Τρίτη 7 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 41
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πετσοκόβουν την επιδότηση, μαγειρεύουν αυξήσεις

Ο υπουργός Οικονομίας ανοίγει τα χαρτιά της κυβέρνησης, αλλά ο Μ. Λιάπης προσπαθεί να αμβλύνει, για την ώρα, τις εντυπώσεις

Προανάκρουσμα ιδιωτικοποίησης και για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια, συνιστούν οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, περί «οικονομικής εξυγίανσης των επιχειρήσεων που είναι έντονα ζημιογόνες, όπως είναι οι συγκοινωνίες». Ο Γ. Αλογοσκούφης, με συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα, ουσιαστικά ανήγγειλε την κατάργηση της - πενιχρής ούτως ή άλλως - επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, κάνοντας λόγο για επανεξέταση «της πολιτικής επιδότησης του κράτους». Απαντώντας σε ερώτηση, αν η διαδικασία εξυγίανσης στους συγκοινωνιακούς φορείς οδηγήσει και σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ο Γ. Αλογοσκούφης είπε επί λέξει: «Πρέπει να ξεκαθαρίσουν και οι κανόνες για την επιδότηση των εισιτηρίων. Ιδανικά θα έπρεπε η επιδότηση να είναι ξεκάθαρη, να αφορά συγκεκριμένο ποσό ανά εισιτήριο, ανά πελάτη και να πληρώνεται από τον Προϋπολογισμό. Αυτό δε γίνεται. Και είναι πολύ δύσκολο να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα με δεδομένες τις δημοσιονομικές δυσκολίες».

Τις ξεκάθαρες θέσεις της κυβέρνησης, όπως αυτές εκφράστηκαν διά του Γ. Αλογοσκούφη, επιχείρησε να αμβλύνει με χτεσινές του δηλώσεις ο συναρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών M. Λιάπης, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι η επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών θα συνεχιστεί και ότι, για φέτος δεν τίθεται θέμα αύξησης της τιμής των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, οι προαποφασισμένες περικοπές κατά 50 εκατ. ευρώ στην επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για το 2005 και κατά 150 εκατ. ευρώ το 2006, οδηγούν σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων από 6% έως και 10%, ώστε να καλυφτούν με αυτό τον τρόπο τα ελλείμματα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα δεδομένα αυτά περιλαμβάνονται στο επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας, το οποίο έχει υποβάλει η κυβέρνηση στην Κομισιόν.

Τα σενάρια για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, φούντωσαν τις τελευταίες μέρες και με άλλα δημοσιεύματα του Τύπου, σύμφωνα με τα οποία η κυβέρνηση εξετάζει πρόταση τραπεζιτών, οι οποίοι ζητούν να αναλάβουν εξ ολοκλήρου την επέκταση και εκμετάλλευση του μετρό της Αθήνας. Παρότι τα σενάρια αυτά σπεύδουν να τα διαψεύσουν αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως είναι οι υπουργοί Μεταφορών - Επικοινωνιών και ΠΕΧΩΔΕ, εντούτοις τα σενάρια αυτά υφίστανται, τουλάχιστον σε επίπεδο εισηγήσεων ακόμα και προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η κυβέρνηση εδώ και μήνες επεξεργάζεται νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στους δήμους και μέσω αυτών σε ιδιώτες, με την επιβολή τσουχτερού εισιτηρίου ή ακόμα και ειδικού τέλους.

Βέβαια, το δρόμο για όλα αυτά τον έχουν στρώσει από χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Απλά τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιώντας και τους νόμους των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, συνεχίζει την ίδια πολιτική, η οποία βέβαια, δεν έχει στο κέντρο της τον κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών, ούτε τον εργαζόμενο και τις σύγχρονες ανάγκες του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ