ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Ιούνη 2024
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΡΙΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΣΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Παρέμβαση στο Σύνταγμα από τους απεργούς, κόντρα στην αδιαλλαξία της εργοδοσίας

Νέα Γενική Συνέλευση σήμερα για τα επόμενα βήματα του μεγάλου αγώνα

Πλατιά εξόρμηση στο Μετρό του Συντάγματος από τους απεργούς
Πλατιά εξόρμηση στο Μετρό του Συντάγματος από τους απεργούς
Με εξόρμηση στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα, ενημερώνοντας τους επιβάτες για τον πολυήμερο απεργιακό τους αγώνα και τα αιτήματά τους, συνέχισαν χτες τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στην κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό.

Μια κίνηση με την οποία ο εμβληματικός αυτός αγώνας στο μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας ανοίχθηκε σε όλο τον λαό της Αττικής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να μάθουν πλατιά οι εργαζόμενοι πού στηρίζεται η κερδοφορία του κατασκευαστικού ομίλου «ΑΒΑΞ», που κυριαρχεί στον κλάδο. Να μάθουν ότι σε ένα τέτοιο έργο, με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του και με τις πλάτες της κυβέρνησης και της ΕΕ, η εργοδοσία αρνείται τα αυτονόητα στους εργαζόμενους, προτιμώντας να κρατά «παγωμένες» της εργασίες και ακίνητους τους μετροπόντικες παρά να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα.

Πλέον οι εργαζόμενοι και το Σωματείο τους διανύουν την τρίτη βδομάδα επαναλαμβανόμενων 24ωρων απεργιών με τις οποίες διεκδικούν αυξήσεις σε μισθούς και μεροκάματα, επίδομα υπόγειων εργασιών, εφαρμογή του 5ήμερου - 8ωρου και μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία.

Με το πανό του επιχειρησιακού τους Σωματείου, τις ανακοινώσεις και τα συνθήματά τους οι εργαζόμενοι μετέφεραν τη φωνή του αγώνα τους στον κόσμο που επιβιβάζεται και αποβιβάζεται από τους συρμούς. Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν αντιπροσωπείες του Συνδικάτου Οικοδόμων και του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών.

Στο μεταξύ, εκπρόσωπος της ΣΤΑΣΥ εμφανίστηκε στην παρέμβαση για να πει στους εργαζόμενους ότι ...βρίσκονται σε «ιδιωτικό χώρο» και ότι η παρέμβασή τους δημιουργεί «κακό προηγούμενο».

Το Σωματείο καταγγέλλει το γεγονός ότι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο πραγματοποιείται με εργαζόμενους που αμείβονται «με τα κατώτατα ημερομίσθια» και δουλεύουν σε συνθήκες μεγάλης εντατικοποίησης.

«Πληρωνόμαστε με τα νόμιμα, πλην όμως με τα χαμηλότερα μεροκάματα, τα οποία δεν είναι αρκετά προκειμένου να καλύψουν ούτε τις βασικές ανάγκες διαβίωσής μας. Πληρώσαμε την κρίση τους με τα μνημόνια, σήμερα όμως δεν ανεχόμαστε, βλέποντας και τις δημοσιεύσεις των ισολογισμών τους, αντικρίζοντας τα εκατομμύρια των κερδών τους ενώ την ίδια στιγμή υποχρεούμαστε να δουλεύουμε 12ωρα, να παίρνουμε το ίδιο μεροκάματο που παίρναμε πριν πολλά χρόνια στο 8ωρο», αναφέρει στην ανακοίνωσή του.

Σήμερα Τρίτη οι εργαζόμενοι συνεχίζουν με νέα 24ωρη απεργία και Γενική Συνέλευση. Οπως εξηγεί ο πρόεδρος του Σωματείου Βασίλης Κλουβάτος, οι απεργίες που αποφασίζουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στις συνελεύσεις τους, οι παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις στις οποίες συμμετέχουν καθημερινά, φαίνεται να κάμπτουν την αδιαλλαξία της εργοδοσίας, που εδώ και μήνες αρνείται τη συζήτηση για τα αιτήματά τους. «Μέσα από αυτήν την πολυήμερη κινητοποίησή μας αρχίζουμε να σπάμε την ιερά συμμαχία των κατασκευαστικών ομίλων και της κυβέρνησης», τονίζει και προσθέτει πως «η ενότητα και η μαχητικότητα των εργαζομένων θα στέψουν αργά ή γρήγορα με επιτυχία τις κινητοποιήσεις μας».

ΚΡΗΤΗ
Σε απεργία οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων για τη ΣΣΕ

Στο πλευρό τους ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας συζητά με τους απεργούς στα τουριστικά λεωφορεία

RIZOSPASTIS

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας συζητά με τους απεργούς στα τουριστικά λεωφορεία
Σε 24ωρη απεργία προχώρησαν προχτές, Κυριακή, οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων της Κρήτης, μετά από κάλεσμα του Σωματείου τους «Ο Ερμής», απαιτώντας την υπογραφή ΣΣΕ. Η προχτεσινή απεργία αποτελεί κλιμάκωση του αγώνα που δίνουν αρκετούς μήνες οι εργαζόμενοι για υπογραφή ΣΣΕ, σε συνέχεια της προειδοποιητικής στάσης εργασίας που πραγματοποίησαν στην έναρξη της σεζόν με το ίδιο αίτημα.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν υπογραφή τοπικής ΣΣΕ για να διασφαλίσουν καλύτερες εργασιακές συνθήκες και αυξήσεις των μισθών τους. Καταγγέλλουν μάλιστα την αδιαλλαξία της εργοδοσίας για υπογραφή ΣΣΕ, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να αναγκάζονται να υπογράφουν ατομικές συμφωνίες με εξαντλητικά ωράρια και μισθούς - ψίχουλα.

Αυτά την ίδια στιγμή που η Κρήτη αποτελεί έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, με χιλιάδες τουρίστες να την κατακλύζουν και φέτος, με τους εργοδότες να βγάζουν εκατομμύρια ευρώ κερδών επιβάλλοντας συνθήκες εργασιακής εξόντωσης.

Στο πλαίσιο της απεργίας, οι οδηγοί προχώρησαν σε δυναμική συγκέντρωση στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και αποφάσισαν νέα 24ωρη απεργία για αύριο, Τετάρτη, δηλώνοντας ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι να διασφαλίσουν τα δικαιώματά τους, αλλά υπενθυμίζοντας και τον πολυήμερο απεργιακό αγώνα που έκαναν το καλοκαίρι του 2020. Τότε μάλιστα είχαν αναγκάσει την εργοδοσία να δεχτεί την υπογραφή της ΣΣΕ.

Στο πλευρό των απεργών βρέθηκαν συνδικάτα του Ηρακλείου, όπως η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων, το Συνδικάτο Οικοδόμων, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ, το Συνδικάτο Τροφίμων και Ποτών και το Σωματείο Εργαζομένων στην εμπορική επιχείρηση «The Mart».

Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν τη μεθοδευμένη προσπάθεια της εργοδοσίας να σπάσει την απεργία, ωθώντας οδηγούς που δεν συμμετείχαν στην απεργία να δουλέψουν εξαντλητικά ωράρια, καθώς και το γεγονός ότι η Τροχαία Ηρακλείου δεν πραγματοποιούσε ελέγχους, κάνοντας ουσιαστικά πλάτη στην εργοδοσία.

Στο πλευρό τους ο Δημήτρης Κουτσούμπας

Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκε το πρωί της Κυριακής ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, επικεφαλής αντιπροσωπείας του Κόμματος, στην οποία συμμετείχαν ο Σάββας Βασιλειάδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Γραμματέας της ΕΠ Κρήτης και υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, ο βουλευτής του Κόμματος Μανώλης Συντυχάκης.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας μετέφερε τη συμπαράσταση του Κόμματος στον αγώνα των οδηγών, τονίζοντας ότι είναι απαραίτητο να υπογραφεί ΣΣΕ καθώς η τουριστική ανάπτυξη και τα κέρδη των επιχειρηματιών του κλάδου είναι τεράστια.

Από την πλευρά τους, οι οδηγοί ευχαρίστησαν το ΚΚΕ, που ήταν το πρώτο κόμμα που ανέδειξε τα προβλήματα και τα αιτήματά τους στη Βουλή.

Ο Μ. Συντυχάκης έκανε τηλεφωνική παρέμβαση γι' αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα στην Εφη Κουλάρα, αξιωματικό υπηρεσίας της Τροχαίας Ηρακλείου, στον υποδιοικητή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηρακλείου και στον κ. Κανακούδη, διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου, ζητώντας κλιμάκιο της Τροχαίας να μεταβεί άμεσα στο αεροδρόμιο και να προβεί σε εκτεταμένους ελέγχους στους οδηγούς προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα. Η απάντηση του κ. Κανακούδη ήταν ότι δεν συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις να υπάρχει παρουσία της Τροχαίας για να μη... δημιουργούνται εντάσεις. Ο Μ. Συντυχάκης αντέτεινε ότι αυτή η στάση αντικειμενικά δίνει αέρα στα πανιά των πρακτόρων τουριστικών λεωφορείων να λειτουργούν ασύδοτα θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές ανθρώπων και επέμεινε στην ανάγκη άμεσα να μεταβεί κλιμάκιο της Τροχαίας στο αεροδρόμιο.

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ «ΙΟΝ»
Απολύονται λόγω «ηλικίας» εργαζόμενοι μετά τη νέα επένδυση

Κινητοποίηση χτες από το Συνδικάτο Τροφίμων - Ποτών και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά

Κινητοποίηση έξω από το εργοστάσιο της ΙΟΝ πραγματοποίησε χτες το πρωί το Συνδικάτο Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών Αττικής απαιτώντας την ανάκληση απολύσεων 7 εργαζομένων και να μην υπάρξει καμιά βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων που προωθεί η νέα εργοδοσία της επιχείρησης, η οποία έχει εντάξει την ΙΟΝ στον όμιλο «Bespoke SGA». Στην κινητοποίηση παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

Το αντεργατικό πρόσημο των αλλαγών που επιφυλάσσει άλλη μια μεγάλη επένδυση, με πρόγραμμα για 120 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος τριετίας, αναδεικνύει το Συνδικάτο, για τη «ναυαρχίδα» του ομίλου ΙΟΝ, που σφραγίστηκε από το αιφνιδιαστικό μπαράζ απολύσεων της προηγούμενης βδομάδας. Μέσα σε ένα 24ωρο, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση και με συνοπτικές διαδικασίες, ανακοινώθηκε η απόλυση σε 7 πωλητές. Μοναδική αιτιολογία ήταν ότι «λόγω ηλικίας δεν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στα νέα καθήκοντα και τα εξαντλητικά ωράρια που θα τα συνοδεύουν». Την ίδια ώρα, η εργοδοσία «προσλάμβανε νέους αντικαταστάτες αυτών, στη νέα εταιρεία, με πολύ μικρότερους μισθούς και τσεκουρεμένα εργασιακά δικαιώματα».

Το Συνδικάτο, σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της εργοδοσίας, στη διάρκεια της κινητοποίησης, απαίτησε την ανάκληση των απολύσεων και την απορρόφηση όλων των εργαζομένων από τον όμιλο «Bespoke SGA», στις εταιρείες όπου εργάζονται τόσα χρόνια, με τις ίδιες συμβάσεις εργασίας και να διατηρήσουν όλα τα εργασιακά δικαιώματα που είχαν στην πρότερη απασχόλησή τους, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή.

ΕΛΚΕΘΕ
Απεργούν για αυξήσεις στο πλοίο «Αιγαίο»

Την προσαρμογή των μισθολογικών τους αποδοχών στο ύψος που ορίζει η Συλλογική Σύμβαση των εργαζομένων στην Ακτοπλοΐα για το 2024 απαίτησαν οι ναυτεργάτες στο πλοίο «Αιγαίο» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), με απεργιακή κινητοποίηση που ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο. Η απεργία πραγματοποιείται με καθολική συμμετοχή των μελών του πληρώματος και με την έμπρακτη αλληλεγγύη των ναυτεργατικών σωματείων και του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, κόντρα στην επαίσχυντη απόφαση του δικαστηρίου που έκρινε παράνομη και καταχρηστική την κινητοποίηση, μετά από προσφυγή της διοίκησης του ΕΛΚΕΘΕ. Τα μέλη του πληρώματος έλαβαν το Σάββατο ομόφωνη απόφαση να συνεχίσουν τον αγώνα για να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καλούν εργαζόμενους και συνδικάτα να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στην κλιμάκωση του αγώνα, ενώ απαιτούν συνάντηση με τα αρμόδια υπουργεία και τη διοίκηση του ΕΛΚΕΘΕ.

Σημειωτέον, οι αποδοχές των εργαζομένων στα πλοία του ΕΛΚΕΘΕ καθορίζονται, με βάση ΚΥΑ του 2009, στο ύψος του μισθού της ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας για το 2008. Μ' αυτόν τον τρόπο, οι μισθοί μένουν καθηλωμένοι και δεν προσαρμόζονται με βάση τις αυξήσεις της συγκεκριμένης ΣΣΕ. Είναι ενδεικτικό ότι οι αυξήσεις της τάξης του 21,5%, που έχουν δοθεί από το 2008 μέχρι και το 2024, χάνονται για τους εργαζόμενους του ερευνητικού σκάφους, σε μια περίοδο μάλιστα που η ακρίβεια έχει εκτινάξει στα ύψη το κόστος ζωής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ