Eurokinissi |
Με τον τρόπο αυτό, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, όπως συνηθίζουν, ουσιαστικά επιχειρούν να επιρρίψουν ευθύνες στο προσωπικό, θεωρώντας το βασικό υπεύθυνο για τη χτεσινή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στο σταθμό του Μενιδίου. Ετσι, με εντολή της διοίκησης του ΟΣΕ, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι υπεύθυνοι του σταθμού Μενιδίου, ενώ δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος για ανθρωποκτονία και σωματική βλάβη από αμέλεια και διατάραξη συγκοινωνιών, άσκησε χτες ο εισαγγελέας σε βάρος του κλειδούχου του ΟΣΕ Αναστάσιου Μπάμπαλη, καθώς και σε βάρος του σταθμάρχη Θόδωρου Πετρίδη και του βοηθού κλειδούχου Παναγιώτη Ντζουβάρα.
Ο Αν. Μπάμπαλης αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία του στον ανακριτή, ενώ με εντολή του εισαγγελέα ανέλαβε να διενεργήσει προανάκριση η Τροχαία Νέας Ιωνίας. Επίσης, η Τροχαία Ν. Ιωνίας θα διενεργήσει τις απολογίες των Πετρίδη και Ντζουβάρα που δεν έχουν συλληφθεί. Ο Αν. Μπάμπαλης δήλωσε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος συνεννόηση.
Πάντως, η διοίκηση του ΟΣΕ, ομολογώντας ουσιαστικά ότι τα αλλεπάλληλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι επακόλουθο της εγκληματικής πολιτικής που εφαρμόζεται και στο σιδηρόδρομο, ανακοίνωσε τη συγκρότηση «ανεξάρτητης Επιτροπής», η οποία θα διερευνήσει τις αιτίες των ατυχημάτων και θα προτείνει τη λήψη μέτρων ασφαλείας. Φυσικά, τα όποια μέτρα υποδειχτούν και όποια τελικά ληφθούν, μπορεί να περιορίσουν το πρόβλημα, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να το επιλύσουν. Η λύση του προβλήματος απαιτεί άλλη πολιτική.
Το τρίτο κατά σειρά θανατηφόρο περιστατικό στον ΟΣΕ, με θύμα έναν ακόμα σιδηροδρομικό, σε διάστημα μόλις τριών μηνών έφερε ξανά στην επικαιρότητα τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνώντων, προκαλώντας ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία και αγανάκτηση χιλιάδων σιδηροδρομικών.
Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον άδικο χαμό του μηχανοδηγού, κήρυξαν για σήμερα 4ωρη στάση εργασίας από τις 2 μ.μ. έως τις 6 μ.μ. Παράλληλα, ζήτησαν συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ, προειδοποιώντας με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, σε περίπτωση που:
Σημειώνεται ότι την τελευταία 5ετία στον ΟΣΕ, σε εφαρμογή της πολιτικής των «γρήγορων τρένων», μειώθηκε δραστικά το προσωπικό «πρώτης γραμμής», αυξήθηκαν οι ταχύτητες των τρένων κατά 20 και 40 χλμ. και καθιερώθηκαν «μπόνους» στους μηχανοδηγούς όταν το τρένο φτάνει στον προορισμό του στην προκαθορισμένη ώρα. Η έλλειψη προσωπικού «έφερε» εντατικοποίηση της εργασίας, υποχρεώνοντας τους μηχανοδηγούς να εργάζεται πολλές μέρες χωρίς ρεπό.