Πέμπτη 2 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εργο πολλαπλών επιπτώσεων

Την κατασκευή γιγαντογέφυρας 350 μέτρων προωθεί ο Δήμος Δραπετσώνας, παρά τα πολλά και άλυτα προβλήματα της πόλης

Την κατασκευή ενός αμφίβολης χρησιμότητας εναέριου αυτοκινητόδρομου - για την ένωση της λεωφόρου Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κανελλοπούλου) με το λιμάνι του Πειραιά - που φαίνεται πως θα γεννήσει αντί να λύσει προβλήματα, δρομολογεί η νέα διοίκηση του Δήμου Δραπετσώνας. Και μάλιστα, χωρίς να υπολογίζει την εκφρασμένη δυσαρέσκεια των κατοίκων, αλλά και δημοτικών συνδυασμών, η οποία ήδη μεταβάλλεται σε συγκροτημένη αντίδραση. Τρεις από τις δημοτικές κινήσεις που μετέχουν στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τους επικεφαλής τους δημοτικούς συμβούλους Ν. Μπεάζογλου,Ν. Χατζόπουλο και Δ. Χατζησταυράκο και κατοίκους της Δραπετσώνας συγκρότησαν συντονιστική επιτροπή, που θα ξεκινήσει εντός των ημερών περιοδείες ενημέρωσης των δημοτών, διεκδικώντας την ακύρωση του έργου, αφού η δημοτική πλειοψηφία του δημάρχου Κ. Χρονόπουλου απέρριψε πρόταση για σχετικό δημοψήφισμα.

Ομως το θέμα έχει ακόμη μια σημαντική διάσταση, την οικονομική. Οπως επισήμανε σε ερώτηση του "Ρ" ο επικεφαλής της "Προοδευτικής Δημοκρατικής Κίνησης Δραπετσώνας" Νίκος Μπεάζογλου, "σε μέρες σκληρής λιτότητας και με τη Δραπετσώνα να αντιμετωπίζει υπαρκτά προβλήματα, επιχειρείται να προστεθεί ένα ακόμα, με την κατασκευή μιας γιγαντογέφυρας 350 μέτρων, η οποία έχει δημοπρατηθεί για 1,2 δισεκατομμύρια δραχμές,τη στιγμή που με αυτά τα χρήματα θα μπορούσε, για παράδειγμα, να υλοποιηθεί η ανάπλαση των εγκαταλειμμένων εργατικών κατοικιών της Δραπετσώνας".

Αμφίβολη ωστόσο είναι και η χρησιμότητα της αυτοκινητογέφυρας, αφού παράλληλα προχωρά η οδική σύνδεση Δραπετσώνας - Πειραιά μέσω της υπό κατασκευή παραλιακής λεωφόρου, την οποία αποδέχονται και οι κάτοικοι. Υπό την προϋπόθεση ότι δε θα περάσει μέσα από κατοικημένες περιοχές και θα συνοδευτεί από κατασκευή ηχοπετασμάτων και λήψη μέτρων αντιρρύπανσης.

Πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις τις συντονιστικής επιτροπής, με την κατασκευή της εναέριας αυτοκινητογέφυρας ανοίγουν σειρά σημαντικών προβλημάτων στην περιοχή, που φαίνεται ότι θα οδηγήσουν σε γενικότερη υποβάθμισή της, αφού οι επιπτώσεις θα είναι οικονομικές, περιβαλλοντικές, αισθητικές, ιστορικές και αρχαιολογικές... Αναπόφευκτα θα "βυθιστούν" τα καταστήματα που βρίσκονται εκεί, ενώ θα δημιουργηθεί μια επιπλέον εστία ρύπανσης. Θα χαθεί με τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου η δυνατότητα να αναπτυχθεί στην περιοχή, που βρίσκεται ο πάλαι ποτέ σιδηροδρομικός σταθμός Βορείου Ελλάδος, χώρος πράσινου. Τη στιγμή μάλιστα που ακριβώς δίπλα υπάρχουν αρχαιολογικός χώρος, τα διατηρητέα κτίρια του ΟΣΕ και η ιστορική εκκλησία του Αγίου Διονυσίου, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν, αξιοποιούμενα από το Δήμο Δραπετσώνας, ένα ενιαίο σύνολο πολιτιστικών και περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ