ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Γενάρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αυξήσεις - «φωτιά» από την 1η Μάρτη

Στις αυξήσεις κατά 5% των εισιτηρίων αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και φορτηγών ΔΧ, προστέθηκαν από χτες και οι αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί, που φτάνουν μέχρι και 7,5%

«Καταιγίδα» αυξήσεων σε μεταφορές και συγκοινωνίες αποφάσισε η κυβέρνηση από τον ερχόμενο Μάρτη. Μετά τις αυξήσεις (5%) στα εισιτήρια των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ της επαρχίας, τα κόμιστρα των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης και τις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΣΕ, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπης, ανακοίνωσε χτες αυξήσεις, που φτάνουν στο 7,5% και στα κόμιστρα των ταξί και αγοραίων όλης της χώρας.

Με τις νέες αυξήσεις, που θα ισχύσουν από την 1η Μάρτη 2007, τα κόμιστρα των ταξί θα διαμορφωθούν ως εξής (σε παρένθεση τα ισχύοντα κόμιστρα):

  • Ελάχιστη διαδρομή σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη 2,65 ευρώ (2,50 ευρώ), αύξηση 6%. Στην υπόλοιπη Ελλάδα 2,85 ευρώ ( 2,70 ευρώ), αύξηση 5,6%.
  • Μονή ταρίφα 34 λεπτά (32 λεπτά), αύξηση 6,3%.
  • Διπλή ταρίφα 64 λεπτά (60 λεπτά), αύξηση 6,7%.
  • Χρονομέτρηση 9,10 ευρώ ( 8,50 ευρώ), αύξηση 7,1%.
  • Νυχτερινό 64 λεπτά (60 λεπτά), αύξηση 6,7%.
  • Απλή κλήση 1,60 ευρώ (1,50 ευρώ), αύξηση 6,7%.
  • Ραντεβού 2,65 ευρώ ( 2,50) αύξηση 6%.
  • Από αεροδρόμιο - Αθήνα 3,20 ευρώ (3 ευρώ), αύξηση 6,7%, από αεροδρόμιο - Θεσσαλονίκη 2,65 ευρώ (2,50 ευρώ) αύξηση 6%, από υπόλοιπα αεροδρόμια 2,15 ευρώ (2 ευρώ) αύξηση 7,5%.
  • Από ΚΤΕΛ, σιδηροδρομικούς σταθμούς, λιμάνια 86 λεπτά (80 λεπτά), αύξηση 7,5%.
  • Αποσκευές 32 λεπτά (30 λεπτά), αύξηση 6,7%.

Σημειώνεται ότι από τον Ιούνη του 2004, τα κόμιστρα των ταξί έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά, περίπου κατά 24%, ενώ υπήρξαν και αυξήσεις που ξεπέρασαν το 50%. Η τελευταία αύξηση στα κόμιστρα των ταξί επιβλήθηκε πέρυσι τον Ιούνη. Τότε η ελάχιστη διαδρομή διαμορφώθηκε στα 2,50 ευρώ, από 1,75 ευρώ (αύξηση 42,9%).

Οι παραπάνω αυξήσεις έχουν και προεκλογική χροιά, καθώς η κυβέρνηση σπεύδει να ικανοποιήσει οικονομικά αιτήματα διαφόρων επαγγελματιών, ενώ ταυτόχρονα έχει προαναγγείλει «μηδενικές αυξήσεις» στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για το 2007.

ΕΚΟΦΙΝ - ΓΙΟΥΡΟΓΚΡΟΥΠ
Στο επίκεντρο οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις

Η πορεία υλοποίησης των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων σε όλο το φάσμα των οικονομικών σχέσεων που έχουν ενσωματωθεί στη στρατηγική της Λισαβόνας, το πρόγραμμα δράσης της γερμανικής προεδρίας για το α΄ εξάμηνο του 2007 και η προετοιμασία του εαρινού ευρωπαϊκού συμβουλίου στις 8 - 9 Μάρτη, αποτελούν τα βασικά θέματα των συμβουλίων ΕΚΟΦΙΝ και ΓΙΟΥΡΟΓΚΡΟΥΠ, οι εργασίες των οποίων ξεκίνησαν χτες και ολοκληρώνονται σήμερα στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας, στις βασικές προτεραιότητες της γερμανικής προεδρίας για το α΄ εξάμηνο του 2007, βάρος δίνεται στον συντονισμό των οικονομικών και δημοσιονομικών πολιτικών από τα κράτη - μέλη, καθώς και στις διαδικασίες προώθησης της εσωτερικής αγοράς, ειδικά στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της φορολογίας.

Στα πλαίσια της εαρινής συνόδου κορυφής τον ερχόμενο Μάρτη, το ΕΚΟΦΙΝ θα συζητήσει το προκαταρκτικό κείμενο των θέσεων της γερμανικής προεδρίας, ενώ το τελικό κείμενο θα παρουσιαστεί για έγκριση στο επόμενο ΕΚΟΦΙΝ στις 27/2. Θα συζητηθεί επίσης η «έκθεση προόδου» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία συντάχθηκε με βάση τις αντίστοιχες εκθέσεις των κρατών - μελών για την προώθηση της στρατηγικής της Λισαβόνας, ενώ θα υπάρξει επικαιροποίηση των κατευθυντήριων γραμμών οικονομικής πολιτικής και των πολιτικών απασχόλησης.

Στα πλαίσια της θέσπισης νέων προνομίων και κινήτρων για τις επιχειρήσεις, έχει ήδη παρουσιαστεί στις 24 Γενάρη, πρόγραμμα δράσης για τη μείωση κατά 25% του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων έως το 2012. Θα συζητηθούν επίσης οι εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την πορεία εκπλήρωσης των οικονομικών κριτηρίων των κρατών μελών που δεν είναι μέλη της ευρωζώνης, για την υιοθέτηση του ευρώ.

ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Προς οριστικοποίηση της συμφωνίας

Τα «βρήκαν», απ' ό,τι φαίνεται, η Βουλγαρία με τη Ρωσία στο θέμα του πετρελαϊκού αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Οπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας, οι κυβερνήσεις των τριών χωρών συμφώνησαν στη «διεξαγωγή τριμερούς συνάντησης των Ομάδων Εργασίας στις 7 Φλεβάρη στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας με σκοπό την οριστικοποίηση του περιεχομένου της Συμφωνίας».

Οι διεργασίες για την υπέρβαση των προβλημάτων που είχαν οι δύο χώρες φαίνεται ότι εντάθηκαν το τριήμερο 25-27 Γενάρη, ενώ ο Ελληνας υπουργός στη σύντομη δήλωσή του θέλησε να κάνει σαφές ότι η Ελλάδα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απεμπλοκή της υπόθεσης, λέγοντας ότι: «Τις προηγούμενες ημέρες οι κυβερνήσεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας και της Ελλάδας εργάστηκαν συστηματικά για την ολοκλήρωση του περιεχομένου της Διακρατικής Συμφωνίας για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Στο πλαίσιο αυτό: Πρώτον, στις 25 και 26 Ιανουαρίου 2007 συναντήθηκαν στη Σόφια εμπειρογνώμονες από τις τρεις χώρες. Δεύτερον, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης Νίκος Στεφάνου είχε διαδοχικές συναντήσεις στις 26 και 27 Ιανουαρίου 2007 στη Μόσχα με τον υφυπουργό Βιομηχανίας και Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Αντρέι Ντεμέντιεφ».

Σε λίγες μέρες, εκτός απροόπτου, θα γίνουν γνωστές πτυχές της συμφωνίας για την κατασκευή του περιβόητου αγωγού που ήδη έχει μετατραπεί σε αντικείμενο αντιπαραθέσεων ακόμη και ανάμεσα στις χώρες που προωθούν την κατασκευή του, με τις εταιρείες που έχουν συμφέροντα να κινούν τα «νήματα»!

ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Και πυροσβεστικοί σταθμοί με ΣΔΙΤ

Μετά τις αναθέσεις σε ιδιώτες σχολικών κτιρίων και νοσοκομείων, σειρά παίρνει η κατασκευή, συντήρηση και διαχείριση και άλλων κτιριακών υποδομών που πρόκειται να στεγάσουν δημόσιες υπηρεσίες, στα πλαίσια των κυβερνητικών μεθοδεύσεων για εξασφάλιση ζωτικού χώρου στο μεγάλο κεφάλαιο. Η εποπτευόμενη από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών «Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου ΑΕ» ανακοίνωσε χτες ότι, άμεσα, με τη μορφή των ΣΔΙΤ, θα προχωρήσει στην κατασκευή 6 πυροσβεστικών υπηρεσιών (Αλεξανδρούπολη, Γιαννιτσά, Λευκάδα, Μεσολόγγι, Γαργαλιάνοι, Βέροια) συνολικής έκτασης 10.000 τ.μ.

Η συγκριμένη ανάθεση εντάσσεται στο πλαίσιο των «στρατηγικών στόχων του υπουργείου Δημόσιας Τάξης» και η διάρκεια της «σύμπραξης» θα φτάσει στα 25 χρόνια. Η ανακοίνωση της ΚΕΔ διευκρινίζει πως ο σκοπός της εν λόγω ΣΔΙΤ είναι μεταξύ άλλων και η διαχείριση και συντήρηση των υποδομών που θα κατασκευαστούν μέσω προκαθορισμένου μηχανισμού πληρωμών. Με απλά λόγια, το κράτος θα αναλάβει από τώρα την υποχρέωση να πληρώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα τα ποσά και τα πανωπροίκια που θα αξιώσουν οι ιδιώτες - «επενδυτές». Για την «έρευνα της αγοράς», η ΚΕΔ προσέλαβε χρηματοοικονομικό σύμβουλο κοινοπραξία εταιριών, στην οποία μετέχει και η Εμπορική Τράπεζα. Το ποσό που λυμαίνονται οι συμβουλάτορες σε αυτό του είδους τις «δουλιές» είναι ιδιαίτερα υψηλό. Στην περίπτωση της κατασκευής μέσω ΣΔΙΤ σχολείων στο Λεκανοπέδιο Αττικής η «αμοιβή» των συμβούλων φτάνει στο 1% του συνολικού προϋπολογισμού των έργων.

ΕΝΩΣΕΙΣ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ
Με Συντονιστική Επιτροπή η διενέργεια εκλογών

Η συγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής Ενώσεων Βενζινοπωλών αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχτές στη Λάρισα, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από Ενώσεις - μέλη της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, στον απόηχο της παραίτησης του μέχρι πρόσφατα προέδρου της Ομοσπονδίας, Δ. Μακρυβέλιου. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, στη διάρκεια της σύσκεψης εγκρίθηκαν ομόφωνα δύο ψηφίσματα. Το πρώτο αφορά την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, όσον αφορά ζητήματα συνδικαλιστικής δράσης, και το δεύτερο το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Με το δεύτερο ψήφισμά τους οι συνδικαλιστές που πήραν μέρος στην προχτεσινή σύσκεψη αποφασίζουν τη συγκρότηση Συντονιστικής Επιτροπής, που ρόλο έχει να οδηγήσει τον κλάδο σε εκλογές για την ανάδειξη νέας εκλεγμένης διοίκησης, αφήνοντας αιχμές ότι ο απερχόμενος πρόεδρος ήταν «διορισμένος». Με το ψήφισμα οι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι απορρίπτουν το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ