ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Ιούνη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις για τη συρρίκνωση του ΟΣΕ
  • Στις 7 Ιούλη "ανοίγει" το νέο απεργιακό μέτωπο των σιδηροδρομικών
  • Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας διοργανώνουν τα Επιμελητήρια Αχα'ϊας, Ηλείας και Μεσσηνίας
  • Μαύρες σημαίες στους σταθμούς της Θεσσαλίας για το κλείσιμο της γραμμής Βόλου - Παλαιοφάρσαλων - Καλαμπάκας

Με την 24ωρη απεργία στο δίκτυο του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, στις 7 Ιούλη, και δύο απεργιακές συγκεντρώσεις σε Πάτρα και Τρίπολη, την ίδια μέρα, "ανοίγει" το νέο απεργιακό μέτωπο των σιδηροδρομικών, που αντιδρούν στα κυβερνητικά σχέδια για το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την επιβολή "εργασιακού μεσαίωνα". Ταυτόχρονα, γενικεύονται οι αντιδράσεις από φορείς της Πελοποννήσου και της Θεσσαλίας για τη συρρίκνωση του δικτύου.

Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), θα πραγματοποιηθούν άλλες δύο 24ωρες απεργίες: Στις 9 Ιούλη στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας (με απεργιακή συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη) και στις 14 Ιούλη στο κεντρικό δίκτυο Αθήνας - Θεσσαλονίκης (με συγκέντρωση στη Λάρισα). Οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα κορυφωθούν με νέα 24ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική απεργία στις 16 Ιούλη και συγκέντρωση στην Αθήνα. Το ΔΣ της ΠΟΣ επέλεξε τις ξεχωριστές απεργιακές κινητοποιήσεις, επικεντρώνοντας την αντίδραση των σιδηροδρομικών στο "επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΣΕ", που προβλέπει τη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και τον περιορισμό του από τα 2.500 χιλιόμετρα, στα 700 χλμ. του άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.

Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας

Στο μεταξύ, για αύριο Κυριακή τα επιμελητήρια και οι φορείς των νομών Αχαϊας,Ηλείας και Μεσσηνίας διοργανώνουν εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, με αίτημα τη διατήρηση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της Δυτικής Πελοποννήσου.

Ειδικότερα, στις 8 π.μ. αύριο θα αναχωρήσουν από την Καλαμάτα, με μουσειακή αμαξοστοιχία του ΟΣΕ και προορισμό τον Πύργο, τα μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας. Θα συνεδριάσουν μέσα στην αμαξοστοιχία, με θέμα τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου Δυτικής Πελοποννήσου. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Πύργου θα ανταμώσουν με τις αντιπροσωπείες των Επιμελητηρίων Αχαϊας και Ηλείας,εκπροσώπους φορέων και κατοίκους του νομού. Στη συνέχεια έχει προγραμματιστεί πορεία από το σιδηροδρομικό σταθμό και προορισμό τα γραφεία του Επιμελητηρίου Ηλείας, όπου θα γίνει ειδική συνεδρίαση, με σκοπό να παρθούν συγκεκριμένες αποφάσεις για το συντονισμό των ενεργειών και άσκησης πίεσης προς την κυβέρνηση, να αναθεωρήσει την πολιτική εγκατάλειψης του σιδηρόδρομου στη Δυτική Πελοπόννησο.

Μαύρες σημαίες για το "λουκέτο"

Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ στο θεσσαλικό δίκτυο έχουν αναρτήσει μαύρες σημαίες στους σταθμούς, εκφράζοντας μ' αυτό τον τρόπο την αγανάκτησή τους στην απόφαση κυβέρνησης και διοίκησης να βάλουν "λουκέτο", από μεθαύριο Δευτέρα, στο δίκτυο, με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό του. Παράλληλα οι εργαζόμενοι, με την ενέργειά τους αυτή, θέλουν να συμβολίσουν ότι η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής θα φέρει "μαύρες μέρες" στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Και αυτό είναι που θέλει να κρύψει η κυβέρνηση, δίνοντας εντολή, διά του γενικού διευθυντή του ΟΣΕ Ι. Ρήγα,να ξεκρεμαστούν οι "μαύρες σημαίες" από τους σταθμούς!

Από τη διοίκηση του ΟΣΕ ανακοινώθηκε επίσημα χτες, ότι μεθαύριο Δευτέρα κλείνει η γραμμή Βόλος - Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα "αναγκαστικά και για περιορισμένο χρόνο", για να γίνουν έργα διαπλάτυνσης. "Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του έργου, η κατασκευή της νέας γραμμής θα ολοκληρωθεί σε 20 μήνες, ενώ τμήματα της γραμμής θα δοθούν νωρίτερα στην κυκλοφορία", αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕ και προστίθεται ότι το κλείσιμο της γραμμής "αποτελεί την οικονομικότερη, αλλά και ταχύτερη λύση".

Πάντως, στην επιλογή της κυβέρνησης και της διοίκησης να κλείσουν το θεσσαλικό δίκτυο, εκτός από τους σιδηροδρομικούς και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας, τις έντονες αντιδράσεις τους έχουν εκφράσει καιρό τώρα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς και οι επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς της περιοχής. Ολοι επισημαίνουν ότι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου μπορεί να γίνει, χωρίς να κλείσει η γραμμή, όπως εκτελούνται τα έργα στον κεντρικό άξονα. Αυτή είναι και η θέση του ΤΕΕ.

ΕΣΚ - ΟΤΕ
Αντίσταση στην παράδοση του ΟΤΕ στο μεγάλο κεφάλαιο

Σε μαζικούς ταξικούς αγώνες και τη συγκρότηση επιτροπών σωτηρίας σε κάθε χώρο δουλιάς, για την υπεράσπιση των εργατικών κατακτήσεων και την αποτροπή της άλωσης του Οργανισμού από το πολυεθνικό - χρηματιστικό κεφάλαιο, καλεί τους εργαζόμενους η ΕΣΚ - ΟΤΕ, ενώ με παρέμβασή της στην ΟΜΕ - ΟΤΕ ζητά την άμεση σύγκληση του ΔΣ.

Με ανοιχτή της επιστολή προς τους 23.000 εργαζόμενους του ΟΤΕ, αφού σημειώνει ότι σημαία και αιχμή της κυβερνητικής πολιτικής είναι οι ιδιωτικοποιήσεις και η ανατροπή των εργατικών κατακτήσεων, σχολιάζει πως, "ενώ προχωράει και η τρίτη μετοχοποίηση του ΟΤΕ, εκείνο που δε φαίνεται στον ορίζοντα είναι το κάλεσμα της ΟΜΕ - ΟΤΕ και των συνδικάτων για αντίσταση στην οριστική πλέον παράδοση του Οργανισμού στο μεγάλο κεφάλαιο".Η παράταξη υπενθυμίζει ότι στο πρόσφατο συνέδριο της Ομοσπονδίας έκανε ό,τι ήταν δυνατό ώστε να υπάρξει απόφαση για άμεση δράση του συνδικαλιστικού κινήματος, όμως από την πλευρά της πλειοψηφίας, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, που μαζί ενέκριναν το κεντρικό ψήφισμα του συνεδρίου, υπήρξε άρνηση. "Είναι φανερό -συνεχίζει η ανακοίνωση - ότι η σύμπλευσή τους στην ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ και στον "κοινωνικό διάλογο" - απάτη, είναι πολύ πιο πάνω από "μικρότερα" ζητήματα, όπως η προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΤΕ και των δικαιωμάτων μας".

"Η τραγική κατάσταση - προειδοποιεί η ΕΣΚ - που επικρατεί στον ιδιωτικό τομέα και τις πολυεθνικές επιχειρήσεις, θα είναι και η δική μας τύχη, αν δεν πάρουμε τώρα, σήμερα, την υπόθεση στα χέρια μας. Οταν η κυβέρνηση ετοιμάζεται να καταργήσει τις ασφαλιστικές κατακτήσεις και προωθείται η σύνδεση του μισθού με την αποτελεσματικότητα, οι νέες "παροχές", χρηματοδότηση ΤΑΠ - ΟΤΕ, νέο μισθολόγιο, μετοχές, είναι το χρύσωμα του χαπιού της ιδιωτικοποίησης".

Παίρνοντας θέση στο σενάριο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την παροχή δωρεάν μετοχών, προκειμένου να περάσει απρόσκοπτα και η τρίτη μετοχοποίηση, η παράταξη απαντά: "Οι μετοχές δε δίνουν μισθό, δεν εξασφαλίζουν συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις και άλλες κατακτήσεις, δεν παρέχουν σύνταξη..! Ας μην κάνουμε, λοιπόν, το χατίρι σ' εκείνους που μας χτυπάνε την πλάτη και μας συμβουλεύουν να φανούμε λογικοί και να πάρουμε μετοχές, αντί να πάμε σε αγώνες. Αυτοί που μας λένε να εκμεταλλευτούμε τη μετοχοποίηση για να λύσουμε το ασφαλιστικό ή το μισθολόγιο δουλεύουν συνειδητά για να περάσει η ιδιωτικοποίηση με τη συναίνεση των εργαζομένων".

Σε όλους αυτούς, τις σύγχρονες Σειρήνες της ενσωμάτωσης και της υποταγής, μόνο μία απάντηση μπορεί να δοθεί από τους εργαζόμενους: "Δε διαπραγματευόμαστε, δεν ανταλλάσσουμε με καμιά μετοχή το δημόσιο 100% χαρακτήρα του ΟΤΕ και τη λύση των προβλημάτων μας. Η κυβέρνηση κάνει τη "δουλιά της". Εμείς θα κάνουμε τη δική μας".

"Γιατί κανένας ταξικός αγώνας δεν πάει χαμένος, χαμένοι είναι μόνο οι αγώνες που δε γίνονται". Με αυτό το σύνθημα και με αιτήματα τη σωτηρία του ΟΤΕ, των άλλων ΔΕΚΟ, των τραπεζών, τη λύση του ασφαλιστικού, το 35ωρο, 7ωρο, 5ήμερο και τη μονιμότητα, η ΕΣΚ - ΟΤΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους στον αγώνα.

Αυξάνονται τα κόμιστρα ταξί

Αυξάνονται από την ερχόμενη Τετάρτη τα κόμιστρα των ταξί και αγοραίων όλης της χώρας, με απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Η μεσοσταθμική αύξηση κυμαίνεται στο 6% και αφορά τη "μονή ταρίφα", που αυξάνεται σε 66 από 62 δραχμές, τη διπλή που θα κοστίζει 130 από 120 δρχ. και την ωριαία αναμονή, η οποία αυξάνεται από 2.000 σε 2.200 δρχ. Η "σημαία", η μεταφορά αποσκευών και η μίσθωση από σταθμούς τρένων, λεωφορείων και λεωφορείων παραμένουν στις 200, 50 και 150 δραχμές, αντίστοιχα. Οσον αφορά τη μίσθωση ταξί από αεροδρόμια, το επιπλέον ποσό των 300 δραχμών θα καταβάλλεται και για τη μετάβαση προς αυτά. Επίσης, αυξάνονται από 300 σε 400 δραχμές η απλή κλήση ραδιοταξί και από 400 σε 600 δρχ. η κλήση για εξυπηρέτηση σε προκαθορισμένο χρόνο.

Η "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) καταγγέλλει ότι η αύξηση αυτή αποτελεί εμπαιγμό για τον κλάδο και σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτει την απώλεια εισοδήματος των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί, που κάθε χρόνο όλο και αυξάνεται, λόγω των αλλεπάλληλων ανατιμήσεων σε ανταλλακτικά, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, ΦΠΑ κλπ. Επίσης, καταγγέλλει ότι ο υφυπουργός Μεταφορών Μ. Λουκάκης, στις διαπραγματεύσεις του κλάδου πριν από ένα μήνα και υπό την πίεση κινητοποιήσεων, είχε δεσμευτεί ότι η αύξηση θα είναι μεγαλύτερη. Για το θέμα αυτό, η ΕΠΣ καταγγέλλει και την πλειοψηφία στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΔΑΚΜΜΕ, ΠΑΣΚΕΤ), που προτίμησε να κάνει "παζάρια" με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, αντί να προχωρήσει στην κινητοποίηση του κλάδου, όπως είχε αποφασίσει το διοικητικό συμβούλιο του Συνδικάτου.

Αισθητό το νέφος

Αισθητό ήταν και χτες, για τέταρτη συνεχόμενη μέρα, στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας το νέφος.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΠΕΡΠΑ, το διοξείδιο του αζώτου έπιασε στη 1 το μεσημέρι στην Πατησίων τα 256 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο επιφυλακής τα 200. Την ίδια ώρα ο ρύπος του όζοντος έφτανε στην οδό Αθηνάς στα 205 μικρογραμμάρια, με όριο επιφυλακής τα 180.

Ευτυχώς όμως για τα εκατομμύρια των κατοίκων της πρωτεύουσας, το Σαββατοκύριακο ο καιρός χαλάει και το ΥΠΕΧΩΔΕ προβλέπει μείωση των τιμών των ρύπων...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ