Eurokinissi |
Με τον τρόπο αυτό, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, όπως συνηθίζουν, ουσιαστικά επιχειρούν να επιρρίψουν ευθύνες στο προσωπικό, θεωρώντας το βασικό υπεύθυνο για τη χτεσινή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στο σταθμό του Μενιδίου. Ετσι, με εντολή της διοίκησης του ΟΣΕ, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι υπεύθυνοι του σταθμού Μενιδίου, ενώ δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος για ανθρωποκτονία και σωματική βλάβη από αμέλεια και διατάραξη συγκοινωνιών, άσκησε χτες ο εισαγγελέας σε βάρος του κλειδούχου του ΟΣΕ Αναστάσιου Μπάμπαλη, καθώς και σε βάρος του σταθμάρχη Θόδωρου Πετρίδη και του βοηθού κλειδούχου Παναγιώτη Ντζουβάρα.
Ο Αν. Μπάμπαλης αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία του στον ανακριτή, ενώ με εντολή του εισαγγελέα ανέλαβε να διενεργήσει προανάκριση η Τροχαία Νέας Ιωνίας. Επίσης, η Τροχαία Ν. Ιωνίας θα διενεργήσει τις απολογίες των Πετρίδη και Ντζουβάρα που δεν έχουν συλληφθεί. Ο Αν. Μπάμπαλης δήλωσε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος συνεννόηση.
Πάντως, η διοίκηση του ΟΣΕ, ομολογώντας ουσιαστικά ότι τα αλλεπάλληλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι επακόλουθο της εγκληματικής πολιτικής που εφαρμόζεται και στο σιδηρόδρομο, ανακοίνωσε τη συγκρότηση «ανεξάρτητης Επιτροπής», η οποία θα διερευνήσει τις αιτίες των ατυχημάτων και θα προτείνει τη λήψη μέτρων ασφαλείας. Φυσικά, τα όποια μέτρα υποδειχτούν και όποια τελικά ληφθούν, μπορεί να περιορίσουν το πρόβλημα, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να το επιλύσουν. Η λύση του προβλήματος απαιτεί άλλη πολιτική.
Το τρίτο κατά σειρά θανατηφόρο περιστατικό στον ΟΣΕ, με θύμα έναν ακόμα σιδηροδρομικό, σε διάστημα μόλις τριών μηνών έφερε ξανά στην επικαιρότητα τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνώντων, προκαλώντας ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία και αγανάκτηση χιλιάδων σιδηροδρομικών.
Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον άδικο χαμό του μηχανοδηγού, κήρυξαν για σήμερα 4ωρη στάση εργασίας από τις 2 μ.μ. έως τις 6 μ.μ. Παράλληλα, ζήτησαν συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ, προειδοποιώντας με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, σε περίπτωση που:
Σημειώνεται ότι την τελευταία 5ετία στον ΟΣΕ, σε εφαρμογή της πολιτικής των «γρήγορων τρένων», μειώθηκε δραστικά το προσωπικό «πρώτης γραμμής», αυξήθηκαν οι ταχύτητες των τρένων κατά 20 και 40 χλμ. και καθιερώθηκαν «μπόνους» στους μηχανοδηγούς όταν το τρένο φτάνει στον προορισμό του στην προκαθορισμένη ώρα. Η έλλειψη προσωπικού «έφερε» εντατικοποίηση της εργασίας, υποχρεώνοντας τους μηχανοδηγούς να εργάζεται πολλές μέρες χωρίς ρεπό.
Το θέμα των σιδηροδρομικών ατυχημάτων - που ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων - έφεραν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Τάκης Τσιόγκας, Νίκος Γκατζής και Αγγελος Τζέκης, με Ερώτησή τους στον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη.
«Το τελευταίο χρονικό διάστημα έγιναν επανειλημμένα σιδηροδρομικά ατυχήματα», σημειώνουν οι βουλευτές και συνεχίζουν: «Η Διοίκηση του ΟΣΕ επιρρίπτει ευθύνες πάντα στο προσωπικό, θεωρώντας το ως τον βασικό υπεύθυνο για αυτά. Τραγική συνέπεια αυτών των ατυχημάτων ήταν ο θάνατος τριών μηχανοδηγών, ο σοβαρός τραυματισμός ενός τέταρτου μηχανοδηγού, ο τραυματισμός αρκετών επιβατών καθώς και σοβαρές ζημιές στο τροχαίο υλικό και στη γραμμή».
Οπως τονίζεται στη σχετική Ερώτηση «τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων, της ΝΔ σήμερα και του ΠΑΣΟΚ πριν, που στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου μέσω της θυγατροποίησής του». Μέσα στα πλαίσια αυτά - επισημαίνεται - και προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για να λειτουργήσουν οι ιδιωτικοποιημένες θυγατρικές, με σκοπό το κέρδος, παίρνουν διάφορα μέτρα, μεταξύ των οποίων:
«Υπεύθυνη για τα ατυχήματα είναι αυτή η πολιτική και όχι οι εργαζόμενοι που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να κρατήσουν το σιδηρόδρομο σε λειτουργία», επισημαίνεται στο κείμενο.
Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ, ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών:
Την τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατέχει η χώρα μας στη δωρεά οργάνων για μεταμόσχευση, με αποτέλεσμα 1.000 ασθενείς να παραμένουν σε λίστες αναμονής για το πολύτιμο μόσχευμα, παρά τις προόδους που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια με την τοποθέτηση 55 Τοπικών Συντονιστών στα νοσοκομεία, για την οργάνωση των μεταμοσχεύσεων.
Οπως επισημάνθηκε σε συνέντευξη Τύπου, στα πλαίσια του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου και International Symposium του Ελληνικού Κολεγίου Χειρούργων, που γίνεται στην Αθήνα, στη χώρα μας η αναλογία δοτών ανά εκατομμύριο πληθυσμού ήταν μόλις 8,9 το 2005. Επίσης, το 2005 έγιναν 167 μεταμοσχεύσεις, ενώ για να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας και να μην παραμένουν ασθενείς στις λίστες αναμονής, θα έπρεπε να γίνονται τουλάχιστον 300 μεταμοσχεύσεις το χρόνο.
«Δυστυχώς ο κόσμος δεν έχει πειστεί για τη δωρεά οργάνων. Γι' αυτό το δώρο ζωής, αφού από έναν εγκεφαλικά νεκρό δότη, μπορούν να σωθούν ως και 10 άνθρωποι», υπογράμμισε ο Αλκιβιάδης Κωστάκης, πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων. Οπως ανέφερε, στο διάστημα απ' το Μάρτη του 2005 έως το Δεκέμβρη του 2005 καταγράφτηκαν στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) 222 εγκεφαλικά νεκροί ασθενείς, αλλά αξιοποιήθηκαν για μεταμόσχευση τα όργανα μόλις των 87 από αυτούς, είτε γιατί οι δότες δεν ήταν κατάλληλοι για μεταμόσχευση, είτε γιατί δεν υπήρχε η συναίνεση των συγγενών.
Ωστόσο, είναι γεγονός πως δεν αναδεικνύονται οι ευθύνες του συστήματος Υγείας που εμπορευματοποιείται αλλά και το ότι δεν υπάρχει συστηματική και θαρραλέα καμπάνια ενημέρωσης για τη δωρεά οργάνων με αποτέλεσμα να μην έχει αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του λαού στην αναγκαιότητα αυτής της υπόθεσης.
Στις φυλακές πρέπει να παραμένουν οι αλλοδαποί κρατούμενοι που αποφυλακίζονται - είτε επειδή εξέτισαν την ποινή τους είτε επειδή απολύονται υπό όρους - μέχρι την απέλασή τους και όχι στα κρατητήρια των αστυνομικών τμημάτων. Αυτό προβλέπεται σε εγκύκλιο που απέστειλε ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Φ. Μακρής στις εισαγγελίες Εφετών όλης της χώρας.
Είχε προηγηθεί έγγραφο του «Συνηγόρου του Πολίτη», όπου διαπιστωνόταν «η υποβάθμιση της ποιότητας των συνθηκών κράτησης» των υπό απέλαση αλλοδαπών στα αστυνομικά τμήματα και την υποδιεύθυνση Αλλοδαπών Αθηνών. Στην ίδια εισαγγελική εγκύκλιο αναφέρεται ότι τα αρμόδια όργανα πρέπει να προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως είναι τα ταξιδιωτικά έγγραφα κλπ., σε σύντομο χρονικό διάστημα και η απέλαση των αλλοδαπών να γίνεται το αργότερο σε ένα μήνα από την αποφυλάκισή τους.
Να σημειωθεί ότι οι αλλοδαποί πολίτες συχνά κρατούνται σε άθλιες συνθήκες στοιβαγμένοι 30 -40 άτομα στα κρατητήρια των αστυνομικών τμημάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εξάλλου, είναι γνωστή η περίπτωση του Ντεουάν Χαμπίπ που κρατήθηκε παράνομα για ένα χρόνο στα κρατητήρια του Τμήματος Αλλοδαπών Πειραιά και στα κρατητήρια της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.