Με Ερώτηση προς τον υπουργό Πολιτισμού, που κατέθεσε (20/3) ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, παρουσιάζει τις συνέπειες της αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης, πολιτική που ακολουθεί τις πρακτικές της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Οι συνέπειες αυτής της πολιτικής, όπως τονίζεται στην Ερώτηση, είναι οι εξής:
«1. Μέσα στο 2007 συμπληρώνεται το 24μηνο εργασίας που (κατά το ΠΔ 164/04), αποτελεί το όριο παραμονής στην εργασία της πλειοψηφίας των συμβασιούχων στο ΥΠΠΟ και γενικότερα.
Το ΚΚΕ έχει ταχθεί υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας, με πλήρη δικαιώματα για όλους τους συμβασιούχους χωρίς προϋποθέσεις.
Η άρνηση της κυβέρνησης να υιοθετήσει αυτό το αίτημα, είναι που δημιουργεί το αναφερόμενο πρόβλημα. Πρέπει να σημειωθεί ότι αν οι συμβασιούχοι απολυθούν, το υπουργείο Πολιτισμού θα στερηθεί ενός μεγάλου αριθμού ειδικευμένου προσωπικού με τεράστια πείρα, που χωρίς αυτό δε θα παρέχονται οι εντελώς απαραίτητες υπηρεσίες που έχει ανάγκη το υπουργείο. Τότε θα αναγκαστεί να προσλάβει νέους και άπειρους για το έργο, ανακυκλώνοντας το πρόβλημα της ομηρίας.
2. Ταυτόχρονα 800, περίπου, αμειβόμενοι από το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την εκτέλεση αρχαιολογικού έργου παραμένουν απλήρωτοι για 3 μήνες, ενώ εκατοντάδες άλλοι συμβασιούχοι, που εργάζονται στο υπουργείο παραμένουν απλήρωτοι για 2 μήνες, περίπου.
Ο κ. υπουργός πώς θα αντιμετωπίσει τα παραπάνω κρίσιμα προβλήματα;» ρωτά, τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ.
Πέθανε και κηδεύεται σήμερα, στις 2 μ.μ., από το ναό Αγ. Διονυσίου (Κολωνάκι) και θα ταφεί στο χωριό του
O Κ. Μαλάμος γεννήθηκε στην Αίγυπτο και έζησε τα παιδικά του χρόνια στη Ζίτσα. Το 1931 ήρθε στην Αθήνα και τον επόμενο χρόνο εισήχθη στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (1932 - 1937), με δασκάλους τους Π. Μαθιόπουλο, Ο. Αργυρό και Κ. Παρθένη. Μετά την αποφοίτησή του, άνοιξε στην Αθήνα φροντιστήριο ζωγραφικής, που το έκλεισε το 1938, καθώς διορίστηκε στο καλλιτεχνικό τμήμα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, από όπου τον απέλυσε η κατοχική κυβέρνηση, λόγω της ΕΑΜικής του δράσης. Το 1943 διορίστηκε καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 1944 του ανατέθηκε η διεύθυνση του παραρτήματος της ΑΣΚΤ στον Πύργο της Τήνου, αλλά η μη αποδοχή αυτού του διορισμού οδήγησε σε νέα απόλυσή του.
Στα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Κ. Μαλάμος δημιουργεί τη σειρά των νεοκλασικών σπιτιών της Αθήνας, η οποία αποτελεί «ένα μοναδικό συνδυασμό υπαιθρισμού και ρεαλιστικής γραφής», ενώ η εξέγερση του Πολυτεχνείου, όπως και η πρώτη επέτειός της ενέπνευσαν στο χρωστήρα του μια μεγάλη ενότητα - αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο. Σταθμός στην καλλιτεχνική του δημιουργία είναι η «Ομαδική προσωπογραφία» (1984 - 1989).
Σημειώνουμε ότι ο Κ. Μαλάμος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ασχολήθηκε, από το 1960, με την εικαστική ανάπτυξη της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Ηπείρου. Ηταν ο κύριος συντελεστής στη δημιουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης Νεοελληνικής Τέχνης Ιωαννίνων, ενώ πρωτοστάτησε στη δημιουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης Νεοελληνικής Χαρακτικής.
Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Μίκης Θεοδωράκης, στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, για το νέο του δίσκο, με τίτλο «Οδύσσεια» («Legend»). Πρόκειται για έναν κύκλο τραγουδιών, που συνέθεσε ο Μ. Θεοδωράκης τον περασμένο Απρίλη, εμπνευσμένος από την ποίηση του Κώστα Καρτελιά, την οποία ο συνθέτης χαρακτήρισε «φρέσκια, βαθιά, φιλοσοφική και γι' αυτό διαχρονική». Ερμηνεύτρια των τραγουδιών είναι η Μαρία Φαραντούρη. «Είναι συγκλονιστική η ερμηνεία της σ' αυτό το έργο, που είναι χωρίς μπουζούκι και σε τζαζ μουσική (...). Ενιωθα ότι της το χρωστούσα», είπε ο Μ. Θεοδωράκης.
«Εγραφα τα ποιήματα ακούγοντας τη "Βεατρίκη" του Μ. Θεοδωράκη. Ηξερα ότι έπρεπε να πάνε στα χέρια του. Επαθα σοκ όταν μου επέστρεψε τους στίχους με τις νότες του από κάτω...», είπε ο Κ. Καρτελιάς. «Ο Μίκης μας ξάφνιασε πάλι. Η μελωδική του φλέβα είναι αναλλοίωτη στο χρόνο», ανέφερε η Μ. Φαραντούρη, σημειώνοντας τη συμβολή της Ρωσίδας μουσικού Ιρίνα Βαλεντίνοβα (ενορχήστρωση), που «ένωσε το λυρικό με το δωρικό στοιχείο του Θεοδωράκη». Χαρακτηρίζοντας «καταπληκτική» την ενορχήστρωση ο συνθέτης θύμισε τη μεγάλη συμβολή της σοβιετικής και ρώσικης μουσικής σχολής, σε παγκόσμιο επίπεδο. Αναφερόμενος στο σημερινό μουσικό τοπίο ο Μ. Θεοδωράκης σημείωσε: «Ο κόσμος μάς θέλει και μας αγαπά, αλλά δε μαθαίνει για τους δίσκους μας. Πώς γίνεται στους 1.000 υπάρχοντες ραδιοφωνικούς σταθμούς, κανένας, ποτέ, να μη βάλει την "Ερημιά";».
Ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ), με ανακοίνωσή της, επικρίνει τη διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου για πολύμηνη καθυστέρηση στις εγκρίσεις ταινιών στα προγράμματα «Ορίζοντες» και «Νέο βλέμμα», αλλά και για δραστική μείωση της χρηματοδότησης, τονίζοντας τα εξής:
1. Δραματική μείωση της χρηματοδότησης για τις ταινίες του μεγαλύτερου προγράμματος του ΕΚΚ («Ορίζοντες»), με το χαμηλότερο ποσό που δόθηκε τα τελευταία χρόνια, δηλαδή με 250.000 ευρώ ανά ταινία, ενώ 250.000 ευρώ ανά ταινία δίνεται και στις ταινίες του «Νέου βλέμματος», που είναι ψηφιακές και προορίζονται για την τηλεόραση.
Το «επιχείρημα» του ΕΚΚ, ότι δεν έχει χρήματα, γι' αυτό δίνει λιγότερα για τις ταινίες των «Οριζόντων», «δεν είναι πραγματικό», αφού οι εγκεκριμένες ταινίες θα γυριστούν ένα - δύο χρόνια μετά, και τότε θα εκταμιευτούν τα χρήματα. Γι' αυτό «οι διοικήσεις του ΕΚΚ δεν ταύτιζαν ποτέ τις εγκρίσεις ταινιών με τα όποια χρήματα διέθεταν στο ταμείο τους».
2. Η αρχική πρόταση του Συμβουλίου Κρίσεων (όπου προεδρεύει ο πρόεδρος του ΕΚΚ), πρόβλεπε χρηματοδότηση μόνο πέντε ταινιών, ενώ έπρεπε να εγκριθούν τουλάχιστον 8 ταινίες. Ερωτηματικά προκαλεί και το εξής: Ενώ ο πρόεδρος του ΕΚΚ αρχικά πρότεινε 250.000 ευρώ ανά ταινία, τελικά καταψήφισε την ίδια την πρότασή του.
Η ΕΕΣ σημειώνοντας ότι ο κανονισμός χρηματοδότησης στους «Ορίζοντες» οδήγησε την τελευταία χρηματοδότηση στα 350.000 ευρώ ανά ταινία, ζητά το ΔΣ του ΕΚΚ να επανεξετάσει τις χρηματοδοτήσεις και να ανεβάσει το ποσό για τις εγκεκριμένες ταινίες, τουλάχιστον, στα 350.000 ευρώ, λόγω του τεράστιου κόστους της κινηματογραφικής παραγωγής. Τέλος, η ΕΕΣ εκφράζει τη δυσαρέσκεια όλης της κινηματογραφικής κοινότητας, την ανάγκη αλλαγής του τρόπου κρίσεων και τον προβληματισμό της για το πώς διοικεί το παρόν ΔΣ του ΕΚΚ.