ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Νοέμβρη 1996
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Λεηλατούνται οι συντάξεις των ναυτικών!

Αυθαίρετα το ΝΑΤ άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων! Θύελλα αντιδράσεων. Σε αγωνιστική επιφυλακή καλούνται οι ναυτεργάτες

Σε αυθαίρετη αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων των ναυτεργατών,με αποτέλεσμα την καταλήστευσή τους, προχώρησε, μετά την εισήγηση του προέδρου του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου,με απόφασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού στις 22 του Οκτώβρη!

Ετσι με τη νέα απόφαση που πήρε το ΔΣ του ΝΑΤ, οι συντάξεις θα υπολογίζονται τώρα με βάση το δίπλωμα ή το πτυχίο που κατέχει ο ναυτικός και όχι με βάση τις ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλει στην αντίστοιχη κατηγορία πλοίων!Το γεγονός καταγγέλλουν στις ενώσεις τους οι ίδιοι οι ναυτικοί που έχουν κάνει τα χαρτιά τους για σύνταξη. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της κλοπής, αναφέρουμε τα εξής παραδείγματα: Ενας Α μηχανικός με 29 χρόνια υπηρεσία και με βάση τις ασφαλιστικές του εισφορές, η σύνταξή του υπολογιζόταν στις 264 χιλιάδες δραχμές, τώρα με βάση τη νέα απόφαση επειδή έχει δίπλωμα Γ μηχανικού, θα πάρει σύνταξη 176 χιλιάδες δραχμές! Ενας Α μηχανικός με 22 χρόνια και δυο μήνες υπηρεσία, έπρεπε να πάρει 223 χιλιάδες δραχμές και τώρα θα πάρει 160 χιλιάδες δραχμές!

Το γεγονός καταγγέλλουν οι ναυτεργατικές ενώσεις ΠΕΜΕΝ,"ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",η Ενωση πληρωμάτων ρυμουλκών - ναυαγοσωστικών και το σωματείο Αξιωματικών Πορθμείων γραμμής Ρίου - Αντιρρίου προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον πρόεδρο του ΝΑΤ, τα πολιτικά κόμματα και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.Αυτή η απόφαση έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών. "Οι ναυτεργάτες - τονίζεται - απαιτούν να σταματήσει η καταλήστευσή τους και η παραβίαση της υπάρχουσας νομοθεσίας, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα απαντήσουν με απεργιακούς αγώνες. Απαιτούν να ανακληθεί η επαίσχυντη απόφαση άμεσα, να αποδοθούν ευθύνες σε αυτούς που παρανομούν. Τα ναυτεργατικά σωματεία καλούν όλους τους ναυτεργάτες σε αγωνιστική επιφυλακή. Τα χρέη του ΝΑΤ να τα πληρώσουν οι "έχοντες και οι κατέχοντες" και να σταματήσει η λεηλασία του εισοδήματος των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων".

Αστικές συγκοινωνίες και ιδιωτικά συμφέροντα

Οι αστικές συγκοινωνίες καρκινοβατούν, παρά τα μεγάλα λόγια των αρμοδίων περί εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης. Οι επιβάτες αγανακτούν, στρέφονται κατά των οδηγών και πολλοί σιγοψιθυρίζουν ότι ο πολύμηνος και σκληρός αγώνας για δημόσιες ενιαίες αστικές συγκοινωνίες ήταν το πρόσχημα για να βολευτούν κάποιοι...

Αυτή είναι η σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, για την οποία ευθύνονται οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που στην ουσία ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού, ούτε για ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς στα λεωφορεία.

***

Μια σειρά γεγονότα επιβεβαιώνουν ότι στρώνεται ο δρόμος για να γίνουν οι αστικές συγκοινωνίες πεδίο μίζας, αρπαχτής και εξυπηρέτησης λογής λογής ιδιωτικών συμφερόντων.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την ίδια ώρα που κυβέρνηση και ΟΑΣΑ στην ουσία αδιαφορούν για θέματα απλής οργάνωσης των συγκοινωνιών (δρομολόγια, αφετηρίες, τέρματα, σταθμοί μετεπιβίβασης, ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων), δείχνουν εντούτοις "υπερβάλλοντα ζήλο" για την αγορά λεωφορείων πολλών δεκάδων δισ. δρχ., με γνώμονα την εξυπηρέτηση συμφερόντων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, για την εφαρμογή της τηλεματικής, προϋπολογισμού ενός δισ. δρχ., για την εγκατάσταση - εκ των υστέρων - κλιματιστικών στα λεωφορεία με 600 εκατ. δρχ. κτλ. Αν όλα αυτά για την κυβέρνηση είναι "πολιτική σεβασμού και εξυπηρέτησης των επιβατών", για μας είναι πολιτική εξυπηρέτησης ορισμένων συμφερόντων σε βάρος του ελληνικού λαού.

Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η εμμονή του προέδρου της Κοινότητας Εκάλης, που απέκλεισε με πυροσβεστικά και απορριμματοφόρα οχήματα το δρόμο, για να παρεμποδίσει την αναστροφή των λεωφορείων της ΕΘΕΛ σε πλατεία που είναι μπροστά από το σπίτι του μεγαλοεφοπλιστή Γ. Λάτση!Παρόμοια εμπόδια στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών παρεμβάλλουν και άλλοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες στην Αγ. Παρασκευή, στο Νέο Ψυχικό, στο Χαλάνδρι και αλλού, ενώ στις εργατοσυνοικίες της Αθήνας υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στις συγκοινωνίες. Ούτε, λόγος, βέβαια, για την επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων από τους αρμόδιους. Η κυβέρνηση, ακόμα και για τα πιο απλά, λειτουργεί σαν μαριονέτα του κάθε Λάτση, Λαμπράκη, Βαρδινογιάννη και πάει λέγοντας. Και στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών εφαρμόζει αδιέξοδη πολιτική, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες του επιβατικού κοινού.

***

Για μας, η μόνη διέξοδος βρίσκεται στη διαμόρφωση μετώπου πάλης για τα μικρά και μεγάλα προβλήματα. Και τούτο το μέτωπο εγγυάται μόνο η πολιτική του ΚΚΕ. Οι κομμουνιστές στις αστικές συγκοινωνίες θα δώσουν όλες τους τις δυνάμεις για να "ξυπνήσει" η ηγεσία του Συνδικάτου μας, που βρίσκεται σε πλήρη αδράνεια και όλοι μαζί να διεκδικήσουμε αγωνιστικά, άμεσες λύσεις στα καυτά προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών. Ο κάθε πολίτης, ο κάθε εργάτης, πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι μόνο η δική του συμμετοχή μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα και να κόψει το ...βήχα των ανθρώπων του πλούτου.

Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ

Μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ

Ανύπαρκτη η πολιτική διαχείρισης υδατικών πόρων

Σοβαρές καταγγελίες εκπροσώπων του ΤΕΕ ενόψει του Συνεδρίου, που διοργανώνεται από αύριο στη Λάρισα

Απουσιάζει πλήρως από τη χώρα μας οποιαδήποτε πολιτική διαχείρισης των υδατικών πόρων και από το γεγονός αυτό πηγάζουν όλα τα προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα. Και σαν να μην έφτανε αυτό, τα υπουργεία ανταγωνίζονται μεταξύ τους ποιο θα έχει το πάνω χέρι σε κάθε περίπτωση αξιοποίησης των υδατικών πόρων, προκαλώντας συχνά οξύτατα προβλήματα.

Τη σκοτεινή αυτή εικόνα παρουσίασαν χτες ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ. Λιάσκας και ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Ελλάδας του ΤΕΕ Κ. Μέγας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αφορμή το Διεθνές Συνέδριο για τη Διαχείριση των Υδατικών Πόρων, που αρχίζει αύριο στη Λάρισα και θα ολοκληρωθεί το Σάββατο με την παρουσίαση 95 επιστημονικών εισηγήσεων.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κατάγγειλε ότι το Επιμελητήριο έχει υποβάλει από το 1993 συγκεκριμένο πρόγραμμα διαχείρισης των υδατικών πόρων της χώρας, αλλά ενώ αυτό εντάχτηκε στο δεύτερο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, δεν έγινε καμιά ενέργεια προώθησής του, θέτοντας το ερώτημα: Ποιος υπονομεύει αυτό το πρόγραμμα; Ακόμη και ο νόμος 1739/87, που αναφέρεται στη διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας - συνέχισε - δεν έχει ενεργοποιηθεί, αφού ούτε οι υπουργικές αποφάσεις, ούτε τα Προεδρικά Διατάγματα που προβλέπονται από αυτό δεν έχουν εκδοθεί, αν και συμπληρώνεται μια δεκαετία από τη νομοθέτησή του.

Οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ ζήτησαν να σταματήσουν οι αντιθέσεις μεταξύ των υπουργείων, ενώ ο γενικός γραμματέας του Τμήματος της Θεσσαλίας Τ. Μπαρμπούτης αποκάλυψε ότι κατά την προετοιμασία του Συνεδρίου προέκυψε πως το υπουργείο Ανάπτυξης δε γνώριζε καν ότι διαθέτει Διεύθυνση Υδατικών Πόρων!

Μεταξύ άλλων, επίσης, τονίστηκε ότι για τη χώρα μας το πρόβλημα έχει και διεθνείς διαστάσεις, αναφέροντας χαρακτηριστικά την περίπτωση του Αξιού, το 70% της λεκάνης του οποίου βρίσκεται εντός του εδάφους των Σκοπίων και όπου ενώ οι γείτονές μας προγραμματίζουν διάφορα έργα εκμετάλλευσης των νερών του, εμείς δεν τα γνωρίζουμε, ούτε τα υπουργεία μας τα έχουν συζητήσει με τις αντίστοιχες υπηρεσίες των Σκοπίων.

Ο επίκουρος καθηγητής του ΑΠΘ Γ. Μυλόπουλος αναφερόμενος στις διεθνείς διαστάσεις του προβλήματος (είναι γνωστή η άποψη που έχει διατυπωθεί ότι στο μέλλον οι πόλεμοι θα γίνονται για το νερό), υπογράμμισε ότι 22 χώρες στον πλανήτη μας αντιμετωπίζουν σήμερα έντονα προβλήματα λειψυδρίας, 18 άλλες κινδυνεύουν να βρεθούν στην ίδια θέση, ενώ το 2005 υπολογίζεται ότι ένας στους τρεις κατοίκους της Γης θα ζουν υπό καθεστώς λειψυδρίας.

Ενιαίος Φορέας για τα αντιπλημμυρικά

Μετά τις έντονες διαμάχες που εκδηλώθηκαν μεταξύ νομαρχών και ΕΥΔΑΠ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων πλημμυρών στην Αθήνα, το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχρεώθηκε να συγκροτήσει Ενιαίο Φορέα Διαχείρισης των Αντιπλημμυρικών Εργων στο Λεκανοπέδιο.

Στο Φορέα αυτόν, που πρόκειται να συσταθεί και να συνεδριάσει τις επόμενες μέρες, θα συμμετέχουν: ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Χρ. Βερελής, ο πρόεδρος της Διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, Ε. Κουλουμπής, οι τέσσερις νομάρχες του Λεκανοπεδίου, καθώς και ο πρόεδρος και ο γενικός διευθυντής της ΕΥΔΑΠ.

Οπως τόνιζαν χτες πηγές του ΥΠΕΧΩΔΕ, στόχος του φορέα αυτού θα είναι ο προγραμματισμός και η κατασκευή των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων στην πρωτεύουσα, το συνολικό κόστος των οποίων εκτιμάται σε 250 δισ. δρχ., το 40% των οποίων μπορούν να εξασφαλιστούν από το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΕΑΠΤΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εκτέλεση των έργων θα έχει ενιαία επίβλεψη, αλλά θα χωριστεί σε δύο τομείς. Ο πρώτος τομέας θα αφορά στην κατασκευή των κεντρικών αγωγών - κορμών, την ευθύνη για τους οποίους θα έχει η ΕΥΔΑΠ, ενώ ο δεύτερος τομέας θα αφορά στην εκτέλεση των αντιπλημμυρικών έργων του τοπικού δικτύου τα οποία θα αναλάβουν οι νομαρχίες και οι δήμοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ