Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ανοίγει πολύπλευρα το θέμα της Ειδικής Αγωγής με στόχο την ενεργοποίηση όλων των οργάνων των γονιών

Συσκέψεις και άλλες δράσεις το επόμενο διάστημα με κατεύθυνση τη διοργάνωση ημερίδας την άνοιξη

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής συζήτησε στη συνεδρίασή του το Σάββατο 25 Νοέμβρη, σε συνέχεια των αποφάσεων του Συνεδρίου της Ομοσπονδίας, το πολύ σοβαρό θέμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αφορά περίπου το 10% του μαθητικού πληθυσμού, δηλαδή περίπου 150.000 μαθητές, με βάση τα επιστημονικά δεδομένα για την αναλογία αυτών των μαθητών επί του γενικού πληθυσμού. Οι μαθητές αυτοί είτε φοιτούν στο Γενικό Σχολείο (Τμήματα Ενταξης ή Παράλληλη Στήριξη) είτε σε Ειδικό Σχολείο.

«Στόχος μας είναι και με το κείμενο αυτό της απόφασης να ανοίξει η συζήτηση και ο προβληματισμός στις Ενώσεις και στους Συλλόγους Γονέων, να καταλήξουμε σε σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών ώστε να αναδειχτούν τα προβλήματα πιο σταθερά και οργανωμένα από το σύνολο των οργανώσεων γονέων», σημειώνει το ΔΣ της Ομοσπονδίας, που έχει ετοιμάσει προπαγανδιστικό υλικό με τις διεκδικήσεις των γονιών, ενώ σχεδιάζει τη διαμόρφωση ξεχωριστής ηλεκτρονικής σελίδας για την Ειδική Αγωγή. Παράλληλα προγραμματίζει συσκέψεις και συναντήσεις των Περιφερειακών Επιτροπών της Ομοσπονδίας μαζί με τις Ενώσεις Γονέων των περιοχών για την καλύτερη καταγραφή των προβλημάτων και των ελλείψεων, με κατεύθυνση τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, με τη συμμετοχή επιστημόνων που εργάζονται στον χώρο και την προβολή των στοιχείων που θα συγκεντρωθούν, την περίοδο πριν από το Πάσχα.

Αντιμετωπίζουμε ως δικαίωμα τη θετική διάκριση των μαθητών που το έχουν ανάγκη


Στην απόφαση της Ομοσπονδίας δίνεται αναλυτική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), τις ειδικές δομές και τη στήριξη στα Γενικά Σχολεία, με τα Τμήματα Ενταξης και την Παράλληλη Στήριξη, την κατάσταση που επικρατεί στα Ειδικά Σχολεία, αλλά και το ξεχωριστό ζήτημα με τη μεταφορά των μαθητών τους. Να σημειωθεί ότι διανύουμε τον τρίτο μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα κενά που παραμένουν είναι εκατοντάδες, κυρίως στην Παράλληλη Στήριξη, χωρίς φυσικά να έχουν καλυφτεί πλήρως τα Ειδικά Σχολεία ή τα Τμήματα Ενταξης.

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής ξεκαθαρίζει ότι παλεύει για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές ανάγκες που χρειάζονται «περισσότερη στήριξη, συνθετότερη παρέμβαση, εξατομικευμένο πρόγραμμα, συνεργασία διαφόρων επιστημονικών ειδικοτήτων».

«Είναι υποκριτικές», προσθέτει, «οι διακηρύξεις, από την πλευρά της εκάστοτε κυβέρνησης και των υπουργείων Παιδείας, περί μη διάκρισης, της μη "ταμπελοποίησης" των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο όνομα της λεγόμενης ισοτιμίας. Υπερασπιζόμαστε τη θετική διάκριση των μαθητών που το έχουν ανάγκη και την αντιμετωπίζουμε ως δικαίωμα, καθώς εάν δεν ξεχωρίσεις την ανάγκη που υπάρχει, εάν δεν την προσδιορίσεις επιστημονικά, σημαίνει ότι αποδεσμεύεσαι από την υποχρέωση που έχεις ως κράτος να την καλύψεις. Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται καθημερινά ότι αυτές οι διακηρύξεις χρησιμοποιούνται για να χρυσώσουν το χάπι της υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Από τη μία τα Ειδικά Σχολεία, με ευθύνη κυβερνήσεων και δήμων, λειτουργούν με υποβαθμισμένους όρους, και από την άλλη εντάσσουν στο γενικό πλαίσιο παιδιά, που τα αφήνουν στην κυριολεξία αβοήθητα, στο όνομα της υποτιθέμενης "ισοτιμίας". Αλήθεια, πόσο ισότιμο είναι ένα παιδί στο φάσμα του αυτισμού, μέσα σε μία τάξη με 25 μαθητές, που η διδακτέα ύλη τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, και ο εκπαιδευτικός, σε αυτό το μωσαϊκό μαθητών, παλεύει να διαφοροποιήσει, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών, το μάθημα;».

«Οι Οργανώσεις Γονέων παλεύουμε, όπως για όλους τους μαθητές, έτσι και για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με γνώμονα τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες τους, το δικαίωμά τους στην ολόπλευρη στήριξη και προετοιμασία τους για την πραγματική ένταξή τους στη ζωή», τονίζει η Ομοσπονδία, που μαζί με την απόφασή της δίνει και ένα παράρτημα με ορισμένα στοιχεία για την πανελλαδική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Πλαίσιο των αιτημάτων για ένα σχολείο που θα υπηρετεί και τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία

Για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς διεκδικούν:

  • Μείωση των μαθητών ανά τάξη και κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών ως βάση για την υποδοχή κάθε υποστηρικτής δομής για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Πρώιμη διάγνωση σε δημόσιες και δωρεάν δομές όσο γίνεται πιο έγκαιρα, από τη βρεφική, κιόλας, ηλικία από όλο το αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό, ειδικούς παιδαγωγούς, αναπτυξιολόγους γιατρούς, ψυχολόγους και έναρξη της παρέμβασης όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα, σε κατάλληλα παιδαγωγικά, θεραπευτικά πλαίσια ανάλογα με την αναπηρία.
  • Για την εκπαίδευση, ίδρυση ΚΕΔΑΣΥ, στελέχωσή τους από μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό προσωπικό των αναγκαίων ειδικοτήτων, και στέγασή τους σε κατάλληλα κτίρια, με όλα τα διαθέσιμα, σύγχρονα επιστημονικά εργαλεία ώστε να γίνονται ολοκληρωμένα οι αξιολογήσεις.
  • Ιδρυση και επέκταση Ειδικών Σχολείων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό προσωπικό, σε σύγχρονα, ασφαλή, κατάλληλα κτίρια, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των παιδιών.
  • Ιδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ενταξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από μόνιμο ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό ώστε να δίνεται η αναγκαία εξατομικευμένη στήριξη. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη. Να αντιμετωπιστούν αποκλεισμοί μαθητών από εκδρομές, εκπαιδευτικές δράσεις, ακόμα και συμμετοχή στο παιχνίδι στο διάλειμμα εξαιτίας της έλλειψης επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης.
  • Ολη η επιστημονική παρέμβαση να ξεκινά και να ολοκληρώνεται εντός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές κ.λπ.), σε Γενικά και Ειδικά Σχολεία.
  • Προγράμματα σπουδών και διεπιστημονικά εξατομικευμένα επιστημονικά προγράμματα που να εστιάζουν στις ικανότητες του κάθε μαθητή.
  • Περιεχόμενο και συνολική λειτουργία του σχολείου, Γενικού ή Ειδικού, που να προετοιμάζει τον μαθητή για την ολόπλευρη ανάπτυξή του, τις αναγκαίες επαγγελματικές γνώσεις, για την ένταξή του στην κοινωνία, σε μια ανεξάρτητη ζωή.
  • Ενιαίο, δημόσιο σύστημα μεταφορών για τους μαθητές, με κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό, οδηγούς και συνοδούς, με ασφαλή και κατάλληλα λεωφορεία.
  • Αναβάθμιση και ίδρυση νέων δομών Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) ΑμεΑ που θα είναι δημόσιες και δωρεάν, με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και επιστημονικά καταρτισμένο μόνιμο προσωπικό. Φυσικά αυτό το γενικό πλαίσιο αιτημάτων θέτει τις βασικές προϋποθέσεις ώστε να προσφέρεται ολόπλευρη, επιστημονική στήριξη στους μαθητές αυτούς.

«Στόχος είναι το πλαίσιο αυτό να εξειδικευτεί, ανά περιοχή, ανάλογα με τα εντοπισμένα οξυμένα προβλήματα και τα αιτήματα που υπάρχουν», σημειώνει το ΔΣ της Ομοσπονδίας και τονίζει: «Επιδιώκουμε, λοιπόν, ανοίγοντας το θέμα να "χαρτογραφήσουμε" καλύτερα, πιο ολοκληρωμένα τον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Αττικής, τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μαζί με τις οικογένειές τους, να ιεραρχηθούν ως τέτοια, να αναδειχτούν, να γίνουν αντικείμενο διεκδίκησης για την επίλυση και κάλυψή τους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ