Σάββατο 18 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Νομοσχέδιο - ταφόπλακα του δημόσιου χαρακτήρα τους

Η κυβέρνηση της ΝΔ μεθοδεύει να ξαναδώσει τις αστικές συγκοινωνίες στους ιδιώτες

Στο τέλος του μήνα ενδέχεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στους δήμους και μέσω αυτών σε ιδιώτες.

Το στίγμα των αποφάσεων της κυβέρνησης - που φέρεται αποφασισμένη να επαναλάβει την εγκληματική και ταυτόχρονα αδιέξοδη πολιτική της ΝΔ κατά τη θητεία της την προηγούμενη δεκαετία - για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, εκφράστηκε πρόσφατα από τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, ο οποίος κάνοντας λόγο για «οικονομική εξυγίανση των συγκοινωνιών και επανεξέτασης της επιδότησης του κράτους», ουσιαστικά προανήγγειλε την κατάργηση, της - ούτως ή άλλως - πενιχρής χρηματοδότησης των αστικών συγκοινωνιών.

Τις ξεκάθαρες θέσεις της κυβέρνησης που εξέφρασε ο Γ. Αλογοσκούφης επιχείρησαν να αμβλύνουν τόσο ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης όσο και ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Σίμος Σιμόπουλος, οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, ούτε αύξησης των εισιτηρίων έως το τέλος του χρόνου.

Ωστόσο, το επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας που έχει υποβάλει η κυβέρνηση στην Κομισιόν, προβλέπει περικοπές στην επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατά 50 εκατ. ευρώ το 2005 και κατά 150 εκατ. ευρώ το 2006. Για να καλυφθούν τα ελλείμματα, που θα προκύψουν από αυτές τις περικοπές, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων από 6% έως και 10%.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, σε πρόσφατη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, παρείχε τη διαβεβαίωση ότι οι αστικές συγκοινωνίες δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν και ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, τουλάχιστον, έως το τέλος του χρόνου, παρά το επιπλέον έλλειμμα των 50 εκατ. ευρώ, που παρουσίασαν, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Σ. Σιμόπουλος στους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα συγκοινωνιακά μέσα χωρίς εισιτήριο, ανακοινώνοντας ότι στις περιπτώσεις λαθρεπιβίβασης το επιβαλλόμενο πρόστιμο θα εκατονταπλασιαστεί (σήμερα επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με 40 φορές της αξίας του εισιτηρίου).

Καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, είπε ότι η σημερινή τιμή του κομίστρου καλύπτει μόνο το 38% των λειτουργικών εξόδων, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι για να μην έχει ελλείμματα ο Οργανισμός, το εισιτήριο θα έπρεπε να ήταν 1,15 ευρώ, από 0,45 ευρώ που είναι σήμερα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σήμερα η κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΑΣΑ (2011-08-09 00:00:00.0)
Πολιτική συστηματικής υπονόμευσης (2006-01-21 00:00:00.0)
Πετσοκόβουν την επιδότηση, μαγειρεύουν αυξήσεις (2005-06-07 00:00:00.0)
Τα εισιτήρια σε ευρώ (2001-12-14 00:00:00.0)
Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια (1997-02-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ