ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Φλεβάρη 1995
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αποφάσεις ερήμην των δημάρχων

Σοβαρότατες καταγγελίες από το δήμαρχο Καβάλας

Σοβαρότατες καταγγελίες για μια σειρά ενέργειες του υπουργού Εσωτερικών και του δημάρχου Αθηναίων (ως προέδρου της ΚΕΔΚΕ) κάνει, με ανοιχτή επιστολή του προς όλους τους δημάρχους της χώρας, ο δήμαρχος Καβάλας Λ. Αναστασιάδης,ο οποίος απευθυνόμενος στους συναδέλφους του σημειώνει χαρακτηριστικά: "Μετά από 12ετή θητεία στην ΤΑ σας εκφράζω την έκπληξή μου για όσα συμβαίνουν".

Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρεται:

  • Εξαγγέλλονται ρυθμίσεις για το 5% επί των εκδιδομένων λογαριασμών εστιατορίων - ζαχαροπλαστείων (σχετικά με το "πακέτο"), που ουσιαστικά καταργούν το 5% χωρίς να εξασφαλίζεται η αναπλήρωσή του από άλλους πόρους.
  • Γίνεται προσπάθεια για μεταβίβαση των βρεφονηπιακών σταθμών στους ΟΤΑ, χωρίς να διασφαλιστούν τα μέσα και οι αναγκαίοι πόροι (σ. σ. ο δήμαρχος καταγγέλλει και την οργάνωση της χτεσινής σύσκεψης στο υπουργείο Εσωτερικών, γιατί - όπως σημειώνει - γίνεται σε μία μέρα "που δήμαρχοι σημαντικών πόλεων, μέλη της επιτροπής περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, θα απουσιάζουν σε συνεδρίαση στις Βρυξέλλες"... ).
  • Ο δήμαρχος Αθηναίων συζητάει και παίρνει θέσεις, εκφράζοντας μόνο τον εαυτό του, χωρίς να υπάρχει γνωμοδότηση των άλλων ΟΤΑ και ενώ δε λειτουργεί το συνδικαλιστικό όργανο, η ΚΕΔΚΕ.

Ο Λ. Αναστασιάδης καταγγέλλει πως ενώ συμβαίνουν αυτά, μια σειρά σοβαρότατα προβλήματα παραμένουν σε εκκρεμότητα. Ανάμεσα σε αυτά αναφέρει: Παραμένει η απαράδεκτη απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης σε βάρος των ΟΤΑ και υπέρ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, που ανέβασε τα επιτόκια των δανείων των ΟΤΑ από 6 - 12% στο υπέρογκο 19%, με αποτέλεσμα να έχουν επιβαρυνθεί δήμοι και ΔΕΥΑ με δεκάδες δισ. Καθυστερούν ακόμα οι αποδόσεις του ΚΑΠ. Υπάρχει πρόβλημα με τα τέλη κυκλοφορίας που δεν εισπράττουν οι ΟΤΑ, εξαιτίας του αφορολόγητου των καταλυτικών αυτοκινήτων. Δεν αποδίδεται ακόμα στους ΟΤΑ το ποσοστό που δικαιούνται από τους φόρους που πληρώνουν οι πολίτες πάνω στους φόρους των καταθέσεών τους. Παράλληλα, καταγγέλλει ο δήμαρχος, με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών (Διεύθυνση Οικονομικών ΟΤΑ, Τμήμα Φορολογίας) θεωρείται παράνομη κάθε μείωση της τιμής του νερού στους πολύτεκνους και δημιουργείται τεράστιο θέμα παράνομων αποφάσεων ΟΤΑ και ΔΕΥΑ που για κοινωνικούς λόγους έχουν χαμηλά τιμολόγια στις πολύτεκνες οικογένειες.

Εργο πολλαπλών επιπτώσεων

Την κατασκευή γιγαντογέφυρας 350 μέτρων προωθεί ο Δήμος Δραπετσώνας, παρά τα πολλά και άλυτα προβλήματα της πόλης

Την κατασκευή ενός αμφίβολης χρησιμότητας εναέριου αυτοκινητόδρομου - για την ένωση της λεωφόρου Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κανελλοπούλου) με το λιμάνι του Πειραιά - που φαίνεται πως θα γεννήσει αντί να λύσει προβλήματα, δρομολογεί η νέα διοίκηση του Δήμου Δραπετσώνας. Και μάλιστα, χωρίς να υπολογίζει την εκφρασμένη δυσαρέσκεια των κατοίκων, αλλά και δημοτικών συνδυασμών, η οποία ήδη μεταβάλλεται σε συγκροτημένη αντίδραση. Τρεις από τις δημοτικές κινήσεις που μετέχουν στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τους επικεφαλής τους δημοτικούς συμβούλους Ν. Μπεάζογλου,Ν. Χατζόπουλο και Δ. Χατζησταυράκο και κατοίκους της Δραπετσώνας συγκρότησαν συντονιστική επιτροπή, που θα ξεκινήσει εντός των ημερών περιοδείες ενημέρωσης των δημοτών, διεκδικώντας την ακύρωση του έργου, αφού η δημοτική πλειοψηφία του δημάρχου Κ. Χρονόπουλου απέρριψε πρόταση για σχετικό δημοψήφισμα.

Ομως το θέμα έχει ακόμη μια σημαντική διάσταση, την οικονομική. Οπως επισήμανε σε ερώτηση του "Ρ" ο επικεφαλής της "Προοδευτικής Δημοκρατικής Κίνησης Δραπετσώνας" Νίκος Μπεάζογλου, "σε μέρες σκληρής λιτότητας και με τη Δραπετσώνα να αντιμετωπίζει υπαρκτά προβλήματα, επιχειρείται να προστεθεί ένα ακόμα, με την κατασκευή μιας γιγαντογέφυρας 350 μέτρων, η οποία έχει δημοπρατηθεί για 1,2 δισεκατομμύρια δραχμές,τη στιγμή που με αυτά τα χρήματα θα μπορούσε, για παράδειγμα, να υλοποιηθεί η ανάπλαση των εγκαταλειμμένων εργατικών κατοικιών της Δραπετσώνας".

Αμφίβολη ωστόσο είναι και η χρησιμότητα της αυτοκινητογέφυρας, αφού παράλληλα προχωρά η οδική σύνδεση Δραπετσώνας - Πειραιά μέσω της υπό κατασκευή παραλιακής λεωφόρου, την οποία αποδέχονται και οι κάτοικοι. Υπό την προϋπόθεση ότι δε θα περάσει μέσα από κατοικημένες περιοχές και θα συνοδευτεί από κατασκευή ηχοπετασμάτων και λήψη μέτρων αντιρρύπανσης.

Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις τις συντονιστικής επιτροπής, με την κατασκευή της εναέριας αυτοκινητογέφυρας ανοίγουν σειρά σημαντικών προβλημάτων στην περιοχή, που φαίνεται ότι θα οδηγήσουν σε γενικότερη υποβάθμισή της, αφού οι επιπτώσεις θα είναι οικονομικές, περιβαλλοντικές, αισθητικές, ιστορικές και αρχαιολογικές... Αναπόφευκτα θα "βυθιστούν" τα καταστήματα που βρίσκονται εκεί, ενώ θα δημιουργηθεί μια επιπλέον εστία ρύπανσης. Θα χαθεί με τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου η δυνατότητα να αναπτυχθεί στην περιοχή, που βρίσκεται ο πάλαι ποτέ σιδηροδρομικός σταθμός Βορείου Ελλάδος, χώρος πράσινου. Τη στιγμή μάλιστα που ακριβώς δίπλα υπάρχουν αρχαιολογικός χώρος, τα διατηρητέα κτίρια του ΟΣΕ και η ιστορική εκκλησία του Αγίου Διονυσίου, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν, αξιοποιούμενα από το Δήμο Δραπετσώνας, ένα ενιαίο σύνολο πολιτιστικών και περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων.

ΚΟΖΑΝΗ
Εξαγγελίες Σημίτη χωρίς αντίκρισμα

Η ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ καλεί το λαό της περιοχής να αγωνιστεί για ανάπτυξη και περιβαλλοντική προστασία

Με αόριστες εξαγγελίες, που δε δίνουν καμιά λύση στα ουσιαστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Νομός Κοζάνης, προσπάθησε να καθησυχάσει τους κατοίκους του νομού ο υπουργός Βιομηχανίας Κ. Σημίτης,κατά την εκεί επίσκεψή του πριν λίγες μέρες. Με σχετική ανακοίνωσή της η ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ τονίζει, σχετικά, πως το πρόβλημα της αποβιομηχάνισης της περιοχής δεν αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, ενώ ο υπουργός απέφυγε να αναφέρει οτιδήποτε για την τύχη της ΑΕΒΑΛ, αν θα παρθούν μέτρα να μην κλείσει, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα ΕΛΣΙ.

Προκειμένου να αναπτυχθεί η περιοχή, είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα, που θα στηρίζεται στη βιομηχανία, τη βιοτεχνία και την αγροτική οικονομία. Παράλληλα, τονίζεται, θα πρέπει να δημιουργηθούν δορυφορικές επιχειρήσεις γύρω από τις δραστηριότητες της ΔΕΗ, για μια ανάπτυξη που θα έχει στο κέντρο της προσοχής τον εργαζόμενο άνθρωπο και την προστασία του περιβάλλοντος. Με τις εξαγγελίες του υπουργού σχετικά με τη μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση και για την αποκατάσταση των εδαφών (που απαιτούν τη διάθεση αρκετών δισεκατομμυρίων) δεν μπορεί να γίνει ούτε σε 70 χρόνια!

Να σημειωθεί ότι ο Κ. Σημίτης ανακοίνωσε ότι δε θα θεσπιστεί το ανταποδοτικό τέλος 1% από τη ΔΕΗ, πράγμα σωστό ασφαλώς, αλλά δε δεσμεύτηκε ο υπουργός αν θα διατεθούν οι αναγκαίοι πόροι για την προστασία του περιβάλλοντος, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές. Τέλος, ο υπουργός Βιομηχανίας, αντί άλλων, ζήτησε πίστωση χρόνου για να μελετήσει το πρόβλημα της ανεργίας, που προκαλεί η αποβιομηχάνιση! Ενώ σχετικά με τις προσλήψεις στη ΔΕΗ περιόρισε το πρόβλημα στην επαναφορά των διμηνιτών, ενώ οι προσλήψεις είναι μία από τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ, επειδή οι αρμόδιοι κοροϊδεύουν το λαό, καλεί τους εργαζόμενους της περιοχής να παλέψουν για να αλλάξουν τα πράγματα, για ουσιαστικό εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ, για τη βιομηχανική ανάπτυξη του νομού και για την προστασία του περιβάλλοντος. Αμεσα, καλούνται οι μαζικοί φορείς μέσα από σύσκεψη να συγκροτήσουν μόνιμη πλατιά επιτροπή, για να οργανώσει τον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος.

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 1995 και ώρα 9.30 π.μ. τελούμε 40/ήμερο μνημόσυνο στον ιερό ναό του Αγίου Κωνσταντίνου Πειραιά για την ανάπαυση της ψυχής του πολυαγαπημένου μας αδελφού και θείου

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΑΝ. ΜΑΥΡΟΥΛΑΚΗ

Τα αδέλφια του: Ευστράτιος και Σεβαστή Μαυρουλάκη, Ανδριάνα χήρα Αντ. Τζαβάρα, Κανάκης και Φλώρα Μαυρουλάκη.

Τα ανίψια, οι λοιποί συγγενείς.

ΚΗΔΕΙΑ

Την πολυαγαπημένη μας μητέρα, γιαγιά, προγιαγιά, αδελφή, εξαδέλφη

ΑΙΜΙΛΙΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΑΝΑΠΑΛΗ

το γένος Κορνάρου - Αγωνίστρια Εθνικής Αντίστασης

Μέλος ΕΑΜ - ετών 98

κηδεύουμε σήμερα Πέμπτη και ώρα 4.00 μ.μ. από τον Ιερό Ναό του Νεκροταφείου Καλλιθέας.

Τα παιδιά: Γιώργος και Ελένη.

Τα εγγόνια: Αιμιλία και Βίκτωρ, Βασιλική και Κώστας.

Τα δισέγγονα, τα αδέλφια, τα εξαδέλφια, οι λοιποί συγγενείς.

Θερίζει η φυματίωση στη Ν. Ασία

Ενα εκατομμύριο άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από φυματίωση στη Ν. Ασία, ενώ οχτώ εκατομμύρια νέα θύματα της ασθένειας αναφέρονται κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο. Απ' αυτά, τα δύο εκατομμύρια προέρχονται επίσης από χώρες της Ν. Ασίας, μετέδωσε το πρακτορείο ΡΤΙ της Ινδίας, επικαλούμενο το Κέντρο Νοτιοασιατικής Ενωσης Περιφερειακής Συνεργασίας για τη Φυματίωση. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του Κέντρου, το μεγαλύτερο εμπόδιο για την αντιμετώπιση της νόσου είναι η έλλειψη στατιστικών στοιχείων. Ακόμη, τονίζουν ότι ο συνδυασμός φυματίωσης και Ε+ΔΚΙΤΖ έχει συμβάλει σημαντικά στην επιδείνωση της κατάστασης της δημόσιας υγείας στην περιοχή.

  • Το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Νοσοκομειακών Λοιμώξεων και Υγιεινής στο χώρο του νοσοκομείου πραγματοποιείται στις 23-26 Φλεβάρη στο Πολεμικό Μουσείο. Το συνέδριο οργανώνουν η Ελληνική Μικροβιολογική Εταιρεία και ο Τομέας Δημόσιας Υγείας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.
ΠΑΛΙΑ ΚΟΚΚΙΝΙΑ
Πηγάδι θράσους και αδιαφορίας

Την αδιαφορία και την αργοπορία των υπηρεσιών του Δήμου Πειραιά καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 8ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά, καθώς εδώ και δέκα μέρες παραμένει ανοιχτό ένα πηγάδι μεγάλου βάθους, που βρίσκεται σε πεζόδρομο, δίπλα στο σχολείο. Οι γονείς, με χτεσινή τους επιστολή προς το δήμαρχο Πειραιά, επισημαίνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων, αφού οι παλέτες που είχαν τοποθετηθεί στο πηγάδι από εργάτες του δήμου έχουν μετακινηθεί από τα παιδιά που παίζουν. Ετσι, το πηγάδι, που εμφανίστηκε μετά από καθίζηση που προκάλεσε η βροχή, αποτελεί έναν "ανοιχτό" τάφο, ευτυχώς χωρίς τραγικές συνέπειες μέχρι σήμερα.

Να υπενθυμίσουμε ότι στις 27.1.95 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είχε στείλει έγγραφο προς το δήμαρχο Πειραιά, Στ. Λογοθέτη, ζητώντας να δοθεί άμεσα μια λύση, ενώ προσπάθησαν να επικοινωνήσουν και με τον αντιδήμαρχο κ. Τσιντώνη, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Μάλιστα, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, η γραμματέας του αντιδημάρχου τους απαντούσε ότι ο αντιδήμαρχος δεν είναι υποχρεωμένος να απαντήσει για τις κινήσεις που θα κάνει. Αλλά και οι προσπάθειες του προέδρου του Δ Δημοτικού Διαμερίσματος να επικοινωνήσει με τις υπηρεσίες του δήμου για το θέμα απέτυχαν, αφού - όπως είπε ο ίδιος στους γονείς - τον αγνόησαν.

"Δίνουμε ένα περιθώριο μέχρι την Παρασκευή 3.2.95, για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα. Αν δε γίνει κάτι μέχρι τότε, θα αναγκαστούμε να κάνουμε κινήσεις, που δε θα είναι ευχάριστες για το Δήμο Πειραιά",επισημαίνει στην επιστολή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Η ανάπτυξη θα πρέπει να έχει στο κέντρο της προσοχής της τον εργαζόμενο άνθρωπο και την προστασία του περιβάλλοντος, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Κοζάνης του ΚΚΕ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ