ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Γενάρη 1995
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Με αυταρχισμό απαντά η διοίκηση του ΟΑΣΑ

Δυσμενής μετάθεση οδηγού, που αντιμετώπισε επικίνδυνο περιστατικό με καινούριο λεωφορείο, με την ανυπόστατη κατηγορία ότι "διέρρευσε την πληροφορία". "Προσπάθεια να μείνει επτασφράγιστος ο φάκελος της προμήθειας", καταγγέλλει ο Χρ. Σταμούλος

Με δυσμενή μετάθεση τιμώρησε η διοίκηση της Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) 60χρονο οδηγό, με την ανυπόστατη κατηγορία ότι διέρρευσε στον Τύπο πληροφορίες για παρ' ολίγον ατύχημα με καινούριο λεωφορείο του ΟΑΣΑ.

Ο 60χρονος οδηγός μετατέθηκε από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού στον Πειραιά, ενώ αντί για καινούριο λεωφορείο, τώρα οδηγεί παλιό. Η κατηγορία που του απηύθυνε η διοίκηση της ΕΘΕΛ είναι ότι δήθεν ο ίδιος διέρρευσε τις πληροφορίες, αν και είναι γνωστό ότι το περιστατικό ανέφερε επιβάτης του λεωφορείου στο σταθμάρχη της Εταιρείας στη Βούλα. Υπενθυμίζεται ότι το παρ' ολίγον ατύχημα με το καινούριο λεωφορείο του ΟΑΣΑ, αποκάλυψε ο "Ρ", με δημοσίευμα στις 22 Δεκέμβρη 1994.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έφερε στη δημοσιότητα ο "Ρ", στις αρχές Δεκέμβρη 1994 το λεωφορείο με αριθμό κυκλοφορίας 4706, που εκτελούσε στις 7.30 το πρωί το δρομολόγιο Βούλα - Αθήνα, δεν "υπάκουσε" στους χειρισμούς του οδηγού (κόλλησε το γκάζι σε στροφή) και κατευθυνόταν σε κολόνα. Ο οδηγός, για να αποφύγει τη σύγκρουση, οδήγησε το λεωφορείο στο αντίθετο ρεύμα και είναι ευτύχημα ότι εκείνη τη στιγμή δεν ερχόταν κανένα αυτοκίνητο από την αντίθετη κατεύθυνση. Το περιστατικό ανέφερε στο σταθμάρχη Βούλας ο επιβάτης Χαράλαμπος Κοκκίνης,ο οποίος καθόταν πίσω από τον οδηγό, αλλά δεν καταχωρήθηκε στο βιβλίο συμβάντων του ΟΑΣΑ. Ωστόσο, ο "Ρ" επικοινώνησε με τον οδηγό, ο οποίος επιβεβαίωσε το συμβάν, αλλά ζήτησε να μη δημοσιευτεί τίποτα, φοβούμενος, όπως είπε, πιθανές αρνητικές γι' αυτόν συνέπειες.

Ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, καταγγέλλει μέσω του "Ρ" τη διοίκηση της ΕΘΕΛ για την άσκηση τρομοκρατίας, προκειμένου να φιμώσει τους οδηγούς, ενώ ιδιαίτερα για τον πρόεδρο της ΕΘΕΛ Γ. Τσιούφη,που διατέλεσε επί χρόνια πρόεδρος του Συνδικάτου του ΟΑΣ και σύμβουλος της ΓΣΕΕ, επισημαίνει ότι είναι ντροπή να μετέρχεται τέτοιες μεθόδους, αντιγράφοντας πιστά ό,τι έκανε η ΝΔ στο πρόσφατο παρελθόν. Επίσης, ο Χρ. Σταμούλος υπογραμμίζει ότι η δυσμενής μετάθεση του οδηγού αποτελεί απόδειξη για το πώς εννοούν στην ΕΘΕΛ την αξιοκρατία και την αξιολόγηση του προσωπικού, αλλά και πώς ανταμείβουν την τιμιότητα και την αλήθεια.

"Η ενέργεια αυτή - τονίζει ο Χρ. Σταμούλος - πέρα από όλες τις άλλες παραμέτρους, έρχεται να στηρίξει συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, συγκεκριμένης εταιρίας, ενώ αποτελεί προσπάθεια να παραμείνει επτασφράγιστος ο φάκελος της αγοράς των νέων λεωφορείων και να μη φανεί έτσι πόσο επιζήμια είναι η σύμβαση αυτή, τι μίζες δόθηκαν και ποιοι έκαναν τον προεκλογικό τους αγώνα, μέσω της αγοράς των καινούριων λεωφορείων του ΟΑΣΑ".

Πάμε για νέο ΕΣΘΟΝΙΑ;

Επικαλούμενος το σύστημα ραδιοεπικοινωνιών, που συντέλεσε στο να χαθούν εκατοντάδες ζωές στη Βαλτική, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας καταργεί τη θέση του δεύτερου ραδιοτηλεγραφητή στα ακτοπλοϊκά πλοία

Σήμα κινδύνου για την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων στα ταξίδια με πλοία των γραμμών εσωτερικού έστειλε χτες η Ενωση Ραδιοτηλεγραφητών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΡΡΑΕΝ). Το σήμα κινδύνου στάλθηκε μετά την απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Κατσιφάρα να καταργήσει τη θέση του δεύτερου ραδιοτηλεγραφητή στα επιβατικά πλοία των γραμμών εσωτερικού.

Η Ενωση υπενθυμίζει ότι η θέση του δεύτερου ραδιοτηλεγραφητή στα επιβατικά πλοία εσωτερικού καθιερώθηκε μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του επιβατικού πλοίου ΗΡΑΚΛΕΙΟ και εντασσόταν στην προσπάθεια αναβάθμισης της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Με νωπή τη μνήμη από την εκατόμβη θυμάτων, που συνόδευσε το επίσης πολύνεκρο ναυάγιο του επιβατικού πλοίου ΕΣΘΟΝΙΑ στα νερά της Βαλτικής, η Ενωση ρωτά τον υπουργό αν δεσμεύεται ότι δε θα υπάρξει ναυάγιο τέτοιου τύπου και ότι δε θα χαθούν εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές, εξαιτίας της μη σωστής λειτουργίας του τομέα ραδιοεπικοινωνιών.

Η Ενωση απαντά έτσι στο επιχείρημα του υπουργείου ότι η θέση του δεύτερου ραδιοτηλεγραφητή δεν είναι αναγκαία, μετά την τοποθέτηση στα πλοία αυτόματων συσκευών του συστήματος GMDSS (σ. σ. παγκόσμιο σύστημα για τον άμεσο εντοπισμό της θέσης των πλοίων). Υπενθυμίζεται ότι η ύπαρξη του συστήματος όχι μόνο δεν έσωσε τους επιβάτες και το πλήρωμα του ΕΣΘΟΝΙΑ, αλλά όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων, ακριβώς η εναπόθεση όλων των ελπίδων σ' αυτό το σύστημα ήταν που έκανε το συγκεκριμένο ναυάγιο να είναι πολύνεκρο.

Η Ενωση Ραδιοτηλεγραφητών αποκαλύπτει ότι πέρα από τα προβλήματα αξιοπιστίας του συστήματος, η απόφαση του υπουργού βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα και για τον πρόσθετο λόγο ότι ακόμα κι αν τα πλοία είναι εφοδιασμένα με τις αυτόματες συσκευές, δεν υπάρχει στην ξηρά υποδομή κατάλληλη για να υποδεχτεί τα σήματα αυτών των συσκευών. "Φαίνεται, σημειώνει η Ενωση αναφερόμενη στον υπουργό, ότι είτε αγνοεί την ανυπαρξία υποδομής στην ξηρά για την εφαρμογή αυτού του συστήματος, είτε γνωρίζει οπότε εγκληματεί"!

Σε σχέση με ένα δεύτερο επιχείρημα που χρησιμοποιείται απ' όσους έχουν συμφέρον να καταργηθεί η θέση του ασυρματιστή, ότι οι ανάγκες που καλύπτει ο ασυρματιστής θα καλυφθούν με την εγκατάσταση συστήματος ψηφιακής επιλογικής κλήσης (DSC) στη ζώνη των υπερβραχέων κυμάτων (VHF) από τον ΟΤΕ, η Ενωση απαντά με δύο στοιχεία. Πρώτον ότι η ολοκλήρωση της εγκατάστασης αυτού του συστήματος θα γίνει στο τέλος του 1995. Και δεύτερο ότι αυτή η εγκατάσταση αφορά μόνο τον εμπορικό τομέα των ραδιοεπικοινωνιών. Οπως τονίζει μάλιστα σχετικά, η ζώνη των υπερβραχέων από μόνη της δεν καλύπτει, λόγω ιδιομορφίας, πλήρως τον εθνικό θαλάσσιο χώρο.

Μηδενίζοντας σχεδόν τα επιχειρήματα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Ενωση Ραδιοτηλεγραφητών σημειώνει ότι ο μόνος αξιόπιστος τρόπος πιστοποίησης της καλής και ασφαλούς λειτουργίας των νέων συσκευών είναι η για μεγάλο χρονικό διάστημα δοκιμαστική χρήση τους και η καταγραφή των αποτελεσμάτων αυτών των δοκιμών. Ρωτά, λοιπόν, αν υπήρξε τέτοιο δοκιμαστικό στάδιο και αν υπάρχουν καταγραμμένα αποτελέσματα.

Η κατάργηση της θέσης του δεύτερου ραδιοτηλεγραφητή γίνεται με υπουργική απόφαση που τροποποιεί τα Προεδρικά Διατάγματα 177/74 και 362/84.

Τραυμάτισαν ρακοσυλλέκτη

Αγνωστοι δράστες μπήκαν χτες σε χαμόσπιτο ρακοσυλλέκτη και αφού τον χτύπησαν με μαχαίρι στην κοιλιά, στη συνέχεια έβαλαν φωτιά στο παράπηγμα και το έκαψαν. Το θύμα, ο 40χρονος Δημ. Αντωνίου, σώθηκε μετά από επέμβαση των περιοίκων. Το περιστατικό έγινε στη λεωφόρο Φυλής στα Α. Λιόσια. Το θύμα νοσηλεύεται στο ΚΑΤ. Η Αστυνομία εκτιμά ότι σκοπός των δραστών ήταν η ληστεία.

Αναζητείται ο ληστής της Κερατέας

Στα δακτυλικά αποτυπώματα που βρέθηκαν στο κράνος του ληστή, που το τελευταίο διάστημα έχει τρομοκρατήσει την Κερατέα, στηρίζει τις ελπίδες της η Αστυνομία για τον εντοπισμό του.

Ο δράστης την περασμένη Παρασκευή το βράδυ είχε στήσει ενέδρα στον Σταμάτη Χατζηδήμα, τοποθετώντας στη λεωφόρο της Κακιάς Σκάλας οδόφραγμα με απαγορευτικές πινακίδες. Ο οδηγός όμως του ΙΧ, που είδε τον οπλοφόρο να πετάγεται μπροστά του, ανέπτυξε ταχύτητα και τον χτύπησε με το αμάξι του. Σε απόσταση 200 μέτρων περιπολούσε αυτοκίνητο της Ασφάλειας, αλλά παρά τον τραυματισμό του ο δράστης ξέφυγε, εγκαταλείποντας στον τόπο ένα γεμάτο δίκαννο, ένα κράνος και προσωπικά του είδη. Η Αστυνομία εκτιμά ότι ο δράστης είναι Αλβανός, ενώ άνδρες της Ασφάλειας ερευνούν τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας μήπως εντοπίσουν το δράστη.

Πιάστηκαν "τσαντάκηδες"

Δυο άτομα πιάστηκαν προχτές στον Κολωνό, γιατί άρπαξαν την τσάντα της Λεμονιάς Βλάχου, 61 χρόνων. Πρόκειται για τους Τζανέτο Τσαπατσάρη, 18 χρόνων και Νεκτάριο Μπακόπουλο, 22 χρόνων. Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο πρώτος από τους δράστες μαζί με τους Ιωάννη Κωτσόβολο, 24 χρόνων και Αναστάσιο Σιδέρη, 18 χρόνων είχαν ληστέψει τον περασμένο Δεκέμβρη δυο ταξιτζήδες στους Αγ. Ανάργυρους και στο Καματερό.

"Ανέλαβαν" οι αιρετοί νομάρχες

"Διακοσμητικά" καθήκοντα ανέλαβαν οι αιρετοί νομάρχες της χώρας, αφού παραμένει άγνωστος ακόμη ο χρόνος ανάληψης των αρμοδιοτήτων τους. Στη Διευρυμένη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αθηνών - Πειραιώς ο "υπερνομάρχης" Ε. Κουλουμπής και οι νομάρχες Δ. Ευσταθιάδης και Χ. Φωτίου δεν ορκίστηκαν, γιατί εκκρεμεί στο Εκλογοδικείο η ένσταση του υποψηφίου Θ. Κατριβάνου.

Η προϋπόθεση που τίθεται από το Ν. 2240 για τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων είναι η κατάρτιση των νέων οργανισμών λειτουργίας των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Σε αντίθεση πάντως με τους νομάρχες, κανονικά θα ασκούν τα καθήκοντά τους οι Περιφερειακοί Διευθυντές (θα διοριστούν με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών) έως ότου δημοσιευτούν οι οργανισμοί λειτουργίας.

Καθήκοντα ανέλαβαν και οι νέες δημοτικές αρχές. Σε όλους τους δήμους της χώρας πραγματοποιήθηκαν την ημέρα της Πρωτοχρονιάς οι δημαιρεσίες για την εκλογή των προεδρείων των δημοτικών συμβουλίων και των δημαρχιακών επιτροπών.

Στο Δήμο Αθηναίων, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου επανεκλέχτηκε ο Αρτ. Αναπλιώτης και στο Δήμο Πειραιά ο Ε. Χρυσάφης.

"Ενιωσα τρόμο"

"Ενιωσα τρόμο όταν σκέφτηκα τι πρόκειται να συμβεί". Η μαρτυρία ανήκει σε ασυρματιστή του εμπορικού ναυτικού και αφορά την εμπειρία του, όταν, σε κατάσταση φυσιολογικού ταξιδιού, επιχειρήθηκε επικοινωνία ενός πλοίου των κρητικών γραμμών, που είχε σύστημα GMDSS, με άλλο πλοίο, που είχε συμβατικό σύστημα επικοινωνίας. Παρότι τα πλοία είχαν οπτική επαφή, η ραδιοεπικοινωνία στάθηκε αδύνατη. Η μαρτυρία καταγράφεται σε άρθρο που υπογράφει ο ίδιος ο διευθυντής της κρατικής σχολής ραδιοεπικοινωνιών, Π. Μαυρομιχάλης,ο οποίος στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού της Ενωσης Ραδιοτηλεγραφητών κάνει λόγο για "δουλιές του ποδαριού", αναφερόμενος στην εφαρμογή του GMDSS.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ