Αυτή είναι η σημερινή κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, για την οποία ευθύνονται οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που στην ουσία ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού, ούτε για ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς στα λεωφορεία.
***
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την ίδια ώρα που κυβέρνηση και ΟΑΣΑ στην ουσία αδιαφορούν για θέματα απλής οργάνωσης των συγκοινωνιών (δρομολόγια, αφετηρίες, τέρματα, σταθμοί μετεπιβίβασης, ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων), δείχνουν εντούτοις "υπερβάλλοντα ζήλο" για την αγορά λεωφορείων πολλών δεκάδων δισ. δρχ., με γνώμονα την εξυπηρέτηση συμφερόντων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, για την εφαρμογή της τηλεματικής, προϋπολογισμού ενός δισ. δρχ., για την εγκατάσταση - εκ των υστέρων - κλιματιστικών στα λεωφορεία με 600 εκατ. δρχ. κτλ. Αν όλα αυτά για την κυβέρνηση είναι "πολιτική σεβασμού και εξυπηρέτησης των επιβατών", για μας είναι πολιτική εξυπηρέτησης ορισμένων συμφερόντων σε βάρος του ελληνικού λαού.
Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η εμμονή του προέδρου της Κοινότητας Εκάλης, που απέκλεισε με πυροσβεστικά και απορριμματοφόρα οχήματα το δρόμο, για να παρεμποδίσει την αναστροφή των λεωφορείων της ΕΘΕΛ σε πλατεία που είναι μπροστά από το σπίτι του μεγαλοεφοπλιστή Γ. Λάτση!Παρόμοια εμπόδια στη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών παρεμβάλλουν και άλλοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες στην Αγ. Παρασκευή, στο Νέο Ψυχικό, στο Χαλάνδρι και αλλού, ενώ στις εργατοσυνοικίες της Αθήνας υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στις συγκοινωνίες. Ούτε, λόγος, βέβαια, για την επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων από τους αρμόδιους. Η κυβέρνηση, ακόμα και για τα πιο απλά, λειτουργεί σαν μαριονέτα του κάθε Λάτση, Λαμπράκη, Βαρδινογιάννη και πάει λέγοντας. Και στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών εφαρμόζει αδιέξοδη πολιτική, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες του επιβατικού κοινού.
***
Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ