ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Ιούνη 2005
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Νομοσχέδιο - ταφόπλακα του δημόσιου χαρακτήρα τους

Η κυβέρνηση της ΝΔ μεθοδεύει να ξαναδώσει τις αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες

Στο τέλος του μήνα ενδέχεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στους δήμους και μέσω αυτών σε ιδιώτες.

Το στίγμα των αποφάσεων της κυβέρνησης - που φέρεται αποφασισμένη να επαναλάβει την εγκληματική και ταυτόχρονα αδιέξοδη πολιτική της ΝΔ κατά τη θητεία της την προηγούμενη δεκαετία - για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, εκφράστηκε πρόσφατα από τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, ο οποίος κάνοντας λόγο για «οικονομική εξυγίανση των συγκοινωνιών και επανεξέτασης της επιδότησης του κράτους», ουσιαστικά προανήγγειλε την κατάργηση, της - ούτως ή άλλως - πενιχρής χρηματοδότησης των αστικών συγκοινωνιών.

Τις ξεκάθαρες θέσεις της κυβέρνησης που εξέφρασε ο Γ. Αλογοσκούφης επιχείρησαν να αμβλύνουν τόσο ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης όσο και ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Σίμος Σιμόπουλος, οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, ούτε αύξησης των εισιτηρίων έως το τέλος του χρόνου.

Ωστόσο, το επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας που έχει υποβάλει η κυβέρνηση στην Κομισιόν, προβλέπει περικοπές στην επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατά 50 εκατ. ευρώ το 2005 και κατά 150 εκατ. ευρώ το 2006. Για να καλυφθούν τα ελλείμματα, που θα προκύψουν από αυτές τις περικοπές, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων από 6% έως και 10%.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, σε πρόσφατη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, παρείχε τη διαβεβαίωση ότι οι αστικές συγκοινωνίες δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν και ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, τουλάχιστον, έως το τέλος του χρόνου, παρά το επιπλέον έλλειμμα των 50 εκατ. ευρώ, που παρουσίασαν, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Σ. Σιμόπουλος στους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα συγκοινωνιακά μέσα χωρίς εισιτήριο, ανακοινώνοντας ότι στις περιπτώσεις λαθρεπιβίβασης το επιβαλλόμενο πρόστιμο θα εκατονταπλασιαστεί (σήμερα επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με 40 φορές της αξίας του εισιτηρίου).

Καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, είπε ότι η σημερινή τιμή του κομίστρου καλύπτει μόνο το 38% των λειτουργικών εξόδων, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι για να μην έχει ελλείμματα ο Οργανισμός, το εισιτήριο θα έπρεπε να ήταν 1,15 ευρώ, από 0,45 ευρώ που είναι σήμερα.

ΜΕΓΑΛΟBIOMHXANOI
Θέλουν τους νόμους στα ... «μέτρα» τους

Με βάση τη Λισαβόνα και την «ανταγωνιστικότητα» των επιχειρήσεων αξιώνουν να κρίνονται τα νομοσχέδια

Το νομοθετικό πλαίσιο συνολικά(!) θα πρέπει να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των βιομηχάνων. Σε αυτή την πρόταση θα μπορούσε να συνοψιστεί η επιδίωξη του ΣΕΒ, με βάση τις τοποθετήσεις που έκαναν την περασμένη Πέμπτη στελέχη του στην εκδήλωση με θέμα: «Αποτελεσματικότερη νομοθεσία και ρυθμίσεις, επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα και στο κόστος». Ο ΣΕΒ συνεχίζει τον καθοδηγητικό του ρόλο και η κυβέρνηση, για άλλη μια φορά, υποδέχτηκε με φυσικότητα τις υποδείξεις με «υπεύθυνο» συνομιλητή το ΠΑΣΟΚ, όπως καταδείχτηκε με τις τοποθετήσεις των Π. Παυλόπουλου, Γ. Παπαθανασίου, Ε. Βενιζέλου και Α. Διαμαντοπούλου στην εκδήλωση.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒ Ο. Κυριακόπουλο, πρέπει να ξεκινήσει άμεσα δημόσιος διάλογος «για να βελτιωθεί το νομοθετικό έργο». Αυτή η βελτίωση, κατά τον ΣΕΒ, περνά μέσα από τη θέσπιση νόμων, που βασικό τους κριτήριο θα είναι - στο πλαίσιο και της στρατηγικής της Λισαβόνας - η στήριξη της «ανταγωνιστικότητας» των επιχειρήσεων. «Η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, που σημαίνει συνεχή βελτίωση της ποιότητας και συγχρόνως μείωση του κόστους, πρέπει να αποτελεί μία από τις παραμέτρους, που θα λαμβάνονται υπόψη για τη διαμόρφωση του όποιου ρυθμιστικού πλαισίου επηρεάζει ή μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων».

Παρόλο που η πολιτική του δικομματισμού έχει στον πυρήνα της την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους, οι βιομήχανοι δε θέλουν να αφήσουν ...τίποτα στην τύχη! Σκοπός τους είναι η δημιουργία ενός μηχανισμού ανάλυσης των επιπτώσεων του νομοθετικού έργου στην «ανταγωνιστικότητα», προκειμένου - όποιο νομοσχέδιο δεν τους εξυπηρετεί - να απορρίπτεται ...αυτόματα!!! Για να ενισχύσουν τη θέση τους, οι βιομήχανοι παρουσίασαν στοιχεία για τις αρνητικές επιπτώσεις από τη «γραφειοκρατία» και την πολυνομία. Εμφανίστηκαν, μάλιστα, «ευαίσθητοι» απέναντι στις ...μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες πλήττονται περισσότερο. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, μικρή επιχείρηση απασχολείται κατά 30,63% με τις διαδικασίες για την Κοινωνική Ασφάλιση, ενώ μια μεγάλη μόνο κατά 0,45%. Επίσης για τις εργασιακές σχέσεις, το ποσοστό ενασχόλησης της μικρής επιχείρησης είναι 7,44%, ενώ της μεγάλης 6,04%.

Τα στοιχεία αυτά δεν είναι αποτέλεσμα μιας «τυχαίας» έρευνας, καθώς οι μεγαλοβιομήχανοι φροντίζουν πάντα να έχουν και πρακτικότητα οι παρεμβάσεις τους. Ετσι, μελετώντας τη «γραφειοκρατία» στον τομέα των εργασιακών σχέσεων, εξέτασαν διαδικασίες, όπως η αναγγελία πρόσληψης, η υποβολή καταστάσεων στο ΣΕΠΕ, η τήρηση των βιβλίων νεοπροσλαμβανομένων, η λήξη των συμβάσεων εργασίας, η λήψη αδειών για υπερωριακή απασχόληση κλπ. Αντίστοιχα, στην Κοινωνική Ασφάλιση εξέτασαν την έκδοση βεβαιώσεων ασφάλισης, την ταξινόμηση και απόδοση των ενσήμων στους εργαζόμενους, την παραλαβή των ενσήμων, την πληρωμή των εισφορών και την παρακολούθηση των εγκυκλίων των Ταμείων. Με αυτόν τον τρόπο, έδωσαν και ένα πολύ σαφές μήνυμα στην κυβέρνηση για το είδος της ελάφρυνσης που επιδιώκουν.

ΔΕΗ ΑΕ
Υψηλά κέρδη για τους μετόχους

Στα 116 εκατ. ευρώ έφτασαν τα καθαρά κέρδη το πρώτο τρίμηνο

Σημαντικά κέρδη καταγράφει η ΔΕΗ ΑΕ το πρώτο τρίμηνο του 2005, παρά τα νέα δεδομένα που επιβάρυναν τα αποτελέσματα, κυρίως οι δαπάνες που υπολογίζονται για την αγορά δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα σύμφωνα με το πρωτόκολλο του Κιότο, όπως η ίδια η Επιχείρηση επισημαίνει στην ανακοίνωσή της. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1.080 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2004. Η ΔΕΗ χαρακτηρίζει μικρή την αύξηση και την αποδίδει στη μόλις κατά 1% αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας τους πρώτους μήνες του 2005, ως αποτέλεσμα των σχετικά ήπιων καιρικών συνθηκών. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 175,4 εκατ. ευρώ, από 164,5 εκατ. ευρώ και παρουσίασαν μείωση κατά 5,9%. Ωστόσο τα καθαρά κέρδη της ΔΕΗ ανήλθαν σε 115,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 300 χιλ. ευρώ από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2004.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 335,7 εκατ. ευρώ (-10,5%) και τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 209,4 εκατ. ευρώ (-11,5%). Σύμφωνα με την επιχείρηση οι μειώσεις οφείλονται στον υπολογισμό δαπάνης 19,5 εκατ. ευρώ για δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και στην κατά 16 εκατ. ευρώ αύξηση της δαπάνης για καύσιμα.

Οι επενδυτικές δαπάνες της ΔΕΗ μειώθηκαν επίσης, στα 158 εκατ. ευρώ από 171,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2004, ενώ παράλληλα μειώθηκε το καθαρό της χρέος κατά 177,7 εκατ. ευρώ (4,7%) και διαμορφώθηκε στα 3.578,1 εκατ. ευρώ.

Πολιτική υποβάθμισης του ΕΘΙΑΓΕ

Στην πλήρη απαξίωση έχει οδηγηθεί το Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικής Ερευνας (ΕΘΙΑΓΕ), εξαιτίας της ακολουθούμενης πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ. Το γεγονός αυτό επισημαίνεται και σε σχετικό ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της Ενωσης Επιστημόνων Ερευνητών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο οποίο γίνεται επίσης λόγος για αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου μπρος στα οξυμένα προβλήματα που υπάρχουν.

Στο ψήφισμα αναφέρεται πως: Εδώ και ένα χρόνο δε συγκροτήθηκε το Επιστημονικό Συμβούλιο. Το ΔΣ λειτουργεί με πλημμελή σύνθεση. Δεν υπάρχει γενικός διευθυντής και ο πρόεδρος, που τοποθετήθηκε τον περασμένο Νοέμβρη, έχει παραιτηθεί. Το ερευνητικό προσωπικό έχει συρρικνωθεί από 400 σε 240 άτομα. Η υπάρχουσα νομοθεσία και οι όποιες νομοθετικές παρεμβάσεις δεν προάγουν την αναβάθμιση του ιδρύματος και προκαλούν αδυναμίες στη λειτουργία του.

Τέλος, με το ίδιο ψήφισμα καλείται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να ξεκαθαρίσει αν θέλει το ΕΘΙΑΓΕ να διαδραματίσει το θεσμοθετημένο ρόλο του ως συμβουλευτικού οργάνου και κύριου φορέα ανάπτυξης της Εθνικής Αγροτικής Ερευνας, αναλαμβάνοντας την άμεση επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν. Σε διαφορετική περίπτωση, αναφέρεται στο ψήφισμα, οι ερευνητές είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις και σε καμία περίπτωση δε θα συνυπογράψουν την παραπέρα υποβάθμιση του ΕΘΙΑΓΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ