ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Εγκλήματα σε βάρος της υγείας

Ο χαιρετισμός του βουλευτή του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκα, στο συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ

«Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της Υγείας» τόνισε ο Τ. Τσιόγκας στο συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ
«Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της Υγείας» τόνισε ο Τ. Τσιόγκας στο συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ
Οι αντιδράσεις των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ στο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) είναι το ελάχιστο για τα εγκλήματα που γίνονται σε βάρος της Υγείας, των δικαιωμάτων και κατακτήσεων της εργατικής τάξης, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας, στο χαιρετισμό του προς το 10ο Συνέδριο της ΠΟΕΔΗΝ.

Απ' την αρχή της ομιλίας του ο Τ. Τσιόγκας είχε να αντιμετωπίσει την προκλητική συμπεριφορά κάποιων συνέδρων που υπηρετούν την κυβερνητική πολιτική. Ετσι, αμέσως μετά τα παραπάνω πρώτα λόγια του κάποιος του πέταξε «σώπα ρε, πού τα ξέρεις;».

Αποστομωτική ήταν η απάντηση του βουλευτή του ΚΚΕ: «Θέλω να πληροφορήσω αυτόν που έθεσε το ερώτημα ότι είμαι εργάτης και ασφαλισμένος του ΙΚΑ και όταν πάω στο νοσοκομείο πληρώνω από την τσέπη μου».

Η επιδοκιμασία στα λεγόμενα του Τ. Τσιόγκα ήρθε με τα συνθήματα «Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι» και «δωρεάν Υγεία για όλο το λαό ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλη». Ο βουλευτής του ΚΚΕ κάλεσε τους συνέδρους να συζητήσουν και να τοποθετηθούν στο ζήτημα του πολέμου στο Ιράκ που ετοιμάζουν οι Αμερικανοί και οι Αγγλοι ιμπεριαλιστές. Ακόμα και σε αυτή τη λαγαρή θέση υπήρξαν εντάσεις ότι είναι εκτός θέματος από κάποιους καρεκλοκένταυρους. «Πληρώνουμε, απάντησε αποστομωτικά, κάθε μέρα από την τσέπη σας για τη φρεγάτα που είναι στον Περσικό Κόλπο. Πληρώνουμε όλοι μας για το στρατό στο Αφγανιστάν. Και πρέπει να απαντήσει η κυβέρνηση σε ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα: Θα ανακαλέσει την υπογραφή που έβαλε στη Σύνοδο Κορυφής στην Πράγα για την επίθεση, για την έναρξη πολέμων; Θα αποσύρει τη φρεγάτα από τον Περσικό; Θα σταματήσει τις διευκολύνσεις στη Σούδα, στην Πάτρα, στον Πειραιά, στο Ηράκλειο;».

Στη συνέχεια ο Τ. Τσιόγκας υπογράμμισε ότι η ανάληψη της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης από την ελληνική κυβέρνηση γίνεται σε μια περίοδο που υπάρχει επιτάχυνση της μεταρρύθμισης των συνταξιοδοτικών συστημάτων, με αύξηση κατά πέντε χρόνια του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης. «Ξέρετε πώς το λένε; αναρωτήθηκε: Ενεργός γήρανση. Δηλαδή "σκάσε και δούλευε μέχρι να πεθάνεις". Με την Ελληνική Προεδρία θα έχουμε - και το αναλαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση - μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις στο χώρο της Υγείας, περικοπές στην Πρόνοια και στις κοινωνικές παροχές».

Και ο Τ. Τσιόγκας κατέληξε: «Απέναντι σε αυτές τις επιλογές το ΚΚΕ προτείνει η Υγεία να είναι δημόσια, δωρεάν, καθολική για όλο το λαό και όχι μόνο για τα χοντρά πορτοφόλια, ενώ οι άλλοι θα είναι στα ράντζα. Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο της Υγείας».

Οι άλλες παρεμβάσεις

Με το σύνθημα «άλλο η κυβέρνηση άλλο το ΠΑΣΟΚ, όμως και δυο στηρίζετε τον πόλεμο αυτό» υποδέχτηκαν οι σύνεδροι τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Ν. Κουτσούκο στο συνέδριο.

Επίσης, με το σύνθημα «ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - Συνασπισμός ψηφίσατε το Μάαστριχτ πληρώνει ο λαός», απάντησαν σε όσα είπε από το βήμα του συνεδρίου ο βουλευτής της ΝΔ Ν. Κακλαμάνης. Πάντως, ο Ν. Κακλαμάνης αναφερόμενος στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών του ΕΚΑΒ είπε: «Θέση της ΝΔ είναι ένα πελώριο και κατηγορηματικό "Οχι"».

Οταν ανέβηκε στο βήμα ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Σπ. Παπασπύρος το σύνθημα που ακούστηκε ήταν: «Συνδικάτα ταξικά όχι κυβερνητικά».

Τέλος, η σύνεδρος Χρ. Ντζουμανίκα κατήγγειλε ότι δεν προσκλήθηκε στο συνέδριο το ΔΗΚΚΙ και τελικά κλήθηκε ως εκπρόσωπός του να απευθύνει χαιρετισμό.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΚΑΒ
Απαιτούν κρατικό φορέα πτήσεων

Σήμερα η στάση εργασίας 9 π.μ.-2 μ.μ.

Πεντάωρη στάση εργασίας από τις 9 π.μ έως τις 2 μ.μ και έκτακτη γενική συνέλευση στο χώρο του αμφιθεάτρου του ΕΚΑΒ, ως φόρο τιμής στους συναδέλφους τους που χάθηκαν, πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, σύμφωνα με απόφαση του συλλόγου τους.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του ΕΚΑΒ εκφράζει ολόψυχα τη συμπαράστασή του στις οικογένειες των συναδέλφων και των πιλότων. «Νιώθουμε, επισημαίνει, πιο αυξημένη την ευθύνη για συνέχεια και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών ως τον καλύτερο φόρο τιμής στους άτυχους συναδέλφους μας».

«Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ αποφασίσαμε κατά τη διάρκεια της νύχτας να μην εκτελούμε νυχτερινές πτήσεις με ελικόπτερα. Οι αεροδιακομιδές αυτές να εκτελούνται μόνο με αεροπλάνα από το πλησιέστερο αεροδρόμιο», τονίζουν οι εργαζόμενοι και ζητούν τη συμπαράσταση των πολιτών, της ΑΔΕΔΥ, της ΓΣΕΕ, των μέσων μαζικής ενημέρωσης στον αγώνα τους, με σκοπό τη δημιουργία κρατικού φορέα πτητικών μέσων.

Το συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) αποφάσισε να υιοθετήσει και να στηρίξει τις κινητοποιήσεις του σωματείου των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ.

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών (ΑΣΥ) πρότεινε να κηρύξει η ΠΟΕΔΗΝ 24ωρη απεργία σε όλα τα νοσοκομεία, αλλά η πρόταση δεν έγινε δεκτή.

Ψυχική εξάντληση

«Και στις δύο πτώσεις των ελικοπτέρων μας, κρατηθήκαμε όρθιοι και συνεχίσαμε τις αεροδιακομιδές μέχρι σήμερα. Ομως, με την απώλεια του τρίτου ελικοπτέρου μας και των ανθρώπων μας, τα αποθέματα ψυχικής αντοχής κλονίστηκαν» υπογραμμίζει σε υπόμνημά του το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ.

Μάλιστα οι γιατροί και οι νοσηλευτές του ΕΚΑΒ διαβεβαιώνουν πως από σήμερα και μέχρι «να μας εξασφαλιστούν ασφαλείς πτήσεις, δε θα επιβιβαστούμε σε πτητικά μέσα που εκμεταλλεύεται και υποστηρίζει η εταιρία HELITALIA AE», στην οποία και καταλογίζουν βαρύτατες ευθύνες.

Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση, η οποία απευθύνεται στην κυβέρνηση, αλλά και στον ελληνικό λαό, τονίζονται τα εξής: Κάθε χρόνο γίνονται απ' το ΕΚΑΒ περίπου 2.500 αεροδιακομιδές οξέως ή βαρέως πασχόντων. «Αδιάκοπα και χωρίς πρόκληση της δημοσιότητας υπηρετούμε τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ απ' τον Αύγουστο του 1994», αναφέρει χαρακτηριστικά το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ. Μέχρι τον Ιούλιο του 2000 οι αεροδιακομιδές γίνονταν με πτητικά μέσα ναυλωμένα απ' την «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» και τις Ενοπλες Δυνάμεις. «Με αυτούς τους φορείς και κάτω από τις ίδιες αντίξοες συνθήκες δεν είχαμε άδικους θανάτους», επισημαίνεται.

Απ' τον Ιούλιο του 2000 οι αεροδιακομιδές, κατά κύριο λόγο, γίνονται με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, των οποίων την πτητική εκμετάλλευση και τεχνική υποστήριξη έχει αναλάβει η εταιρία HELITALIA AE, μετά από διεθνή διαγωνισμό. Ηδη, αναφέρουν οι εργαζόμενοι, από το επίσημο πόρισμα της διερεύνησης της πτώσης του πρώτου ελικοπτέρου έχει σημειωθεί έλλειψη και ανεπάρκεια στην οργάνωση της συγκεκριμένης εταιρίας. Το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ, «επειδή και τα τρία ελικόπτερα έπεσαν νύχτα υπό την πτητική εκμετάλλευση και τεχνική υποστήριξη της HELITALIA AE», ζητά:

  • Τη λήψη άμεσης πολιτικής απόφασης με την οποία θα καταγγελθεί η σύμβαση πτητικής εκμετάλλευσης και τεχνικής υποστήριξης των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ με την εν λόγω εταιρία.
  • Να μην εκτελούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας πτήσεις με ελικόπτερα και οι αεροδιακομιδές οξέως ή και βαρέως πασχόντων να εκτελούνται από το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ, μόνο με αεροπλάνα απ' το πλησιέστερο αεροδρόμιο.
  • Ως πρώτο απεργιακό αίτημα στην απεργιακή κινητοποίηση που έχει εξαγγείλει για αύριο Πέμπτη προτάσσει η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ) την επίλυση των προβλημάτων του ΕΚΑΒ, την ασφάλεια των γιατρών και εργαζομένων, την απαίτηση για άμεση λειτουργία πανελλαδικού ΕΚΑΒ, ως υπηρεσία του ΕΣΥ, με δομή και λειτουργία δημόσιας υπηρεσίας.
  • Η Ενωση Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας - Πειραιά (ΕΙΝΑΠ) αποφάσισε την προκήρυξη τετράωρης στάσης εργασίας για αύριο.
Δύο «σκοτεινά» σημεία

Δύο είναι τα «σκοτεινά» σημεία κατά τους ειδικούς στη λειτουργία των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ: Το πρώτο αφορά το σύστημα διαχείρισης των πτήσεων και το δεύτερο το σύστημα συντήρησης των ελικοπτέρων. Σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων από την πρώτη αεροπορική τραγωδία, η «Helitalia» δε διέθετε κέντρο επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ενώ δεν υποστηρίζονται εδώ τα ελικόπτερα από πρόγραμμα συντήρησης Jar 145 (αυτό γίνεται μέσω Ιταλίας), όπως είναι υποχρεωμένος να κάνει αυτός που έχει την ευθύνη της επιχείρησης.

Τα ερωτήματα που καλούνται συνεπώς να απαντήσουν οι αρμόδιοι είναι: Ποιος ελέγχει αν εφαρμόζεται το πρόγραμμα συντήρησης των συγκεκριμένων ελικοπτέρων και ποιος ελέγχει και διαχειρίζεται το πτητικό έργο της συγκεκριμένης εταιρίας.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ετήσιος προϋπολογισμός του ΕΚΑΒ την περίοδο που η διακομιδή ασθενών γινόταν από την «Αεροπλοΐα» και το Στρατό ήταν περίπου 800 εκατ. δρχ., ενώ σήμερα υπερβαίνει τα 5 δισ. δρχ.!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ