ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Φλεβάρη 2000
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια αύριο

Απεργούν αύριο καθηγητές και δάσκαλοι. Σε μαζική συμμετοχή στην απεργία καλεί η ΕΣΑΚ ΔΕΕ. Στις 11.00 πμ στα Προπύλαια η συγκέντρωση στην Αθήνα

Με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις της χώρας, στο πλαίσιο της 48ωρης απεργίας τους, απαντούν αύριο οι καθηγητές στην κυβερνητική επίθεση ενάντια στη δημόσια δωρεάν παιδεία. Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απεργούν στις 3 και 4 Φλεβάρη, με κεντρικό αίτημα την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640. Στις 3 Φλεβάρη απεργούν και οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το συλλαλητήριο στην Αθήνα έχει προγραμματιστεί για τις 11 πμ στα Προπύλαια και μαζί τους θα βρεθούν και μαθητές, μετά από κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας, συμπαραστεκόμενοι στους απεργούς καθηγητές τους.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να πάρουν μαζικά μέρος στην απεργία και τα συλλαλητήρια, γιατί, όπως τονίζει, «μέσα στους αγώνες, με τους κοινούς στόχους, χτίζουμε την πραγματική ενότητα και διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας. Να στείλουμε μήνυμα αποδοκιμασίας και αντίστασης στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και της ΟΝΕ και ταυτόχρονα να σηματοδοτήσουμε τη διάθεσή μας για προάσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεών μας».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ αναφέρεται στις επιπτώσεις των αντιεκπαιδευτικών νόμων, που, μαζί με τη γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική, «έχουν καταφέρει να κλείσουν μέχρι σήμερα πάνω από 300 σχολεία (οι καταργήσεις και οι συγχωνεύσεις σχολείων θα συνεχιστούν πιο έντονα), να πετάξουν βίαια έξω από το σχολείο δεκάδες χιλιάδες μαθητές, με αποτέλεσμα η Γ` Λυκείου να αριθμεί φέτος 72.000 από τις 120.000 μέχρι πέρσι, κάνοντας τη μόρφωση άπιαστο όνειρο για τα παιδιά της εργατικής τάξης». Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΕ τονίζει ότι τα λειτουργικά προβλήματά τους «είναι συνειδητή επιλογή, αποτέλεσμα του ίδιου του χαρακτήρα τους, αφού αυτές οι "σχολικές" μονάδες προορίζονται για θερμοκοιτίδες απασχολήσιμων και ανέργων. Αποκαλύπτεται ότι στόχος της "μεταρρύθμισης" δεν είναι να μορφωθεί καλύτερα όλη η νεολαία, ούτε βέβαια η ελεύθερη πρόσβαση, αλλά ο δραστικός περιορισμός και η αυστηρότερη ταξική επιλογή αυτών που θα ολοκληρώσουν το λύκειο». Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ αναφέρει ότι «την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί βιώνουν και αυτοί, όπως και το σύνολο των εργαζομένων, την πολιτική της μονόπλευρης λιτότητας, με τους μισθούς τους καθηλωμένους σε επίπεδα φτώχειας, τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα να εξαφανίζονται, ενώ βρίσκονται αντιμέτωποι με μια τεράστια επιχείρηση συκοφάντησης από τη μεριά της κυβέρνησης και των ΜΜΕ που ελέγχονται από το μεγάλο κεφάλαιο.»

Αναφερόμενη στη σημασία των αγώνων η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τονίζει ότι «αυτή η αντιεκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να αποκρουστεί με προτάσεις και στόχους για ένα δήθεν καλύτερο Ενιαίο Λύκειο ή την επιστροφή στα ΤΕΛ και την αυταπάτη της αναβάθμισης των ΤΕΕ που προβάλλουν οι άλλες δυνάμεις. Ούτε βέβαια με την καλλιέργεια αυταπατών και τον αποπροσανατολισμό του κλάδου για μια ιδιαίτερη - καλύτερη μεταχείριση μέσω του μισθολογίου» και καλεί σε συντονισμό του εκπαιδευτικού και του εργατικού κινήματος, σε παλλαϊκό κοινωνικό μέτωπο, που δε θα περιοριστεί στην ανάγκη να καταργηθούν οι νόμοι 2525 και 2640, αλλά θα διεκδικήσει την καθιέρωση ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλους.

  • Νυχτερινή συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Παιδείας διοργανώνουν απόψε στις 7 το απόγευμα οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, με αιχμή την αντίθεσή τους στο νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ενώ δηλώνουν ότι συμμετέχουν στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που θα γίνουν την Πέμπτη.
Κινητοποίηση και στη Θεσσαλονίκη

Συνέντευξη Τύπου παρέθεσαν χτες οι 5 ΕΛΜΕ  και κάλεσμα στο αυριανό συλλαλητήριο, στις 11.00 το πρωί, στο Αγαλμα Βενιζέλου

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο διοργανώνουν αύριο Πέμπτη, στις 11 το πρωί, στο Αγαλμα του Βενιζέλου, οι 5 ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της απεργιακής κινητοποίησης που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ. Στο συλλαλητήριο συμμετέχουν και οι μαθητές μετά την απόφαση που πήρε το Συντονιστικό των Ημερήσιων Σχολείων Θεσσαλονίκης αλλά και οι φοιτητές.

Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χτες στη Θεσσαλονίκη και συμμετείχε ο Νίκος Τσούλιας, πρόεδρος της ΟΛΜΕ, καταφέρθηκε εναντίον της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αλλά και της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ενάντια στους μαθητές που εφάρμοσε η κυβέρνηση, τονίζοντας πως «είναι απαράδεκτη και θυμίζει άλλες εποχές». Επισήμανε δε, πως η ΟΛΜΕ θα προχωρήσει σε συναντήσεις με όλους τους βουλευτές και με τα πολιτικά κόμματα, ζητώντας να μην την ψηφίσουν όταν θα έρθει για ψήφιση στη Βουλή, επειδή ακριβώς το συγκεκριμένο νομοθέτημα είναι επικίνδυνο για τα δημοκρατικά δικαιώματα του λαού.

Οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στην ολοένα μεγαλύτερη υποβάθμιση των ΤΕΕ και τόνισαν πως μεγάλη μερίδα των μαθητών που φοιτούν στο Ενιαίο Λύκειο αναγκάζονται να το εγκαταλείψουν και να στραφούν προς τα ΤΕΕ, τα οποία συνεχώς υποβαθμίζονται παίζοντας το ρόλο της κατάρτισης και όχι της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Εκτενή αναφορά επίσης έγινε για τη χαοτική κατάσταση που επικρατεί στα ΤΕΕ, καθώς δεν υπάρχουν βιβλία, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και φυσικά δε γνωρίζουν την εξεταστικής τους ύλη, όχι μόνο οι ίδιοι αλλά ούτε καν οι καθηγητές τους.

Ακόμα, συμπλήρωσαν ότι χρειάζεται να επανέλθει ο θεσμός των μετεξεταστέων, ενώ υπογράμμισαν ότι με την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει διογκωθεί το φαινόμενο της παραπαιδείας.

Οπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ θα συναντηθούν εκ νέου στις 12 του Φλεβάρη προκειμένου να συζητήσουν τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιβεβαιώνει τη διαρροή μαθητών από το Λύκειο

Με αλχημείες προσπαθεί για μια ακόμα φορά το υπουργείο Παιδείας να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από την εφαρμογή της «μεταρρύθμισης», δύο μέρες πριν τις απεργίες δασκάλων και καθηγητών. Επιχειρώντας, όμως, να απαντήσει σε στοιχεία της ΟΛΜΕ, σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των μαθητών της Γ' Λυκείου, εξαιτίας της «μεταρρύθμισης», μειώθηκε από 120.000 που ήταν πέρσι σε 75.000 φέτος, το μόνο που καταφέρνει είναι να αποκαλύψει ότι οι μαθητές της φετινής Γ' Λυκείου δεν είναι 75.000, αλλά 72.500, δηλαδή ακόμα λιγότεροι.

Το υπουργείο Παιδείας, σε σχετικό δελτίο Τύπου, αναφέρει ότι «οι μαθητές που αποφοίτησαν πέρσι από το Λύκειο ήταν 85.000 και όχι 120.000, όπως αναληθώς ισχυρίζεται η ΟΛΜΕ». Σύμφωνα με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, 85.000 ήταν οι απόφοιτοι μόνο του Γενικού Λυκείου και η ΟΛΜΕ κάνει συγκρίσεις του αριθμού των φετινών μαθητών του «Ενιαίου» Λυκείου με τον περσινό αριθμό μαθητών όλων των τύπων του Λυκείου που ενιαιοποιήθηκαν με το νόμο 2525 στο μοναδικό πια τύπο Λυκείου, το «Ενιαίο»..

Το υπουργείο Παιδείας αναφέρεται, επίσης, στο ζήτημα των αναπληρωτών, λέγοντας ότι ο αριθμός τους «λόγω των μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών της τελευταίας τριετίας (22.000) μειώθηκε από 18.000 το 1997-'98 στις 13.000 το 1999-2000». Η μείωση αυτή, βέβαια, δεν προέρχεται από τους διορισμούς, που με βάση τις πραγματικές ανάγκες παραμένουν ανεπαρκείς, αλλά έχει σχέση και με την πολιτική των αντιπαιδαγωγικών συμπτύξεων τμημάτων και συγχωνεύσεων σχολείων, ενώ σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες υπάρχουν σημαντικά κενά.

Τέλος, το υπουργείο Παιδείας απαντά στους εκπαιδευτικούς που πίστεψαν ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ θα τους εξασφάλιζε το διορισμό τους και οι οποίοι πέτυχαν αλλά δε διορίστηκαν, λέγοντας ότι «γνώριζαν τους όρους του διαγωνισμού». Το ΥΠΕΠΘ επισημαίνει ότι «ο Νόμος 2525 κατάργησε την επετηρίδα κάθε είδους και καθιέρωσε σύστημα εισαγωγικής και συνεχούς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τόσο κατά την είσοδό τους στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, όσο και σε όλη τη διάρκεια της θητείας τους μέσα σ' αυτό».

Μύθος και πραγματικότητα

Ανοιχτή επιστολή της ΕΛΜΕ Ημαθίας προς γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς για τα «πορίσματα» της Επιτροπής Καζάζη

«Επιτροπή Καζάζη: Μύθος και πραγματικότητα. Ενα ακόμα εύρημα για παραπληροφόρηση και αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, σχετικά με τη λεγόμενη μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση στη Δημόσια Εκπαίδευση». Αυτά επισημαίνει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Ημαθίας σε ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οσον αφορά τα «πορίσματα» αυτής της επιτροπής, η ΕΛΜΕ Ημαθίας επισημαίνει ότι άλλα είναι προφανή και άλλα δείχνουν ότι υπάρχει (;) παιδαγωγική άγνοια. «Πάντως, όλα αφήνουν ανέπαφη την κυβερνητική πολιτική στην παιδεία».

«Προφανή, γιατί δε χρειαζόταν να συσταθεί επιτροπή για να προτείνει π. χ. την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (αμφιβάλλουμε αν εννοεί ουσιαστική επιμόρφωση), αίτημα δεκαετιών του κλάδου μας, που καμία κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει ικανοποιήσει. Παιδαγωγικής άγνοιας, γιατί: Προτείνουν σχεδόν διπλασιασμό των ημερών εξετάσεων. Εκεί που οι μαθητές έτρεχαν "κατοστάρι", τώρα τους βάζουν να τρέξουν "μαραθώνιο"», επισημαίνεται στην ανοιχτή επιστολή.

«Προτείνουν τη μείωση της εξεταστέας ύλης, η οποία όμως θα ανακοινώνεται 30 μέρες πριν τις εξετάσεις. Αγνοούν ότι ο καθηγητής θα "τρέχει" όλη τη χρονιά για να καλύψει την ύλη σε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών, με πολλά τουλάχιστον αντιεκπαιδευτικά βιβλία με μεγάλο όγκο ύλης, κομμάτια της οποίας είναι πανεπιστημιακού επιπέδου», σημειώνεται. «Αγνοούν οι της επιτροπής ότι στα περισσότερα μαθήματα, κύρια σ' αυτά της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, η ύλη παρουσιάζει μια συνέχεια και δεν είναι δυνατόν στο παραπέντε να αφαιρεθεί μέρος της (μέχρι και 50% ανακοινώθηκε για εντυπωσιασμό)».

Η ΕΛΜΕ Ημαθίας απευθύνει συγχρόνως και σειρά ερωτημάτων: Θεωρούν ασήμαντο παράγοντα ότι οι μαθητές εξαιτίας της συγκεκριμένης «μεταρρύθμισης» εξαναγκάζονται στην ουσία να φοιτήσουν και στα φροντιστήρια; Σκέφτηκαν ποια θα είναι η τύχη των μαθητών των ΤΕΕ και άραγε δε γνωρίζουν ότι τους προορίζουν για φθηνό εργατικό δυναμικό χωρίς αξιώσεις; Γιατί δεν απάντησαν για ποιο λόγο συνδέθηκε το Λύκειο με το Πανεπιστήμιο; Δε σκέφτηκαν ότι η διδασκαλία στα σχολεία τελειώνει αρχές Μάη και ότι αυτά στη συνέχεια μετατρέπονται σε διαρκή εξεταστικά κέντρα;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ