Παραμονές της κατάθεσης του νομοσχεδίου για τη διάλυση των αστικών συγκοινωνιών, η πλειοψηφία της διοίκησης του Συνδικάτου των εργαζομένων "ξύπνησε" από τον τρίχρονο λήθαργο και "τα 'βαλε" με τον Οργανισμό
Τα σχέδια της κυβέρνησης για τη διάλυση και την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών - παραμονές, μάλιστα, της κατάθεσης στη Βουλή του σχετικού νομοσχεδίου - εξυπηρετεί άριστα η αιφνίδια "κόντρα" μεταξύ της ηγεσίας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και της διοίκησης του Οργανισμού, με αφορμή την εμπλοκή στην καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών στους εργαζόμενους.
Το Συνδικάτο είχε κηρύξει για χτες επίσχεση εργασίας, με αίτημα να καταβληθεί στους εργαζόμενους η εξόφληση του Δεκέμβρη, αλλά μετά από διαβουλεύσεις της τελευταίας στιγμής αποφάσισε, τελικά, ν' αναστείλει την κινητοποίηση. Σημειώνεται, πάντως, ότι είχαν προηγηθεί ανακοινώσεις, με τις οποίες η κάθε πλευρά κατηγορούσε την άλλη. Ο ΟΑΣΑ ισχυριζόταν ότι δε χρωστά τίποτα στους εργαζόμενους και άφηνε αιχμές για εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων, ενώ το Συνδικάτο κατηγορούσε τη διοίκηση του ΟΑΣΑ ότι με τη στάση της εξωθεί τους εργαζόμενους στην επίσχεση εργασίας.
Επισημαίνεται ότι όλα αυτά γίνονται λίγες μέρες πριν κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και, περίπου, ένα μήνα πριν τις εκλογές στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι η ηγεσία του Συνδικάτου αφυπνίστηκε μετά από "λήθαργο" τριών χρόνων, αλλά άφησε στο περιθώριο τα "καυτά" προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών (ανανέωση στόλου, επιδότηση, προσλήψεις κτλ.).
Κατά τις εκτιμήσεις συνδικαλιστικών κύκλων, όλα αυτά δεν είναι άσχετα με την απόφαση της κυβέρνησης να προωθήσει τώρα το σχέδιό της για τη διάλυση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Ενώ όσον αφορά τη στάση της πλειοψηφίας του Συνδικάτου, σημειώνουν ότι με τέτοιου είδους κινήσεις δεν μπορεί να ξεγελάσει τους εργαζόμενους, ούτε να πάρει "άφεση αμαρτιών" για την τρίχρονη αρμονική συνεργασία με την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, σε βάρος των εργαζομένων.
Γενική Συνέλευση, όπου θα διατυπώσουν τις αντιρρήσεις τους για το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την περιφερειακή οργάνωση της χώρας, προετοιμάζουν οι νομάρχες. Οι νομάρχες, πάντως, συμφωνούν, ουσιαστικά, με την αποδυνάμωση και το στραγγαλισμό της Αυτοδιοίκησης, που προωθεί η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο και "αντιτίθενται" μόνο σε επιμέρους διατάξεις.
Τη Δευτέρα, θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας, το οποίο θα ασχοληθεί και με τα οργανωτικά ζητήματα αυτής της Γενικής Συνέλευσης. Οι νομάρχες σχεδιάζουν να συμπέσει η Συνέλευση με τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Μέχρι στιγμής, η πλειοψηφία των αιρετών προβάλλει ως κύρια αιτήματα να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο, προτού αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες μεταξύ της Περιφερειακής Διοίκησης και της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Να μην καταργηθούν, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου, οι Νομαρχιακές Επιτροπές, που λειτουργούν ανά Νομαρχία. Επίσης, να προωθηθεί σχέδιο νόμου που να διασφαλίζει την οικονομική αυτοτέλεια του θεσμού. Να σημειωθεί ότι η ΕΝΑΕ έχει προτείνει, συνολικά, 34 τροποποιήσεις και συμπληρώσεις στο νομοσχέδιο και 19 νέες ρυθμίσεις. Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Εσωτερικών, όμως, έκαναν δεκτές μόνο 5 από τις τροποποιήσεις, και αυτές φραστικά, ενώ δε δέχτηκαν καμία νέα ρύθμιση απ' αυτές που προτείνει η Ενωση.
Πάντως, οι "αντιθέσεις" της πλειοψηφίας των αιρετών δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να "ωραιοποιήσουν" το νομοσχέδιο και δεν αγγίζουν την ουσία του, που είναι η παραπέρα ενδυνάμωση του περιφερειάρχη και ο στραγγαλισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ετσι, δεν αναφέρονται στην υποταγή της κυβέρνησης στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που θέλει την υπερσυγκέντρωση εξουσιών στην Περιφέρεια.
Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ, με αφορμή τα έργα για το στένεμα και τον εγκιβωτισμό του ρέματος "Μιχελή", από τα οποία κινδυνεύουν να πλημμυρίσουν τα Νέα Λιόσια
Τη μεγάλη πληγή του εγκιβωτισμού των ρεμάτων της Αττικής - με ενέργειες, μάλιστα, επίσημων κρατικών φορέων - που γίνονται όλο και πιο συχνά αφορμή να πλημμυρίζουν ολόκληρες περιοχές, φέρνουν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ και Μήτσος Κωστόπουλος. Η ερώτηση, που απευθύνουν στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, αφορά τα έργα σκεπάσματος του ρέματος "Μιχελή", που διασχίζει μεγάλο μέρος του Δήμου Νέων Λιοσίων και το οποίο συλλέγει όλα τα βρόχινα νερά του δήμου και τα μεταφέρει στον Κηφισό, μέσω του χειμάρρου Αλφειού.
Τα έργα - αναφέρουν οι βουλευτές - που γίνονται στην περιοχή, λόγω της επέκτασης της οδού Θηβών και της ένωσής της με το δρόμο Σταυρού - Ελευσίνας, σύμφωνα με τα σχέδια, τσιμεντοποιούν ένα μεγάλος μέρος της περιοχής. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι με τον εγκιβωτισμό του ρέματος στενεύουν την κοίτη του σε τρία μέτρα, από τα έξι και σε ορισμένα σημεία οκτώ μέτρα, που ήταν μέχρι σήμερα.
Οι κάτοικοι της περιοχής - επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - είναι αναστατωμένοι, μιας και μένουν ακάλυπτοι και αβοήθητοι να υποστούν τις καταστροφικές συνέπειες από ενδεχόμενες πλημμύρες σε περίπτωση βροχοπτώσεων, καθώς το ρέμα στενεύει με τα έργα - παρεμβάσεις που γίνονται από τη Νομαρχία Αθηνών και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ετσι, δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά για το ποιος θα ωφεληθεί τελικά από τα λεγόμενα αντιπλημμυρικά έργα, με δεδομένο ότι η τσιμεντοποίηση της περιοχής και το στένεμα της κοίτης, αν και ο όγκος του νερού θα συνεχίσει να είναι ο ίδιος με αυτόν που ήταν μέχρι σήμερα, που θα έχουν σαν συνέπεια να πνιγεί κυριολεκτικά όλη η περιοχή και να επαναληφθούν φαινόμενα, όπως αυτό της πλημμυρισμένης γέφυρας του Κηφισού που είδαμε πρόσφατα.
Για όλους αυτούς τους λόγους, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ:
***
***
Κυριακή ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ
Τα έργα εγκιβωτισμού στο ρέμα "Μιχελής"
Σημαντικές ζημιές υπέστη το εθνικό οδικό δίκτυο του Πηλίου, μετά τις πρόσφατες βροχοπτώσεις. Σε πολλά σημεία έγιναν καθιζήσεις, ενώ κατεστραμμένη είναι η εσωτερική οδοποιία των κοινοτήτων και σε πολλές περιοχές έχουν υποστεί ζημιές τα δίκτυα ύδρευσης.
Το θέμα έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Αχ. Κανταρτζής,οι οποίοι ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εσωτερικών ποια μέτρα θα παρθούν για την άμεση αποκατάσταση και την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των κοινοτήτων που έχουν υποστεί ζημιές.
Συγκεκριμένα, στην Κοινότητα Ανηλίου και Κισσού έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές οι αγροτικοί δρόμοι και το κεντρικό δίκτυο ύδρευσης, στην Κοινότητα Τσαγαράδας έγιναν κατολισθήσεις και καταπτώσεις σε πολλά σημεία, τα οποία παλιότερα είχαν επισημανθεί, στην Κοινότητα Μουρεσίου έχουν καταστραφεί κεντρικοί δρόμοι, ενώ η παραλία της κοινότητας έχει μπαζωθεί με φερτά υλικά και χώματα. Στην Κοινότητα Μακρυρράχης υπέστησαν ολική καταστροφή όλοι οι αγροτικοί και κοινοτικοί δρόμοι και το μεγαλύτερο μέρος των αρδευτικών αυλακιών, ενώ στην Κοινότητα Πουρίου ο επαρχιακός δρόμος Ζαγοράς - Πουρίου έπαθε μεγάλες ζημιές εξαιτίας έλλειψης της αναγκαίας τάφρου και καθαρισμού της σε όποια σημεία υπάρχει.