ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Γενάρη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Φονικό το «πέταλο του Μαλιακού»

Η αδιαφορία και τα «παιχνίδια» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με τους εργολάβους ευθύνονται για τρεις περίπου νεκρούς το μήνα...

Eurokinissi

Την ανακατασκευή και αναβάθμιση του λεγόμενου πετάλου του Μαλιακού, του φονικότερου οδικού τμήματος της Ευρώπης, ζητά με Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Βάσω Παπανδρέου, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος. Οπως σημειώνει, «νομάρχες, δήμαρχοι και φορείς της Φθιώτιδας και γενικότερα της Κεντρικής Ελλάδας και της Θεσσαλίας εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την καθυστέρηση στην προώθηση των έργων που θα μετατρέψουν το "πέταλο του Μαλιακού" σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

«Το ΚΚΕ», συνεχίζει ο βουλευτής, «έχει φέρει επανειλημμένα το θέμα στη Βουλή, αλλά παρά τις υποσχέσεις το έργο προχωρεί με "ρυθμούς χελώνας" ενώ συνεχίζει να είναι βαρύς ο απολογισμός σε τροχαία και θύματα». Αλλωστε, όπως σημειώνει ο Αντ. Σκυλλάκος, μόνον κατά την τελευταία τριετία σκοτώθηκαν 66 άνθρωποι (συν 3 εντός του 2004) και τραυματίστηκαν περίπου 200.

«Αμεσα επιβάλλεται», τονίζεται στη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση, «να στρωθεί αντιολισθητικός τάπητας σε όλο το πέταλο και να υπάρξει η αναγκαία διαγράμμιση και σήμανση. Στα τμήματα του δρόμου, που έχουν από καιρό δημοπρατηθεί, να ξεκινήσουν άμεσα οι ανάδοχοι την κατασκευή τους. Να τελειώσουν τάχιστα οι μελέτες για το υπόλοιπο έργο και να κατασκευαστεί χωρίς άλλη καθυστέρηση. Επιβάλλεται να αναθεωρηθεί ο προγραμματισμός για συμβάσεις παραχώρησης (δηλαδή το να δοθούν σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση) γιατί, εκτός των άλλων, αυτό οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις».

Παίρνοντας υπόψη τα παραπάνω ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος ρωτά την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ αφ' ενός εάν γίνονται δεκτά τα παραπάνω και αφ' ετέρου μέσα σε ποιο χρονοδιάγραμμα και με τι πόρους θα υλοποιηθούν.

Ιστορία εγκληματικών καθυστερήσεων

Οπως είναι γνωστό, εδώ και χρόνια, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αρνούνταν επίμονα και εγκληματικά να αναβαθμίσουν το συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού, παρά την ...παρέλαση των διαφόρων κοινοτικών «πακέτων», καθώς η αναβάθμιση αυτή ερχόταν σε αντίθεση με τις εξαγγελίες τους για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης του Μαλιακού, με τη μέθοδο της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης. Τελικά, όμως, ο σχεδιασμός αυτός εγκαταλείφθηκε και πριν από ένα χρόνο περίπου η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, εξήγγειλε την κατασκευή των έργων αναβάθμισης.

Στις 18 του Ιούνη 2003 δημοπρατήθηκαν δύο τμήματα (από τον Ανισόπεδο Κόμβο Θερμοπυλών έως τη Νέα Κοίτη Σπερχειού και από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ροδίτσας έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Αγίας Μαρίνας) συνολικού μήκους 17,3 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 109,7 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Αυγούστου 2003, όπως υποσχέθηκε κατά την περιοδεία της στη Φθιώτιδα η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, όμως 4,5 μήνες μετά βρίσκεται ακόμη στο σημείο από όπου ξεκίνησε, χωρίς να αποκλείεται να γίνει επαναδημοπράτησή του. Βασική αιτία, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», η εμπλοκή του περιβόητου «μαθηματικού τύπου» ανάδειξης αναδόχου στα δημόσια έργα και οι διαμάχες μεταξύ των μεγαλοεργολάβων...

Και να φανταστεί κανείς ότι το υπόλοιπο και μεγαλύτερο τμήμα του φονικού «πετάλου του Μαλιακού» (Σκάρφεια - Λαμία - Ράχες), συνολικού μήκους 40 χιλιομέτρων, έχει παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον, καθώς αποτελεί μέρος του συνδυασμού παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης, με την οποία θα θησαυρίσουν διπλά (και από την κατασκευή και από την εκμετάλλευση) οι μεγαλοεργολάβοι.

Δικαιολογημένη η οργή και αγανάκτηση των κατοίκων και φορέων της Φθιώτιδας και όλης της Κεντρικής Ελλάδας, όταν ο τραγικός απολογισμός των θυμάτων, κατά μέσο όρο, στο «πέταλο του Μαλιακού» ανέρχεται σε 2,7 νεκρούς το μήνα, δίχως να υπολογίζεται ο αριθμός των βαριά τραυματισμένων που χάνουν τη μάχη με το θάνατο στα νοσοκομεία. Οταν με δυσκολία συναντά κανείς στο Νομό Φθιώτιδας οικογένεια που να μην έχει χάσει κάποιο συγγενικό ή φιλικό πρόσωπο στο οδικό αυτό τμήμα...

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Καταργείται ο Σταθμός Πρώτων Βοηθειών

Ο Σταθμός Πρώτων Βοηθειών που βρίσκεται σε απόσταση 50 μέτρων από τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, ο οποίος δημιουργήθηκε μετά από πολύχρονους αγώνες των χιλιάδων εργατοτεχνιτών της Ζώνης προκειμένου να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα καθημερινά εργατικά τους ατυχήματα και να σώζονται ανθρώπινες ζωές, αλλάζει ...«αντικείμενο» και μετατρέπεται σε «Εξωτερικά Ιατρεία αντιμετώπισης εξαρτήσεων με υποκατάστατα»! Κοινώς σε κέντρο διακίνησης μεθαδόνης!

Πρόκειται για απόφαση του υπουργείου Υγείας, που έσκασε σαν βόμβα χτες στο Πέραμα, προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση στους εργατοτεχνίτες, οι οποίοι ετοιμάζουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις, ενώ η ανακοίνωση που εξέδωσαν από κοινού τα σωματεία της Ζώνης είναι καταπέλτης. «Πενήντα μέρες πριν τις εκλογές και ενώ στις τηλεοράσεις δίνει και παίρνει το σόου για το ποιο από τα δύο βασικά κόμματα του δικομματισμού χύνει περισσότερα "κροκοδείλια" δάκρυα για τα προβλήματα του λαού, ούτε για μία στιγμή δεν έχουν αναστείλει την υλοποίηση της αντεργατικής πολιτικής που με συνέπεια εφαρμόζουν», αναφέρεται από τα σωματεία και τονίζεται ότι η απόφασή τους για τη μετατροπή του Σταθμού Πρώτων Βοηθειών αποτελεί «δείγμα των προθέσεών τους για το ποια κοινωνία οραματίζονται, ποια ζωή θέλουν να μας επιβάλουν εάν καταφέρουν για άλλη μια φορά να πάρουν την εντολή».

Ειδικά για τον Σταθμό τα σωματεία επισημαίνουν ότι κατασκευάστηκε από τον ΟΛΠ και στη συνέχεια παραχωρήθηκε στο υπουργείο Υγείας «μετά από πολύχρονους αγώνες των εργαζομένων της Ζώνης και της δημοτικής αρχής του Περάματος με επικεφαλής τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Πατσιλινάκο». Αποτελεί παράρτημα, σύμφωνα με τα σωματεία, του Γενικού Κρατικού Νοσοκομείου Νίκαιας και προσφέρει βοήθεια όχι μόνο στους εργάτες αλλά και σε όλη την πόλη. «Η απόφαση - συνεχίζουν - της κυβέρνησης και όλων όσοι θα τη στηρίξουν να μετατρέψουν το Σταθμό αυτό σε κέντρο διακίνησης μεθαδόνης δεν είναι σε καμιά περίπτωση δείγμα ηλιθιότητας ή βλακείας, είναι μια καθαρά πολιτική επιλογή σε ένα βιομηχανικό χώρο, στην καρδιά του λιμανιού του Πειραιά, στην εργατογειτονιά του Περάματος, να περάσουν την ανεργία και την εξαθλίωση μέσα από τη ναρκο-υποταγή!».

Τα σωματεία προειδοποιούν ότι δεν πρόκειται να ανεχτούν «την κατάργηση ή τη συνύπαρξη του Σταθμού Πρώτων Βοηθειών με το κέντρο χειραγώγησης της νεολαίας και των πολιτών».

ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Αυξήσεις στα τέλη μέχρι και 18%

Ανακοίνωση της «Πρωτοβουλία Αγωνιστικής Συμπαράταξης»

«Επιδρομή» στις τσέπες των δημοτών, πραγματοποιεί η διοίκηση του Δήμου Περιστερίου, που, αντί για δώρο στους εργαζόμενους της πόλης, επέβαλλε αυξήσεις από 10% μέχρι και 18% στα δημοτικά τέλη της πόλης, βάζοντας και αυτός το λιθαράκι του στο «μαύρο μέτωπο» της εκμετάλλευσης και της αφαίμαξης του λαού.

Η «Πρωτοβουλία Αγωνιστικής Συμπαράταξης» (ΠΑΣΥ) Περιστερίου, με ανακοίνωσή της, καταγγέλλει την πολιτική που χαράσσει η διοίκηση του δήμου: «Σε μια εποχή που ο λαός της πόλης μας υποφέρει από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνηση, έρχεται η διοίκηση του δήμου να φορτώσει τη λαϊκή οικογένεια με νέα οικονομικά βάρη».

Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, η αύξηση αυτή είναι προκλητική για το λαό του Περιστερίου, από τη στιγμή που: είναι από τρεις μέχρι πέντε φορές μεγαλύτερη από τον «επίσημο» πληθωρισμό. Είναι πολλαπλάσια από τις πενιχρές «αυξήσεις» που αναμένεται να έχουν τα λαϊκά εισοδήματα στο νέο οικονομικό έτος. Θα την πληρώσουν οι μερικώς απασχολούμενοι και οι εργαζόμενοι με «ημερομηνία λήξης», θύματα των αντεργατικών πολιτικών της κυβέρνησης, που επιβάλλουν «ελαστικές» μορφές απασχόλησης, πολιτικές που υλοποιούνται εδώ και χρόνια και από το δήμο Περιστερίου. Καταληστεύει τους ήδη χαμηλούς μισθούς και συντάξεις των εργαζόμενων της πόλης, που αποτελούν και τη μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων. Πλήττει τους μικρεμπόρους, μικροβιοτέχνες, ελεύθερους επαγγελματίες, που βλέπουν τον τζίρο τους να κατρακυλά σαν συνέπεια της συρρίκνωσης των λαϊκών εισοδημάτων.

Η ΠΑΣΥ, καταγγέλλει την οικονομική πολιτική του δήμου Περιστερίου και την αύξηση των δημοτικών τελών «σαν απαράδεχτη, αντιλαϊκή και φορομπηχτική». Τέλος, καλεί το λαό του Περιστερίου «να αντισταθεί στις αντιλαϊκές πολιτικές που φορτώνουν τα βάρη στο λαό, καταληστεύοντας το ήδη πενιχρό εισόδημά του ενώ συγχρόνως αυγαταίνουν τα υπερκέρδη του κεφαλαίου. Να καταδικάσει αυτές τις πολιτικές από οποιονδήποτε και αν ασκούνται - είτε από την κεντρική εξουσία, είτε τους δήμους. Να οργανωθεί και να ανατρέψει αυτή την πολιτική».

Να χρηματοδοτηθούν τα ΚΕΠ

Τη μόνιμη χρηματοδότηση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) από τον κρατικό προϋπολογισμό ζητούν οι δήμοι Αγίου Κήρυκου, Ευδήλου και Ραχών Ικαρίας. Με επιστολή τους προς το υπουργείο Εσωτερικών διαμαρτύρονται για την απόφαση της κυβέρνησης να μεταφέρει στην αποκλειστική ευθύνη των δήμων τα ΚΕΠ, που σημαίνει νέα έξοδα στα ήδη επιβαρυμένα ταμεία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η απόφαση αυτή, η οποία κοινοποιήθηκε και με σχετικό έγγραφο στους δήμους, εντάσσεται στην κυβερνητική τακτική μεταφοράς αρμοδιοτήτων προς την Αυτοδιοίκηση χωρίς τους αντίστοιχους πόρους. Πόρους που προτρέπει η κυβέρνηση τους δήμους να τους αναζητήσουν στην τσέπη του δημότη. Ενδεικτική είναι παλιότερη δήλωση του υπουργού Εσωτερικών, Κ. Σκανδαλίδη, ότι οι δήμοι μπορούν να λειτουργήσουν τα ΚΕΠ επιβάλλοντας παράβολο!

«Η ουσιαστικότερη πτυχή του θέματος δεν είναι άλλη από την εξασφάλιση χρηματοδότησης σε μόνιμη βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό», σημειώνουν στην επιστολή τους οι δήμοι Αγ. Κήρυκου, Ευδήλου και Ραχών, συμπληρώνοντας πως «αυτό προβλέπεται ρητώς στο ισχύον Σύνταγμα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ