ, στην αίθουσα Κ16.214. Θα μιλήσει η Ευτυχία Χατζηδάκη, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Την ίδια μέρα, στις 3 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Δυναμώνουμε τη σπίθα του αγώνα για την ισοτιμία και τη χειραφέτηση της γυναίκας. Κόντρα στα σκοτάδια της βίας, της εκμετάλλευσης, των πολέμων» διοργανώνει η ΟΒ ΑΣΠΑΙΤΕ της ΚΝΕ, στην αίθουσα 151. Θα μιλήσει η Γωγώ Θεοδωροπούλου, επικεφαλής της Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για τις γυναίκες και τα νέα ζευγάρια.

Την Παρασκευή 8 Δεκέμβρη, στις 2 μ.μ., εκδήλωση με θέμα «Οι εξελίξεις στις λιμενικές υποδομές. Το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά» διοργανώνουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. θα μιλήσει ο Πέτρος Μαρκομιχάλης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΤΟ Μεταφορών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ