ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Απρίλη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στάσεις εργασίας αύριο στα λεωφορεία

Η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους να επιβάλουν, με την αποφασιστική στάση τους, ουσιαστικούς αγώνες για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής στις συγκοινωνίες

Για τέσσερις ώρες θα ακινητοποιηθούν αύριο, από 5 π.μ. - 7 π.μ. και από10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της κυκλοφορίας τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας, λόγω στάσεων εργασίας των εργαζομένων στην Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ).

Οι στάσεις θα επαναληφθούν τις ίδιες ώρες την ερχόμενη Δευτέρα και στις 23 Απρίλη, ενώ για τις 29 του μήνα έχει προγραμματιστεί 4ωρη στάση εργασίας(11 π.μ. - 3 μ.μ. ), με παράλληλη σύγκληση γενικής συνέλευσης του κλάδου.Το παραπάνω απεργιακό πρόγραμμα αποφάσισε η πλειοψηφία στο ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, με αίτημα να εφαρμοστεί (!) η κυβερνητική πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες, με ορισμένες μικροβελτιώσεις. Πρόκειται για νέα συνδικαλιστική τακτική της ΠΑΣΚΕ στην ΕΘΕΛ, η οποία υπό το βάρος των προβλημάτων και των πιέσεων που δέχεται από τους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά και από τους εκπροσώπους των παρατάξεων ΔΑΣ (ΕΣΑΚ) και ΑΣΚΕ(ανεξάρτητοι), υποχρεώθηκε να κηρύξει στάσεις εργασίας, αλλά στη λογική στήριξης και όχι ανατροπής της κυβερνητικής πολιτικής!

Στο πνεύμα αυτό, το "διεκδικητικό πλαίσιο", που θέτει η πλειοψηφία του συνδικάτου, είναι: Να εφαρμοστεί ο νόμος (σ. σ.: στρώνει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών και κατεδαφίζει εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις), να ανακληθεί ο νέος σχεδιασμός δρομολογίων, να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των οδηγών που δέχονται επιθέσεις, να εφαρμοστεί 35ωρη, 5ήμερη εργασία χωρίς μείωση αποδοχών, να προσληφθούν 500 οδηγοί, να επεκταθούν οι λεωφορειολωρίδες και να κατασκευαστεί αμαξοστάσιο στην Ανθούσα.

Οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ και της ΑΣΚΕ Χρ. Σταμούλος και Χρ. Σερεμετίδης,εξέφρασαν τη ριζική τους διαφωνία με το περιεχόμενο των απεργιακών κινητοποιήσεων, επισημαίνοντας ότι ο αγώνας των εργαζομένων επιβάλλεται να έχει ουσιαστικό περιεχόμενο και στόχο την ανατροπή των κυβερνητικών μέτρων και όχι τις μικροβελτιώσεις, οι οποίες μπορεί να λειτουργήσουν ως "βαλβίδα εκτόνωσης" του κλάδου. Για το λόγο αυτό, ΔΑΣ και ΑΣΚΕ καλούν με ανακοινώσεις τους όλους τους εργαζόμενους σε δυναμικό και αποφασιστικό αγώνα, με σκοπό την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων στο σύνολό τους.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ - ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Στις πλάτες των δημοτών όλα τα βάρη

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Πού βαδίζει η Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης - Αποχέτευσης Χαλκίδας (ΔΕΥΑΧ); Αυτό είναι το ερώτημα που θέτουν οι δημότες της Χαλκίδας, οι οποίοι, για χρόνια τώρα, έχουν "πληρώσει τον κούκο για αηδόνι", προκειμένου να δουν αποχετευτικό έργο στην πόλη και φτηνή παροχή πόσιμου νερού, αλλά... προκοπή δε βλέπουν.

Δίκαια, λοιπόν, αναρωτιούνται αγανακτισμένοι οι Χαλκιδαίοι τι συμβαίνει στην οδό Πήλικα 28 (εκεί όπου βρίσκονται τα γραφεία της ΔΕΥΑΧ). Ο νέος δήμαρχος Χαράλαμπος Μανιάτης (υποστηρίχτηκε από τη ΝΔ), που διατηρεί και την έμμισθη θέση του γενικού διευθυντή της ΔΕΥΑΧ, ισχυρίζεται ότι "δεν υπάρχει πρόβλημα με τη δημοτική επιχείρηση" και ότι "οι εισπράξεις που θα γίνουν από τους δημότες (εννοεί τις συνεχείς αυξήσεις τελών ύδρευσης - αποχέτευσης) θα λύσουν το πρόβλημα". Ομως, κανένα νέο έργο δε θα γίνει φέτος και οι εργολάβοι κυνηγάνε τη ΔΕΥΑΧ για προηγούμενες οφειλές της...

Ομως, αν έχουν έτσι τα πράγματα, τότε μάλλον για νέα αύξηση τελών πρέπει να προετοιμάζει τους Χαλκιδαίους ο δήμαρχος. Αλλιώς πού θα βρει τα χρήματα, αφού το ταμείο της ΔΕΥΑΧ έχει αυτή τη στιγμή μόνο 45 εκατ. δραχμές, το αποχετευτικό της Χαλκίδας έχει μείνει ημιτελές και η επιχορήγηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ύψους 1 δισ. δρχ., κόπηκε από τον Χ. Πάχτα - σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημάρχου Χαλκίδας, δόθηκε σε φιλοκυβερνητικό δήμαρχο άλλης πόλης - ενώ "δάνειο" 60 εκατ. δρχ. που είχε χορηγήσει η ΔΕΥΑΧ στο Δήμο Χαλκίδας για έργα οδοποιίας (ασφαλτικά) πριν 3 χρόνια, σήμερα ο δήμος διαμηνύει: "Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος".

Με αυτά τα δεδομένα και με το δεδομένο ότι το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο (συμπεριλαμβανομένης και της αντιπολίτευσης, που στηρίζεται από ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ, ΠΟΛ.ΑΝ) αρνείται κατηγορηματικά να διεκδικήσει τους οφειλόμενους και παρακρατούμενους από τις κυβερνήσεις Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, που για την πόλη της Χαλκίδας ανέρχονται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 4 δισεκατομμυρίων δραχμών, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους σενάρια και θεωρίες περί ιδιωτικοποίησης δραστηριοτήτων της ΔΕΥΑΧ, που προς στιγμήν διαψεύδονται από τον δήμαρχο Χαλκίδας. Προς στιγμήν, όμως, γιατί ο νυν δήμαρχος ως οπαδός του άκρατου νεοφιλελευθερισμού έχει δηλώσει προεκλογικά - και μετεκλογικά - ότι "η κατεύθυνση (της πολιτικής του) είναι η αλλαγή του μέχρι τώρα μοντέλου ανάπτυξης της Χαλκίδας και η μετατροπή της σε πόλη προσφοράς υπηρεσιών".

Και προσφοράς τεράστιων κερδών για τους λίγους που λέγαμε.

Γ. Π.

Κάρτες για νέους στον ΟΣΕ

Ειδικές τιμές για σιδηροδρομικά ταξίδια στην Ευρώπη, μέσω της κάρτας "Inter Rail", ανακοίνωσε ο ΟΣΕ.

Στον κάτοχο της κάρτας παρέχεται η δυνατότητα να ταξιδέψει στη δεύτερη θέση, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, μέχρι ένα μήνα. Την κάρτα μπορούν να προμηθευτούν επιβάτες όλων των ηλικιών, σε τιμές που αρχίζουν από 63.695 δραχμές και φθάνουν μέχρι 153.675 δρχ. Ειδικές τιμές ισχύουν για τους νέους κάτω των 26 χρόνων, ενώ για τα παιδιά ηλικίας 4 - 12 χρόνων η κάρτα παρέχεται με έκπτωση 50%.

ΧΟΙΡΟΤΡΟΦΟΙ
Διογκώνει τα χρέη η ρύθμιση της ΑΤΕ

Ανάστατοι είναι οι χοιροτρόφοι της Βόρειας Ελλάδας ύστερα από τη ρύθμιση χρεών που αποφάσισε η Αγροτική Τράπεζα και με την οποία, όπως καταγγέλλουν, διογκώνονται τα υπάρχοντα προβλήματα και αφανίζεται ό,τι έχει απομείνει από την κτηνοτροφία.

Με επιστολή του στην κυβέρνηση και τους αρχηγούς των κομμάτων ο Σύλλογος Χοιροτρόφων Β. Ελλάδας αναφέρει ότι, πριν λίγους μήνες, είχε προτείνει το διπλασιασμό του αρχικού δανειζόμενου κεφαλαίου και την πληρωμή του σε 10 ετήσιες άτοκες δόσεις. "Τα δάνεια που έχουμε πάρει κατά καιρούς διογκώθηκαν από τα υψηλά επιτόκια δανεισμού και τα πανωτόκια και έτσι δεν μπορέσαμε να πληρώσουμε κάθε δόση, διότι πάθαμε ζημίες από τα ΝΕΠ και από την απελευθέρωση των τιμών των ζωοτροφών. Εδώ και δύο χρόνια οι τιμές του χοιρινού κρέατος πέφτουν συνεχώς και αναγκαζόμαστε να πουλάμε κάτω του κόστους παραγωγής, χάνοντας ανά χοίρο πλέον των δέκα χιλιάδων δρχ.", αναφέρει στην επιστολή του ο Σύλλογος σημειώνοντας και τα παρακάτω:

"Μόνο με τη ρύθμιση που προτείνουμε, θα μπορούσε να ανακουφιστεί ο κλάδος και με μια μικρή αύξηση των τιμών να αρχίσει η ανάκαμψη της ελληνικής χοιροτροφίας. Τότε θα μπορέσουμε κι εμείς να συμβάλουμε στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας".

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις

Τρίωρη στάση εργασίας, από 8.30 έως 11,30 π.μ., κήρυξε για αύριοΠέμπτη 15 Απριλίου, στους Νομούς Θεσσαλονίκης και Σερρών η Ενωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΕΜΔΥΔΑΣ) Κεντρικής Μακεδονίας, συμμετέχοντας στις πανελλαδικές κινητοποιήσεις του κλάδου. Παράλληλα με τις στάσεις εργασίας θα πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις στους χώρους: της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, Μανουσογιαννάκη 6, για όσους εργάζονται στις υπηρεσίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης και Ν. Θεσσαλονίκης. Της Τεχνικής Υπηρεσίας Ιπποκράτειου Νοσοκομείου, Κωνσταντινουπόλεως 49, για όσους εργάζονται στις υπηρεσίες της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Ν. Θεσσαλονίκης. Της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών ΝΑ Σερρών, τέρμα Ομονοίας, για όσους εργάζονται σε όλες τις υπηρεσίες του Ν. Σερρών.

Οι μηχανικοί μεταξύ άλλων διεκδικούν τη δυνατότητα κλαδικής συλλογικής διαπραγμάτευσης, τον άμεσο εκσυγχρονισμό των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών, τον περιορισμό των ποικιλώνυμων συμβούλων στο δημόσιο, τον τερματισμό των ιδιωτικοποιήσεων και των ΑΕ στο δημόσιο.

Καμπάνια αλληλεγγύης στην Κούβα

Σε κοινή πρωτοβουλία αλληλεγγύης προς την Κούβα συμμετέχει η ΚΝΕ μαζί με άλλες τρεις νεολαίες, την ΕΔΟΝ,την ΚΝ Πορτογαλίας και τη Σοσιαλιστική Εργατική Γερμανική Νεολαία.Η καμπάνια αλληλεγγύης έχεισκοπό την ανέγερση ενός κέντρου υγείας στο Πανεπιστήμιο του Matansas. Για το λόγο αυτό έχει ανοιχτεί λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα στον αριθμό 155/344494 - 57.Ο λογαριασμός αυτός είναι στα ονόματα των δύο μελών του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, Ν. Σερετάκη και Δ. Παπαδημητρίου.

Κατάθεση Εγγράφων για τη Σταυρού - Ελευσίνας

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Μπάμπης Αγγουράκης ζητούν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να καταθέσει, μέσα στις προθεσμίες που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής, την "εμπεριστατωμένη απάντηση" της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του υπουργείου προς την "Υπηρεσία 2" της Διεύθυνσης Β της Γενικής Γραμματείας της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το θέμα της Λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας, καθώς και τις σχετικές συμπληρωματικές πληροφορίες που ζήτησαν οι Κοινοτικοί παράγοντες.

Οπως αναφέρουν στην Αίτηση που κατέθεσαν οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ, στις 24 Μάρτη 1999, κατά τη συνάντηση αντιπροσωπειών κατοίκων των Δήμων Βριλησσίων, Χαλανδρίου και Μαρουσίου και της "Υπηρεσίας 2" της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αρμόδιας για τον Ελεγχο εφαρμογής του Κοινοτικού Δικαίου(παραβάσεις και κρατικές ενισχύσεις), οι Κοινοτικοί παράγοντες, αναφερόμενοι στο θέμα της Λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας, δήλωσαν ότι ζήτησαν διευκρινίσεις από την ελληνική κυβέρνηση μετά τις καταγγελίες που έθεσαν υπόψη τους η Επιτροπή Πρωτοβουλίας, οι Δήμοι και οι κάτοικοι της περιοχής. Σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες, οι ελληνικές αρχές και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε στην Κομισιόν μια "εμπεριστατωμένη απάντηση", ενώ ζήτησαν και ορισμένες συμπληρωματικές πληροφορίες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ