Τετάρτη 14 Γενάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Φονικό το «πέταλο του Μαλιακού»

Η αδιαφορία και τα «παιχνίδια» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ με τους εργολάβους ευθύνονται για τρεις περίπου νεκρούς το μήνα...

Eurokinissi

Την ανακατασκευή και αναβάθμιση του λεγόμενου πετάλου του Μαλιακού, του φονικότερου οδικού τμήματος της Ευρώπης, ζητά με Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Βάσω Παπανδρέου, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος. Οπως σημειώνει, «νομάρχες, δήμαρχοι και φορείς της Φθιώτιδας και γενικότερα της Κεντρικής Ελλάδας και της Θεσσαλίας εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την καθυστέρηση στην προώθηση των έργων που θα μετατρέψουν το "πέταλο του Μαλιακού" σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

«Το ΚΚΕ», συνεχίζει ο βουλευτής, «έχει φέρει επανειλημμένα το θέμα στη Βουλή, αλλά παρά τις υποσχέσεις το έργο προχωρεί με "ρυθμούς χελώνας" ενώ συνεχίζει να είναι βαρύς ο απολογισμός σε τροχαία και θύματα». Αλλωστε, όπως σημειώνει ο Αντ. Σκυλλάκος, μόνον κατά την τελευταία τριετία σκοτώθηκαν 66 άνθρωποι (συν 3 εντός του 2004) και τραυματίστηκαν περίπου 200.

«Αμεσα επιβάλλεται», τονίζεται στη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση, «να στρωθεί αντιολισθητικός τάπητας σε όλο το πέταλο και να υπάρξει η αναγκαία διαγράμμιση και σήμανση. Στα τμήματα του δρόμου, που έχουν από καιρό δημοπρατηθεί, να ξεκινήσουν άμεσα οι ανάδοχοι την κατασκευή τους. Να τελειώσουν τάχιστα οι μελέτες για το υπόλοιπο έργο και να κατασκευαστεί χωρίς άλλη καθυστέρηση. Επιβάλλεται να αναθεωρηθεί ο προγραμματισμός για συμβάσεις παραχώρησης (δηλαδή το να δοθούν σε ιδιώτες προς εκμετάλλευση) γιατί, εκτός των άλλων, αυτό οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις».

Παίρνοντας υπόψη τα παραπάνω ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος ρωτά την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ αφ' ενός εάν γίνονται δεκτά τα παραπάνω και αφ' ετέρου μέσα σε ποιο χρονοδιάγραμμα και με τι πόρους θα υλοποιηθούν.

Ιστορία εγκληματικών καθυστερήσεων

Οπως είναι γνωστό, εδώ και χρόνια, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αρνούνταν επίμονα και εγκληματικά να αναβαθμίσουν το συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού, παρά την ...παρέλαση των διαφόρων κοινοτικών «πακέτων», καθώς η αναβάθμιση αυτή ερχόταν σε αντίθεση με τις εξαγγελίες τους για την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης του Μαλιακού, με τη μέθοδο της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης. Τελικά, όμως, ο σχεδιασμός αυτός εγκαταλείφθηκε και πριν από ένα χρόνο περίπου η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, εξήγγειλε την κατασκευή των έργων αναβάθμισης.

Στις 18 του Ιούνη 2003 δημοπρατήθηκαν δύο τμήματα (από τον Ανισόπεδο Κόμβο Θερμοπυλών έως τη Νέα Κοίτη Σπερχειού και από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ροδίτσας έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Αγίας Μαρίνας) συνολικού μήκους 17,3 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 109,7 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Αυγούστου 2003, όπως υποσχέθηκε κατά την περιοδεία της στη Φθιώτιδα η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, όμως 4,5 μήνες μετά βρίσκεται ακόμη στο σημείο από όπου ξεκίνησε, χωρίς να αποκλείεται να γίνει επαναδημοπράτησή του. Βασική αιτία, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», η εμπλοκή του περιβόητου «μαθηματικού τύπου» ανάδειξης αναδόχου στα δημόσια έργα και οι διαμάχες μεταξύ των μεγαλοεργολάβων...

Και να φανταστεί κανείς ότι το υπόλοιπο και μεγαλύτερο τμήμα του φονικού «πετάλου του Μαλιακού» (Σκάρφεια - Λαμία - Ράχες), συνολικού μήκους 40 χιλιομέτρων, έχει παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον, καθώς αποτελεί μέρος του συνδυασμού παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης, με την οποία θα θησαυρίσουν διπλά (και από την κατασκευή και από την εκμετάλλευση) οι μεγαλοεργολάβοι.

Δικαιολογημένη η οργή και αγανάκτηση των κατοίκων και φορέων της Φθιώτιδας και όλης της Κεντρικής Ελλάδας, όταν ο τραγικός απολογισμός των θυμάτων, κατά μέσο όρο, στο «πέταλο του Μαλιακού» ανέρχεται σε 2,7 νεκρούς το μήνα, δίχως να υπολογίζεται ο αριθμός των βαριά τραυματισμένων που χάνουν τη μάχη με το θάνατο στα νοσοκομεία. Οταν με δυσκολία συναντά κανείς στο Νομό Φθιώτιδας οικογένεια που να μην έχει χάσει κάποιο συγγενικό ή φιλικό πρόσωπο στο οδικό αυτό τμήμα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ