Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Ενδεικτικά στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής

Ορισμένα στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δίνει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής σε παράρτημα μαζί με την απόφασή της. Τα διαθέσιμα στοιχεία αντλούνται από το 10ο Δελτίο Στατιστικής Πληροφόρησης «Στοιχεία για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και η Ομοσπονδία ξεχωρίζει τα εξής:

  • Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με ή χωρίς επίσημη γνωμάτευση) που φοιτούν στη Γενική και Ειδική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέρχονται σε 101.683 μαθητές, αποτελώντας το 7% του μαθητικού πληθυσμού της χώρας.
  • Το 68% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι αγόρια.
  • Το 88% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης.
  • Το σχολικό έτος 2019 - 2020 φοίτησαν στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 89.597 μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) φοίτησαν 12.086 μαθητές.
  • Ο μαθητικός πληθυσμός των ΣΜΕΑΕ αποτελείται κυρίως από μαθητές με νοητική αναπηρία, σε ποσοστό 35%, μαθητές με αυτισμό (31,4%) και μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες (12,1%).
  • Η πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν στην Ειδική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιλέγουν την Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση και σχεδόν το 50% αυτών φοιτούν σε Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).
  • Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης υποστηρίζονται σε Τμήματα Ενταξης με κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα σε ποσοστό 42,1% (37.738 μαθητές), ενώ αντίστοιχο ποσοστό μαθητών λαμβάνουν υποστήριξη μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης (41,2%).
  • Το 36,4% των μαθητών που φοιτούν σε Τμήματα Ενταξης δεν έχουν επίσημη γνωμάτευση για αναπηρία ή/και ειδική εκπαιδευτική ανάγκη.
  • Το 10,7% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία έχουν λάβει έγκριση για Παράλληλη Στήριξη (9.612 μαθητές).
  • Ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη (εκτός του εκπαιδευτικού της τάξης) περιορίζεται σημαντικά κατά το πέρασμα από την Πρωτοβάθμια στην κατώτερη Δευτεροβάθμια και ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκεί το ποσοστό μαθητών που φοιτούν υποστηριζόμενοι μόνο από τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης υπερβαίνει το 90%.
  • Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι 71 συνολικά. Σύμφωνα πάλι με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το σχολικό έτος 2018 - 2019 διεκπεραιώθηκε το 27,11% των αιτήσεων, το επόμενο έτος το 26,56% και το 2020 - 2021 μόλις το 28,32%. Από τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους εργαζόμενους στα ΚΕΔΑΣΥ για την κύρια αιτία της μη έγκαιρης γνωμάτευσης, κατά 83% αφορά την έλλειψη προσωπικού, κατά 62% την έλλειψη χώρων, κατά 59% την έλλειψη ψυχομετρικών εργαλείων και κατά 59% την απουσία έμπειρου προσωπικού.

Παράλληλα, η Ομοσπονδία παραθέτει στο παράρτημα μια σειρά στοιχεία για την προβληματική κατάσταση των κτιρίων των σχολείων Ειδικής Αγωγής στην Αττική και των ελλείψεων στις υποδομές τους, τα οποία είχε παρουσιάσει, μεταξύ άλλων θεμάτων για τη σχολική στέγη, σε συνέντευξη Τύπου τον περασμένο Μάρτη, και που μέχρι σήμερα παραμένουν στην ίδια κατάσταση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ